Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
21 Oktober 2017 
(4) 
(0) 
(4) 
(6) 
(0) 
(2) 
20 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
19 Oktober 2017 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(2) 
(1) 
18 Oktober 2017 
(3) 
(11) 
(0) 
(2) 
(0) 
(5) 
(1) 
(3) 
(1) 
17 Oktober 2017 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
15 Oktober 2017 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Oktober 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(6) 
(3) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(2) 
11 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(6) 
(15) 
(0) 
(1) 
(1) 
08 Oktober 2017 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
07 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
The Flame in the Flood
South Park: The Fractured But Whole
Thor: Ragnarok
The Evil Within 2
Preview:

Assassin's Creed: Origins


Door Rene Groen op 01-08-2017 om 08:56
Bron: Gamed

Als je elke week Chinees haalt, is het dan nog lekker? Het antwoord zal verschillen per persoon en voor Assassin's Creed was het niet anders. De jaarlijkse iteratie wist de één nog altijd te bekoren terwijl de ander het als een herhalingsoefening begon te zien. Het was om deze reden dat Ubisoft meer tijd nam om Origins te ontwikkelen.

Deze nieuwe titel verwijst naar de oorsprong van het verhaal der Assassins en Tempeliers, hoewel diens precieze verbinding op voorhand niet geheel duidelijk is. Hoofdrolspeler Bayek is de laatste Medjay, een oude orde die diende als beschermers van de farao en veelal werden ingezet om belangrijke gebieden of de grenzen van Egypte te bewaken. Het is een getrainde vechter die opkomt voor de bevolking van Egypte en een geheim ontrafelt die uiteindelijk zal zorgen voor de oprichting van de Broterhood. Tegenover zijn rol als Medjay vinden we de priesters die lijnrecht tegenover zijn ideologie staan. Zij deinzen er niet voor terug om slaven te gebruiken én misbruiken voor hun persoonlijk gewin. Het zijn omstandigheden die perfect te plaatsen zijn binnen de setting die zich 49 jaar voor Christus afspeelt. Een tumultueuze tijd waarin de lijn van farao's ten einde komt en Goden op het punt staan opgeslokt te worden in een nieuw gedachtegoed. Of er ook weer een raakvlak is met het heden, zoals we dit eerder zagen met Desmond binnen de Animus, is overigens niet bekend.


Wat we wel weten is dat het speelbare gebied een flinke oppervlakte omvat. Hoewel het uiteindelijk natuurlijk draait om hetgeen wat we erin kunnen doen is het in ieder geval groter dan die uit Assassin's Creed IV: Black Flag. Na een introductiemissie ligt de map vrijwel geheel aan de voeten van de speler om ontdekt te gaan worden. De viewpoints zijn weliswaar bewaard gebleven maar Ubisoft voert hier een unieke twist aan door. Niet langer verdwijnt de mist en openbaart zich een gebied, in plaats daarvan zullen enkel interessante locaties worden aangegeven. Het is vervolgens aan de speler om het gebied daadwerkelijk te ontdekken en de map te openbaren. Dit betekent echter niet dat de rol van de adelaar is uitgespeeld. Sterker nog, deze is alleen maar groter geworden. Bayek heeft in de vorm van de adelaar Senu een metgezel vanuit wiens ogen je situaties kunt bekijken. Tevens kun je vijanden taggen en afleiden, kwaliteiten die je kunt upgraden middels een skill tree.

Dit RPG aspect is nieuw binnen de serie en onderverdeeld in de takken Warrior (combat), Hunter (boogschieten en Senu) en Seer (specialiteiten als rookgordijnen en slaappijlen). De drie vallen met een overlap samen, zo kan het zijn dat je eerst een kwaliteit in Warrior moet ontgrendelen alvorens dit mogelijk is in Hunter. Een implementatie dat zijn inspiratie haalt uit het Sphere Grid systeem van Final Fantasy X. Om dit RPG tintje verder uit te breiden hebben zowel Bayek als zijn vijanden een level, met een level cap van veertig. Wapens en gear zijn verbonden aan een bepaald level en het loont dan ook de moeite om op ontdekking te gaan en een betere uitrusting te vinden. Je dient er tegelijkertijd rekening mee te houden dat een vijand op level dertig zich een stuk moeilijker laat verslaan als jij net level tien hebt aangetikt. Gesproken over deze vijanden; als we Ubisoft mogen geloven zullen deze een stuk intelligenter zijn dan voorheen. Ze wachten hun beurt niet af, coördineren hun aanvallen en geven je weinig ademruimte. Een mooie belofte, hoewel het verleden bewezen heeft dat dit soort mooie uitspraken niet altijd als waarheid aangenomen hoeven te worden.


Waar we wel direct een verandering in zien is de mini-map. Of beter gezegd; het ontbreken ervan. Ditmaal is er namelijk gekozen voor een systeem dat zich nog het beste laat vergelijken met het kompas van Skyrim. Belangrijke aandachtspunten, waaronder vraagtekens van nog onontdekte gebieden, komen hiermee duidelijk in beeld en geven je enkel de richting waarin je dient te zoeken. Volgens Ubisoft een goede manier om exploratie te bevorderen. Verder is er ook een dag- en nachtcylus die je als speler kunt beďnvloeden (door bijvoorbeeld te gaan slapen) en in je voordeel kunt gebruiken. Stealthy een kamp binnen sluipen en hier slapende wachters verrassen geeft immers meer garantie voor succes dan gedurende de dag een confrontatie aan gaan. Toch is ook dit laatste zeker niet onmogelijk, Bayek beschikt namelijk over de nodige hulpmiddelen waaronder de eerder benoemde slaappijlen. Deze laatste kun je niet alleen gebruiken op mensen maar ook op dieren. Onder andere krokodillen, nijlpaarden en leeuwen kunnen getemd worden en volgen je in gevecht tot het moment dat ze sterven. Naarmate je stijgt in level krijg je ook andere hulpmiddelen tot je beschikking als vuurbommen, gifwolken en te plaatsen vallen. Perfect om op terug te vallen in de open wereld maar compleet nutteloos bij een ander aspect van de game; gladiatorengevechten. Je leest het goed, Bayek kan als een ware Maximus zijn gevechtstechnieken gebruiken in een strijd tot de dood erop volgt. In eerste instantie onderdeel van een missie, erna ook vrij toegankelijk als je er nog niet klaar mee was. Het moge duidelijk zijn dat Ubisoft niet alleen een interessante setting heeft willen creëren maar dat ze deze inhoudelijk ook vorm hebben geven.


15:22  Killing Floor 2 draait in 1800p op Xbox One X
08:55  Trailer Yo-kai Watch 2: Psychic Specters
 Reacties (2)
 Pagina: 1
miknic op 01-08-2017 om 14:52 [Niv: 26 / Exp: 1308]
Lijkt veel op de review van Far Cry, slapen. Adelaar (uil uit Primal) Kompas zal ook niet in Far Cry 5 zitten.

Boogieboyz op 02-08-2017 om 03:05 [Niv: 300 / Exp: 15005]
De nieuwste PU (met AC op de cover) had een vermakelijk AC stripje achterin

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Assassin's Creed: Origins
Type:
Game
Releasedatum:
27-10-2017
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media