Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
22 Augustus 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(9) 
(0) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
21 Augustus 2017 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(2) 
(1) 
(2) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
20 Augustus 2017 
(13) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(3) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
19 Augustus 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(10) 
18 Augustus 2017 
(3) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 Augustus 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
Observer
SmileBASIC
Chicken Wiggle
Eventide 2: Sorcerer's Mirror
Nieuws:

[E3] MS wilde exclusives niet vroegtijdig tonen


Door Rene Groen op 16-06-2017 om 12:33

Nadat we alle persconferenties gezien hadden konden er conclusies worden getrokken. Eén van deze conclusies was dat Microsoft weinig exclusieve first-party titels had laten zien, iets waar Phil Spencer nu op in gaat.

In het onderstaande interview geeft het hoofd van de Xbox divisie aan dat er wel degelijk nieuwe, exclusieve first-party titels op komst zijn. Aangezien sommige van deze games echter nog twee of drie jaar op zich laten wachten vond hij het niet nuttig om hier nu al een trailer van te laten zien of een titel van te laten vallen.



12:35  [E3] Spider-Man krijgt verschillende outfits
12:29  [E3] Nieuwe beelden van Vampyr
 Reacties (21)
 Pagina: 1
Gast (83.82.202.xxx) op 16-06-2017 om 12:40
Phil praat alleen maar piep! Als een game nog 3 jaar op zich laat wachten, dan bestaat de game nog niet. Hahaha ze cancellen veel games. Dus tonen pas bij zekerheid.

Rene Groen (Eindredacteur) op 16-06-2017 om 12:52 [Niv: 675 / Exp: 33767]
Dan spreek je jezelf toch eigenlijk tegen? Als ze games gepland hebben staan voor over twee of drie jaar (wat zeker niet ondenkbaar is!), dan is het toch logisch dat ze die pas tonen bij zekerheid? Juist omdat het vroegtijdig tonen van bijvoorbeeld Scalebound ook uiteindelijk een negatieve uitwerking heeft gehad.

Gast (89.200.14.xxx) op 16-06-2017 om 12:57
Op zichzelf is het al pijnlijk te noemen dat exclusieve titels die het tonen waard zijn nog drie jaar op zich laten wachten. Tegen die tijd zal de PS5 onderhand al aangekondigd zijn.

Gast (212.202.64.xxx) op 16-06-2017 om 13:04
2 tot 3 jaar.... :D :D :D :D _O_

Gast (84.31.91.xxx) op 16-06-2017 om 13:08
Denk aan duke nukem> Beyond good and evil 2, the last guardian. Was het vroeg aankondigen daar een succes?

Het aankondigen van games aan jaren van te voren helpt de makers niet. Het helpt alleen de pr mensen. De hype wordt al dan niet met alpha stadium beelden gestart. Maar vanuit alpha kan nog gigantisch veel veranderen voorbeeld: fable, watchdogs, no man sky.

Dat ms dat deze e3 niet doet.
jah, voor en nadelen. MS kiest even voor veiligheid.
Ik reken ze er vooral niet op af.

Rene Groen (Eindredacteur) op 16-06-2017 om 13:13 [Niv: 675 / Exp: 33767]
Ik ben het eens met bovenstaande Gast. Toen we games in het verleden vroegtijdig te zien kregen en er jaren op moesten wachten zorgde dit voor veel kritiek, nu Microsoft besluit hun kaarten pas later op tafel te leggen is het ook weer niet goed. Nergens zegt Spencer dat ze in de komende twee jaar geen exclusives hebben, enkel dat de games die op een langere termijn verschijnen nu achter de hand zijn gehouden.

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-06-2017 om 13:19 [Niv: 1158 / Exp: 57925]
Een game als Duke Nukem en Beyond Good & Evil 2 zijn zeker niet te vroeg aangekondigd. Dat ze telkens geannuleerd werden zonder dit aan te kondigen, was een groter probleem. Deze games hadden gerust 2-3 jaar na hun release kunnen verschijnen.

Enige probleem is natuurlijk wel dat als je dit doet, je geen tussenjaren mag verliezen door bijvoorbeeld Scalebound te annuleren.

Gast (89.200.14.xxx) op 16-06-2017 om 13:22
Het is toch logisch dat er negatieve geluiden komen bij zowel het vroegtijdig aankondigen als bij het nalaten hiervan? Ik vind dat altijd zo non-argument, roepen dat het nooit goed is.

Recent zag je dat ook bij CoD, daar werd hetzelfde geroepen toen er negatieve geluiden kwamen. Mensen wilden toch boots on the ground? Nee, mensen verschillen nu eenmaal van mening en hebben afwijkende belangen en verlangens.

Het voorkomen van druk door vooralsnog niets aan te kondigen is logisch, maar tegelijkertijd is het net zo logisch dat negatief gereageerd wordt op het gebrek aan aankondigingen. In dit geval zit ik in het tweede kamp, een nieuwe console tonen zonder exclusieve software laat op mij een negatieve indruk achter.

Redneckerz (Redacteur) op 16-06-2017 om 14:05 [Niv: 185 / Exp: 9260]
Gezien de beef die Ancel heeft gehad met Ubisoft (En het geklier met Vivendi/Gameloft) vind ik het niet zo raar dat de beste man niet aan BGE2 kon werken.

Je zit echter nu wel met het probleem dat de wat jongere gamers geen idee hebben wat er nu zo boeiend is aan Beyond Good and Evil, het eerste deel verscheen immers alweer in 2003.

Gast (143.166.255.xxx) op 16-06-2017 om 15:37
nou laat bluepoint die eerste beyond good & evil remaken dan? _O_

Gast (77.251.230.xxx) op 16-06-2017 om 15:57
2 of 3 jaar TELAAT

Gast (77.251.230.xxx) op 16-06-2017 om 15:59
Die bestaan nog niet man. Dat is gewoon een normale ontwikkel tijd hahaha. Ze hebben nu waarschijnlijk alleen een titel of een project naam.

Joni Philips (Eindredacteur) op 16-06-2017 om 16:05 [Niv: 1158 / Exp: 57925]
@Gast143: Dat is al 6 jaar geleden gebeurd

Alpha Centyros op 16-06-2017 om 18:21 [Niv: 42 / Exp: 2117]
@Rene

"nu Microsoft besluit hun kaarten pas later op tafel te leggen is het ook weer niet goed."

Natuurlijk is het 'weer niet goed' als Phil Spencer tijdens E3 2013 heeft gezegd dat ze in 5 'brand-new studios' zullen investeren, en nu 4 jaar later kunnen ze niet eens nieuwe AAA aankondigen.

Dus hoezo zou de aankondiging van een nieuwe exclusive nu vroegtijdig zijn? Sterker nog: het is naar mijn mening long overdue, vooral als je bedenkt dat ze 4 jaar geleden in nieuwe studio's zouden investeren. Tenzij Phil destijds natuurlijk heeft gelogen over deze strategie en hun gamers valse hoop heeft gegeven. En als dat zo is dan zou het zomaar kunnen dat hij nu tijdens dit interview weer keihard aan het liegen is en Xbox fans over 4 jaar nog steeds zitten te wachten op goede exclusives.

Gast (89.200.14.xxx) op 16-06-2017 om 18:34
Erg scherp, Alpha.

Gast (188.206.72.xxx) op 16-06-2017 om 18:43
Als je 2 tot 3 jaar moet wachten op exclusives die de kracht van de x1x laten zien dan faal je dus echt hard als bedrijf zijnde. Tegen die tijd is de ps5 er al met games die de x1x omver zullen blazen.

Rene Groen (Eindredacteur) op 16-06-2017 om 18:47 [Niv: 675 / Exp: 33767]
@ Alpha: Hoe zie jij een investering? Als iets wat zich binnen een jaar uit laat betalen? Als ze vier jaar geleden de toezegging hebben gedaan wil dat toch nergens zeggen dat we daar nu al het resultaat van moeten zien? Daarnaast ben ik het totaal niet met je eens dat we al vier jaar wachten op goede exclusives, maar dat is natuurlijk twee meningen die botsen en daar zullen we beiden anders over denken. Of bedoel je vooruitblikkend naar 2021? Want dan slaat het helemaal nergens op.

Enkel omdat Spencer nu zegt dat hij geen titels vroegtijdig bekend wil maken trekken velen nu meteen de conclusie dat de volgende exclusives dus ook pas volgend jaar verschijnen. Toen Sony echter vorig jaar vele games toonden die (naar nu blijkt) pas in 2018 verschijnen, dan hoor ik er niets over. Dat staat bij mij nogal haaks op elkaar.

Gewijzigd door Rene Groen op 16-06-2017 om 18:53

Gast (89.200.14.xxx) op 16-06-2017 om 19:18
In ieder geval goed om te zien dat er vandaag op een normale manier gediscussieerd en gesproken wordt in de Playstation topics. Of we het eens zijn of worden doet er dan niet zoveel toe, de sfeer blijft in ieder geval constructief. Allen dank daarvoor.

Gast (62.140.132.xxx) op 16-06-2017 om 19:40
@Rene
Nee hoor ik snap wel dat investeringen en acquisitions tijd kosten, maar ik neem aan dat als je zo'n aankondiging maakt op de grootste game-conferentie van het jaar, dat je al in een iets verder stadium bent dan aan de tafel zitten met studio's om mogelijkheden te onderhandelen. Het feit dat ze daarna 4 jaar lang niets hebben laten weten over deze studio's of waar ze mee bezig zijn, doet mij sterk twijfelen aan Phil Spencers geloofwaardigheid. (dus voor de duidelijkheid: ik had het over gloednieuwe exclusieve AAA IPs van deze vermeende studios, niet over de standaard exclusives die we van MS kennen).

Wat ik dus wilde zeggen is dat we voor het zelfde geld weer jaren moeten wachten en dan nog steeds niets te zien krijgen, omdat ik dit soort uitspraken vanuit MS niet meer serieus kan/wil nemen. Ik hoop ten zeerste dat ik er volledig naast zit en dat er achter de schermen keihard wordt gewerkt aan ijzersterke unieke exclusives, maar ik heb persoonlijk heel erg het gevoel dat MS niet zo veel geeft om exclusives, vandaar mijn cynisme.

Over het 2e deel van je reactie:
Is dat een hele gekke conclusie dan? Als ze nog niet-aangekondigde exclusives in petto hebben voor 2017, wanneer zouden ze deze dan moeten aankondigen? Als dat niet op E3 gebeurt dan mag je er wel vanuit gaan dat ze op zijn vroegst pas in 2018 zullen verschijnen.

En ik lig er in ieder geval niet wakker van als games 2-3 jaar na hun aankondiging worden uitgebracht (sterker nog, dat heeft mijn voorkeur ;)), maar om nou te zeggen dat je er niemand over hoort is wel ietwat overdreven. Er zijn genoeg (xbox en ps) gamers die erg ontevreden zijn over het uitstelgedrag van Sony.

KevinVDL op 16-06-2017 om 19:52 [Niv: 1 / Exp: 27]
Ik kan best wel begrijpen dat sommige mensen teleurgesteld zijn. Je hele show draait om de voorstelling van de krachtigste console op de markt en je vult deze voor 85% met indy en lower budget titels. Dan kun je, je terecht wel de vraag stellen waarom je dat ding uiteindelijk ook zou kopen.

Desondanks vind ik het beter om gewoon niks te tonen, dan een heleboel teasers van games die nog jaren weg zijn. Gewoon een logo of een nietszeggende teaser tonen weet mij echt op geen enkele manier meer te raken.

XBOX heeft voornamelijk meer brand herkenbaarheid nodig buiten de grote 3. En om een of andere reden wil het hun echt maar niet lukken om een nieuwe IP te lanceren die een staple franchise wordt. Ik ben blij dat ze in nieuwe studios investeren en hoop dan ook dat ze die low cost experimenten zoals Recore, Crimson Dragon of Phantom Dust achterwege laten. Killer Instinct is het enige spel dat heel stevig uit die lauwe investeringen gekomen is. Maar dat ze opnieuw voor de volle 100% in nieuwe projecten willen investeren en daar dan ook volledig voor gaan lijkt mij op dit punt absoluut noodzakelijk.

Maar daar is ook tijd voor nodig. Bouw het correct op naar de toekomst opdat je een time frame zoals Sony kunt opbouwen, waarbij je in rotatie ieder jaar wel een paar van je high tier studios hebt die een nieuw project kunnen afleveren, in plaats van alles in één periode te pompen om dan weer jaren te wachten tot ze met het volgende kunnen komen.

Rene Groen (Eindredacteur) op 16-06-2017 om 22:21 [Niv: 675 / Exp: 33767]
@ Gast (62.140.132.xxx)
Dat dit een mindere Microsoft persconferentie was zullen we denk ik met elkaar eens zijn, alleen ik heb het idee dat wij zijn woorden (zoals uit dit nieuwsbericht) anders opvatten. Ik zie het als een eerlijke en open manier communiceren naar de consument dat je games niet te vroegtijdig wil laten zien, een fout die wel is gemaakt bij Scalebound. Gevolg is nu, om welke reden dan ook, dat de game er niet komt en gamers teleurgesteld zijn. Had de game nooit getoond geweest dan hadden we deze teleurstelling ook niet gehad en dat voorkomen ze op deze manier. Hij zegt ook dat hij geen games wil tonen die over twee of drie jaar uit gaan komen. Dit betekent hopelijk niet dat het ook daadwerkelijk twee tot drie jaar gaat duren voordat er interessante exclusives komen, maar laten we tegelijkertijd niet vergeten dat er meerdere mogelijkheden zijn om games te openbaren dan alleen de E3. De games die nu twee of drie jaar bij ons vandaan liggen kunnen weleens op de E3 van 2018 getoond gaan worden en dan gaat het hopelijk weer een hele vette persconferentie worden. Wat er in de tussentijd gaat verschijnen en of dit interessant genoeg is daar kunnen we alleen maar naar gissen.

Betreffende je laatste zin; echt uitstelgedrag wil ik het niet noemen omdat ze er nooit een datum aan gekoppeld hebben. Persoonlijk ben ik alleen wel teleurgesteld (en ongetwijfeld velen met me, alleen ik had het idee dat de kritiek op Microsoft hier feller is) omdat vele van de titels enkel gepaard gingen met '2018' als releasedatum en het najaar daardoor nogal lees is. Maar dat is dus een probleem bij meerdere partijen.

@ KevinVDL: Mooi gesproken en verwoord

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.