Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
29 Mei 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Mei 2017 
(2) 
(2) 
(5) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
27 Mei 2017 
(14) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
26 Mei 2017 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
25 Mei 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
24 Mei 2017 
(3) 
(6) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(1) 
(13) 
(1) 
(5) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 Mei 2017 
(9) 
(0) 
(0) 
(2) 
(9) 
(9) 
(4) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
22 Mei 2017 
(6) 
(3) 
(3) 
(2) 
(6) 
(0) 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
21 Mei 2017 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
20 Mei 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
19 Mei 2017 
(0) 
(0) 
(6) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
Embers of Mirrim
Shadow Warrior 2
Samurai Warriors: Spirit of Sanada
Injustice 2
Review:

Zheros & Zheros: The Forgotten Land


Door Joni Philips op 10-05-2017 om 10:37
Bron: Gamed

Ontwikkelstudio Rimlight Studios werkt sinds de oprichting aan de downloadbare Beat-'Em-Up Zheros. Het bedrijf lanceerde hun Double Dragon concurrent en diens downloadbare uitbreiding The Forgotten Land recentelijk voor de PlayStation 4. De vraag is echter of we echt effectief warm moeten lopen voor deze Beat-'Em-Up.

In de game gaan we aan de slag met de impressionante Captain Dorian en haar ietwat minder intellectuele sidekick Mike. Deze agenten van Zheros Squad zijn het gewoon om het universum te beschermen tegen de misdaad, maar in ‘Zheros’ worden ze geconfronteerd met hun stevigste tegenstander ooit: de kwaadaardige Dr. Vendetta. Het is toch eigenlijk een schande hoe deze slimme dokter door de naamkeuze van diens ouders veroordeeld is tot een leven van misdaad. Het was ongetwijfeld onmogelijk om patiënten te vinden op deze manier. Zelfs zijn misdadige plan bestaat eruit om vrienden voor zichzelf te creëren door het hele universum in slaven voor hem te veranderen. Hoewel, ik kan dat alleen maar verzinnen want het verhaal zelf is niet echt interessant uitgewerkt. Het vormt een standaardverhaaltje waarbij je in slaap zou vallen moest het wat meer tijd in beslag nemen. In een genre als dit moet je absurd durven gaan om de aandacht te trekken.


En hoe ga je het universum redden? Dat kunnen de Zheros Squad leden maar op één manier, namelijk door de tegenstanders simpelweg in elkaar te slaan. Dat kan zowel als Captain Dorian en Mike. Veel verschil moet je hierbij niet verwachten, ze gebruiken zelfs dezelfde knoppencombinaties voor combo's. Het onderscheid zit hem dan enkel in de karakteristieken van het duo. De ene traag maar krachtig, de andere zwak maar snel. Hun aanvallen zien er hierdoor anders uit, maar dat onderscheid is puur visueel, want de besturing blijft hetzelfde. De hele aanpak blijft zeer simplistisch, je beschikt over twee gewone aanvallen die je kunt combineren, een geweer, en enkele extra mogelijkheden zoals een sprong, een schild en een ontwijkoptie. Dat is meer dan voldoende aangezien je niet meer moet doen dan levels doorwandelen, de aanwezige vijanden verslaan en upgrades verzamelen. Je kunt dat vergelijken met andere games in het genre, maar met iets eenvoudigere aanvalstechnieken.

Het is leuk dat de game beschikt over een upgradesysteem dat toelaat om nieuwe combo-aanvallen aan te schaffen, maar dat is onvoldoende om de gameplay interessant te maken. De eenvoud van het aanvallen wordt namelijk gecombineerd met een uitermate saai level-design dat je dwingt bijna continu dezelfde omgevingen te doorlopen. Het is een grote teleurstelling omdat de conceptuele tekeningen veel beter lijken en omdat de animatiestijl zelf wel lekker oogt. Dat je daarbij ook nog eens steeds dezelfde (bizarre) vijanden tegenkomt, wiens algemene artificiële intelligentie soms grote steken laat vallen, helpt niet. Het gebeuren gaat heel wat sneller als je de titel doorloopt met een vriend in de lokale coöperatieve multiplayer, maar ook dat brengt geen redding want ook met twee spelers blijft het geheel repetitief. Het aantal vijanden in de coöperatieve mode blijft echter wel hetzelfde, dus het gaat veel sneller dan de singleplayer.


Het downloadbare uitbreidingspakket – te koop voor €5.99 – The Forgotten Land kan op het eerste zicht wel een verbetering aanbrengen. De acht levels – tegenover zeventien levels in de basisgame – vertonen meer variatie met onder andere een nieuw personage en meer aanvallen. Er is op dit gebied dus duidelijk verbetering zichtbaar, maar er blijven wel merkbare technische problemen. De besturing vertoont regelmatig lag wat gevaarlijk is binnen gevechten, het springen is helemaal niet accuraat, de game heeft de neiging vast te lopen, zelfs tijdens het laadscherm, en delen van de display durven plots te verdwijnen, zodat je onder andere je gezondheid niet meer kunt zien. Sommige mensen slagen er niet eens in om The Forgotten Land te spelen omdat deze na enkele minuten compleet crasht. Zelfs had de basis-ervaring indrukwekkend geweest, dan hadden deze technische problemen een groot negatief effect gehad.
Beoordeling
50
Rimlight Studios hoopte middels Zheros een lang vergeten genre terug te brengen, maar de teleurstellende technische uitwerking en het repetitieve level-design maken van Zheros zelf een game om snel te vergeten. We heten Rimlight met veel plezier welkom in de industrie, maar in de toekomst verwachten we duidelijk meer.


10:55  TESO: Morrowind vertelt over grote familienamen
10:09  Launchtrailer LocoRoco Remastered
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Zheros
Type:
Game
Releasedatum:
18-04-2017
Ontwikkelaar:
Rimlight Studios
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:


Meer media