Wanneer er kritiek was over Halo 5: Guardians ging dit veelal over het ontbreken van de mogelijkheid om het spel in split-screen coöperatief te spelen. Een pijnlijke les, aldus 343 Industries hoofd Bonnie Ross.
Bij het DICE Summit in Las Vegas werd bekend gemaakt dat de studio deze fout niet nogmaals zal maken. Alle toekomstige Halo titels zullen hierdoor een coöperatieve split-screen optie bevatten. Tevens laat Ross weten dat ze vertrouwen heeft in de kwaliteiten van de studio om de serie te blijven innoveren, zelfs als dit betekent dat ze op momenten falen:
quote: “We've also had a lot of learnings along the way. You know when we fell down with the multiplayer launch of [Halo: The Master Chief Collection], or when we didn't put split screen in with Halo 5. I think it's incredibly painful for the community and for us. It erodes trust with the community, as the community is part of our world building. [We’ve had a] lot of learnings from that, and I would say for any FPS going out forward we will always have split screen going forward...”
Ook op ander vlak willen ze de serie veranderen, zo willen ze meer vertrouwen op externe media om het achtergrondverhaal en het universum van Halo naar buiten toe te communiceren.
quote: “You know when you have a gun and aliens shooting at you, it is kind of hard to digest a lot of story. Hopefully we're showing in Halo Wars 2 a more simple story and using transmedia as part of the way to get the deeper story but keeping the game story more simple."
Halo: Guardians werd in 2015 uitgebracht en onze recensie is hier terug te lezen.
|