Volgende maand verschijnt Nier: Automata op de PC en PlayStation 4 maar helaas niet naar de Xbox One. Dit is opvallend aangezien het origineel nog wel op de Xbox 360 verscheen. Waarom dit nu anders is legt Yosuke Saito aan ons uit.
Volgens hem is de hoofdreden dat de Xbox One het niet goed doet in de Japanse markt. Ze hebben dan ook besloten om alle aandacht op de PlayStation 4 versie te leggen en dit niet te verdelen over twee console platformen. Volgens Saito is het voordeel dat we een positief effect zullen zien op de kwaliteit van de game:
quote: "The biggest benefit to developing on one platform is that we did not have to split our time, allowing us to focus more on the quality. It is not about whether one platform is better than the other, it’s that from a development point of view were can devote more time to one platform."
Nier Automata is de opvolger van Nier (2010), een actie-RPG die op de PC, PlayStation 3 en Xbox 360 werd uitgebracht. De ontwikkeling van de sequel is in handen van Platinum Games, terwijl seriebedenker Taro Yoko de ontwikkeling overziet.
|