Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
Rise of the Ronin
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Nieuws:

Fallout 4 Pro patch komt volgende week


Door Rene Groen op 31-01-2017 om 09:59
Bron: VG247

Al enige tijd maakt Bethesda ons lekker met aankomende updates voor Fallout 4, waaronder een Pro patch voor de PlayStation 4 en textures pack voor de PC. Gelukkig weten we nu ook wanneer we deze mogen verwachten.

De update verschijnt volgende week en brengt enkele nieuwe features naar het spel. PlayStation 4 Pro bezitters mogen bij update 1.9 uit kijken naar verbeterde belichting en graphics, waaronder een 1440p native resolutie. Verder zien we ook verbeteringen bij de draw distance voor bomen, gras, NPC's en andere objecten.

Op de PC zal Bethesda een high-resolution texture pack uitbrengen. Net als bij Skyrim is deze pack geheel gratis, wel moet je 58GB aan ruimte op je harde schijf vrij laten. Om de game nog altijd vloeiend te laten draaien raden ze de volgende systeemeisen aan:
  • Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
  • Intel Core i7-5820K or better
  • GTX 1080 8GB/AMD Radeon RX 490 8GB
  • 8GB+ Ram
Update 1.9 verschijnt tevens op de Xbox One maar het is nog onduidelijk wat we hier precies mogen verwachten. Wel geeft Bethesda aan dat de update 'nieuwe features voor Mod content' bevat, de details hierover worden volgende week gedeeld.


11:03  [Upd.] Horizon: Zero Dawn is Gold
09:53  Tony Hawk werkt aan nieuwe game
 Reacties (14)
 Pagina: 1
Lawliet op 31-01-2017 om 10:42 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Pfff wat een specs!

Gast (86.208.11.xxx) op 31-01-2017 om 11:07
58GB aan textures??? Holy sh*t!

Gast (87.214.216.xxx) op 31-01-2017 om 14:48
Rx 490???? Wat is dat haha

Gast (87.214.216.xxx) op 31-01-2017 om 14:50
En dit zijn natuurlijk native 4k specs, die CPU is sws overkill. Het wordt ook hoog tijd dat ze een nieuwe engine uit gaan brengen. Want zo mooi is Fallout niet en technisch hoogstaand zeer zeker niet

Redneckerz (Redacteur) op 31-01-2017 om 15:20 [Niv: 227 / Exp: 11336]
Gast 87.214.216:
Waarschijnlijk een nog niet gereleasede dubbele RX480, of een typo

Overigens is het lastig een nieuwe engine te gebruiken voor een titel met de schaal van Fallout/Skyrim, en daarnaast nog makkelijk genoeg te zijn om ook mods te ontwikkelen. The Witcher 3 is een voorbeeld, maar is bij lange na niet zo populair door modmakers als de Bethsoft titels dat zijn.

En je kan ook niet ''zomaar'' een engine pakken die het wel even voor je doet. Zeker bij RPG titels zoals deze is een engine wat belangrijker dan bij spellen met een kortere speelduur.

Gast (87.214.216.xxx) op 31-01-2017 om 18:08
Ze kunnen hem zelf maken, volgens mij is hun huidige engine ook een in-house??

Maar dit is gewoon lui progammeer werk, het constant rekken van hun engine gaat nu zijn flaws laten zien.

Begrijp me niet verkeerd ik hou van die engine, met name in Skyrim (meer dan 800 uur) alleen het wordt nu hoog tijd voor een nieuwe. En niet een vernieuwde. En lastig is geen excuus.

En met modders komt het wel goed.

Gast (213.46.74.xxx) op 31-01-2017 om 20:40
Ben echt benieuwd naar die Pro update.

Gast (82.217.60.xxx) op 01-02-2017 om 00:00
Men zegt iedere keer dat de engine zijn beperkingen laat zien. En iedere keer is de volgende game die bethesda met deze oude engine uit brengt toch weer veel mooier, en in Fallout 4 ook een stuk stabieler (aldus mijn persoonlijke ervaring/mening), dan de voorgaande games. Toegegeven, het zijn niet spellen afgeladen met technisch en grafisch vernuft. Ja, er zitten bugs in, en ja de animaties zijn houterig. Maar dat ligt naar mijn idee niet aan de engine.

Volgens mij is een "Nieuwe engine" grotendeels verkoop praat. Dit kost veel werk, en laat veel ruimte open om nieuwe fouten te introduceren, terwijl je e.e.a. in je originele engine al opgelost had. Wat je doet is door ontwikkelen op wat je hebt. Over het algemeen breid je simpelweg je feature-set uit. Soms knip je een module eruit die echt een beperkende factor is en maak je die module opnieuw. Maar alles .. _werkelijk_ .. vanaf scratch maken is gekkenwerk. En ik geloof gewoon niet dat al die "nieuwe engines" daadwerkelijk 100% nieuw zijn. De Unreal Engine 3 zaten ook gewoon hele modules in die uit Unreal Engine 1 en 2 stamde, en dat zal voor Unreal Engine 4 niet anders zijn.

Een goeie engine is nog niet eens de helft van het werk. Je kan mij achter de frostbyte engine zetten, maar dat wil niet zeggen dat er een fantische game uit komt. Op zijn gunstigst is de kubus die ik kan plaatsen net iets mooier belicht, en stuitert hij net iets meer natuurgetrouw in de frostbyte engine dan in de fallout game engine. Models, animaties, 4K textures, en de samenhang van alles in een game-wereld, wordt door mensen gemaakt, niet door engines. En die mensen .. tsja .. het bethesda team is nou eenmaal (relatief) klein.

The Witcher 3/ CD Projekt Red: 1500 people in total globally with 240 inhouse devs, 3.5 years
http://www.pcgamer.com/the-witcher-3-wild-hunt-cost-81-million-to-make/

Fallout 4/ Bethesda Studios: 100 devs, 6 years
http://www.techinsider.io/inside-the-fallout-4-development-team-2015-12

GTA V/ Rockstar Games: over 1000 devs, 5 years
https://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_Grand_Theft_Auto_V

Met slechts 100 man sterk, krijg je precies dezelfde kwaliteit game wat ze nu maken, ongeacht of het nu CryEngine, UnrealEngine, FrostByte engine, of in-house-modified-gamebryo engine is. Dus wat mij betreft moeten we klagen over de beperkte hoeveelheid mensen die eraan werkt, en niet over de engine die ze gebruiken.

MaartenL (Redacteur) op 01-02-2017 om 01:41 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Hmmm, het gaat ook niet echt over de engine zelf, het is meer wat ze uit de engine kunnen maken. Nu, sowieso verwacht ik van Fallout of Elder Scrolls geen geniaal technisch vernuft want het gaat in die games echt over verhaal en intirige.

Dat gezegd zijnde... 1080 GTX met 8GB... Hmmmm misschien dat modders dat zooitje wel wat beter kunnen verwerken want die systeemeisen zijn BS.

Gewijzigd door MaartenL op 01-02-2017 om 01:41

Redneckerz (Redacteur) op 01-02-2017 om 12:03 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 87.214.216:

Bethesda gebruikt geen in-house engine, deze hebben ze gelicenseerd van Gamebase en diens voorgangers - https://en.wikipedia.org/wiki/Gamebryo

Wel hebben ze vrijwel alles vervangen aan de engine, vooral op het gebied van rendering. Dat is dus allemaal eigen makelij. De basis is echter gelicenseerd. Net als dat Call of Duty nog steeds als basis ID Tech gebruikt, terwijl het grootste gedeelte is vervangen.

''Maar dit is gewoon lui progammeer werk, het constant rekken van hun engine gaat nu zijn flaws laten zien.''

Vind ik nogal beledigend naar de heren en dames die aan engine technologie werken toe. Er is geen sprake van ''lui programmeer werk''. Als het allemaal zo makkelijk was dan hadden ze dat geheid gedaan. De realiteit is dat geen engine hetzelfde is en dat, als je de research papers leest, het zeker geen sinecure is. Je zou het eerdere mathematische topsport kunnen noemen wat zij bedrijven. Door te stellen dat het gewoon ''lui programmeer werk'' is doe je hun bijzonder zwaar tekort imo.

''het wordt nu hoog tijd voor een nieuwe. En niet een vernieuwde.''

Er worden bijna geen engines meer vanaf 0 opgebouwd, simpelweg omdat dit teveel kost. Zeker bij een titel als Fallout/Elder Scrolls is het ondoenlijk om een geheel nieuwe spelmotor te bouwen zonder bepaald gedrag wat je van de huidige engine gewend bent niet mee te nemen. Dan ga je immers het verhaal krijgen dat de nieuwe spelmotor ''niet zo lekker'' voelt als de vorige. Vandaar dat vrijwel alle ontwikkelhuizen liever voortborduren op al bestaand werk en de beste aspecten ervan over nemen (Zie Call of Duty voor een goed voorbeeld hiervan)

''En lastig is geen excuus.''

Het is makkelijk roepen dat iets geen excuus mag wezen als je daarvoor redelijk duidelijk maakt niet echt een idee te hebben van hoe engine ontwikkeling te werk gaat. Ik wil je graag verwijzen naar een aantal research papers van verschillende engine makers en hun titels, en hoe ze tot hun workflow zijn gekomen. Dan begrijp je hopelijk wat beter waarom ik een opmerking als deze naďef vind

@ Gast 82.217.60:
Ik raise je met Reset van Theory Interactive: Een volledig eigen engine vanaf 0 opgebouwd, gemaakt door welgeteld 3 man (Edit: nu nog maar 2 zelfs) - http://reset-game.net/

Gast (82.217.60.xxx) op 01-02-2017 om 23:41
@Redneckerz:

Mooie screens! Indrukwekkend dat een team van 3 (of 2) man dat heeft gebouwd. Ik ken de game verder niet en weet dus niet hoeveel detail de game verder bevat. Zit hier ook nog echt een leuk spel achter? Of ziet het er vooral mooi uit?

Vraag me dan wel af waarom ze van scratch zijn begonnen. Dat moet haast passie zijn, en niet vanwege commercieel belang? Er zijn inmiddels voldoende mogelijkheden op top-of-the-line engines te gebruiken voor (bijna) nop. Dat je pas gaat betalen als je game daadwerkelijk een succes is.

Redneckerz (Redacteur) op 02-02-2017 om 12:10 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 82.217.60:
Ze zijn er al sinds 2012 mee bezig. Destijds was het 1 van de eerste games die echt het next-gen visual gevoel gaf. Dat het 5 jaar later nog steeds prima eruit ziet (en dat op DirectX 10!) geeft wel aan hoe vooruitstrevend dit was. Een soort Crysis voor de nieuwe generatie.

Het gaat over een alleenstaande robot die op zoek gaat naar zichzelf en zijn oorsprong. Heel vet eigenlijk.

Theory Interactive (De makers) bestaat uit ex-ontwikkelaars van Futuremark, je weet wel, van Shattered Horizon en de 3Dmark benchmarks. Qua visuals zit het dus wel snor, en zij hebben daar de meest ervaring in, dus vandaar de keuze voor een eigen motor. Nog steeds visueel de meest klinkende indie titel. Hij komt dit jaar hopelijk uit.

Gast (188.205.92.xxx) op 02-02-2017 om 15:21
Hahaha eindelijk! Tijd om mijn BEAST GPU eens aan een echte test te onderwerpen :) :

Wat een gelul weer hier over slordig programmeerwerk van de console peasants.. Jealousy is a mofo.

Voor jullie speciaal deze mop:

Q: Why did the console gamer cross the road?

A: To render the buildings across the street.

:D :D :D :D

Redneckerz (Redacteur) op 02-02-2017 om 16:40 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 188.205:
Zou je die taal en daarnaast die onzinnige aannames achterwege kunnen laten? Dit heeft niets met console gamers te maken. Het is een bekend gegeven dat Creation, en daarmee Gamebryo/NetImmerse, nogal buggy is door Bethsoft's aanpassingen.

Het (Bethsofts engine) is bijzonder ambitieus en daardoor zijn de bugs te vergeven, maar als gebruiker beetje elitair roepen ''console peasants'' en ''jealous is a mofo'' is onzinnig en komt op mij in ieder geval over als een zwakke poging je PC aankoop te willen rechtvaardigen, ofschoon niemand je daarop heeft gevraagd.

Gewijzigd door Redneckerz op 02-02-2017 om 18:06

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Fallout 4
Type:
Game
Releasedatum:
10-11-2015
Ontwikkelaar:
Bethesda Softworks
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media