Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
18 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
17 Oktober 2017 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
15 Oktober 2017 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Oktober 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(6) 
(3) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(2) 
11 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(6) 
(15) 
(0) 
(1) 
(1) 
08 Oktober 2017 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
07 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(8) 
05 Oktober 2017 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
04 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 Oktober 2017 
(2) 
Modern Combat Versus
Middle-earth: Shadow of War
Pharaonic: Deluxe Edition
Packshot Sunday - Deel 216
Nieuws:

Microsoft annuleert Scalebound


Door Joni Philips op 10-01-2017 om 06:29
Bron: Eurogamer

Platinum Games werkt sinds het Wii tijdperk aan Hideki Kamiya's geesteskind Scalebound, een fantastische actiegame waarin de speler - een soort moderne Dante van Devil May Cry - moet samenwerken met één of meerdere draken om gigantische monsters te verslaan. Hij gebruikt hierbij een mix van wapens waaronder een boog en een zwaard voor een gemengde actie.

Platinum Games toonde de game destijds aan verschillende uitgevers, waarbij Microsoft als eerste toehapte. Zij startten in 2013 een samenwerking met Platinum voor de ontwikkeling van Scalebound als PC en Xbox One game, waarbij we de titel voor het eerst zagen in 2014. Sindsdien verscheen de game regelmatig op evenementen, en ondanks frequent uitstel, leek het nog maar een kwestie van enkele maanden voor de game in de winkels zou liggen. Het bleek echter allemaal pure schijn, Microsoft verrast ons namelijk vandaag met de melding dat Scalebound is geannuleerd. De actiegame met draken zien we dus niet meer verschijnen, en we hopen dat de ontwikkelaars van Platinum snel een nieuwe uitdaging vinden.


09:14  Assassin's Creed schrijver naar 2K
06:29  Gameplaybeelden Dragon Quest VIII
 Reacties (13)
 Pagina: 1
Gast (83.83.88.xxx) op 10-01-2017 om 08:04
Jammer, nog een reden minder om een X1 te halen.

Gast (213.46.74.xxx) op 10-01-2017 om 08:24
met 3 andere titels in ontwikkeling is dat vragen op problemen.PG bestaat meer uit 200 man.

In dit geval moet je al je mensen op dit AAA project zetten.

Ik ben groot fan van PG maar ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat de schuld hier niet bij microsoft ligt.PG heeft de ruimte[sinds 2013] gehad + ze zullen een grote zak met geld gekregen hebben voor dit project.

Geloof maar dat Microsoft graag een titel als deze in hun stal had gehad.

Rene Groen (Eindredacteur) op 10-01-2017 om 08:27 [Niv: 678 / Exp: 33906]
Het is inderdaad ook wat Gast hierboven zegt. Microsoft moet nu de klappen incasseren maar ik denk dat de schuld bij beide ligt. Platinum Games is een relatief kleine studio en neemt veel hooi op haar vork. Ze hebben enkele toptitels weten te produceren, maar ook enkele miskleunen. Wat de exacte reden van de annulering ook is, persoonlijk baal ik er wel van. Ik was erg benieuwd naar wat de titel zou brengen, hopelijk zal het project later nog opgepikt worden.

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-01-2017 om 09:30 [Niv: 1160 / Exp: 57995]
De vraag is natuurlijk of Microsoft betaalde voor 200 man. We kunnen bijvoorbeeld kijken naar TMNT of Korra, Activision betaalde om die te maken in 6 maanden met een klein team.

Gast (213.46.74.xxx) op 10-01-2017 om 11:24
Als je aan een AAA productie werkt dan heb je die 200 man gewoon op dat project nodig.

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-01-2017 om 11:32 [Niv: 1160 / Exp: 57995]
Als je peanuts betaalt, krijg je apen. Je krijgt waarvoor je betaalt, en we weten niet waar ze voor betaalden zodat we niet weten dat dit AAA was. Maar dit team (dus deze subsectie van 200) kon wel Bayonetta 2 ontwikkelen.

Gast (213.46.74.xxx) op 10-01-2017 om 11:59
Van dit verhaal zou ik toch wel eens de de echte waarheid willen weten.

Deze game heeft denk tot 80% van de ontwikkeling gezeten.

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-01-2017 om 12:42 [Niv: 1160 / Exp: 57995]
Het zou inderdaad heel leuk zijn om die verhalen te horen, van Phantom Dust is dat behind the scenes verhaal ooit verschenen:
http://kotaku.com/how-a-small-game-studio-almost-made-it-big-1696997142
Japanse studio's zijn spijtig genoeg wat minder vrijgevig met dat soort interviews.

Gast (213.46.74.xxx) op 10-01-2017 om 13:01
Tja ik maak wel een punt dat meer projecten niet samen gaan met een AAA project maar ik besef me nu dat het op die manier wel vaker gebeurd in Japan.Ik heb ooit een stuk gelezen dat die manier van werken bij Nintendo ook heel normaal is.

Ik geloof dat de studio achter Kindom Hearts 3 ook de FF7 remake in ontwikkeling heeft.

Hier in het westen zie je vaak dat een studio aan een titel werkt.

Joni Philips (Eindredacteur) op 10-01-2017 om 14:57 [Niv: 1160 / Exp: 57995]
Het is eerder een kwestie van perceptie: Platinum Games is niet 1 ontwikkelteam. Het zijn er 2-3 aparte, elk van 50-80 werknemers. Square Enix 1st Production Department dat FF7 en KH3 maakt bijv, is 4 teams van 100+ mensen verspreid over twee steden zelfs. Dat heb je in het Westen ook, Sony Santa Monica bijv ontwikkelde op een moment 3 AAA projecten naast elkaar.

Gast (86.82.231.xxx) op 10-01-2017 om 19:07
Scale leek toch op shit dus wat boeit het

Gast (213.49.240.xxx) op 10-01-2017 om 21:40
Tja, het gebeurt nu eenmaal.

@Joni: interessante link die je postte voor het verhaal over Phantom Dust, bedankt!

Gast (82.176.161.xxx) op 12-01-2017 om 10:54
Grappig hoe Nier hier op in heeft gespeeld met " the dragons are already gone" vlak nadat dit nieuws bekend werd

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Scalebound
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Platinum Games
Uitgever:
Microsoft
Media:







Meer media