Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
28 Juni 2017 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Juni 2017 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(8) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Juni 2017 
(22) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
25 Juni 2017 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Juni 2017 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 Juni 2017 
(18) 
(5) 
(9) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
(5) 
(1) 
(10) 
(1) 
(0) 
22 Juni 2017 
(9) 
(7) 
(1) 
(0) 
(0) 
(8) 
(0) 
21 Juni 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
20 Juni 2017 
(8) 
(0) 
(3) 
(0) 
(9) 
19 Juni 2017 
(8) 
(2) 
(4) 
(1) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
18 Juni 2017 
(5) 
(6) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 Juni 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(4) 
(1) 
(1) 
Over de nutteloosheid van 4K en teraflops
Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas
God Wars: Future Past
Packshot Sunday - Deel 209
Feature:

Pinball FX 2 - Bethesda Pinball


Door Rene Groen op 09-12-2016 om 11:10
Bron: Gamed

South Park, Star Wars, Marvel en The Walking Dead zijn slechts enkele van de toevoegingen die in de loop der tijd aan Pinball FX 2 werden gedaan. Tafels waar je voor moet betalen om de gratis game verder mee uit te breiden, een strategie die ze vervolgen in samenwerking met Bethesda.

Met deze uitbreiding krijg je namelijk toegang tot een drietal nieuwe tafels gebaseerd op DOOM, The Elder Scrolls V: Skyrim en Fallout 4. Alle tafels maken dankbaar gebruik van hun bronmateriaal en DOOM is de meest complexe van de drie. Niet alleen ligt het tempo erg hoog en zul je regelmatig meerdere doelen moeten raken, de tafel is ook gevuld met verschillende doorgangen, vallen en portalen die de bal naar een andere positie brengen. Dat er goed gekeken is naar de eerder dit jaar uitgebrachte game zien we ook terug in de kleinere details. Er zijn power-ups als 'Quad Damage' en je kunt op momenten zelfs uit wapens kiezen om de demonen die op de tafel verschijnen, mee te verslaan. Met een schuin oog zul je zelfs op een healthmeter moeten letten, waardoor het de ideale samenkomst is tussen een RPG en een FPS.



Van een geheel andere orde is de Skyrim tafel. Net als bij aanvang van de game kies je een karakter en kan het avontuur beginnen. Leunde de DOOM tafel op shooterelementen, daar zitten er in deze tafel RPG-elementen verwerkt. Er is een heus inventory systeem geďmplementeerd die invloed heeft op je multipliers en bonussen. Hoewel het perfect past bij de serie is de werking in een game als deze toch iets minder geslaagd. Dit komt vooral omdat het spel van je verlangt dat je tussentijds keuzes maakt in een menu dat je bestuurt met de twee bumpers en de launcher van de bal. Het voelt daarom eerder aan als lastig te bedienen onderbrekingen dan als een element van toegevoegde waarde. Dit is jammer omdat de rest van de tafel wel de juiste snaar weet te raken. Er is een dungeon waar je de bal op kunt richten, er zijn bandieten die zich als blokkades opwerpen en zelfs vurige draken die ontweken dienen te worden. Qua drukte is de tafel net iets rustiger dan DOOM, het is alleen jammer dat de ontwikkelaar het zich onnodig gecompliceerd maakt met het benoemde RPG systeem.

De laatste tafel is die van Fallout 4 en ook deze heeft een RPG-tintje. Voordat je de bal lanceert kun je een karakter creëren of een random karakter kiezen, waarmee diens geslacht, skill points en (vooraf gegenereerde) naam gepaard gaan. Omdat je dit doet voorafgaande aan de match voelt het beter aan, maar ook tijdens het spelen dien je de ogen goed open te houden. Helaas valt de tafel hier in dezelfde val als die van Skyrim. Tijdens het spelen moet je op statistieken letten en kun je bottle caps verzamelen om items te upgraden. Het zijn elementen die naadloos aansluiten bij de Fallout serie, maar simpelweg net wat minder goed werken bij een spelletje als Pinball.


Fans van Bethesda titels zullen het bovenstaande makkelijker door de vingers zien dan de fans van een spelletje Pinball. En dit is jammer, want de thema's zijn perfect verwerkt op visueel vlak. De DOOM tafel heeft dik aangezette belichting, bij Skyrim zien we de rotspartijen en de draken een prominente rol innemen en Fallout wordt gekenmerkt door de Pipboy en diens groene belichting. Wat de titels ook met elkaar gemeen hebben is dat de iconische geluiden zijn overgezet naar de tafels. Het is alleen jammer dat het om enkele tracks gaat die zich te snel herhalen. Soms worden je acties ook begeleid door een stemacteur, bijvoorbeeld in Fallout 4. Nu vind ik het niet vervelend dat dit soms gebeurt, wel als werkelijk iedere actie die je maakt een begeleidende tekst heeft. Concluderend kunnen we dan ook stellen dat de Bethesda titels succesvol zijn overgezet naar een ander genre, maar mogelijk iets te complex zijn voor een ieder die gewoon een spelletje pinball willen spelen.



13:56  Dragon Quest Heroes 2 naar Europa
11:08  Tennis in the Face
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Gast (86.86.135.xxx) op 10-12-2016 om 17:36
welke tafels krijg ik for starters??

Rene Groen (Eindredacteur) op 11-12-2016 om 09:02 [Niv: 673 / Exp: 33639]
Wat bedoel je?

Gast (86.81.207.xxx) op 12-12-2016 om 19:56
dat was ik gister.....
die gratis download welke tafels krijg ik dan rene??

Juuppel op 12-12-2016 om 19:57 [Niv: 12 / Exp: 613]
aah hier zijn we weer

die vorige 2 gasten posts was ik

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Bethesda Pinball
Type:
Game
Releasedatum:
06-12-2016
Ontwikkelaar:
Zen Studios
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:



Meer media