Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
29 Maart 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
28 Maart 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(10) 
(4) 
(2) 
(0) 
(5) 
(0) 
27 Maart 2017 
(0) 
(13) 
(5) 
(0) 
(3) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2017 
(0) 
(0) 
(6) 
(21) 
(1) 
25 Maart 2017 
(0) 
(0) 
(18) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
23 Maart 2017 
(1) 
(1) 
(0) 
(10) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Maart 2017 
(3) 
(3) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(3) 
(7) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2017 
(4) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
20 Maart 2017 
(13) 
(0) 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
19 Maart 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2017 
(0) 
(7) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
17 Maart 2017 
(1) 
(3) 
(6) 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Maart 2017 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(1) 
(0) 
(4) 
Little Inferno
Gamed Gamekalender April 2017
Toukiden 2
FlatOut 4: Total Insanity
Review:

Ittle Dew 2


Door Rene Groen op 21-11-2016 om 15:50
Bron: Gamed

Er zijn veel games die hun inspiratie uit The Legend of Zelda halen. De één slaagt hierin, de ander faalt jammerlijk. Ittle Dew viel een beetje tussen deze twee uitersten in. De indruk die het maakte bij diens gameplay, graphics en muziek deed het teniet middels zijn vastlopers en glitches. Kan de sequel zich wel bewijzen?

De start voelt direct vertrouwd aan. Het meisje Ittle en haar maatje Tippsie lijden wederom vlotbreuk en moeten een manier vinden om huiswaarts te keren. Het eerste idee van de kleine vos, om dan maar een boom om te hakken en van daaruit een nieuw vlot te bouwen, wordt echter direct verworpen. Immers, in een boom groeit geen vlot, en daarmee is de luchtige toon meteen gezet. Het idee van een sinistere oude man onder de naam Passel is al niet veel beter. Volgens hem is er in de nabijheid niets te vinden wat ze kan helpen en dus zullen ze maar moeten zwemmen. Het blijkt een list te zijn om ze weg te krijgen, hij bezit namelijk een map die de locatie van acht kerkers aan geeft, ieder goed voor een onderdeel van een nieuw te bouwen vlot. De start van een nieuw avontuur is hiermee gevormd.



Het verhaal is dan ook niet veel anders dan voorheen en ook de opzet, die in het origineel vier kerkers kende, is nauwelijks vernieuwend te noemen. Toch vormt dit nergens een probleem. Voortdurend weet het spel geslaagde grappen te presenteren, bijvoorbeeld door clichés uit games aan te halen of de vierde muur te doorbreken. Tevens wordt er een grote mate van vrijheid aan de gamer gegeven. Afgezien van de laatste kerker kun je ze allen in een willekeurige volgorde aanvangen. De game geeft je weliswaar een leidraad om de 'beste' volgorde te volgen, maar er is niemand die je dit zal verplichten. Om niet tegen problemen aan te lopen zul je de benodigde hulpmiddelen om een kerker te overwinnen op deze locatie zelf aantreffen. Soms heb je weliswaar een zelfde item nodig en deze zul je dan ook in meerdere kerkers tegen komen. Niet om als duplicaat van elkaar te dienen, in plaats daarvan zal de kracht vergroot worden als je het desbetreffende item reeds eerder tegen was gekomen.

Spelers die graag in een open wereld op ontdekkingstocht gaan zitten met Ittle Dew 2 goed. Er zijn huizen die je kunt onderzoeken, geheimen die je kunt ontdekken, puzzels die om een oplossing vragen en vele interessante personages om te ontmoeten. Wie goed rondkijkt kan hierdoor zijn health aanvullen of extra upgrades vergaren. De controls zijn bij dit alles simpel gehouden. Je hebt een knop om vijanden mee te ontwijken en de diverse items zijn toebedeeld aan de knoppen die je direct op het scherm ziet. De vijanden zelf zijn grappig uitgewerkt, denk aan vogelbekdieren die aan yoga doen, maar niet veel variatie bieden qua aanvalspatronen. De eindbazen zijn eveneens niet al te lastig, tot je bij de laatste dungeon aankomt, alwaar we ineens een piek in de moeilijkheidsgraad ervoeren. Een iets meer geleidelijk oplopende moeilijkheidsgraad had welkom geweest.


Los van dit finale stuk is de game behoorlijk vergeeflijk zodat je nooit gefrustreerd zult raken. Checkpoints zijn er veelvuldig en enkel wanneer je in een kerker sterft zul je teruggeplaatst worden naar het begin. Dit laatste is overigens altijd jezelf aan te rekenen, nergens voelt het alsof de game cheap deaths heeft zonder dat je hier zelf invloed op had. Mocht je toch vast komen te zitten dan kun je altijd nog teruggrijpen op een hintsysteem die je goed op weg helpt in het oplossen van een puzzel. Om terug te grijpen op de inleiding; het is duidelijk dat ontwikkelaar Ludosity heeft geleerd van haar fouten. Gedurende het spelen hebben we geen enkele glitch of vastloper ervaren en er is duidelijk meer tijd besteed aan het grafische aspect. De cartooneske stijl die je vanaf een bovenaanzicht bekijkt ziet er niet alleen goed uit, het laat je ook nergens het overzicht verliezen. Tel hierbij een soundtrack op die rustigere en meer bombastische tonen op gepaste wijze met elkaar afwisselt en we kunnen stellen dat Ittle Dew 2 een geweldig spel is die we iedere action-adventure fanaat aan kunnen raden.
Beoordeling
90
Ittle Dew 2 combineert makkelijk op te pikken gameplay, cartooneske graphics, leuke humor en een goede soundtrack tot één indrukwekkend geheel. De gaten die de ontwikkelaar in het origineel liet vallen zijn gladgestreken en hoewel er één piek in de moeilijkheidsgraad zit is het verder een bijzonder aangename action-adventure die zijn bronmateriaal eer aandoet.


16:00  Rocket League krijgt Custom Training mode
15:48  [Upd.] Final Fantasy XV krijgt Day One Patch
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Ittle Dew 2
Type:
Game
Releasedatum:
15-11-2016
Ontwikkelaar:
Ludosity
Uitgever:
Nicalis
Media:








Meer media