Met titels als Far Cry, Watch Dogs en Assassin's Creed krijgen spelers behoorlijk wat vrijheid in hun doen en laten en dit is nu net wat Ubisoft na wil blijven streven. Sterker nog, ze maken er zelfs hun nieuwe filosofie van.
In gesprek met de Franse krant Le Monde laat Ubisoft CCO Serge Hascoet weten dat gamers niet geforceerd moeten worden om een verhalend pad te volgen. In plaats daarvan willen ze spelers de vrijheid geven om eerst een ander pad te volgen, waarna ze later altijd nog terug kunnen keren naar het verhaal. Dit staat spelers toe om meer interacties uit te voeren binnen de wereld, zoals het geval was bij Far Cry Primal en het deze week uitgebrachte Watch Dogs 2. Beide games geven de speler een wereld die eerder levendig dan scripted aavoelt, iets wat ze ook door willen trekken naar de nieuwe Assassin's Creed.
Volgens Hascoet heeft het ontwikkelteam van de game een systeem gecreëerd die betekenis heeft voor de speler wanneer ze bepaalde acties uitvoeren, terwijl deze tegelijkertijd op de langere termijn de wereld beďnvloedt.
quote: “[Assassin’s Creed] remained a narrative game, because we wanted to meet the Borgias, the Medicis, Leonardo da Vinci, etc. All this is great. But now our business is to meet characters without it being imposed by the game."
De vraag is nog altijd wanneer de nieuwe Assassin's Creed uit zal komen. Eerder gaf CEO Yves Guillemot aan er niet voor terug te deinzen om het spel pas in 2018 uit te brengen als ze hiermee de gewenste kwaliteit kunnen garanderen.
|