Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCPS VitaNintendo 3DSWii UNintendo SwitchPlaystation 3Playstation 4Xbox 360Xbox OneAppMisc    
20 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
19 Oktober 2017 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(2) 
(2) 
(1) 
18 Oktober 2017 
(3) 
(11) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(1) 
(3) 
(1) 
17 Oktober 2017 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
15 Oktober 2017 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Oktober 2017 
(0) 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(6) 
(3) 
(0) 
(1) 
(1) 
(1) 
(2) 
11 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(6) 
(15) 
(0) 
(1) 
(1) 
08 Oktober 2017 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
07 Oktober 2017 
(0) 
(0) 
(2) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Oktober 2017 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
The Flame in the Flood
South Park: The Fractured But Whole
Thor: Ragnarok
The Evil Within 2
Review:

WWE 2K17


Door Rene Groen op 20-10-2016 om 08:51
Bron: Gamed

Vorig jaar prezen we WWE 2K16 als een goede verbetering op vrijwel ieder vlak. Het goede nieuws is dat ze ervoor gekozen hebben om deze basis grotendeels overeind te laten staan. Helaas is het slechte nieuws dat de verbeteringen die ze gedaan hebben geen betere game tot gevolg hebben.

Wanneer je vorig jaar eveneens aan de slag bent geweest met de franchise kun je er direct mee beginnen. De gameplay is voor negentig procent identiek en de overige tien procent is vooral opgevuld door verbeteringen. De reversals lijken iets meer vergevingsgezind, chain wrestling komt enkel voor als beide worstelaars een grapple inzetten, het is makkelijker om een tegenstander te selecteren en je rolt nu makkelijker uit de ring. Met name dit laatste is een welkome toevoeging bij matches tussen meerdere personen als Triple Threats en Fatal Four Ways. Daar waar je vroeger lastig een pin kon scoren omdat deze altijd werd onderbroken kun je nu beter een tactiek uitwerken. Er komt ook enige diepgang bij kijken, zo kun je op halve kracht terugkeren in de ring of langer wachten om tot volledige krachten te komen. De gevechten zelf vinden niet alleen in de ring plaats, je kunt ze ook vervolgen tussen het publiek of achter de schermen. Ideaal voor Falls Count Anywhere en No DQ matches, net als het beter kunnen pakken en plaatsen van wapens. Iedere match is verder voorzien van een Star Rating zodat je direct ziet hoe je het er vanaf brengt. Varieer je bewegingen, loop je weinig schade op en sluit je af met een finisher dan kun je rekenen op een betere rating dan wanneer je voortdurend hetzelfde aan het doen bent.


Het roster is net als voorgaande jaren indrukwekkend te noemen en toch hebben we hier wat kritiek op. Al vanaf het begin is duidelijk gemaakt dat sommige namen achter downloadable content verstopt zitten. Op zich niet erg als het om bijvoorbeeld legendes gaat waarvan je zelf wil beslissen of je ermee wil spelen, maar waarom betreft het hier ook namen als Shinsuke Nakamura, Apollo Crews en Nia Jax? En als we het dan toch over vrouwelijke worstelaars hebben, waarom refereert de game hiernaar als Diva's, terwijl ze deze titel toch al geruime tijd geleden hebben ingewisseld? Dit soort onvolkomenheden zijn ook op te merken in andere factoren. Er zijn weliswaar veel matchtypes, toch missen we nog altijd opties als tag-team table matches, hét handelsmerk van de Dudley Boyz. Wat het extra wrang maakt is dat we hier in WWE 2K14 nog wel mee aan de slag konden maar sindsdien nooit is teruggebracht. Net zoals er ditmaal geen 2K Showcase mode is, terwijl dit de laatste jaren juist prominent naar voren werd geschoven. Brock Lesnar op de cover is logisch, al was het maar door zijn UFC media-aandacht, maar dit betekent een grote aderlating voor de game zelf.

We moeten het dan ook vooral hebben van MyCareer, de opkomst van een rookie tot superster. Dit kan overigens alleen als man aangezien een vrouwelijke optie ook nu afwezig is. Grootste toevoeging is het kunnen geven van promo's, hetgeen we overigens ook terugzien in de WWE Universe mode. Het idee van promo's is om jezelf neer te zetten als een heel of een face middels het kiezen uit een viertal uitspraken. Als heel probeer je het publiek tegen je te krijgen, als face probeer je ze juist voor je te winnen. Op papier een goede en logische implementatie, in de uitwerking een irriterend en falend systeem. Bij het kiezen van een mogelijkheid is namelijk lang niet altijd duidelijk waar je antwoord toe zal leiden. Maar zelfs als dit beter was uitgewerkt had het nog niet gewerkt. De reactie van het publiek sluit lang niet altijd aan bij je uitspraken, die ook nog eens tekstueel worden weergegeven en niet zijn ingesproken. Enerzijds is dit logisch, het is immers lastig om iedere worstelaar iedere promo in te laten spreken, aan de andere kant voegt het op deze manier weinig tot niets toe, simpelweg omdat de uitwerking niet voldoende is.


Dit is helaas niet de enige kritiek die we op MyCareer hebben. De gehele opbouw is een aanfluiting. Neem bijvoorbeeld de rankings. Als je vijfde staat in rij om kans te maken op een match voor de titel kan deze positie ineens enkele posities dalen terwijl je tussentijds enkel matches gewonnen hebt. De commentatoren refereren weliswaar naar je positie, maar zeggen gerust dat je vijfde staat terwijl dit helemaal niet het geval is. De rivaliteiten kloppen eveneens niet. Op een gegeven moment was Big Cass een vriend, toch weerhield hem dit er niet van om mij aan te vallen tijdens een opkomst. Binnen de worstelwereld het ideale moment om een feud te starten, maar nadat de match in een no contest was geëindigd bleek het resultaat van zijn aanval dat we nu nóg betere vrienden waren. Sowieso zijn de rivaliteiten een saaie aangelegenheid, het resulteert er namelijk in dat je wekenlang met dezelfde matches bezig bent. Als dan ook nog eens blijkt dat de populariteitspunten die je hiermee vergaart geheel random zijn – win met een clean pin tegen iemand die het publiek haat en je schiet er nog niets mee op – dan moge duidelijk zijn dat de afwezigheid van de 2K Showcase en de matige MyCareer geen hoge ogen gooien.

Wat dat betreft is het online spelen - hetgeen gelukkig vrijwel zonder lag is - en de Universe Mode vele malen beter. Alhier kun je al je fantasieën de vrije loop laten. Creëer je eigen shows met ieder diens unieke worstelaars, Pay Per Views, verhaallijnen met uitgedachte feuds en meer. Om je hierin te steunen heb je ditmaal de beschikking over drie save slots zodat je verschillende hersenspinsels uit kunt werken. Zit je niet te wachten op een standaard Raw of Smackdown, waar de bekende muziek en pyro's begeleid worden door Michael Cole? Dan pas je het geheel gewoon aan naar iets compleet anders. Deze vrijheid keert ook terug in de creatie van opkomstmuziek en het aankleden van de worstelaars. Maak je een tag-team van John Cena en Finn Bálor? Dan mix je de muziek van beide entrances met groots gemak tot één geheel. Als je het echt absurd wil maken kun je zelfs de kleding van beide worstelaars op elkaar plakken. De laadtijden mogen dan wat lang zijn, dit is het spel met diens goede uitwerking graag te vergeven.


Naast een indrukwekkende soundtrack, samengesteld door Sean "Diddy" Combs, is het commentaar in alle modi ingesproken door Michael Cole, JB en Jerry Lawler en dat doen ze even matig als voorheen. Ze klinken weinig geďnspireerd, hun uitspraken sluiten lang niet aan bij de actie en zijn ook nog eens repetitief. Waarom geen frisse wind met Mauro Ranallo en Corey Graves? Op dit gebied lopen ze duidelijk nog achter, net zoals bij andere aspecten van de sport. We hebben het in vorige reviews al meermaals gezegd; het is niet mogelijk de actuele situaties van de WWE direct te reflecteren in de game. Daarvoor gaan de gebeurtenissen, die soms per week veranderen, te snel. Maar was het nu echt niet mogelijk om de Draft te implementeren? Of in ieder geval een rol van betekenis te laten spelen in de game? Op deze manier blijven we toch vooral met een game zitten die er – op het publiek na – goed uit ziet en waarvan de gameplay sprongen blijft maken, maar bij diens modi en veel van diens nieuwe implementaties een terugval kent.
Beoordeling
65
Ontwikkelaar Yuke's weet bij haar WWE 2K titels geen constante kwaliteitslijn aan te houden. Dit heeft geen betrekking op de gameplay en de graphics maar vooral op andere factoren. Het ontbreken van de 2K Showcase, het nieuwe maar niet goed werkende promosysteem, de onlogica van MyCareer en het saaie, herhalende commentaar van wederom hetzelfde drietal doen de game geen goed. Als de studio de solide basis weet te behouden en op de juiste gebieden aanpassingen doorvoert heb ik vertrouwen in WWE 2K18, voor nu heeft de huidige uitgave geen meerwaarde ten opzichte van vorig jaar.


09:06  Dead Rising 4 met DeLuxe uitgave
08:07  Onthulling Nintendo NX vandaag om 16:00
 Reacties (3)
 Pagina: 1
miknic op 20-10-2016 om 09:23 [Niv: 26 / Exp: 1308]
Zolang ik met Bill Goldberg kan spelen vind ik het goed }>

Rene Groen (Eindredacteur) op 20-10-2016 om 09:37 [Niv: 678 / Exp: 33914]
Alleen bij pre-order

Gast (213.125.30.xxx) op 20-10-2016 om 12:39
Nette review, ik sla maar eens een jaar over. Zo te lezen kan ik prima met 2k16 verder gaan.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
WWE 2K17
Type:
Game
Releasedatum:
11-10-2016
Ontwikkelaar:
Yuke´s
Uitgever:
Take Two Interactive Benelux
Media:



Meer media