Na een rumoerige periode heeft Kojima met zijn ontwikkelstudio Kojima Productions onderdak gevonden bij Sony. Bij de E3 leerden we dat dit zal resulteren in de game Death Stranding en in een interview legt Kojima uit waarom hij gekozen heeft om zijn game onder te brengen bij Sony.
In gesprek met Gameblog France laat hij weten dat hij door diverse bedrijven is benaderd om een samenwerking aan te gaan. Uiteindelijk besloot hij met Sony samen te gaan werken, juist omdat hij Death Stranding onder de best mogelijke condities wil ontwikkelen. Sony geeft hem de beste omstandigheden om hem hierin te doen slagen, een andere partner zou hem juist belemmeren.
quote:“We would have taken time for contracts, and I do not think that things would have been as quick. Working with Sony also brought me a lot of freedom, and support has been exceptional.”
Kojima legt verder uit dat hij bij een 'normaal' bedrijf presentaties zou moeten geven, additionele financiële ondersteuning moest zoeken en zijn visie uit zou moeten leggen, alsof het een Kickstarter project was. Bij Sony legde hij zijn benadering uit en werd hem direct vertelt dat hij aan de slag kon gaan. Ze gaven hem vertrouwen en konden hem laten focussen op het creëren van een game.
Eerder deze week gaf Sony al aan geen behoefte te hebben om de creatieve visie van Kojima te limiteren. De game zal naar de PC en PlayStation 4 komen, vooralsnog is er niet vele meer bekend dan de onderstaande aankondigingstrailer.