Het is een leuke prijs voor de hardware. Ik maak mij echter zorgen om de recente VR focus in de industrie. Misschien ben ik daar wel de enige in, maar ik vind VR, hoe fantastisch het ook werkt, nog steeds meer een ''gimmick'' dan iets wat je echt nodig moet hebben. De prijzen voor dergelijke hardware zijn daarbij niet mals te noemen, dus de instapdrempel is nogal hoog. Ik denk dat het nog wat volwassener moet worden voordat het echt een succes kan wezen. Voor nu beschouw ik VR hardware toch iets als ''voor de elite''.
De mogelijkheden van dergelijke brillen zijn wel veelbelovend te noemen.
@ Gast 143:
Fijn dat je meteen kan beoordelen hoe deze bril gaat verkopen zonder het zelf uitgeprobeerd te hebben. Dat de hele industrie er mee bezig is geeft aan dat zij er een succes inzien. Maar nee, marketanalyst Gast 143 bestempelt het meteen als een ''flop''. Laten we dat nu vooral eerst even afwachten, goed?
@ Wackyprofessor:
''De PS4 heeft al moeite met 1080P op 30FPS (weer leugens)''
Valt best wel mee, dus vandaar die dig op consoles?
@ BoSs:
Op basis van nieuwsgierigheid zie ik deze dingen niet verkopen. Daarvoor zijn ze gewoonweg te duur. Ze zullen dit vooral met goede titels moeten ondersteunen.
@ Thenativedude:
Mwoh, de standaard anti-alles klagers zijn er, maar voor de rest is het vooral een sceptische houding die mensen aan slaan. Dat is niet vreemd te noemen. De hoge prijzen werken Sony, maar ook Steam, HTC en Oculus Rift vooral in het nadeel. En het is allemaal weer net even anders, een echte VR standaard is er (nog) niet. Mocht zoiets uit komen, dan leek het mij logisch dat de Rift die standaard zal zijn - Dat is immers de enige VR hardware die al redelijk verspreid is in zijn verscheidende variaties.
@ Gast 95:
Ik dacht al, waar blijf je
''bij de Sony fanbase die gelooft dat hun apparaten "Supercharged PC's" zijn, zoals de marketing leugens deden geloven.''
Ironisch genoeg is daar geen woord aan gelogen als je de hardware onder de loep neemt. Dat de performance niet altijd adequaat is ligt vooral aan de netbook CPU die wordt gebruikt, niet eens zozeer door de GPU en diens union bus. Bij de huidige consoles is de CPU duidelijk de bottleneck, bij de GPU wordt het verschil gemaakt. Maar ja, leugens toch? We pakken alles aan om maar af te geven op consoles
@ Gast 217:
In het geval van VR mag je best kritisch zijn. Maar dat geldt niet alleen voor Sony maar voor eenieder die zon VR bril maakt.