Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
Gamed Gamekalender April 2024
Gamed Gamekalender Maart 2024
Wo Long: Fallen Dynasty - Complete Edition
Review:

Street Fighter V


Door Stefan van B op 21-02-2016 om 08:34
Bron: Gamed

Street Fighter fans werden meer dan een jaar geleden verblijd met de aankondiging van Street Fighter V. Deze populaire fighting-franchise werd de vorige generatie consoles nieuw leven in geblazen, maar weet dit vijfde deel die standaard nog steeds hoog te houden? Wij vochten onszelf een weg door alles wat Street Fighter V te bieden had en waren verrassend snel klaar.

Veel van hetgeen je in een full-priced game zou verwachten ontbreekt namelijk in Capcom’s nieuwste. De game is gericht op de online ervaring en daar hebben jullie waarschijnlijk al genoeg over kunnen lezen. Even verderop zal ik hier op terugkomen, nu eerst eens kijken wat Street Fighter V allemaal wel biedt. Na een korte introductie, waarin de basisgameplay en het nieuwe V-System worden uitgelegd, kom je terecht in het hoofdmenu. Een wereldkaart op de achtergrond geeft aan waar ter wereld spelers allemaal actief aan het spelen zijn, wat er nog eens de nadruk op legt dat dit vijfde deel een heus online spektakel zou moeten zijn. Voor je ook maar ergens mee aan de slag mag is het echter je eerste taak om een nieuwe alias voor jezelf te creëren binnen het Street Fighter netwerk. Handig voor veteranen die elkaar over meerdere console-generaties zijn kwijtgeraakt, een beetje apart voor de casuals zoals ondergetekende.


Offline heb je een beperkt aantal modi die je kunt gaan tackelen. Je hebt de Story Mode, Versus Mode, Challenge Mode en Trainings Mode. In de Story Mode kun je de verhalen beleven van de zestien karakters die bij launch aanwezig zijn. Dit klinkt meer episch dan dit in werkelijkheid is, want de verhalen stellen inhoudelijk weinig voor en bieden twee á drie gevechten per karakter. Deze gevechten zijn niet uitdagend en de mogelijkheid tot het veranderen van moeilijkheidsgraad ontbreekt helaas. De verhalen zelf worden verteld aan de hand van tekeningen, waar een voice-over overheen is geplaatst. In maart zal een gratis update verschijnen die hiervan geanimeerde scenes maakt, maar dat is dus pas over een maand. In de Versus Mode is het enkel mogelijk om een game tegen een tweede speler naast je te spelen, waarvoor twee controllers zijn vereist. Een potje raggen tegen een AI tegenstander op een kaart en een moeilijkheidsgraad naar keuze ontbreekt en dat is misschien nog wel het grootste gemis aan Street Fighter V.

De Challenge Mode biedt op vier verschillende moeilijkheidsgraden een serie aan vijanden, waarbij je elke ronde punten verdiend die je naar eigen keus kunt spenderen aan upgrades voor je karakter. Zo kun je gezondheid bijkopen als deze in de vorige match verloren is gegaan of je kunt je aanvallen verbeteren voor de volgende match. Deze modus is zeker uitdagend, maar echter pas na ongeveer tien ronden, waardoor je toch weer even door een zure appel heen moet bijten. De Training Mode spreekt eigenlijk voor zichzelf, het is fijn om karakters hun krachten in een veilige omgeving te kunnen meesteren, waren ze nu echter ook maar op een fatsoenlijke wijze te testen tegen terug vechtende AI karakters in een arcade modus.


Onder dit zwakke omhulsel ligt echter wel een sterke gameplay verborgen. René schreef in zijn preview al uitvoerig over hoe het nieuwe V-System in de game zou werken. In de praktijk blijkt de uitvoering erg goed in elkaar te steken. Al snel heb je de basis-aanvallen onder de knoppen en dan veranderd het spel in een enorme uitdaging. Hoe combineer ik mijn aanvallen op de juiste manier en moet ik nu juist inzetten op een offensief of defensief spel? Street Fighter heeft voor casual spelers als mijzelf genoeg diepgang en ook voor ervaren spelers moet er genoeg uitdaging te vinden zijn met het nieuwe V-System en de vier totaal nieuwe karakters.

Online is waar het echte spektakel plaats zou moeten vinden, maar helaas ondervind ik persoonlijk tot op heden nog steeds veel problemen. De game doet er lang over om mij aan een tegenstander te koppelen en zodra ik in een match ben geraakt dan heb ik één op de drie keer flinke lag. In de wachttijden van die matches heb ik zo onder andere een keer uitgebreid kunnen toiletteren, wat afwas kunnen doen en een gedeelte van deze review uitgetikt. Om dan te belanden in een match die de beoogde 60 frames per seconde maar voor één tiende haalt is erg teleurstellend. Mij is voornamelijk frustratie bijgebleven aan deze ooit veelbelovende online modus.


Het is een grote vraag waarom Capcom zichzelf de release van deze game in deze staat op de hals heeft gehaald. Er is zo enorm veel dat nog ontbreekt en hoewel veel content in de komende maanden nog gratis aangeboden gaat worden, waaronder de geliefde kostuums, kan Street Fighter V het volledige prijskaartje niet verantwoorden. De game ziet er goed uit, speelt fantastisch, maar er is te weinig om deze illusie van grandeur in stand te houden. Mocht je jezelf willen vermaken met menselijke tegenstanders over het online netwerk dan staat je eveneens een hoop frustratie te wachten. Potentiële kopers raad ik dan ook aan rustig te wachten totdat Capcom een Super Street Fighter V uitbrengt, die hopelijk wel direct alle basiscontent zal bevatten.
Beoordeling
60
Street Fighter V is een game waar gemengde gevoelens bij horen. De game ziet er heerlijk uit en speelt fantastisch weg, maar heeft te weinig om het lijf om de speler lang te vermaken. Online gameplay zou hier de redding moeten zijn, maar Capcom lijkt de zaken nog lang niet op orde te hebben. Wat een fantastische voorjaarsgame zou moeten zijn geweest is misschien pas dit najaar de moeite waard.


08:54  DriveClub toont Suzuki uitbreiding
08:26  Packshot Sunday - Deel 177
 Reacties (34)
 Pagina: 1 | 2
No'tje op 21-02-2016 om 08:45 [Niv: 205 / Exp: 10245]
In Maart komt er toch een grote update?

Gast (212.204.182.xxx) op 21-02-2016 om 11:07
Ja en er komt nooit een super versie. Deel 5 wordt gratis uitgebreid

Valentino Aledda op 21-02-2016 om 11:37 [Niv: 30 / Exp: 1515]
Was te verwachten, na de grap die ze met deel 4 hebben uitgehaald heb ik mijn les wel geleerd. Ik wacht wel vijf jaar totdat alle uitbreidingen erin zitten en dan haal ik 'm. Ondertussen PS4 versie van USF4 binnengehaald, lijkt erop dat ie weer evengoed is als op PS3 na de nodige patches

Gast (80.112.110.xxx) op 21-02-2016 om 13:24
Netjes, deze moet erbij op metacritic.
Goed om te zien dat hier niet de reviewers worden omgekocht door Sony/Capcom of wie dan ook.

Redneckerz (Redacteur) op 21-02-2016 om 13:52 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 188:
Dan weet ik niet wat jij verwacht van games. Al de genoemde titels zijn immers prima games te noemen.

Gast (94.213.36.xxx) op 21-02-2016 om 14:27
Dat je niet tegen Ai kan vechten is ronduit belachelijk.

MaartenL (Redacteur) op 21-02-2016 om 15:31 [Niv: 472 / Exp: 23598]
Heb 'm op PC en ben ook zwaar teleurgesteld in de game. Story mode is verwaarloosbaar, survival is de enige manier om tegen slechte AI te vechten en online is het vaak 10-30 minuten wachten op een tegenstander.

Zeer slechte release.

Gast (217.119.236.xxx) op 22-02-2016 om 08:37
Er ontbreekt nogal wat achtergrondinformatie in deze slechte review! Capcom heeft SFV vroegtijdig op de markt gebracht omdat Capcom Pro Tour begint en alle e-sports mogelijkheden geregeld moest zijn. Hierdoor waren mensen in staat om te oefenen alvorens aan zo'n toernooi te beginnen.

Dit is een extra service waar Capcom alle credits verdiend!

Als je de game nu gaat beoordelen moet je dat doen op de core-gameplay. En die is enorm goed. Véél beter dan SFIV naar mijn mening.

Het klopt dat de single-player gedeelte nog erg karig is, maar dat moet je de game nu eigenlijk nog niet op afrekenen.

Ik ga er maar vanuit dat er straks in maart een nieuwe review komt? En in Juni nog één voor de story-mode?

Gast (217.119.236.xxx) op 22-02-2016 om 08:41
Daarnaast klopt het dat de laadtijden erg lang zijn. Dit heeft puur te maken met de informatie die naar de server wordt gestuurd. Je speelt altijd online en alle gegevens worden gedeeld. Op zich erg tof, maar niet wanneer de servers hier niet klaar voor zijn. Dit is het enige grote minpunt, maar als je je netwerk uitschakelt heb je geen lange laadtijden meer.

Rene Groen (Eindredacteur) op 22-02-2016 om 08:53 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ Gast (217.119.236.xxx)
Enkel het stukje 'Capcom heeft SFV vroegtijdig op de markt gebracht' dekt juist precies de lading van de review. De reden hierachter is voor 99 procent van de gamers onbelangrijk. Zij kopen een game die moet werken en hebben niets te maken met een vroegtijdige release vanwege een toernooi waar ze nooit iets mee te maken zullen hebben. Als ze dan toch zo nodig een game vroegtijdig op de markt hadden willen brengen, om welke reden dan ook, hadden ze dit tegen een gereduceerd bedrag moeten doen. Zeggen dat je een game niet af mag rekenen op de schare content (in dit geval de singleplayer) is natuurlijk onzin, je betaalt immers wel het volle bedrag.

Betreffende je post hierboven; je netwerk uitschakelen om geen laadtijden te krijgen? Onzin natuurlijk, de gamer moet niet aansprakelijk gesteld worden voor de fouten die een ontwikkelaar maakt. Zo kun je alles wel onder de mat schuiven.

Of we de content opnieuw zullen reviewen kan ik niet zeggen, aangezien Stefan de review heeft geschreven en dit aan hem is, maar dit neemt niets weg van de 60 die de game nu krijgt. We rekenen een game af op wat het is, niet op wat het ooit zal zijn.

Gewijzigd door Rene Groen op 22-02-2016 om 08:53

Gast (217.119.236.xxx) op 22-02-2016 om 11:56
Ik praat de laadtijden ook niet goed, ik geef alleen een workaround voor nu.

Ik ben in elk geval blij dat Capcom besloten heeft nu de game al uit te brengen en niet pas over een paar maanden. Ik snap persoonlijk ook niet dat mensen uberhaubt deze game kopen voor de single-player. Maar prima, die mensen zouden zich er goed aan doen om de game later te kopen.

Voor de échte street fighter fans is dit het beste wat capcom had kunnen doen. De online matches gaan tot nu toe bij mij vrijwel zonder lag. Nu alleen die serverproblemen nog oplossen...

Redneckerz (Redacteur) op 22-02-2016 om 13:22 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 217:
Dat ze de game eerder uitbrengen vanwege een toernooi terwijl het spel verre van vlekkeloos is valt Capcom eerder aan te rekenen.

Daarnaast beoordelen we de game zoals hij NU is, niet hoe hij later zal zijn. Als Capcom het nodig vind om later een Super en een Ultra Street Fighter V uit te brengen die alle problemen op lost dan moet het niet verbazingwekkend zijn dat we de ''core'' titel mindere punten geven. Ook al is het de eerste in een reeks waar ongetwijfeld updates zullen volgen, dat mag geen excuus wezen om dan maar de basis release, welke Street Fighter V eigenlijk is, dan maar niet af te werken.

Het zou Capcom dus eerder sieren als ze van SFV een gepolijst product hadden gemaakt. Maar ja, Super/Ultra updates leveren immers geld in het laadje op, dus mij zou het helemaal niet verbazen als Capcom bewust deze startersversie niet de ''definitieve, perfecte'' edite hebben gemaakt.


Rene Groen (Eindredacteur) op 22-02-2016 om 13:47 [Niv: 747 / Exp: 37333]
"Ik praat de laadtijden ook niet goed, ik geef alleen een workaround voor nu."
Waarvoor hulde, ik begreep je in deze verkeerd.

"Ik ben in elk geval blij dat Capcom besloten heeft nu de game al uit te brengen en niet pas over een paar maanden. Ik snap persoonlijk ook niet dat mensen uberhaubt deze game kopen voor de single-player. Maar prima, die mensen zouden zich er goed aan doen om de game later te kopen."
Ik kan goed begrijpen dat de echte Street Fighter fans die hun pijlen richten op het online aspect zich minder bekocht zullen voelen dan de gamer die ook een singleplayer aspect verwacht. Wat dat betreft is het wellicht ook niet duidelijk genoeg gecommuniceerd door Capcom. Wel richting de gamers die al het nieuws op de voet volgen, maar niet voor gamers die een winkel instappen en aldaar hun eerste kennismaking hebben met de game.

"Voor de échte street fighter fans is dit het beste wat capcom had kunnen doen. De online matches gaan tot nu toe bij mij vrijwel zonder lag. Nu alleen die serverproblemen nog oplossen..."
Dat is natuurlijk ook één van de problemen. Als je de pijlen dan toch op de multiplayer richt moet deze wat mij betreft vlekkeloos verlopen. Laten we hopen dat dit binnenkort ook het geval zal zijn.

Gast (80.112.110.xxx) op 22-02-2016 om 14:42
Excuusjes, excuusjes 217. Deze game had nooit zo gelanceerd mogen worden. De redactie heeft gelijk, beoordelen zoals de game nu is, niet wat het potentieel kan worden want niemand heeft een glazen. Als we kijken naar de eerste verkoopcijfers dan zien we dat deze ver onder het niveau van SF4 liggen in diens eerste week. Street Flopper V, je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk in deze industrie.
Achteraf gezien heeft Phil Spencer een wijs besluit gemaakt om dat eerste aanbod van Capcom te weigeren want dit is behoorlijk beschamend wat ze hier doen met deze game.

Gast (217.119.236.xxx) op 22-02-2016 om 15:13
@redneckerz: ze gaan geen super/ultra versies maken. En er komen ook geen updates waar je geld aan uit moet geven.

Gast (217.119.236.xxx) op 22-02-2016 om 15:18
Om een eindeloze discussie te voorkomen:

https://youtu.be/7qLp9UQ-G1k

Leuk filmpje (voor de liefhebbers over hoe hardcores en casuals er nu tegenaan kijken.

Redneckerz (Redacteur) op 22-02-2016 om 16:13 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 217:
Ik zou het niet weten. Leek mij wel aannemelijk. Maar je beseft wel dat je argument, mocht deze waar zijn, onze score alleen maar meer rechtvaardigt?

Gast (188.207.68.xxx) op 22-02-2016 om 17:22
Triest dat gast 188 zn bericht is weggehaald,zo schokkend was het niet,maar waarheid doet pijn.

Redneckerz (Redacteur) op 22-02-2016 om 17:33 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 188:
Ik had al het idee dat er iets weg was. In ieder geval, de uitleg daarover moet ik je helaas schuldig blijven, misschien dat een ander wel tekst en uitleg kan verschaffen

Gast (217.123.130.xxx) op 22-02-2016 om 17:59
Omdat 188 alleen loopt te trollen.

Voor mij is de core-gameplay 99% van belang. Had dus ook liever een review daarop gebasseerd gezien. Snap tegelijkertijd ook dat 'casuals' op dit moment nog te weinig voor hun geld krijgen. Toekomstige DLC uitbreidingen zijn daarentegen wél weer gratis, dus dat is een dikke plus.

Gast (80.112.110.xxx) op 22-02-2016 om 18:47
Nee 188 had een kern van keiharde waarheid in zijn post. Deed waarschijnlijk pijn bij een Sony biased moderator.
Anyway, Max heeft een goed punt. Capcom had niet de game in deze staat moeten uitbrengen omdat de casual spelers even belangrijk zijn als de competitieve spelers. Dit fiasco gaat ze kosten.

Gast (91.179.207.xxx) op 22-02-2016 om 18:55
Ik vind het altijd grappig hoe een zekere gast vergeet op welke proxy hij zit. Dat is al de derde keer dat hij naar zichzelf verwijst als een ander persoon. Gamed had hem deze week nog eens beet.
http://www.gamed.nl/view/121679

Gast (82.157.84.xxx) op 22-02-2016 om 21:06
deze spel is kapot slecht, half product. niet kopen mensen

Redneckerz (Redacteur) op 22-02-2016 om 23:17 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 217:
Volgens mij was het niet een dergelijk vlammende comment, maar zoals gezegd, ik weet er het fijne niet van

Volgens mij is de core gameplay prima geaddresseerd hier? Nogmaals, deze review is een momentopname van Street Fighter V. Het ligt voor de hand dat er nog wel updates gaan komen onder een andere naam, al wordt dit door een andere gast van de hand gewezen. Wat het ook zal zijn, op dit moment is Street Fighter V simpelweg minder compleet dan het sublieme deel 4.

@ Gast 80:
Uiteraard verwijderen we alleen comments die tegen ons tere Sony hartje stoten Of moeten we persen in hokjes gaan denken bij Gamed? Lijkt mij niet. Wie is overigens Max?

@ Gast 82:
Dat is weer het andere uiterste. De game is immers wel een (magere) voldoende.

Gast (62.234.89.xxx) op 23-02-2016 om 08:50
Game moest uitkomen voor Capcom Cup. Het is jammer dat de kennis van dit feit bij deze reviewer ontbreekt aangezien het de concext verduidelijkt. Als deze game nu niet uit was, kon niet oefenen voor de eerste Capcom Cup.

De fans give a crap about SP. Met dit cijfer doe de core-gameplay zwaar tekort. Feit is dat deze game nu al beter is dan SFIV ooit is geweest. Geen focus attack, geen save backdash, geen 1 link frames en met een zeer gebalanceerde cast waarin tiers bijzonder moeilijk zijn vast te stellen.

Dit spel draait simpelweg niet om de casual player. Net zoals Starcraft dat niet doet. Die kunnen hun geld kwijt aan Ubisoft en Activision die uitstekende producten maken maar waarin diepgang van gameplay simpelweg minder belangrijk is.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Street Fighter V
Type:
Game
Releasedatum:
16-02-2016
Ontwikkelaar:
Capcom
Uitgever:
Capcom
Media:








Meer media