Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Door Joni Philips op 04-08-2015 om 08:59
Bron: Gamed

De befaamde game-ontwikkelaar Hideo Kojima legt momenteel samen met zijn trouwe team van Kojima Productions de laatste hand aan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Het wordt meteen Kojima’s definitieve afscheid van Metal Gear Solid na de onverklaarbare breuk tussen Konami en Kojima, een breuk die de game dreigt te overschaduwen. Het is nu echter tijd om de game zelf opnieuw onder de loep te nemen in een preview.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain lijkt ondanks de turbulente ontwikkeling toch het magnum opus van Kojima Productions te worden. Het ontwikkelteam werkt ondertussen al tientallen jaren aan de ene na de andere stealth-game zodat ze een grote ervaring hebben opgebouwd. Het gebruikt nu die jarenlange ervaring om een open wereld op te bouwen waarin je grote vrijheid hebt om je missie aan te pakken. Het geeft op deze manier de speler geen vast pad meer, maar een open dynamische omgeving waarin iedereen een eigen interpretatie aan stealth kan geven. De eerste speler kan voorzichtig kamp voor kamp afwerken alwaar de ene na de andere vijand stilletjes wordt neergelegd, de tweede kan daarentegen beslissen om de vijanden zoveel mogelijk te ontlopen door een grote omweg te maken en de derde kan de routines van de vijanden leren om zo dicht mogelijk te blijven zonder toch ooit een bewaker tegen het lijf te lopen.


Het is een belangrijk concept waarvoor de speler eveneens de nodige hulpmiddelen krijgt. Het gaat dan onder andere om voertuigen als auto’s, tanks en paarden om de wereld te doorkruisen, accessoires als verrekijkers en kaarten, en een uitgebreid wapenarsenaal met dodelijke en niet-dodelijke opties. Je kunt zelfs de hulp van een partner inroepen, onder wie de sexy sniper Quiet en een set wolven, die je dan wel eerst moet trainen van kleine pups tot grote moordmachines. Het is dan wel steeds nodig om een goede band op te bouwen om het maximale resultaat te bereiken. De speler krijgt hierin de nodige vrijheid: er is geen ‘correcte’ manier om The Phantom Pain te voltooien. Er is een set hulpmiddelen en een set doelen die de speler moet voltooien. Er is echter geen strikte verplichting over de volgorde waarin de missies worden voltooid of op welke manier ze worden volbracht.

Kojima Productions heeft eveneens gewerkt aan de vijandelijke ‘Artificial Intelligence’ met onder andere een verbeterde opmerkzaamheid. Het betekent dat vijanden nu sneller verdachte bewegingen opmerken. Het gaat dan niet alleen om het vroeger opmerken van Snake, maar ook om het ontdekken dat hun collega’s zijn verdwenen. Er is nu eveneens een soort dynamische moeilijkheidsgraad op basis van het wapengebruik van de speler. Soldaten zullen begrijpen dat de speler steeds dezelfde wapens gebruikt, ze zullen dan bijvoorbeeld betere bescherming dragen. The Phantom Pain soldaten zijn zelfs slim genoeg om te begrijpen dat het een goed idee is om betere helmen te gaan dragen wanneer hun vrienden steeds worden teruggevonden met gaatjes in hun hoofd. Het bovenstaande is echter maar een deel van de systemen die de singleplayercampagne de moeite waard moet maken, informatie over de Mother Base, het Fulton Recovery systeem, de dag- en nachtcyclus, het verhaal en meer is beschikbaar in onze First View.


De game beschikt naast de uitgebreide singleplayer-campagne eveneens over een aparte online multiplayermode, ontwikkeld door Konami Los Angeles Studio. De multiplayermode verschijnt deels apart onder de naam Metal Gear Online, naar analogie met de multiplayermodes van voorgaande edities. Het wordt een competitieve mode waarin je natuurlijk vijanden moet doden, maar het gaat met een Metal Gear twist. Spelers kunnen bijvoorbeeld Fulton ballonnen gebruiken. Het spel belooft dus uit twee significante brokken te bestaan, die elk de moeite waard moeten zijn. Het is echter afwachten of de game de beloften kan inlossen. Het duurt nog tot 1 september alvorens het spel in de winkels ligt voor PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.


09:03  Kingdom Under Fire II met gameplay
08:58  Rise of Incarnates toont Red Dragon
 Reacties (2)
 Pagina: 1
Gast (192.87.97.xxx) op 04-08-2015 om 10:23
De multiplayer wordt een maand na de release gelanceerd.

Rene Groen (Eindredacteur) op 04-08-2015 om 13:31 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Preview was voor het uitstel van de multiplayer geschreven, maar je hebt gelijk, deze komt pas een maand later naar de consoles en in januari 2016 naar de PC.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Type:
Game
Releasedatum:
01-09-2015
Ontwikkelaar:
Kojima Productions
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media