Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Nieuws:

Kojima vertrok door geschil om geld?


Door Rene Groen op 27-07-2015 om 16:27
Bron: Xbox Achievements

De relatie tussen Hideo Kojima en Konami leek een onlosmakelijke te zijn, totdat er ineens scheurtjes begonnen te ontstaan. Het resulteerde uiteindelijk in een breuk tussen het bedrijf en de ontwikkelaar, maar naar de precieze reden hiervan blijft het gissen.

Ook vandaag kunnen we geen officieel uitsluitsel geven over wat de exacte reden was, maar een nieuw gerucht is er wel. Metal Gear Solid componist, arrangeur en zangeres Rika Muranaka geeft in The Codec podcast inzicht in de situatie, volgens haar zou alles namelijk terug te voeren zijn op geld. Hideo Kojima zou zijn salaris krijgen voor de tijd die hij aan de ontwikkeling heeft besteld, maar zou niet meedelen in de winst. Omdat het spel om verschillende redenen meermaals (intern) werd uitgesteld om nieuwe features toe te voegen zouden zijn verdiensten toenemen, terwijl dit Konami steeds meer geld kostte. In de podcast is te horen:
quote:
“He gets paid a certain amount no matter what, and he was spending so much money and delaying the project, and adding all these features and making sure the game was the biggest and best thing it could be, and Konami was unhappy with that because [delaying] has no effect on him."

Kojima wilde tussentijds de Fox Engine upgraden omdat deze simpelweg nog niet klaar was voor de game, hetgeen weer extra kosten en een vertraging betekende.

Volgens Muranaka is Kojima mogelijk de beste ontwikkelaar van deze generatie, maar heeft hij niet het bedrijfsgevoel waarvan Konami dit wel had gewild. Het zorgt er bijvoorbeeld voor dat Kojima de hoogst mogelijke resolutie wil realiseren, terwijl Konami met minder genoegen zou nemen om de game eerder uit te brengen. Ze merkte dit ook in haar eigen situatie als componist en omschreef dit als volgt:
quote:
“She [Muranaka] said they paid for her to write 30-40 songs that ended up not being used, and he'd tell her to write another one, then another one, then another one, because he settles for what he likes and has a good mind for what people want to see and what people want to hear…

She's worked directly with Kojima for the music before so she does have some insight, and personally believes that the music has suffered in MGSV because she's not a part of it, because they couldn't afford her. So instead of paying her to go to all these people and recruit them for the music, they chose to remove her from the equation and go to the people directly.”

Of in de podcast de waarheid wordt gesproken is uiteraard de vraag, maar mocht het kloppen, dan zou het de relatie tussen Kojima (die met extra ontwikkeltijd kwaliteit wilde realiseren) en Konami (die het spel eerder uit wilde brengen, waardoor Kojima ook minder salaris zou innen) op scherp hebben gezet.


16:30  Until Dawn met negen minuten gameplay
16:14  Nieuwe bundels in teken van Animal Crossing
 Reacties (6)
 Pagina: 1
Zuigertje op 27-07-2015 om 16:34 [Niv: 118 / Exp: 5884]
Zo te zien raakte Konami steeds meer controle kwijt over Kojima, en was dit niet zomaar 1, 2, 3 op te lossen. Onderhandelingen stuk gelopen waardoor Kojami gedag werd gezegd.

In een notendop.

Rene Groen (Eindredacteur) op 27-07-2015 om 16:36 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Beide kampen zijn, afgaande op bovenstaand verhaal, te begrijpen. Kojima wil de beste game mogelijk realiseren, waardoor Konami hun budget (inclusief salarissen) waarschijnlijk ver overschreden ziet worden.

Gast (82.168.247.xxx) op 27-07-2015 om 17:25
Dit kan best kloppen. De game had allang uitgekomen moeten zijn.

Kojima moet ook begrijpen dat het uiteindelijk gaat om geld verdienen? Je kan wel de beste game willen maken, maar daar is vaak geen tijd of budget voor. Niet echt heel netjes van hem, als dit echt het geval is, het budget is normaal al vrij groot bij de mgs-games voor een Japanse titel.

Is ook niet echt helemaal eerlijk, als je via dit soort shortcuts de 'beste' game moet maken die beter is dan andere games die uitkomen of bestaan, die hebben vaak wel een voorafgepland budget met een gelimiteerd aantal onwikkeltijd.


Gast (82.173.56.xxx) op 27-07-2015 om 18:20
@ 82 Je hebt echt een punt,maar je ziet 1 ding over het het hoofd.Die man heeft dikke bockblusters geleverd x op x die hebben Konamie alleen maar goed gedaan. En ook nog al die merchendise verkoop, Er is net niet een semicultuur met MGS (zoals stars wars). Die kosten hadden ze binnen half jaar terug verdient zonder twjfel!

Gast (77.251.112.xxx) op 27-07-2015 om 18:57
Kojima komt op voor het belang van de gamer, kwaliteit op 1.

Vraag me af hoe die boardmeetings eruit hebben gezien............

Gast (94.211.131.xxx) op 27-07-2015 om 21:14
Ze moeten niet lullen bij Konami. Ze mogen blij zijn dat er nog ontwikkelaars zijn die nog moeite doen om een goede game neer te zetten. Kojima is een gamer in hard en nieren en maakt top games. Of moet Konami dan gaan eisen dat een game snel klaar moet zijn. En dat die vervolgens net als de meeste Ubisoft games van tegenwoordig vol bugs zitten zoals assassins creed unity. Nee dat moet je als ontwikkelaar toch niet willen. Ik vind het heel goed dat Kojima voor kwaliteit staat. Maar het kan wel zijn dat hij wel goed kan ontwikkelen. Maar minder goed overweg kon met het financieel gedeelte van het bedrijf. Als je zo een baan hebt moet je natuurlijk ook goed zijn met cijfers.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Type:
Game
Releasedatum:
01-09-2015
Ontwikkelaar:
Kojima Productions
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media