Deze E3 kregen we de nodige nieuwe titels te zien, waarbij het met name Horizon: Zero Dawn was die veel indruk maakte. De PlayStation 4 titel werd tentoon gesteld bij de persconferentie van Sony, maar ook hierna leren we het nodige over de game.
Guerilla Games’ art director Jan-Bart van Beek heeft in gesprek met Videogamer aangegeven dat gamers niet aan het handje genomen zullen worden. Anders gezegd: er is geen tutorial die zegt waar we naartoe moeten en hoe we moeten reageren op robots. In plaats daarvan sturen ze ons erop uit, laten ons onderzoek plegen en leren van onze fouten.
Het bovenstaande gaat op voor alle aspecten van de game, zo zullen we robots in het wild moeten observeren om er zodoende zelf achter te komen welke robot interacties met elkaar uitvoeren, hoe ze met elkaar in verbinding staan en hoe ze elkaar beschermen.
quote: "You’re always a little bit like David Attenborough where he’s sitting in the bushes and studying these creatures trying to learn their behaviour, seeing how you can exploit that behaviour from them.”
van Beek geeft verder aan dat de studio nog niet ingaat op de details over het verhaal. Het grijpt terug op het bovenstaande, als gamer moeten we zelf gaan ervaren wie de robots zijn, waarom ze er zijn en wat ze zullen doen.
Enkele kleine details wilde hij nog wel kwijt. Door XP te vergaren krijgen we toegang tot nieuwe perks, bijvoorbeeld het vertragen van de tijd zoals we dit zagen bij de persconferentie. Het vrouwelijke hoofdkarakter zat in de demo op ongeveer level 12 en zonder deze tijdsvertraging zou het zeer lastig zijn om bepaalde zwakke plekken te raken.
Een andere manier om het karakter te verbeteren is door crafting. Wanneer je grotere en sterkere robots verslaat krijg je bijvoorbeeld toegang tot betere armor en wapens, waardoor je karakter zich op een natuurlijke wijze ontwikkelt.
|