Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
Rise of the Ronin
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Review:

Dark Souls II: Scholar of The First Sin


Door Rene Groen op 10-04-2015 om 07:06
Bron: Gamed

Iets meer dan een jaar geleden verscheen Dark Souls II, een game die ons nachtmerries bezorgde en liet roepen om onze moeders. Het betrof een game voor echte mannen en vrouwen en scheidde het kaf van het koren wanneer het ging om doorzettingsvermogen. Met Scholar of the First Sin mogen we onszelf opnieuw gek gaan maken, waarbij getracht is om het origineel naar een hoger niveau te tillen.

Deze nieuwe uitgave valt in te delen in twee categorieën: die van een update op de reeds verschenen systemen en als geheel nieuwe game voor de PC, Xbox One en PlayStation 4. Was je reeds in het bezit van Dark Souls II, dan brengt Scholar of the First Sin een verbeterde matchmaking, een betere omschrijving van de diverse items, een nieuwe NPC en baas, alsmede een verdere uitdieping van het verhaal door extra Lore. Onder dezelfde naam is het spel nu ook verschenen voor de Xbox One, PlayStation 4 en als vernieuwde DirectX 11 uitgave. De lijst van toevoegingen is uitgebreider, naast de verbeteringen die we hiervoor reeds opsomden, maar het importeren van oude savegames behoort helaas niet tot de mogelijkheden.


Eén van de eerste dingen die direct opvalt wanneer je de eerste stappen zet is dat het spel een upgrade heeft gehad in het aantal frames per seconde, van dertig naar zestig. Het is even wennen, maar doet de gameplay uiteindelijk een stuk vloeiender aanvoelen. Qua graphics zien we ook duidelijke verbeteringen, bijvoorbeeld de onderscheiding van licht en donker. Stap een donker gebied binnen zonder begeleidende fakkel en de kans is groot dat je het niet na kunt vertellen. Verwacht overigens geen wonderen, hoewel er op grafisch vlak duidelijk sprongen zijn gemaakt ontstijgen de textures hun bronmateriaal veelal niet.

Wanneer je het origineel reeds gespeeld hebt zul je in deze vernieuwde uitgave niet in een gespreid bedje terechtkomen, hetgeen toe te schrijven is aan een nieuwe plaatsing van de vijanden, items en NPC’s. Het zorgt voor een grote verrassing op verschillend vlak. Niet alleen kun je niet langer vertrouwen op je instinct dat je overhield aan je eerdere tochten door de game, de leercurve is ook ineens een stuk steiler. Kwamen enkele van de sterkere vijanden voorheen pas aan het einde van de game naar voren, ditmaal krijg je er al vroegtijdig mee te maken. Tel hierbij op dat de benadering van vijanden ditmaal een stuk agressiever is, de plaatsing niet altijd logisch aanvoelt en The Pursuer je veelvuldig opjaagt en het spel zal dit keer nog meer van je vragen dan voorheen. Voor degene die het spel al meermaals hebben (uit)gespeeld is dit natuurlijk van toegevoegde waarde, maar dit valt niet te zeggen over nieuwkomers. Voor hun is de leercurve dermate steil dat ze mogelijk vroegtijdig af zullen haken en dat kan nooit de bedoeling zijn.


Om de moeilijkheidsgraad toch niet door het dak te laten gaan is het nu mogelijk om zes spelers in de wereld samen te brengen, waar dit aantal voorheen op vier lag. De game wordt hiermee geenszins makkelijk, wel kan het net even dat zetje in de rug geven om voorbij een lastig punt te komen. Samenspel is echter één, het is ook nog altijd mogelijk dat andere spelers jouw game binnen stappen om je het leven zuur te maken. Deze optie is overigens uit te zetten, mocht de tegenstand van het spel zelf je al genoeg kopzorgen geven. Om het pakket nog meer vorm te geven zijn ook de uitbreidingspakketten Crown of the Sunken King, Crown of the Old Iron King en Crown of the Ivory King in Scholar of the First Sin opgenomen. Het betreffen stuk voor stuk sterke toevoegingen die het aantal uren gameplay nog eens lekker opschroeft. Hoewel de muziek en de stemmen niet zijn aangepast mag dit geen negatief punt heten, beiden waren in het origineel al zeer sterk en weten ook nu een goede indruk achter te laten.

Dark Souls II: Scholar of the First Sin is een game van uitersten. De herindeling van vijanden is weliswaar ideaal voor oudgedienden, zij kunnen immers niet meer op hun eerdere spelervaring vertrouwen, maar zorgt voor een steile leercurve bij nieuwkomers. Hier komt tevens bij kijken dat niet iedere nieuwe plaatsing even logisch is, waardoor het spel op momenten in onbalans is. Door de sterke gameplay zijn dit soort momenten gelukkig overkomelijk, het is namelijk niet zo dat de plaatsing van vijanden lukraak over het spel is uitgestrooid. Je zult dus nog altijd voorzichtig te werk moeten gaan, wil je keer op keer voor dood achtergelaten worden. Mocht je het origineel dan ook gemist hebben of simpelweg geen genoeg kunnen krijgen van Dark Souls II, dan is Scholar of the First Sin zeker aan te raden. Als je durft...
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   90
Graphics   80
Replay   85

Keer op keer sterven. Keer op keer doorgaan.
85


11:07  Bloodborne
07:04  Speedrun in The Witcher 3 kost 25 uur
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Gast (217.119.236.xxx) op 10-04-2015 om 10:37
Ik vond Dark Souls 2 de beste game sinds jaren! Heb deel 1 nooit gespeeld maar ben ik nog wel van plan. Deze ga ik zeker halen, maar eerst nog druk met bloodborne.

Gast (62.140.132.xxx) op 10-04-2015 om 14:35
Ik ga deze binnenkort halen. Nog niet helemaal uitgespeeld dus.. nu maar met de dlc _O_

Gast (66.249.81.xxx) op 11-04-2015 om 16:37
Lol @ de eerste reactie.... Dark Souls 2 is een lauw biertje vergeleken Demons Souls en Dark Souls.

Gast (66.249.81.xxx) op 11-04-2015 om 16:40
Spel ontwikkeld door team B

Gast (66.249.81.xxx) op 11-04-2015 om 16:40
And it shows

Gast (90.34.82.xxx) op 11-04-2015 om 17:54
DeS en DaS waren beter maar persoonlijk is deze game beter dan Bloodborne. Ben ook wel benieuwd naar de 60fps ervaring want Bloodborne stort vaak in naar de 15.

Redneckerz (Redacteur) op 11-04-2015 om 18:52 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 66:
Waaruit moet dit blijken?

@ Gast 90:
Waar haal je vandaan dat Bloodborne frequente dips naar 15 fps heeft? Op basis van de analyse van Digital Foundry is de laagste framerate 16 fps, en dat is in multiplayer, niet singleplayer. Sowieso is de framerate in multiplayer, volgens diezelfde analyse, ronduit slecht te noemen - 20 fps is eerder regel dan uitzondering. Singleplayer daarin tegen is grotendeels 30 fps.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-is-bloodborne-the-next-gen-souls-youve-been-waiting-for

Gast (90.34.82.xxx) op 11-04-2015 om 21:45
Mijn eigen opnames met capture card. Geen analyse van DF nodig. En die 16fps-20fps die je noemt bevestigd dat het dus niet aan mij ligt, merci.

Redneckerz (Redacteur) op 11-04-2015 om 22:16 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Ik zou zeggen, post het op een blog. Aangezien je alleen een claim hebt dat Bloodborne ''vaak naar de 15 fps'' gaat hou ik het vooralsnog bij Digital Foundry die het onderbouwt.

Is de 15 fps van jou in singleplayer gemeten of in multiplayer?

Gast (66.249.81.xxx) op 12-04-2015 om 01:49
Ga ze alle 3 spelen en t wordt vanzelf zo klaar als n klontje.

Gast (90.34.82.xxx) op 12-04-2015 om 08:20
Zowel single als multiplyer. Bij multiplayer zijn de dips frequenter.

Redneckerz (Redacteur) op 12-04-2015 om 10:43 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Zoals ik al had aangegeven dmv Digital Foundry dat de multiplayer vaker dipt naar 20 met laagste punt 16. In de singleplayer is dat volgens hun niet zo, dus op dit punt deel ik je mening niet. Immers stelt DF dat het daar voornamelijk 30 fps met dips is, niet ''vaak naar 15 fps'' in singleplayer.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Dark Souls II: Scholar of the First Sin
Type:
Game
Releasedatum:
03-04-2015
Ontwikkelaar:
From Software
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media