Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Maart 2024 
(0) 
(0) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
03 Maart 2024 
(2) 
02 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(3) 
(0) 
01 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
29 Februari 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
28 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
27 Februari 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
26 Februari 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
24 Februari 2024 
(0) 
(0) 
Skull and Bones
Final Fantasy VII Rebirth
Gamed Gamekalender Maart 2024
Banishers: Ghosts of New Eden
Review:

Battlefield: Hardline


Door Rene Groen op 27-03-2015 om 07:04
Bron: Gamed

De Battlefield serie is al sinds jaar en dag gebouwd rondom enkele kernpunten. Grootschalige oorlogsvoering en DICE als ontwikkelaar zijn twee van deze steunpilaren, maar wat nu als je ze onder de game vandaan haalt? Dat was toch een beetje de vraag die wij ons stelden toen we met Battlefield: Hardline aan de slag gingen.

Hardline heeft een andere invalshoek. De oorlogsvoering wordt ditmaal gevoerd op een kleinere schaal, politie en criminelen staan namelijk lijnrecht tegenover elkaar. Een andere invalshoek, een andere ontwikkelaar, zo lijkt Electronic Arts gedacht te hebben. Terwijl DICE zijn handen vol heeft aan andere projecten is het ditmaal aan Visceral Games om zich te bewijzen. Deze studio wist eerder al veel indruk te maken met onder andere Dead Space, een titel die gekenmerkt werd door zijn sterke verhaal. Een kunststukje dat ze nu nog eens mogen herhalen.

Nicholas Mendoza is een jonge rechercheur die het op moet nemen tegen de drugskartels binnen Miami. Dit klinkt als een behoorlijk eenzijdige kijk op de wetgeving, maar uiteraard zijn er verschillende intriges en situaties waarin alles niet zo zwart-wit is als het lijkt. Om je te betrekken in dit verhaal is er gekozen om enkele bekende acteurs en actrices aan te trekken, waaronder Benito Martinez (Sons of Anarchy, House of Cards) en Kelly Hu (Arrow). Hun prestaties zijn aardig te noemen, maar helaas kan ditzelfde niet gezegd worden over het script. De meeste situaties dienen zich al ver van tevoren aan, waardoor de echte verrassing ontbreekt. Toch ben je verplicht deze verhaallijn te volgen aangezien de cutscenes niet overgeslagen kunnen worden. Wat ook niet helpt bij de beleving is dat er nogal wat glitches in het spel zitten - zo ga je soms dwars door objecten of muren heen - en dat de game niet geheel natuurgetrouw is. Denk aan momenten waarop je kogels af blijft vuren zonder te herladen. Goed voor de actie, minder goed om als realistisch door te gaan.


Toch zijn er wel degelijk elementen die de singleplayer interessant maken. De tien (lineaire) levels worden gepresenteerd als een televisieserie, waarbij je steeds te zien krijgt wat er zich in de vorige aflevering afspeelde en wat je nog te wachten staat. De gameplay zelf tracht eveneens enkele interessante ideeën te implementeren. Je bent bijvoorbeeld niet verplicht om op harde wijze af te rekenen met criminelen, het is tevens mogelijk om ze te overmeesteren en in de boeien te slaan. Je krijgt hier een hogere beloning voor, maar dient er wel altijd rekening mee te houden dat niet iedereen zo makkelijk meewerkt. Ook op andere manieren kun je een beloning verkrijgen, namelijk door met een scanner aanwijzingen te onderzoeken, waarmee je weer nieuwe wapens en andere items vrij kunt spelen. Het haalt weliswaar het tempo ietwat uit het spel, maar persoonlijk vond ik het een leuke toevoeging. Al met al is de singleplayer leuk om eens te doorlopen, maar tegelijkertijd is het niet zo dat de lat ineens omhoog geschoten is.

Nu zal dit velen een worst zijn, zij kopen hun Battlefield games met name voor de multiplayer. Wat al snel opvalt is dat het tempo ditmaal een stuk hoger ligt. In het lopen, maar ook in het gebruik van voertuigen, die centraal staan in Hotwire. Over de map verspreid staan diverse auto’s, vrachtwagens en motoren die veroverd dienen te worden. Rijdend, dan wel meerijdend in zo’n voertuig, vergaar je punten, terwijl anderen trachten om je dit te beletten. De insteek lijkt vooral om snelle en leuke actie te gaan, maar na enige potjes neemt het enthousiasme wat af. Als meerijder scoor je wel erg makkelijk punten zonder jezelf actief in de strijd te betrekken. Anders is dit in Rescue, waar twee teams van vijf tegenover elkaar komen te staan. Als de politie dien je gijzelaars te bevrijden en weg te loodsen, terwijl de criminelen dit dienen te voorkomen. Omdat er ook een tijdsdruk aanwezig is en er geen respawns zijn brengt het de nodige spanning met zich mee. Een soortgelijke insteek is er in Crossfire, waar je als politie-agenten een VIP moet beschermen. Sterft deze VIP, dan is het direct voorbij.


Deze samenwerking komt ook naar voren in Heist, waarbij zowel de dienders van de wet als de boefjes achter dezelfde geldzakken aan zitten. Deze zakken liggen op twee punten binnen de map en dienen door de criminelen weggevoerd te worden. Een potje is gewonnen wanneer ze dit binnen een kwartier lukt, echter hebben ze tegelijkertijd slechts honderd respawns om in hun doel te slagen. Geld staat eveneens centraal in Blood Money, waarbij beide groepen achter deze loot aan zitten; de criminelen om het te stelen, de politie om het als bewijs veilig te stellen. Geld kan ook van een gedode vijand gepakt worden of uit diens kluis worden gestolen, waardoor de actie zich voortdurend over de map verplaatst.

Als laatste zijn er nog Conquest en Team Deathmatch, welke gezien kunnen worden als meer traditionele Battlefield modi. Op de PC, PlayStation 4 en Xbox One worden deze modi met 64 man gespeeld, hetgeen eigenlijk teveel van het goede is. Als je na de dood opnieuw in de map wordt geplaatst is de kans groot dat je direct weer een kogel door het hoofd krijgt. De oplossing lijkt simpel, namelijk om de respawnpunten aan te pakken, maar het punt is dat de maps eigenlijk te klein zijn om dit te kunnen realiseren. Wat nog wel aangepakt mag worden is de balans binnen de wapens. Een shotgun voelt momenteel nog te krachtig, terwijl een sniper rifle bij weinigen tot favoriet wapen zal worden verkozen.


Het moge duidelijk zijn, Battlefield: Hardline is niet je typische Battlefield game. Er is meer nadruk gelegd op de singleplayer, hetgeen een leuke poging is om ons gamers meer waarde te geven voor ons geld. De ontwikkelaar slaagt hier niet compleet in. Hoewel de opzet als een televisieserie een leuke invalshoek is, blijft de verhaallijn hier zelf duidelijk bij achter. De multiplayer zal ongetwijfeld weer garant staan voor vele uren gameplay, alleen de vraag is of de Battlefield speler van weleer even enthousiast zijn. Het tempo ligt ditmaal hoger en sommige van de spelmodi zijn te chaotisch. Dit maakt het echter geen slechte game, ben je namelijk wel fan van snelle actie en speel je dit graag in een ander thema dan de traditionele oorlogsvoering, dan is Hardline zeker het proberen waard.
Beoordeling
Gameplay   75
Sound   80
Graphics   75
Replay   85

Battlefield in een nieuw jasje.
78


08:46  Rockstar bekijkt grafische GTA V problemen
07:04  One Piece: Pirate Warriors 3 met Shanks video
 Reacties (12)
 Pagina: 1
Gast (78.22.64.xxx) op 27-03-2015 om 07:47
Dice had hardline moeten maken, zou er wel wat langer voor hebben gewacht

Nelus op 27-03-2015 om 09:39 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Goed geschreven René! Laatst zag ik de 40 minuten rant van Angry Joe over Hardline. Die was op z'n allerminst gezegd..niet gecharmeerd van de game.

Ienstien965 op 27-03-2015 om 10:10 [Niv: 13 / Exp: 629]
'Op de PC, PlayStation 4 en Xbox One worden deze modi met 64 man gespeeld, hetgeen eigenlijk teveel van het goede is' Op de pc kun je ook gewoon met 32 man spelen hoor

Gast (95.96.89.xxx) op 27-03-2015 om 10:46
Multiplayer is geweldig echt..helemaal mijn ding..

da bom op 27-03-2015 om 10:46 [Niv: 89 / Exp: 4472]
Kan er ook niks positiefs over zeggen. Het is geen volwaardige game naar mijn mening, er zijn te veel betaalde features, graphics vallen tegen, dlc, premium voor belachelijke hoge prijs. En het feit dat je het spel niet meer kan spelen als je meer dan 5 onderdelen in je pc vervangt.

Gast (178.116.25.xxx) op 27-03-2015 om 11:51
Ik ben fan! Multiplayer is echt top als je alles gebruikt die aanwezig is!

Redneckerz (Redacteur) op 27-03-2015 om 13:08 [Niv: 227 / Exp: 11336]
Visueel teleurstellend op alle platformen.

Gast (78.22.64.xxx) op 27-03-2015 om 16:23
Hij voelt gewoon niet aan als BF, eerder CoD-achtig. En zoals da bom zegt het is geen volwaardige game, althans zo voelt het toch. Waar is dat realisme toch gebleven? BF speelde altijd een beetje lekker stroef, wat het een "echt" tintje gaf. Maar ik blijf hem toch spelen hoor :p

the_dan op 27-03-2015 om 17:48 [Niv: 310 / Exp: 15521]
Kwee nie red, Ziet er anders erg goed uit op PC ^^

Rene Groen (Eindredacteur) op 27-03-2015 om 18:27 [Niv: 746 / Exp: 37322]
Vond de game overigens ook niet echt teleurstellend qua graphics, er zijn simpelweg de nodige glitches die het cijfer naar beneden halen.

Redneckerz (Redacteur) op 27-03-2015 om 18:39 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ the_dan:
Bekijk het +- topic van een pagina of 2 terug voor verdere info. Visueel is BF: Hardline een achteruitgang met de voorganger, op consoles alswel op PC.

JuniorCommand op 02-04-2015 om 10:07 [Niv: 2 / Exp: 110]
Battlefield Hardline heb ik online net zoveel plezier mee als Gears of War toen! gewoon Awesome

soms vervelende Deploy punten.

Graphics vind ik persoonlijk juist erg mooi strak en sfeervolle levels zeer goed gedaan.

graag zal ik alleen meer wapens willen zien miss in een DLC plus extra maps.
naar mijn gevoel zitten er 7 a 8 in miss 10 niet veel in iedergeval.

momenteel op Rank 60 met deze online knaller

voor mij mag deze politie Battlefield serie verder gaan.

Battlefield 4 was veel lopen en neergeknald worden door een camper om de hoek verder ook wel mee vermaakt

Hardline is aktie snel reageren soms 3 a 5 kills maken voelt erg goed juist omdat het soms al lijkt dat je met 2 kogels de pijp al uit bent haha veel gelachen ook daar gaat het mij om


Big fan

Gewijzigd door JuniorCommand op 02-04-2015 om 10:08

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Battlefield: Hardline
Type:
Game
Releasedatum:
19-03-2014
Ontwikkelaar:
Visceral Games
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media