Vele games kennen tegenwoordig een open wereld, waarbij natuurlijk altijd de vraag is hoe open dit nu precies is. Just Cause 3 is één van de titels die ons een grootse spelwereld beloofd, waarbij we nu ook leren hoe groot.
Just Cause 2 kende al een enorme wereld, maar met het derde deel wil ontwikkelaar Avalanche Studios hier dik overheen gaan. In een interview spreekt game director Roland Lesterlin zelfs over een 'monster wereld', waarbij het doel is om de vierhonderd vierkante mijl te bereiken, omgerekend zo'n 650 vierkante kilometer:
quote: "We focused on a [game world] map of 400 square miles…we wanted to have one of the largest maps we've ever done to really increase the verticality.
With the way games are designed these days sheer scale is no longer as needed I guess, but we didn't want to bring it down in size, as having a big world makes toys all the more fun. We wanted to keep it the same size, but this time keep it more on density."
Lesterlin gaat tevens in op hoofdkarakter Rico, iemand die in de eerste twee games niet één van de diepste personages was. Met het derde deel willen ze meer diepte in het karakter aanbrengen, hem meer achtergrond geven. Of ze dit gaat lukken leren we eind dit jaar, wanneer de game op de PC, PlayStation 4 en Xbox One verschijnt.
|