Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde nu de verkoop-cijfers van 8 tot en met 14 december 2014.
Het was de week van Grand Theft Auto V dat debuteerde op de derde plek. Het spel verkocht onvoldoende om de vernieuwde versie van Yo-kai Watch 2 te kloppen. Het moest het ook afleggen tegen Pokemon Omega Ruby / Alpha Sapphire.
01. Yo-kai Watch 2: Shin Uchi (3DS, Level 5) - 1.244.171 / New
02. Pokemon Omega Ruby / Alpha Sapphire (3DS, Pokemon Co.) - 152.384 / 1.950.481
03. Grand Theft Auto V (PS4, Take-Two) - 81.659 / New
04. Super Smash Bros. for Wii U (Wii U, Nintendo) - 79.005 / 306.533
05. Shining Resonance (PS3, Sega) - 67.282 / New
06. Super Smash Bros. for 3DS (3DS, Nintendo) - 47.393 / 1.835.852 (+60%)
07. Yo-kai Watch 2: Ganso / Honke (3DS, Level 5) - 32.168 / 2.958.112 (+37%)
08. Monster Hunter 4 Ultimate (3DS, Capcom) - 29.418 / 2.255.273 (+17%)
09. Mario Kart 8 (Wii U, Nintendo) - 24.938 / 778.808 (+30%)
10. Assassin's Creed: Rogue (PS3, Ubisoft) - 17.656 / New
Het debuut van Grand Theft Auto V was echter maar een detail. Er kwam eveneens een speciale editie van de PlayStation 4 uit, ter ere van Dragon Quest Heroes Metal Slime. De game komt pas volgend jaar, maar de console - met voucher - bleek zeer populair. Het was echter de Nintendo 3DS die het best verkocht, Yo-kai Watch 2: Shin Uchi lokte een hoop nieuwe spelers naar de handheld.
3DS - 157.103 (145.420)
PS4 - 68.041 (15.971)
Wii U - 27.334 (24.469)
Vita - 25.013 (23.341)
PS3 - 7.803 (5.679)
Xbox One - 724 (790)
Xbox 360 - 102 (189)
PSP - 8 (8)
|