Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

'60fps in AC: Unity is als The Hobbit film: raar'


Door Rene Groen op 10-10-2014 om 07:45
Bron: Tech Radar

De laatste dagen is Assassin's Creed: Unity het gesprek van de dag, maar helaas niet om positieve redenen. De game zou in 900p / 30fps op de consoles worden uitgebracht, een uitspraak waar ze later weer gedeeltelijk op terug kwamen.

Waar ze in ieder geval niet op terug komen is de 30fps waar het spel op zal draaien. Nicolas Guérin, World Level Design Director van de game, gaat tegenover TechRadar in op de keuzes die ze hiervoor maakten.

Het team bij Ubisoft streefde lange tijd 60fps na, echter vonden ze het uiteindelijk geen goed idee. Ten eerste boek je volgens hem weinig winst, tevens ziet het er niet echt uit: "It's a bit like The Hobbit movie, it looked really weird."

Guérin vervolgt zijn verhaal met het noemen van Ratchet en Clank als voorbeeld, deze serie liet 60fps eveneens varen. Hij denkt zelfs dat de game-industrie de 60fps standaard geheel laat vallen, juist omdat het zo moeilijk te bereiken is: "It's twice as hard as 30fps, and its not really that great in terms of rendering quality of the picture and the image."

Ook Alex Amancio, Creative Director van de game, mengt zich in de discussie. Volgens hem is 60fps goed voor een shooter, maar minder geslaagd binnen een action adventure. Door voor 30fps te gaan voelt de game beter aan en zijn ze in staat om de alles tot het uiterste te pushen.
quote:
"It's like when people start asking about resolution. Is it the number of the quality of the pixels that you want? If the game looks gorgeous, who cares about the number?"


07:45  NBA 2K15 geeft tips aan rookies
19:49  Gesloten Evolve beta start eind oktober
 Reacties (56)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Gast (188.207.80.xxx) op 10-10-2014 om 07:48
Goedzo. Zou heel raar zijn na eerdere delen

Gast (217.119.236.xxx) op 10-10-2014 om 08:00
Hier zullen veel mensen het niet mee eens zijn maar ik vind die vent groot gelijk hebben. Ik heb exact hetzelfde vooral met films. Daarom vind ik het ook altijd zo nep eruitzien als mensen hun TV op motion plus hebben staan. Verschrikkelijk!

Zuigertje op 10-10-2014 om 08:23 [Niv: 118 / Exp: 5884]
Erg trieste vergelijking. Ik heb hier geen woorden voor.

Gast (90.34.80.xxx) op 10-10-2014 om 09:35
Hahaha, het is gewoon duidelijk dat die nieuwe consoles die nieuwe engine niet trekken met 60fps. Wat een domme PR praat, zelfde BS als The Order 1886, om dat proberen te verdoezelen.

Redneckerz (Redacteur) op 10-10-2014 om 10:34 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
Volgens mij zit je onder elke post de consoles maar af te kraken.

The Order 1886 is een cinematische game, maar goed, kijk dan maar naar TLOU: Remastered, MGS V: Ground Zeroes en Phantom Pain, of naar wat Naughty Dog heeft gezegd over Uncharted 4: A Thief's End. Allemaal 1080p. The Phantom Pain aimt er zelfs op dat 1080p60 als framerate wordt gehaald.

Het is eerder Ubisoft wiens engine meer op de CPU leunt dan op de GPU. En tja, die laptop processors van beide consoles zijn nu eenmaal niet zo best..

Gast (82.173.33.xxx) op 10-10-2014 om 10:39
Wat een onzin. Ik heb Black Flag op PC gespeeld met 1080p 60fps en het zag er veeeeel mooier uit dan op de PS4 versie die ik ook had gespeeld.Het haalt vooral haperingen uit de animaties en ziet er vloeiender uit, niets "raars" aan.

Gast (82.204.79.xxx) op 10-10-2014 om 10:48
@82.173.33

Gelukkig heb je hem niet op de Xbox one gespeeld die was nog minder dan de ps4 versie.

Gast (90.34.171.xxx) op 10-10-2014 om 10:59
Black Flag is geen Unity. Black Flag was niet meer dan een upres port van de vorige generatie consoles en een oude engine. Unity heeft een nieuwe engine die VEEL meer vergt van de CPU voor co-op, AI, etc.
Watch Dogs was ook maar 900p30 op de PS4 en Unity is nog vele malen complexer en groter. Daar begon het al duidelijk te worden dat de next gen niet zo sterk is als de leugens en overhype van Sony doen geloven, destemeer omdat er een versie 2 jaar geleden was op de E3 die er veel mooier uitzag en de PC versie bij de launch die grafische opties had en express waren disabled om de PS4 er niet zwak uit te laten zien.

Beide versies zijn gelijk. PS4 heeft hier geen voordeel. Hoe complexer een game wordt en CPU afhankelijk, des te minder wordt de betere GPU van de PS4 een voordeel.
Zoals ik al eerder zei, de waarheid doet gewoon pijn bij bepaalde individuen. Het is keihard.

Gast (195.189.23.xxx) op 10-10-2014 om 11:03
Gast (82.204.79.xxx) op 10-10-2014 om 10:48

@82.173.33

Gelukkig heb je hem niet op de Xbox one gespeeld die was nog minder dan de ps4 versie.

Die liep op 900p en gewoon soepel, sony wilt persee op 1080p met de meeste spellen, en dat gaat ten koste vd framerate maar hey het is wel 1080P :P

Gast (199.231.84.xxx) op 10-10-2014 om 11:04
Het is inderdaad omdat de consoles het gewoonweg niet treken. Ubisoft gaat echt niet games slechter maken en hun relaties met de makers van PlayStation verstoren.
The Order doet inderdaad hetzelfde en het is klinklare onzin. Maar ja, het was te verwachten, AMD hè.

Redneckerz (Redacteur) op 10-10-2014 om 11:10 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90:
En toch kom je nog steeds niet met bewijs terwijl ik een lijstje aan titels opnoem. Of moeten het soms allemaal Ubisoft titels zijn? Dan kan ik beter stellen dat Ubi nog niet helemaal doorheeft hoe de hardware in elkaar steekt.

@ Gast 199:
Het zou uiteraard niet kunnen dat Ubisoft zijn engines CPU bound maakt ipv GPU bound, toch? Zie de titels die ik heb opgenoemd waarin het tegendeel wordt bewezen.

Gast (199.231.84.xxx) op 10-10-2014 om 11:20
Jij hebt duidelijk geen programmeer ervaring.
Waarom zou een ontwikkelaar beginnen met alleen te kijken naar de GPU? Dat is de grootste beginnersfout die je kan maken als je een grote diversiteit aan hardware wilt ondersteunen.

De CPU is alsnog degene die alle data dirigeert, ook naar de GPU. Alleen een GPGPU deel is onafhankelijk. Als de CPU bottlenecks veroorzaakt is het duidelijk dat deze gen al vroeg niet meer meekan met de PC.

Jij klinkt echt als een PS fanboy Redneckerz. No offense.

Gast (90.34.171.xxx) op 10-10-2014 om 11:27
Stil maar 199, ik zeg nu ook al niks meer want anders wordt je weer als "aggressief" bestempeld. Dat is wat hij probeert uit te lokken zodat je wordt gebanned en helemaal niet meer kan tegenspreken. En natuurlijk, het zal volgens hem wel aan Ubisoft liggen, the Witcher 3 draait momenteel ook maar 900p30 op beide consoles. Die hopen ook 1080p te halen, maar dat ligt ook nog niet vast.

Nelus op 10-10-2014 om 11:31 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Stomme vergelijking als je het mij vraagt. The Hobbit met high frame rate was inderdaad iets raar, maar met spellen is dat heel anders.

Redneckerz (Redacteur) op 10-10-2014 om 11:35 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 199:
''Jij hebt duidelijk geen programmeer ervaring.''

Tuurlijk, waarom zou ik (als ik Ubisoft was) gaan verwachten dat ze naar de sterke punten van een console, wat fixed hardware is, gaan kijken? Als je opereert met een PC mentaliteit vind ik het ook niet gek dat je vrij weinig kan met die netbook CPU's die de XBO en PS4 rijk zijn.

''Waarom zou een ontwikkelaar beginnen met alleen te kijken naar de GPU? Dat is de grootste beginnersfout die je kan maken als je een grote diversiteit aan hardware wilt ondersteunen.''

We hebben het over de console versies hier. Weinig diversiteit in hardware.

''De CPU is alsnog degene die alle data dirigeert, ook naar de GPU. Alleen een GPGPU deel is onafhankelijk. Als de CPU bottlenecks veroorzaakt is het duidelijk dat deze gen al vroeg niet meer meekan met de PC.''

En toch zijn er zat titels op beide platformen die niet zo CPU bound zijn, zelfs bij third parties. Moet ik dan maar concluderen dat omdat Ubisoft blijkbaar moeite heeft om 1080p te halen met zijn eigen tech terwijl anderen dat wel (en met gemak) kunnen, dat de hardware dan maar crap is?

''Jij klinkt echt als een PS fanboy Redneckerz. No offense.''

Als ik het niet als beledigend moet beschouwen, waarom mij dan alsnog uitmaken voor een fanboy? Ik maak inderdaad graag in voorbeelden gebruik van de Playstation 4 gezien dat nu eenmaal op papier de betere hardware heeft. Dat zegt echter niets over wat ik van de XBO vind, of van zijn titels. Sunset Overdrive, Quantum Break.. en bepaalde tech zoals de Move Engine vind ik zeker interessant.

@ Gast 90:

''Stil maar 199, ik zeg nu ook al niks meer want anders wordt je weer als "aggressief" bestempeld. Dat is wat hij probeert uit te lokken zodat je wordt gebanned en helemaal niet meer kan tegenspreken.''

Nee, ik vraag jullie om jullie opmerkingen te onderbouwen, want wat ik vooral lees is ''Consoles zijn pauper en kunnen geen 1080p aan'' terwijl er duidelijk wordt aangegeven dat dit wel mogelijk is en er ook voorbeelden van titels worden gegeven die technisch innovatiever zijn dan PC games op dit moment.

''En natuurlijk, het zal volgens hem wel aan Ubisoft liggen, the Witcher 3 draait momenteel ook maar 900p30 op beide consoles.''

Ik heb meer vertrouwen in CD Projekt dan in Ubisoft. In ieder geval roepen zij niet om parity. En nogmaals, zat andere titels die wel 1080p halen, maar blijkbaar ben je daar niet van op de hoogte?

Gewijzigd door Redneckerz op 10-10-2014 om 12:09

the_dan op 10-10-2014 om 11:49 [Niv: 310 / Exp: 15521]
-Een film kijken zonder enige controlle

-Een spel spelen waar je je personage bestuurd

Heel erg vergelijkbaar enzo...

Gast (217.119.236.xxx) op 10-10-2014 om 11:59
jammer dat veel mensen het hier niet helemaal snappen of er gewoon anders tegenaan kijken. Ik vind persoonlijk 30 fps mooier ogen dan 60 fps. Dan hebben we het niet over framedrops of andere haperingen, want dat is idd kut. Hoewel ik het er ook mee eens bent dat 'snelle' games zoals shooters en racers mooier worden in 60 fps.

Gast (78.22.41.xxx) op 10-10-2014 om 13:28
Man, het zit er weer dik tegen.Iedereen loopt hier zijn medium te verdedigen alsof zijn of haar leven er vanaf hangt.Wanneer u niet akkoord bent met Ubisoft dan koopt u deze game gewoonweg niet.ik heb een One en amuseer mij daarmee, het doodt gemakkelijk de vele eenzame uren en of een game er nu beter uitziet op PC of PS4 zal mij worst wezen.
Het spelplezier primeert en ik beleef dat op een One , en u misschien op PS4 en een ander op PC.
Als we ons maar kunnen amuseren , uiteindelijk ben ik er zeker van dat nadat u een half uur gespeeld heeft u wellicht van Unity zal houden.

Gast (90.18.160.xxx) op 10-10-2014 om 13:33
Gast 78.22.41.xxx. Dat is de juiste echte gamer mentaliteit!

Gast (82.74.156.xxx) op 10-10-2014 om 13:49
Gast 90 & gast 199 zijn hetzelfde persoon
Of, het is rw1 & thedan. De trieste pc trolls van IG

Gast (90.18.160.xxx) op 10-10-2014 om 14:03
Nee, ik ben alleen dit IP en ik ben geen van beide die je noemt (een admin kan dat aan hun IP waarschijnlijk ook zien) en dan nog een nieuwtje om mijn punt weer bij te staan voor de gebrainwashte fanboys die het maar niet willen geloven. Dragon Age Inquisition is ook maar 900p30 op Xbox One EN PS4.

thenativedude op 10-10-2014 om 14:07 [Niv: 137 / Exp: 6865]
jemig wat zijn er toch weer veel fanboys hier Voor mij word dit de eerste ac die ik ga overslaan puur en alleen omdat ze wel eens met wat nieuws mogen komen. Alweer een westerse stad jeeej geef maar eens china of japan.

Redneckerz (Redacteur) op 10-10-2014 om 14:15 [Niv: 227 / Exp: 11336]
@ Gast 90.18:
''en dan nog een nieuwtje om mijn punt weer bij te staan voor de gebrainwashte fanboys die het maar niet willen geloven. Dragon Age Inquisition is ook maar 900p30 op Xbox One EN PS4.''

Je negeert zelf trouwens net zo hard de titels die wel 1080p zijn terwijl je wel anderen ervan beticht fanboys te wezen. Overigens betreft dat slechts een gerucht, dus dat je het als feit verkondigt is raar.

Gewijzigd door Redneckerz op 10-10-2014 om 14:16

Gast (84.24.129.xxx) op 10-10-2014 om 14:15
Jammer dat ze gedeeltelijk eerlijk zijn (60fps is soms te zwaar) en daarna een hoop onzin verkopen. Ik heb niks tegen consoles maar vind het jammer dat de PC ondergewaardeerd word. Als dan deze figuren met quotes komen als 'if its gorgeous, who cares about resolution' word ik meteen pissig.

En dan de vergelijking tussen een statische film en controleerbare game. Deze mensen moeten geen zelfrespect hebben want ze weten wel beter.

Gast (199.231.84.xxx) op 10-10-2014 om 14:21
Gaat rap achteruit met de nieuwe consoles als ik het zo zie. Nog geen jaar uit en nu al te zwak om 60fps te halen op zelfs 900p. Best wel sneu dat we zo zijn voorgelogen terwijl de HD generatie eigenlijk al de vorige gen was.

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Assassin's Creed: Unity
Type:
Game
Releasedatum:
13-11-2014
Ontwikkelaar:
Ubisoft
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media