Na diens eerdere release op de PlayStation Portable krijgt Final Fantasy Type-0 volgend jaar een nieuwe uitgave op de Xbox One en PlayStation 4. Helaas zal echter niet alles terugkeren.
De handheld versie had een coöperatieve optie, waarbij spelers ad-hoc in een party samen konden komen. Helaas leren we nu dat deze mogelijkheid niet terugkeert in de HD versie. Reden is dat het opnieuw mogelijk maken van deze optie veel tijd zou kosten, director Hajime Tabata vertelt hierover:
quote: “The reason why we made this decision was because what prompted us to make a Western version of Type-0 in the first place was the demand from the fans. So we wanted to deliver the game as quickly as possible to the fans. So rather than taking time to remake [the coop mode], I would rather keep as many of the original elements as possible but still deliver a game as quickly as possible to satisfy the demands of the fans.”
Ondanks het schrappen van content zijn er ook toevoegingen, bijvoorbeeld de Easy Mode. Volgens Tabata vonden veel gamers het origineel niet plezierig vanwege diens moeilijkheidsgraad. In de PSP versie deden normale aanvallen slechts weinig schade, de achterliggende gedachte van de game was namelijk dat je vijanden eerst bewusteloos moest krijgen. Om dit nu tegen te gaan doen de karakters in de Easy Mode meer schade, levellen ze sneller en hebben ze meer defensieve krachten. Hij hoopt echter dat mensen niet blijven steken in de Easy Mode, na het uitspelen hiervan moeten ze zeker de Normal Mode opstarten, dit geeft de ervaring zoals de ontwikkelaars het voor ogen hadden.
|