Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde nu de verkoop-cijfers van 1 tot 7 september 2014.
Het was de week van de Xbox One, maar de games konden geen grote impact maken. Titanfall eindigde bijvoorbeeld op de zevende plek. Dragon Quest X Online voor de Nintendo 3DS doet het met zijn tweede plek veel beter.
01. Yo-kai Watch 2: Ganso / Honke (3DS, Level 5) - 63.401 / 2.422.146
02. Dragon Quest X Online (3DS, Square Enix) - 52.375 / New
03. Toukiden: The Age of Demons Extreme (Vita, Koei Tecmo) - 26.599 / 105.983
Love Live! School Idol Paradise Vol.1: Printemps / Vol.2: BiBi / Vol.3: Lily White # (Vita, Kadokawa Games) - 12.856 / 72.566
05. Persona 4: Arena Ultimax (PS3, Atlus) - 12.004 / 101.472
06. Samurai Warriors 4 (PS3, Koei Tecmo) - 11.757 / New
07. Titanfall (Xbox One, EA) - 8.961 / New
08. Mario Kart 8 (Wii U, Nintendo) - 8.221 / 659.079
09. Medarot 8: Kabuto Ver. / Kuwagata Ver. (3DS, Rocket Company) - 8.214 / 41.540
10. Dead Rising 3 (Xbox One, Microsoft) - 7.786 / New
De Xbox One zelf bereikt de tweede plek in de charts, maar met een zwak cijfer. De originele Xbox werd ongeveer 120.000 keer verkocht in zijn eerste week terwijl de Xbox 360 daarvan de helft deed. Japan heeft simpelweg geen zin meer in consoles, getuige ook weer de cijfers van de Wii U en de PS4 die het samen ongeveer even goed doen als de PlayStation Vita. Je weet wel, die geflopte Sony handheld.
3DS - 29.555 (37.515)
Xbox One - 25.674 (n/a)
Vita - 15.351 (20.734)
Wii U - 7.349 (8.584)
PS4 - 7.299 (6.502)
PS3 - 6.139 (7.895)
PSP - 288 (187)
Xbox 360 - 126 (86)
|