Wekelijks bestudeert Gamed de Japanse charts van Media Create, ook deze week nemen we de cijfers onder de loep. Media Create lanceerde nu de verkoop-cijfers van 14 tot 20 juli 2014.
Het was de week van Wii Sports Club en Murdered: Soul Suspect, die absoluut geen impact maakten in de charts. Wii Sports Club eindigde op de twintigste plek, Murdered op de dertiende plek. Het was daarentegen Yo-kai Watch dat de grootste successen kenden. Yo-kai Watch 2 eindigde op één, terwijl het origineel de zesde plek behaalde.
01. Yo-kai Watch 2: Ganso / Honke (3DS, Level 5) - 331.946 / 1.648.653
02. Oreshika: Tainted Bloodlines (Vita, Sony) - 93.775 / New
03. Atelier Shallie: Alchemist of the Dusk Sea (PS3, Gust) - 43.744 / New
04. Gundam Tri Age SP (3DS, Bandai Namco) - 21.524 / New
05. Mario Kart 8 (Wii U, Nintendo) - 14.992 / 542.358
06. Yo-kai Watch (3DS, Level 5) - 12.790 / 1.208.077
07. Freedom Wars (Vita, Sony) - 9.761 / 262.427
08. Taiko no Tatsujin: Don to Katsu no Jikuu Daibouken (3DS, Bandai Namco Games) - 9.258 / 101.478
09. Pokemon Art Academy (3DS, Nintendo) - 5.714 / 69.636
10. Watch Dogs (PS3, Ubisoft) - 5.628 / 59.585
Het effect op de hardwarecharts is wel uitgewerkt. De Nintendo 3DS gaat opnieuw achteruit. Dat is echter geen ramp, de verkopen van de andere consoles zakten ook in elkaar.
3DS - 37.377 (61.956)
Vita - 29.601 (40.710)
Wii U - 8.209 (8.658)
PS3 - 7.389 (7.763)
PS4 - 6.456 (7.150)
PSP - 556 (779)
Xbox 360 - 129 (140)
|