Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

Vele Dragon Age: Inquisition details


Door Rene Groen op 12-07-2014 om 09:24
Bron: Raptr

Ontwikkelaar BioWare greep Raptr aan om een Q&A sessie te houden over Dragon Age: Inquisition. Vele vragen stroomden binnen en vele antwoorden volgden, hieronder een overzicht.

    Karaktercreatie
  • Nog voor de grote openingsscène creëer je een eigen Inquisitor, waarbij er uitgebreide optie zijn om je karakter vorm te geven. Een voorbeeld: je kunt de kleuren van de iris veranderen, tevens is het mogelijk om littekens aan te brengen en zijn de Qunari horns aan te passen. Wat er niet aan te passen is, is het lichaamstype.
  • Het mannelijke Qunari spelersmodel zal kleiner zijn dan het Iron Bull party member model.
  • Er zal naar je Inquisitor gerefereerd worden bij diens achternaam.
  • Je achtergrond zal afhangen van je keuze qua ras en klasse. Er is hierbij in ieder geval gaan keuze voor een tovenaar binnen de dwergklasse.

  • Aanpassingsmogelijkheden
  • De kleur van armour zal veranderen als je je uitrust met nieuwe gear. De ontwikkelaar kijkt nog of ze ook verf toe zullen voegen.
  • Je kunt verschillende materialen gebruiken om te bepalen hoe items eruit zien en hoe diens statistieken eruit zien, tevens kun je ze bijvoorbeeld gebruiken om drankjes te brouwen. Om je te helpen in het maken van geheel nieuwe armour zijn er sjablonen, waarbij je de juiste materialen moet verzamelen om ze te kunnen maken.
  • De Qunari dragen geen helmen, in plaats daarvan hebben ze een ander slot voor hun hoofd.
  • Tovenaars kunnen zware armour dragen als Knight Enchanter door dit te craften.
  • De level-cap ligt op 25 of 30.
  • Er zijn drie specialisaties voor iedere klasse, de keuzes hierin kunnen momenten uit het verhaal beïnvloeden. De specialisaties zijn Knight Enchanter, Necromancer en Rift Mage voor de Mage klasse, Artificer, Assassin en Tempest voor de Rogue klasse en Champion, Reaver en Templar voor de Warrior.

  • Loot
  • Er is zeldzame loot met een kleur aanwezig die verdiend kunnen worden in bepaalde opdrachten.

  • Kompanen
  • Sommigen van je kompanen kun je een knuffel geven.
  • Er ligt ditmaal meer nadruk op wat je doet en wat je zegt, in plaats van simpelweg grinden door je kompanen voortdurend cadeaus te geven. Ieder van je volgers heeft hierbij zijn eigen doelen die ze willen bereiken en als je ze hierin helpt zullen ze dit appreciëren. Het kan echter ook andersom: negeer je ze teveel dan kunnen ze je verlaten.
  • Wie je mee neemt tijdens je opdrachten maakt veel uit.
  • De stem van Solas is Wels.
  • Er is geen Mabari (hond) kompaan. Ook het karakter Shale is niet aanwezig, de ontwikkelaar vertelt hierover dat deze mogelijk later nog toegevoegd zal worden, maar vooralsnog zijn hier geen plannen voor.

  • Stemacteurs
  • Er zijn Britse en Amerikaanse opties voor zowel de mannelijke als de vrouwelijke Inquisitors. De man is ingesproken door Harry Hadden-Paton (Brits) of Jon Curry (Amerikaans), terwijl de vrouwelijke stem is verzorgd door Alix Wilton Regan (Brits) en Sumalee Montano (Amerikaans). Regan kunnen we kennen van her personage Samantha Trayor (Mass Effect 3) en Montano van de Enchantress kompaan uit Diablo 3.
  • BioWare vertelt dat het karakter Fenris uit Dragon Age 2 mogelijk terugkeert. Diens stem werd destijds ingesproken door Gideon Emery, op zijn IMDB pagina zien we echter geen vermelding van de game.

  • Romances
  • Er zijn acht romances, waarbij twee hiervan met een raciale voorkeur. Om deze romances in beeld te brengen zijn er romantische scenes, echter zijn deze niet noodzakelijk op seks gericht.
  • Eén van de romances is Lady Josephine Montilyet (aka Scribbels), welke biseksueel is.

  • Combat
  • De settings van combat lopen uiteen van Easy tot Nightmare.
  • De rogue-klasse kan vallen plaatsen.
  • Stealth moest binnen de party combat worden geïntegreerd, buiten combat om mensen besluipen en in hun rug aanvallen paste hier dan ook niet bij.
  • Als je geen wapen in handen hebt kun je niet met je handen aanvallen.
  • Er zijn vele vaardigheden en spreuken van voorgaande games, maar tevens vele nieuwe mogelijkheden. Al deze vaardigheden kun je individueel controleren, terwijl het controleren van Fade rifts enkele interessante opties binnen de combat opent.
  • Destructie en je omgeven spelen een rol binnen de combat.
  • De tactische combat is meer zoals Dragon Age: Origins, waarbij te denken valt aan de tactische camera (die ditmaal wel verbeterd is). De real-time combat is ditmaal langzamer, met meer nadruk op je aanvallen, verdediging, hits, etc. Je kunt ieder moment tussen deze twee modi wisselen, alsmede tussen de leden van je party.
  • Er zijn combo's tussen verschillende klassen mogelijk.

  • Verhaal
  • Als een Inquisitor wordt je tot op bepaalde hoogte als een heilige beschouwd, vraag is echter hoe de Chantry ('s werelds meest religieuze organisatie) reageert als je wegloopt van een Fade Rift.
  • 'De beste schurken zijn degene waar je je aan kunt relateren', aldus de ontwikkelaar.
  • Morrigan zullen we veel zien in Inquisition.
  • Je kunt mensen binnen de wereld beoordelen. Een verdere uitleg ontbreekt vooralsnog.

  • Missies
  • Er zijn een flinke dosis aan side-missions, toch zijn deze niet zomaar in de game verwerkt. Ieder van de missies is contextueel gezien logisch, het zijn opdrachten die aanvoelen alsof het logisch is dat de Inquisition zich hiermee bezig houdt. Dit kan zijn om je krachten te laten groepen of om de harten van mensen te winnen.

  • Goed, slecht of een grapjas?
  • De toon van de game is ditmaal meer neutraal, toch is er een zogeheten reaction hub. Alhier kun je een antwoord meer kracht bijzetten, vaak in reactie op een vraag. Voorbeelden zijn tevreden, stoïcijnse, boze of verdrietige reacties.

  • Map
  • Het is mogelijk om een custom marker op de map te plaatsen.
  • Je kunt kiezen wat je actieve opdracht is.
  • Er is een mini-map aanwezig.
  • Natuurlijke elementen als sneeuw, regen en stofstormen zijn aanwezig.
  • Je kunt snel reizen tussen locaties, maar enkel als je deze Inquisition kampen hebt opgezet en populatie kennen.
  • Je hoofdbasis is groot, zelfs grootser dan de basis die je in voorgaande Dragon Age titels had.

  • Misc
  • Er keren enkele NPC's uit voorgaande delen terug. Eén van deze namen is Flemeth, de draak en tevens moeder van Morrigan, echter kun je niet haar keet bezoeken.
  • De vrouwelijke dwerg Dagna uit Dragon Age: Origins verschijnt op enig punt in de game.
  • Je kunt springen in de game, maar dit betekent niet dat er puzzels zijn waar je dit nodig hebt.
  • Er zijn geen vliegende mounts, noch mantels.

  • Downloadable content
  • Bij de lancering van het spel is er geen downloadable content aanwezig, plannen voor latere stadia zijn nog niet definitief.

  • Dragon Age Keep
  • Deze applicatie, waarbij we keuzes uit Dragon Age: Origins en Dragon Age II kunnen maken en als nieuwe game kunnen importeren in Inquisition, zal voor de lancering beschikbaar worden gesteld. Momenteel verkeert de applicatie in een beta.

  • Toolset
  • Een toolset staat gepland, maar zal zeker niet bij de lancering beschikbaar zijn. Er zijn enkele significante uitdagingen, maar ze blijven hun opties verkennen.


09:24  Middle-Earth: Shadow of Mordor in video
09:24  Bluestreak in eerste artwork
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Nelus op 12-07-2014 om 11:48 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Klinkt allemaal zeer goed. Verf voor armor zou relaxed zijn!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Dragon Age: Inquisition
Type:
Game
Releasedatum:
21-11-2014
Ontwikkelaar:
BioWare
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media