Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Preview:

The Last Tinker: City of Colors


Door Cor op 23-03-2014 om 09:24
Bron: Gamed

Niet elke game hoeft enorm realistisch te ogen. Natuurlijk, de technische hoogstandjes van de laatste tijd zijn prachtig, maar het medium van games kan ook gebruikt worden om realisme te laten varen, om te knutselen met je ontwerp en je kleurgebruik en zo iets met een uniek uiterlijk te maken. The Last Tinker: City of Colors, van de Duitse onafhankelijke ontwikkelaar Mimimi Productions, is een game die dat doel nastreeft.

Tinkerworld is een bijzondere plek. Deze hele wereld is kleurrijk. Inwoners zijn inventief en kunnen alles wat ze willen maken uit een paar eenvoudige grondstoffen. Met papier, verf en lijm zijn de inwoners in staat om huizen, heuvels en zelfs hun huisdieren in elkaar te zetten. De inwoners zelf zijn ook kleurrijk, bestaande uit een bonte mix van groene, rode en blauwe karakters. Alles lijkt goed te gaan in het vredige wereldje, maar op een bepaald moment komen er conflicten in de hoofdstad. Bewoners met verschillende kleuren krijgen steeds meer ruzie met elkaar en de stad valt uiteen in verschillend gekleurde sectoren die niets meer met elkaar te maken willen hebben.


De hoofdrol in de game is voor Koru. Waar de meeste bewoners vreemde wezens zijn, lijkt Koru nog het meest op een kruising tussen een mens en een aap. In de buitenwijk waar hij leeft, wordt de sfeer ook langzaamaan grimmiger. Dit houdt verband met monsters die verschenen zijn en die de kleuren in de wereld opslokken, zodat gebieden meer en meer zwart-wit worden. Het is aan Koru om deze monsters te verslaan en de kleuren weer terug te brengen in de wereld.

De studio is momenteel bezig om de laatste details aan de game af te werken. Wij kregen de kans om met een previewversie aan de slag te gaan die de eerste paar hoofdstukken van de game toont. The Last Tinker is een actieplatformer, die qua gameplay veel weg heeft van de platformers uit het PlayStation 2-tijdperk. Dit komt neer op rondrennen, springen en klimmen in de wereld en tussendoor enkele puzzels oplossen om verder te kunnen komen. De besturing werkt hierbij eenvoudig. Door een knop ingedrukt te houden terwijl je rent zal Kuro automatisch over obstakels of gaten springen of waar mogelijk bij een muur omhoog klimmen. Een systeem als dit is bekend, omdat we iets soortgelijks ook bij bijvoorbeeld Assassin’s Creed. Hierdoor kan je vlot bewegen, hoewel het wel betekent dat een deel van de uitdaging van een platformer hierdoor ontbreekt.


Tussen het platformen door kom je vijanden tegen. Door flink op de aanvalsknop te drukken valt Kuro aan en maakt hij automatisch combo’s. Dit kan je dan ook vrij gedachteloos doen, je hoeft enkel op te letten dat een tegenstander je niet raakt. Als dat op het punt staat te gebeuren wordt dit met een groot uitroepteken aangegeven, dus het ontwijken is niet lastig. Gevechten zijn dan ook erg makkelijk. De besturing voelt op dit vlak trouwens wat houterig, omdat het lijkt dat acties die je uitvoert net een fractie te laat worden ingezet.

De preview die wij te spelen kregen eindigt, net op het moment dat Kuro nieuwe vaardigheden krijgt die hij moet gebruiken om de wereld te redden. Het is nog de vraag hoe dit de gameplay gaat veranderen. Zoals het er nu namelijk uitziet speelt de game prima, maar wijkt hij niet van de gebaande paden af. De gameplay en de puzzels zijn simpel en in elk geval in de eerste paar hoofdstukken weinig vernieuwend. Het is dan ook te hopen dat latere hoofdstukken van de game wat meer creativiteit en diversiteit brengen.

Creativiteit is tenminste wel te vinden in de graphics. Van een kleine, onafhankelijke ontwikkelaar kunnen we geen grafisch geweld verwachten, en op technisch vlak zijn de graphics dan ook niet erg hoogstaand. Dit wordt ruimschoots goedgemaakt door het ontwerp van de wereld. Er wordt een eigen, unieke sfeer neergezet. Sommige bomen en planten bestaan bijvoorbeeld letterlijk uit karton. De omgevingen in de game zijn vrolijk, kleurrijk en afwisselend. Het verslaan van de monsters en het terugbrengen van de kleur is dan ook een beloning in zichzelf.


Het is nog even afwachten hoe de game gaat uitpakken. Als de gameplay en het verhaal zich later in de game goed gaan ontwikkelen zal het zeker goed komen. Op het gebied van uitstraling kan het in elk geval niet meer stuk. In de zomer komen we meer te weten, want dan komt The Last Tinker: City of Colors uit op de consoles en op Steam, voor Windows, Mac en Linux.


09:25  JoJo's Bizarre Adventure: All Star Battle
09:23  Final Fantasy Curtain Call laat muziek horen
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Last Tinker: City of Colors
Type:
Game
Releasedatum:
12-05-2014
Ontwikkelaar:
Mimimi Productions
Uitgever:
Onafhankelijk
Media:








Meer media