Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
Stratego Assassin's Creed
The Fast and the Furious
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Beyond Medusa's Gate: VR Escape Room
Feature:

Naruto Shippuden: The Two Saviors Arc


Door Joni Philips op 12-11-2014 om 07:13
Bron: Gamed

Na de vangst van de Six-Tails Demon Slug en het 'uitschakelen' van Killer Bee door Sasuke houdt niets Akatsuki meer tegen om de Kyuubi aan te vallen. Die opdracht gaat naar Pain en Konan, het krachtigste duo van Akatsuki in de The Two Saviors Arc.

In tegenstelling tot Sasori, Deidara, Kakuzu en Hidan speelt Pain natuurlijk een cruciale rol in de Naruto Shippuden verhaallijn, waardoor deze Arc meer diepgang en vernieling kent dan zijn voorgangers. Desondanks is het uitgangspunt compleet hetzelfde als die van de andere Akatsuki Arcs. De Arc begint met de aanval van het Akatsuki team, waarbij gigantische schade veroorzaakt wordt. Denk maar aan de aanval van Hidan en Deidara op respectievelijk Asuma en Gaara; waarna Konoha hun tegenaanval begint en de tegenstander op zijn knieën dwingt. In het geval van Pain moet echter alles op een compleet andere schaal. Zijn initiële aanval is voldoende om Konoha definitief te veranderen en verschillende belangrijke personages naar het hiernamaals te helpen. In tegenstelling tot de andere Akatsuki leden heeft hij ook een reden voor die massale vernietiging.


Die reden ligt in zijn verleden, wat uitgebreid aan bod komt, waarbij de kijker moet meeleven met Pain terwijl we tevens zicht krijgen op Jiraiya's grootste wens die hij door één van zijn studenten wil laten uitvoeren. Die wens van Jiraiya is een belangrijke motivator in het Naruto-Pain gevecht en wordt gebruikt om het karakter van de hoofdfiguren in deze Arc beter uit te lichten. In de eerste plaats hebben we Pain en Naruto, maar ook Jiraiya's drijfveer wordt onthuld op deze manier. We leren tevens meer over de Sage-jutsu techniek die Jiraiya zijn legendarische kracht bezorgde. Het is namelijk tijd voor Naruto om die kracht te leren gebruiken via een uitgebreide training waardoor Naruto een blitse verschijning kan maken in Konoha waarbij dat het echte begin van het gevecht is.

Vanaf dat moment worden bijna alle personages overbodig. Zelfs Konan wordt niets meer dan filler, amper één personage weet het gevecht nog echt te beïnvloeden, maar dat wordt goedgemaakt door het feit dat we aan het begin van de Arc alle belangrijke personages als Kakashi, Iruka, Choji en Shikimaru zien passeren. De Arc toont ons op deze plek enkele korte, emotionele gevechten die zeker op zijn plaats zijn in deze Arc; welke eindigt met een overdonderend en spectaculair gevecht dat deels met speciale 3D technologie is geanimeerd. Hierdoor gaat de animatiekwaliteit van de Arc op het einde schijnbaar sterk achteruit op stilstaande beelden, maar in beweging zorgt het voor de extra dimensie die bijvoorbeeld het Lee-Gaara gevecht uit het origineel ook had. Het begin van de Arc gebruikt wel de meer traditionele animatie.


De dramatische gebeurtenissen in deze Arc worden goed ondersteund door de muziek. De intromuziek voor de volledige verhaallijn wordt geleverd door Motohiro Hata, met "Tomei Datta Sekai", een mooi en rustig nummer dat begeleid wordt door een video die de perfecte inleiding is voor deze Arc, ondanks de vele spoilers. Eindigen doen we met "Jitensha" van OreSkaBand en "Utakata Hanabi" van Supercell. "Jitensha" is tevens een rustig nummer, welke duidelijk voor Hinata fans is gemaakt. In de 'tekeningen' die het einde vormen, speelt zij de hoofdrol. "Utakata Hanabi" kiest voor een complete andere tekenstijl, maar is eveneens een rustig nummer dat zich concentreert op één van de meisjes, ditmaal op Sakura. Beide nummers zorgen voor een rustige afsluiter voor heel hectische episodes, die geen Shippuden fan mag missen. Je hebt het ondertussen zeker al door, van episode 152 tot en met 175 is Naruto Shippuden opnieuw van een topniveau.



16:41  Bloodborne komt een maand later
07:13  Full Metal Panic! The Second Raid
 Reacties (1)
 Pagina: 1
Stammetje91 op 15-11-2014 om 05:44 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Deze arc was inderdaad geweldig tot de laatste episode. Wat een ongelofelijke anticlimax was dat zeg. Heb het sindsdien ook amper meer gekeken.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Naruto Shippuden Arc 8: The Two Saviors Arc
Type:
Film
Releasedatum:
25-03-2010
Ontwikkelaar:
Studio Pierrot
Uitgever:
Manga Entertainment
Media:







Meer media