Omdat de oude Marvel personages blijkbaar niet cool genoeg zijn lanceert Marvel een nieuwe lading aan sterke superhelden. Nouja, superhelden, meer superschurken want echt vriendelijk zijn de nieuwe personages niet in deze game. Met de vertrouwde personages neem je het tegen deze Imperfects op, of andersom natuurlijk.
Je neemt het in dit vechtspel dus als oude Marvel superheld op tegen de nieuwe Imperfects, of je maakt met de Imperfects de oude Marvel personages een kopje kleiner. De superhelden hebben allemaal bijzondere en destructieve krachten, dus dat belooft wat voor een vechtgame!
Die gedachte verlaat je hoofd snel als je de eerste speelsessie van de game erop hebt zitten, het werkt, zacht gezegd, namelijk allemaal niet zo geweldig. Waarom niet? Dat lees je in de review.
De packshot
Allereerst moet ik zeggen dat deze vechtgame niet is zoals bijvoorbeeld de Marvel Vs. Capcom waren. Die games waren goede 2d fighters die me nog steeds een nostalgisch gevoel naar veel oudere 2d tijden geven. In Marvel Nemesis speel je in een 3 dimesionale arena waarbij je verschillende voorwerpen kunt gebruiken. Het 3d gevoel zoals in Power Stone is ver te zoeken, net als de snelheid, en het gevoel dat je aan het vechten bent. Het plezier word je daar dan ook danig mee verknald.
Heb je je personage eenmaal gekozen, neem je het in een ongeďnspireerde arena op tegen een personage van de 'andere kant' , dit doe je 10 rondes lang en je hebt de story mode uitgespeeld, om dit vervolgens met de rest van de personages te doen. Ik kan je vertellen dat de eerste keer dat je dit doet al na 2 rondes vervelend wordt, laat staan voor alle verschillende personages. De benadering is dus erg traditioneel en biedt niets nieuws op vechtgebied.
De gameplay is dus saai, gevechten ontbreekt het aan actie en fun. De controls voelen niet goed aan, ze reageren traag en de layout van de PSP knoppen zorgt ervoor dat je een vervelend gevoel krijgt bij het spelen.
|