Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
D: BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 13:02    Onderwerp: Winkel vuillakkerij mbt prijzen. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

Waarom zijn ps3 games zo achterlijk duur in de winkel, ik kan nu al de limited edition van dark souls bestellen via yourgamezone voor maar 46 euro, als ik 4 dagen wacht en em in de winkel koop daarintegen ben ik geheid 70 euro kwijt.

Wat is dit voor onzin, waarom hebben de winkels de prijzen altijd 25 euro hoger...

n.b. ik koop em dus in de winkel omdat het anders 2 weken duurt tot ik em heb omdat ik via acceptgiro werk en dat moet nog verwerkt worden en de zendtijd is ook 4 dagen en ik wil em op release.

kost me dus 25 euro extra om em op release te kunnen kopen terwijl mensen met internetbankeren hem 25 euro goedkoper kunnen krijgen, dat is toch oneerlijk of wat...

Ik vind dat de winkelprijzen net zo moeten worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 13:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Zelfs bij de dure Gamemania heb je de LE voor 59.98 euro, dus je overdrijft wel een beetje met je hoge prijs. Verder zal je bij het 'goedkope' bedrag geen verzendkosten rekenen? Ben het verder wel meet je eens, maar de vergelijking is een beetje scheef
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 13:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Effe denken

Voor de winkels
Het is meestal een UK import
Winkel en personeel afhuren
belasting belasting en meer belasting

Webshop
Op de opslag na is dat alles voor de ruimte
Meestal UK import (minder belasting dus goedkoper)


Laatst aangepast door the_dan op 04 Okt 2011 14:55; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
@HatersWillBeLovers BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 14:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2011
Berichten: 70

Een winkel heeft de nodige kosten waarmee een online site geen problemen heeft, en deze hoeft niet te functioneren vanuit het land waarin verkocht wordt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 14:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Waarom weet je niet wat de mensen hierboven posten? Dat is toch gewoon logisch
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 15:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

En daar ben je dus zelf schuldig aan.

Omdat jij te ongeduldig bent kunnen de winkels de volle prijs aan jou vragen.

xD @ The_dan,

Je denkt dat webwinkels geen belasting betalen? Inkoop en verkoop belasting vereffenen elkaar, maar elke winkel moet vennootschapsbelasting betalen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 17:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

D: is gewoon koppig en volgens mij vertrouwd hij internet bankieren nooit, dat is dan jammer want hij mist wel de goedkoopste, zeldzaamste, beste games.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rene Groen BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 17:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17885

Je kunt het natuurlijk ook andersom zien: games zijn niet achterlijk duur in een winkel (kwestie van meerdere winkels af gaan en niet meteen happen bij de eerste winkel), ze zijn online simpelweg goedkoper verkrijgbaar. Redenen zijn terug te voeren op verschillende factoren, denk aan bepaalde belastingvoordelen in het buitenland tot het niet hoeven houden van een standplaats (de winkel zelf) en daardoor minder kosten hoeven te maken, hetgeen resulteert in goedkopere games.

Ik weet dat je zelf niets met internetbankieren doet, maar wellicht toch eens het overdenken waard, wil je niet steeds per titel extra geld neer te hoeven leggen. Je noemt het oneerlijk, zelf zie ik het niet zo, je beslist immers zelf waar je de games koopt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
D: BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 17:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 3461

dantekloon schreef:
D: is gewoon koppig en volgens mij vertrouwd hij internet bankieren nooit, dat is dan jammer want hij mist wel de goedkoopste, zeldzaamste, beste games.

1 electronische malaise en je bent je volledig bezig niet meer zeker.
Ik doe enkel via acceptgiro zaken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 19:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Je probeert het ook niet eens via IDeal of zo, heel handig en veilig.
Acceptgiro, kan je op 1 hand tellen welke keten verzenden onder acceptgiro, meer Bol.com en Wehkamp.nl en dat soort winkels doen dat, Rembours is èèn van de duurste methodes om te laten verzenden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Asianator BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 20:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Duur? Winkels zijn helemaal niet duur! Het is nu eenmaal zo dat internetwinkels het vaak goedkoper kunnen aanbieden omdat zij minder kosten hebben. Denk aan een pand dat gehuurd moet worden, elektriciteit die ervoor nodig is omdat pand draaiende te houden, wat dus ook geld kost, personeel dat betaald moet worden...

En nee, winkels verkopen niet altijd Engelse import. Deze is namelijk te herkennen aan de leeftijd die weergegeven wordt in een rood cirkeltje, in tegenstelling tot het bekende PEGI-logo.

Zelf koop ik altijd bij ForeGames, en de prijzen die zij hanteren zijn meer dan redelijk. Dark Souls is bijvoorbeeld gewoon te krijgen voor €59,99, in tegenstelling tot de €69,99 die jij noemt, D:. En ja, ook hier gaat het om de gelimiteerde editie.

Het nadeel van kopen via internet vind ik altijd dat je vaak een weekje, soms twee, moet wachten op je product terwijl je bij een echte winkel dezelfde dag nog het gewenste product kunt hebben. Ook het kleine avontuurtje dat je beleeft op weg naar de winkel, en als het een gameshop betreft, in de winkel zelf (bijvoorbeeld een praatje kunnen maken met het personeel), vind ik het echt waard. En mocht het product dan misschien een paar euro's duurder zijn als hetzelfde product via internet, dat neem ik dan voor lief.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 20:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Mr. Awesome schreef:
En nee, winkels verkopen niet altijd Engelse import. Deze is namelijk te herkennen aan de leeftijd die weergegeven wordt in een rood cirkeltje, in tegenstelling tot het bekende PEGI-logo.
.
Dat geldt alleen voor 18+ games. Anders mag PEGI ook.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 20:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Joni Philips schreef:
Mr. Awesome schreef:
En nee, winkels verkopen niet altijd Engelse import. Deze is namelijk te herkennen aan de leeftijd die weergegeven wordt in een rood cirkeltje, in tegenstelling tot het bekende PEGI-logo.
Dat geldt alleen voor 18+ games. Anders mag PEGI ook.

Ah, dat wist ik niet. Mijn excuses.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 21:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Mr. Awesome schreef:
Joni Philips schreef:
Mr. Awesome schreef:
En nee, winkels verkopen niet altijd Engelse import. Deze is namelijk te herkennen aan de leeftijd die weergegeven wordt in een rood cirkeltje, in tegenstelling tot het bekende PEGI-logo.
Dat geldt alleen voor 18+ games. Anders mag PEGI ook.

Ah, dat wist ik niet. Mijn excuses.
Geen probleem, is ook een extreem obscure wet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 04 Okt 2011 22:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

je moet ook zaken als bart smit eens checken, toen Gears of war 3 er was kreeg ik reclame dat hij maar 45 euro was en nu weer reclame gehad met daarin rage (special edition) voor 49 euro...

infamous 2 daarentegen is weer wel 59 euro hmm;
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2012 14:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-4639793-PS3_games_te_koop_set_prijs_350_euro.html

Dan koop je dit 37!!!! games
Ik heb al een hoop van die games ,maar er zijn vast wel gegadigden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pizzarulez BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2012 14:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Mei 2006
Berichten: 740

http://thehut.com/games/platforms/ps3/dark-souls/10355877.html

is dit iets? Haal hier veel weg.

Edit; Tja mobieltjes ><


Laatst aangepast door pizzarulez op 08 Mrt 2012 23:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
GekooktEi BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2012 19:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ik raad wel aan om "m." voor de link weg te halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2012 23:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

sotarK schreef:
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-4639793-PS3_games_te_koop_set_prijs_350_euro.html

Dan koop je dit 37!!!! games
Ik heb al een hoop van die games ,maar er zijn vast wel gegadigden.
zeeuwen heersen op Gamed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2012 08:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

Mr. Awesome schreef:
Duur? Winkels zijn helemaal niet duur! Het is nu eenmaal zo dat internetwinkels het vaak goedkoper kunnen aanbieden omdat zij minder kosten hebben. Denk aan een pand dat gehuurd moet worden, elektriciteit die ervoor nodig is omdat pand draaiende te houden, wat dus ook geld kost, personeel dat betaald moet worden...

En nee, winkels verkopen niet altijd Engelse import. Deze is namelijk te herkennen aan de leeftijd die weergegeven wordt in een rood cirkeltje, in tegenstelling tot het bekende PEGI-logo.

Zelf koop ik altijd bij ForeGames, en de prijzen die zij hanteren zijn meer dan redelijk. Dark Souls is bijvoorbeeld gewoon te krijgen voor €59,99, in tegenstelling tot de €69,99 die jij noemt, D:. En ja, ook hier gaat het om de gelimiteerde editie.

Het nadeel van kopen via internet vind ik altijd dat je vaak een weekje, soms twee, moet wachten op je product terwijl je bij een echte winkel dezelfde dag nog het gewenste product kunt hebben. Ook het kleine avontuurtje dat je beleeft op weg naar de winkel, en als het een gameshop betreft, in de winkel zelf (bijvoorbeeld een praatje kunnen maken met het personeel), vind ik het echt waard. En mocht het product dan misschien een paar euro's duurder zijn als hetzelfde product via internet, dat neem ik dan voor lief.


Lol! Ik bestel altijd via internet, maar ik heb nog nooit meer dan vijftig voor een console game of meer dan vijfendertig voor een PC game hoeven betalen. Daarnaast heb ik het altijd binnen twee dagen binnen, vaak de volgende dag al. :')
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2012 11:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Met mijn games ben ik vaak nog duurder uit dan dat ik ze koop in winkels
Moeten ze eens fatsoenlijk de games in de winkels gooien, dat doen ze ook niet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
sotarK BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2012 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Paintskillz schreef:
sotarK schreef:
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-4639793-PS3_games_te_koop_set_prijs_350_euro.html

Dan koop je dit 37!!!! games
Ik heb al een hoop van die games ,maar er zijn vast wel gegadigden.
zeeuwen heersen op Gamed


Idd Zeeuwen heersen op gamed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
FloriX BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2012 23:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Sep 2006
Berichten: 1463

Mr. Awesome schreef:
Duur? Winkels zijn helemaal niet duur! Het is nu eenmaal zo dat internetwinkels het vaak goedkoper kunnen aanbieden omdat zij minder kosten hebben. Denk aan een pand dat gehuurd moet worden, elektriciteit die ervoor nodig is omdat pand draaiende te houden, wat dus ook geld kost, personeel dat betaald moet worden...

En nee, winkels verkopen niet altijd Engelse import. Deze is namelijk te herkennen aan de leeftijd die weergegeven wordt in een rood cirkeltje, in tegenstelling tot het bekende PEGI-logo.

Zelf koop ik altijd bij ForeGames, en de prijzen die zij hanteren zijn meer dan redelijk. Dark Souls is bijvoorbeeld gewoon te krijgen voor €59,99, in tegenstelling tot de €69,99 die jij noemt, D:. En ja, ook hier gaat het om de gelimiteerde editie.

Het nadeel van kopen via internet vind ik altijd dat je vaak een weekje, soms twee, moet wachten op je product terwijl je bij een echte winkel dezelfde dag nog het gewenste product kunt hebben. Ook het kleine avontuurtje dat je beleeft op weg naar de winkel, en als het een gameshop betreft, in de winkel zelf (bijvoorbeeld een praatje kunnen maken met het personeel), vind ik het echt waard. En mocht het product dan misschien een paar euro's duurder zijn als hetzelfde product via internet, dat neem ik dan voor lief.


Winkels zijn ontzettend duur vergeleken met online retailers. Online kosten de meeste nieuwe games (vooral via Engeland) minder dan 50 euro en ze liggen binnen enkele dagen op je deurmat, in het geval van pre-orders vaak op de dag van release (Mass Effect 3 lag enkele dagen voor release op mijn deurmat). Voor het geld dat het mij scheelt sla ik het "avontuur" van de reis naar de winkel graag over. Niet alleen dat maar in mijn ervaring hebben de betere online retailers veel betere klantenservice dan een Bart Smit of Gamemania.

(Reward systems, combo-packs, discounts, prijzen)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group