Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 26, 27, 28  Volgende  
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 13:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Om een of andere reden ben ik weer opnieuw begonnen met Final Fantasy X... ik snap het zelf niet, ben zelfs geen fan van die game maar ik had gewoon zin.

Cutscenes die je niet kan skippen zijn wel best irritant.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 14:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Ik was een paar weken geleden begonnen aan de Japanse
Final Fantasy X International op de PS2, kut dat de Japanners Engelse VA erin hebben gelaten waardoor ik minder zin heb de game uit te spelen.
Heb de Chocobo Eater verslagen op de Mi'hen Highroad, en toen geen zin meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 14:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Nou dat is jammer, als ik het mij goed herinner wordt het spel pas interessant in dat gedeelte.

Het was wel een leuke game, maar ik snap eigenlijk amper iets van het plot op het einde. Misschien dat ik er wat meer van snap als ik het heb uitgespeeld.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 14:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Heb je hem wel eens eerder uitgespeelt dan.
Ik zelf wel 6x ofzo, Japanse stemmen zijn altijd beter in Japanse games.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 14:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Ik denk 2x ofzo. Eentje gewoon met de standaard sphere grid en daarna nog eens met de expert sphere grid.

Nooit de moeite gedaan voor die dark aeons of Penance, veel te frustrerend en tijdrovend voor mij.
Wel had ik alle aeons... niet dat dat zo bijzonder is maar Anima is best tof.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 16:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Ik heb er wel veel moeite ervoor gedaan de Dark Aeons te verslaan,
alleen Dark Yojimbo niet.
Bij al de vorige Aeons gebruikte ik gewoon Zanmato van mijn Yojimbo.
De Sidequests zoals Blitzball om Overlimits te krijgen van Wakka of stroom ontwijken in de Thunder Plains was niet echt cool.
Ik had hem gelijk in de Expert gedaan. en ben ook enorm sterk met mijn strength incl. damage break/HP break/MP break heb ik van Tidus/Auron/Yuna/Rikku en Kimahri over de 9999Damage/9999HP en 999MP.
Kijk dat waren tenminste nog wat normale sidequests, he FFXIII.
En over Anima, de beste Aeon in FFX, vooral zjin Oblivion Overlimit, is vet gaaf.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
elemeNt BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 16:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

dantekloon schreef:
Ik heb er wel veel moeite ervoor gedaan de Dark Aeons te verslaan,
alleen Dark Yojimbo niet.
Bij al de vorige Aeons gebruikte ik gewoon Zanmato van mijn Yojimbo.

Dat is nou niet echt veel moeite doen... dat is gewoon gokken op een one hit kill.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 16:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Nou sorry, maar ik vind FFX net zo slecht in sidequests als FFXIII hoor. Er valt bijna niets te doen net zoals in XIII, je hebt de arena met monsters, Omega Weapon en de Omega Ruins (die vrij gemakkelijk zijn) en dan heb je nog de Dark aeons en Penance.

Grootste probleem is een serieus gebrek aan balans. De Omega Ruins zijn best makkelijk, de monsters in de arena gaan ook wel maar om de dark aeons te verslaan, heb je (bijna) maximum stats nodig én de beste armor en wapens. Als je dat alles niet hebt, dan kun je het vergeten. Dat is enorm tijdrovend en niet leuk. Uren grinden en zoals je zegt, de manier waarop je het beste uit de celestial weapons moet krijgen is echt vervelend. Die vlindertjes, die bliksemstralen, de Chocobo-race, blitzball, die cactussen... zo frustrerend dat het niet leuk is. Daarom heb ik het maar opgegeven.

In FFXIII is er een betere balans qua moeilijkheidsgraad. Oké er is een gebrek aan variatie, maar je maakt je weg traag maar zeker naar de top. Dat vind ik veel leuker en dat heb ik ook nog volgehouden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 16:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Op de bliksemstralen na heb ik ze allemaal gehaald zonder veel frustratie, het is kwestie van oefening.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 16:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Vind je? Ik vond ze allemaal echt frustrerend. Zelfs Blitzball kon ik niet eens, ik kon er niks van welk team ik ook had. Ik wil het niet perse gratis krijgen, maar er is toch wel een leukere manier om betere dingen te krijgen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 16:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Deep_But_Stupid schreef:
Vind je? Ik vond ze allemaal echt frustrerend. Zelfs Blitzball kon ik niet eens, ik kon er niks van welk team ik ook had. Ik wil het niet perse gratis krijgen, maar er is toch wel een leukere manier om betere dingen te krijgen?
Komaan, Blitzball was kwestie van rond te kijken in de wereld naar goede spelers. Heb de buit binnengehaald met 1 dag Blitzball. Jecht Shot 2 hebben helpt natuurlijk ook
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 16:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Ik had best goede spelers hoor. Statistisch gezien toch.

Maar het lukte me niet en ik vond het niet leuk meer, ben er maar mee gekapt. En dat is best een groot gemis, want Wakka is één van de beste personages in FFX als ik andere spelers mag geloven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 17:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Sorry hoor, maar FFX heeft kwa Dark Aeons en Sigils+Crest verzamelen al meer sidequests dan FFXIII met zijn Cie'th Mission en Operation Bhakti gedoe.

En Zanmato, gebruikt Yojimbo niet vaak, ondertussen was ik al bij Dark Anima al 30x dood gegaan voordat ik Zanmato kon gebruiken.

Blitzball is de ergste minigame in een FF game ooit, de besturing ervan is ook slecht, maar hoe ze het hadden bedacht is wel leuk, speelt voor geen meter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 18:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Maar meer betekent niet beter. Als ik zou moeten kiezen tussen de sidequests van FFX en FFXIII, pak ik die van FFXIII. Uiteindelijk zijn beide niet bepaald schitterend op dat vlak.

De leukste sidequests waren in die van XII en IX. VIII heeft de leukste mini-game, triple triad. Die was wel leuk om te doen.

Wat mij betreft mogen kaartspelletjes weer terug komen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 18:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Ik vondt FFVII heel erg goed kwa verzamelen van Materia.
FFVIII heeft de beste minigames, de kaart spel vondt ik echt super, integen vindt ik die van FFIX kaart spel weer slecht.
FFIX was wel weer goed met sidequests, en minigames.

FFXII sidequests waren net als FFXIII eentonig, ook meer vaak naar een bar lopen en een quest activeren en dat monster wat wordt aangegeven verslaan door de hele wereld van FFXII.

Wat dat betreft mag van mij ook de kaart spel weer terug komen in een FF game.
Met FFVIII mis ik nog 5 kaarten waaronder alleen nog maar Human en G-Force cards. PuPu card heb ik al.
FFVIII blijft voor mij de nummer 1 beste game, en ook mijn eerste FF games die ik ooit heb gespeelt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 19:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Wat jij zegt over XII is niet echt waar, ik herinner me nog een sidequest in Arcadia waarin je telkens 2 mannetjes moest zoeken die hetzelfde zeggen, ook herinner ik me nog dat ik een paar fetch quests deed in Bhujerba en Rabenastre. Er was ook best veel te verkennen, zoals de Necrolands of Nabudis.

FFXII deed dat aspect goed genoeg, het was leuk om te doen en best uitgebreid voor een Final Fantasy. Heb er mooie herinneringen aan.

Over X weer, net wat gespeeld en heb Kimahri in mijn party gekregen, dat roept ook herinneringen op. In mijn eerste playthrough was hij echt nutteloos, hij kon bijna niks maar in mijn tweede was hij één van mijn beste personages. Hij is lekker veelzijdig maar je moet er goed mee omgaan want voor je het weet kan hij niet meer mee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 19:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Deep_But_Stupid schreef:


Over X weer, net wat gespeeld en heb Kimahri in mijn party gekregen, dat roept ook herinneringen op. In mijn eerste playthrough was hij echt nutteloos, hij kon bijna niks maar in mijn tweede was hij één van mijn beste personages. Hij is lekker veelzijdig maar je moet er goed mee omgaan want voor je het weet kan hij niet meer mee.


In mijn eerste playthrough was hij een veredelde healer die ik bijna nooit meer gebruikt heb, tot aan het einde waar Holy heel effectief werd .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 19:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

In mijn eerste playthrough heb ik hem gewoon na 15 uur weggegooid. Hij bakte er niks meer van.

In mijn tweede ben ik erin geslaagd hem een combinatie te maken van Rikku en Tidus. Dat was echt handig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 19:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Deep_But_Stupid schreef:
In mijn eerste playthrough heb ik hem gewoon na 15 uur weggegooid. Hij bakte er niks meer van.

In mijn tweede ben ik erin geslaagd hem een combinatie te maken van Rikku en Tidus. Dat was echt handig.

Een snelle Kimi is een goede Kimi
Ik hoop dat er snel is een FF ps2 hd collectie komt, zodat ik de game nog eens ga spelen. :p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 19:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Mafusto schreef:
Deep_But_Stupid schreef:
In mijn eerste playthrough heb ik hem gewoon na 15 uur weggegooid. Hij bakte er niks meer van.

In mijn tweede ben ik erin geslaagd hem een combinatie te maken van Rikku en Tidus. Dat was echt handig.

Een snelle Kimi is een goede Kimi
Ik hoop dat er snel is een FF ps2 hd collectie komt, zodat ik de game nog eens ga spelen. :p


Ik denk dat die kans er best in zit eerlijk gezegd, iemand van Sony had ons verteld dat fans van Metal Gear en Final Fantasy tevreden zullen zijn wanneer het aankomt op Collections. Dat is alweer 2 maanden geleden maar toch. Als iemand van Sony iets weet...

Binnenkort komt er een SE conferentie, we zullen dan wel zien.
Ik heb niet echt behoefte aan een Collection, heb de spellen toch al en ben er nu mee bezig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 19:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Ik heb de spellen ook. Maar ik heb geen goed werkende ps2 controller meer. En mijn Ps2 begint krassen te maken op mijn spellen... Dus zal ik eerst een nieuwe ps2 moeten halen...

Laatst aangepast door Mafusto op 09 Jan 2011 19:52; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 19:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Mja, dan kan ik dat wel begrijpen.

Dat zullen trouwens geen gemakkelijke spellen worden om te platinum-en.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

I know. Ik Heb in FFX 3X een playthrough van 200-300 uur inclusief het verslaan van Penance. FFX-2 en FFXII heb ik ook een redelijk aantal uren zitten spelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Deep_But_Stupid BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 19:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 14 Okt 2010
Berichten: 472

Duurde het werkelijk zo lang om Penance en die Dark Aeons te verslaan? Zoals ik al zei, ik heb het opgegeven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 09 Jan 2011 20:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Ik heb er 468 uur erop zitten met 1 save.
En mis alleen nog het verslaan van Dark Yojimbo en Penance.
En een aantal overdrives van Wakka, en sigil van Wakka.

Dan heb ik FFX compleet
FFVII heb ik overigens al compleet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 26, 27, 28  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 28

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group