Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 84, 85, 86, 87  Volgende  
Rene Groen BerichtGeplaatst: 14 Jan 2016 15:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

dantekloon schreef:
Privacy is net fijn, en wat kost nu 200 euro voor 30 dagen voor een goed hotel!


Dat kost 200 Euro. Of was het een retorische vraag?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 14 Jan 2016 16:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

dantekloon schreef:
Als jij aan mij vraagt bijv. "Waarom koop je de remake van Final Fantasy VII niet" en ik zeg tegen jou "waarom zou ik de remake kopen als ik de originele ps1 versie heb?"
Dan denk jij toch ook van, wow hennig aan!.

Niet echt een goede vergelijking imo. Maar ik denk dat jij zijn bericht in een kwade emotie leest. Ik lees het als een neutrale reactie.

Anders zou er wel een expliciete term achter waarom komen te staan ''Waarom in Godsnaam zou ik..''
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Feb 2016 14:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Een willekeurig verhaaltje:

Vriend A heeft sinds een aantal maanden Vriendin B. Ik ontmoet Vriendin B op zijn verjaardag en kan het goed met haar vinden. 2 maanden later maakt Vriendin B het uit met Vriend A. Via Whatsapp vertelt zij mij over het waarom, en ook over haar voorgaande ex, die we maar even voor het gemak Outsider A noemen. Outsider A bleek een dusdanige impact op Vriendin B te hebben gehad dat zij nu bij de psych moet lopen. Ook in de familie waren er veel (medische problemen). Vriend A vond de medische problemen van Vriendin B niet zo heel erg belangrijk, de reden dat het ook stuk liep.

Vriendin B en ik kunnen het goed met elkaar vinden, en ik stel merenmalen voor om eens af te spreken voor een wandeling, om hierover verder te praten. Vriendin B leek daar namelijk wel behoefte aan te hebben, en ik kon ook mijn verhalen kwijt bij haar. Ze noemt het ''gezellig'' en vind mij te vertrouwen, en dat gevoel is insgelijks.

Daarna begint het verhaal een rare wending te nemen.

Vriendin B geeft telkens andere excuses aan waarom zij niet langs kan komen. Tegelijkertijd laat ze wel nog steeds haar interesse blijken in een ontmoeting, al zou het dan geen wandeling worden, maar in de stad bij een cafe. Prima, geen bezwaar tegen. Concrete data kan Vriendin B echter telkens niet geven, terwijl ze wel merenmalen te kennen geeft gewoon tijd te hebben.

Ik heb het later met Vriendin B weer over Vriend A. Vriendin B heeft nu ineens aangegeven moeite te hebben met de afspraak, want ''wat zal Vriend A dan wel niet denken? Ik vind dat niet kunnen'', aldus Vriendin B. Ik geef aan hier begrip voor te hebben, echter zie ik het probleem niet. Zoiets kan toch worden opgelost door de afspraak aan te geven bij Vriend A? (Ofschoon ze beiden single zijn, dus waarom er uberhaupt ''toestemming'' moet worden gevraagd, geen idee). Ik vraag aan Vriendin B of ze hierover na wilt denken, maar ze komt er niet meer op terug.

Een paar dagen later praat ik weer met Vriendin B. Op de vraag of ze hierover heeft nagedacht, reageert ze fel. Waar bemoei ik mij mee? Een vriendschappelijke afspraak met een vriend van je ex is in haar ogen compleet fout en gaat niet gebeuren. Sterker nog, Vriendin B vind het nu ineens ''respectloos'' dat we het hier over hebben en dat ik duidelijk al die tijd niet had geluisterd, ofschoon zij het in het begin het nog ''gezellig'' vond. Verrast door haar aggressieve toon wijs ik haar hier op, en biedt tevens mijn excuses aan voor de gemaakte onrust. Vriendin B kan dat al helemaal niet waarderen en zegt dat ze mijn excuses niet gelooft, ''maar goed''.


Afgelopen zaterdag had ik een verjaardag bij een kennis. Ook Vriend A was daar aanwezig. Hij verklaarde daar weer single te zijn en dat er weer dus mogelijkheden zijn. Ik zocht er niet echt iets achter, tot gisteravond. Ik vroeg aan Vriendin B hoe het met haar ging en hoe haar avond was gelopen, zij was namelijk op bezoek geweest bij een vriendin op Zaterdag. Ze reageerde daar niet op, maar vertelde wel vrolijk met Vriend A naar de bioscoop te zijn geweest, in de stad, waar ik al die tijd een ontmoeting voor wilde regelen. (Iets zegt mij dat Vriend A gewoon haar weer terugwilt, maar dat terzijde).

Ik reageer licht verbaasd. Op die afspraak, maar ook omdat haar Facebook profiel ineens is verdwenen. Dit had ik al eens aan Vriendin B aangegeven, maar kreeg geen reactie. Nu beweert zij dat het profiel er gewoon nog is. Onzin, want zelfs uitgelogd is het profiel niet zichtbaar (En als ze mij had geontvriend, dan zou het profiel op die manier gewoon zichtbaar zijn). Enfin.

Vandaag vroeg ik aan haar hoe het met haar Facebook profiel is terechtgekomen, daar het nu ''ineens'' weer zichtbaar was. Vriendin B stelt dat dit altijd al zo was geweest (Wat, dus gewoon onzin is) en dat ze mij had ontvriend, want ''Je reageerde overal op'', zonder aanleiding. Vreemd, want het enige waar ik op heb gereageerd is de succesvolle genezing van de vader van Vriendin B en haar tripje met Vriend A toen het nog aan was.


Iets zegt mij dus dat Vriendin B een spelletje aan het spelen is met mensen en daarbij haar dramatische verhalen gebruikt om sympathie te kweken tot op zekere hoogte. Tegelijkertijd lijkt het alsof ze zelf geen sturing kan geven aan haar keuzes gezien haar grillige gedrag. Is dit normaal gedrag? Loopt Vriendin B te manipuleren? Mis ik zelf een essentiele clou? Wie het weet mag het zeggen. Graag jullie mening hierover

Wil wel een TLDR doen maar ik ben altijd matig geweest met samenvattingen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 22 Feb 2016 14:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Het eerste waar ik even op wil reageren is het volgende citaatje: "Verrast door haar aggressieve toon wijs ik haar hier op, en biedt tevens mijn excuses aan voor de gemaakte onrust."

Waarom maak jij excuses? Haar agressieve manier van reageren is eerder reden voor haar om zich te excuseren, ik zie niet in waarom jij dit zou doen. Immers, in eerdere gesprekken kon je het hier wel over hebben, maar nu ineens niet meer? Goed, een ander citaat: "Iets zegt mij dus dat Vriendin B een spelletje aan het spelen is met mensen en daarbij haar dramatische verhalen gebruikt om sympathie te kweken tot op zekere hoogte."

Je zegt het precies goed: ze speelt een spelletje met meerdere personen. Meervoud. Niet alleen met jou, maar ook met Vriend A (en mogelijk Outsider A, maar daarover later meer). De achtergrond tussen die twee (vriendin en Vriend A) valt natuurlijk moeilijk te schetsen vanuit een verhaal (sterker nog, dat kan ook voor jou onduidelijk zijn), maar ze heeft haar kaarten goed uitgespeeld. Toen het uit was met Vriend A heeft ze, zoals het op mij over komt, getracht jou in haar bereik te houden terwijl ze tegelijkertijd uitzocht hoe ze het verder met Vriend A wilde doen. Nu blijkt dat hij weer binnen bereik is (ze gaat immers met hem naar de bioscoop) kan ze jou makkelijker opzij zetten. Goed, nog even terug naar een eerder citaat: "Outsider A bleek een dusdanige impact op Vriendin B te hebben gehad dat zij nu bij de psych moet lopen."

Dat ze bij een psychiater loopt zou goed kunnen door de invloed van Outsider A, maar logischer lijkt me dat haar eigen toestand hiertoe gezorgd heeft. Wellicht heeft Outsider A het op een zelfde manier ervaren als jij nu (onduidelijkheid, weinig sturing in haar eigen leven) en is hij nu maar de aanleiding geworden voor haar bezoeken. Duidelijk is wel dat je ver weg moet blijven van meiden als deze. Het zou me niets verbazen als ze binnenkort weer 180 graden draait om de poppetjes om haar heen voor haar te laten dansen, want vooralsnog kan ik haar met één woord omschrijven: manipulatief.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Feb 2016 15:12    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Rene Groen schreef:
Het eerste waar ik even op wil reageren is het volgende citaatje: "Verrast door haar aggressieve toon wijs ik haar hier op, en biedt tevens mijn excuses aan voor de gemaakte onrust."

Waarom maak jij excuses? Haar agressieve manier van reageren is eerder reden voor haar om zich te excuseren, ik zie niet in waarom jij dit zou doen. Immers, in eerdere gesprekken kon je het hier wel over hebben, maar nu ineens niet meer?

Ik had die vraag alvast zelf even kunnen beantwoorden in mijn uitleg, helemaal vergeten. (Sorry voor de multiquote haha)
Ik bood voornamelijk excuses aan omdat het haar nogal leek te deren, en tevens ook om er geen drama van te maken op dat moment (Ik had ook nog geen aanleiding gevonden dat ze zo zou door blijven reageren, dus vond het ook niet nodig om daar een heel punt van te maken).

Maar ja, toen werd dat niet geloofd, en wilde zij er toch een drama van maken. Ikzelf vond het nogal tegenvallen en beledigend: Hoe kan je iemand's excuses niet accepteren terwijl er niets tot op heden is geweest om die persoon's excuses te wantrouwen? Voor mij was dat het moment dat ik ''nope'' dacht. Als je over zoiets al drama gaat lopen veroorzaken, wat zou je dan gaan doen wanneer er werkelijk iets aan de hand is? Geen zin in die mindfucks dus mijn interesse is nogal weg, sort to say. Ze heeft zelf verteld dat '''haar vriendinnen'' het met haar eens zijn dat je niet met een vriend van je ex iets moet doen, ongeacht wat het is. Lekker makkelijk, het zijn je vriendinnen, die papegaaien natuurlijk je eigen assumpties na. Ook dat vond ik dus nogal verdacht. Ertegen zijn omdat je vriendinnen ertegen zijn, maar zelf geen eigen invulling erover hebben.

Rene Groen schreef:

Goed, een ander citaat: "Iets zegt mij dus dat Vriendin B een spelletje aan het spelen is met mensen en daarbij haar dramatische verhalen gebruikt om sympathie te kweken tot op zekere hoogte."

Je zegt het precies goed: ze speelt een spelletje met meerdere personen. Meervoud. Niet alleen met jou, maar ook met Vriend A (en mogelijk Outsider A, maar daarover later meer). De achtergrond tussen die twee (vriendin en Vriend A) valt natuurlijk moeilijk te schetsen vanuit een verhaal (sterker nog, dat kan ook voor jou onduidelijk zijn), maar ze heeft haar kaarten goed uitgespeeld.

Ik denk zomaar dat Vriend A nog wat voor haar voelt en Vriendin B, door haar gewelddadige relatie met Outsider A (Ze loopt bij de psych door hem volgens haar) geeft daarin toe, ipv te zeggen ''Nee, dat gaat niet. En je weet waarom''. Dat loopt ze immers wel als argument naar mij te gebruiken (Ik kan niets iets anders beginnen noch iets doen vanwege Vriend A) maar als Vriend A het zelf doet, dan kan het blijkbaar allemaal wel

Oftewel, ik kan alleen maar concluderen dat ze haar verhalen (Die vast waar zullen zijn) gebruikt om sympathie te kweken en om spelletjes te spelen tussen mensen. Als ze werkelijk geen interesse had, dan had ze dat gelijk moeten afkappen. Niet mensen aan het lijntje houden en dan toneelspelen dat je ''verontwaardigd'' ben dat je het daarvoor met die persoon over een mogelijk goed gesprek had. Spelletjes dus

Rene Groen schreef:

Toen het uit was met Vriend A heeft ze, zoals het op mij over komt, getracht jou in haar bereik te houden terwijl ze tegelijkertijd uitzocht hoe ze het verder met Vriend A wilde doen. Nu blijkt dat hij weer binnen bereik is (ze gaat immers met hem naar de bioscoop) kan ze jou makkelijker opzij zetten.

Dat denk ik ook. Aangezien ze met Vriend A een verleden heeft en ik ''slechts'' maar de vriend van Vriend A ben, ben ik immers een makkelijkere keuze om te ditchen. Het trekt wel haar eigen argumenten onderuit, maar dat zal haar immers niks schelen, me dunkt. Ze kan immers ''kwaad'' op mij wezen omdat ik het durfde zoiets bijzonders als ''interesse'' te tonen voor haar verhaal, en tegelijkertijd kan ze nu weer terug zij bij haar ex, terwijl ze zelf aangeeft dat het niet verstandig was om uberhaupt een relatie met hem (Vriend A) te hebben. Oftewel, ze zegt het 1, en doet het ander.

Rene Groen schreef:

Goed, nog even terug naar een eerder citaat: "Outsider A bleek een dusdanige impact op Vriendin B te hebben gehad dat zij nu bij de psych moet lopen."

Dat ze bij een psychiater loopt zou goed kunnen door de invloed van Outsider A, maar logischer lijkt me dat haar eigen toestand hiertoe gezorgd heeft.

Oh, ik geloof best dat haar eigen gedrag daaraan heeft bijgedragen (Als ik hoor hoe zij en Outsider A met elkaar zijn omgegaan dan is Outsider A nogal een klootzak te noemen door haar uit te schelden met ziektes en dergelijke), maar ik vermoed wel dat Outsider A ook een flinke vinger in de pap heeft gehad hierin. Maar, toegegeven: Aangezien ze spelletjes speelt, zou het ook zo best kunnen dat ze ook de dramaqueen bij Outsider A heeft uitgehangen. Dat praat zijn gedrag niet goed, maar het zet het wel meer in perspectief.

Rene Groen schreef:

Wellicht heeft Outsider A het op een zelfde manier ervaren als jij nu (onduidelijkheid, weinig sturing in haar eigen leven) en is hij nu maar de aanleiding geworden voor haar bezoeken.

Vriendin B zoekt Outsider A niet op. Outsider A zoekt haar op. Wat zou de aanleiding moeten zijn als die er niet is? (Je bedoelt denk ik eerder Vriend A?)

Rene Groen schreef:

Duidelijk is wel dat je ver weg moet blijven van meiden als deze. Het zou me niets verbazen als ze binnenkort weer 180 graden draait om de poppetjes om haar heen voor haar te laten dansen, want vooralsnog kan ik haar met één woord omschrijven: manipulatief.

Yep, inderdaad. Geen interesse meer, dat is zeker. Misschien voor smalltalk, perhaps. Maar ik ga mij niet mengen met een meid die overduidelijk met een agenda rondloopt en daarbij als masker ''het zielige eendje'' als trucje gebruikt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 22 Feb 2016 17:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Ik houd het kort, ik ben weer aan het daten. Gister lekker naar Burgers Zoo geweest en daarna uit eten. Aanstaande zaterdag gaan we bij mij thuis samen koken en filmpje kijken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 22 Feb 2016 22:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Wat een activiteit hier weer. @verhaal van Red, ik ben het eens met Rene. Je bent inderdaad gewoon aardig geweest, zo te horen zit ze zichzelf voornamelijk in de weg. Het geduld raakt een keer op om haar te helpen en gezellig te kletsen, lijkt mij.

Ikzelf ga morgen bij een vriendin van mij langs om te koken en foto's te bekijken van haar 4 maanden trip in Thailand! Erg gezellig dus. Volgens vrienden ligt het er dik bovenop dat we elkaar leuk vinden, dus fuck it, we zien wel wat er morgen gebeurt (of niet)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
crono999 BerichtGeplaatst: 22 Feb 2016 23:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Jul 2009
Berichten: 257

Ik ga na twee jaar verkering samen wonen.
Nu druk aan het klussen.
Spannende tijd
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Feb 2016 23:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nelus schreef:
Wat een activiteit hier weer.

Heb je een abo op dit topic ofzo

Nelus schreef:

@verhaal van Red, ik ben het eens met Rene. Je bent inderdaad gewoon aardig geweest, zo te horen zit ze zichzelf voornamelijk in de weg. Het geduld raakt een keer op om haar te helpen en gezellig te kletsen, lijkt mij.

Ja, dat denk ik ook. Ze heeft nog wel mijn laatste reactie gelezen waarin ik haar nogmaals tegenspreek over haar FB account en dat ik wel niet meer overal op zal reageren, en dat heeft ze gelezen, alleen niets mee gedaan. Je zou denken dat je bij een dergelijke tegenspraak wel iets terug zal zeggen, maar nee. Voor de grap nog eens haar her toegevoegd op FB, heeft ze nog niks mee gedaan. Exit dus. Als je zo misbruik durft te maken van je eigen verhaal (En dan is het maar de vraag of dat wel klopt) en iemands welgemeende interesse en daarbij zijn excuses zonder reden wantrouwt, dan is het duidelijk dat het probleem niet bij mij ligt.

Wel sneu voor Vriend A dat hij nog met haar naar de bioscoop gaat en het erop lijkt dat hij haar terug wilt. Sowieso is het net 2 weken uit en nu ga je al ''als vrienden'' naar een film? Dan heeft de relatie ook vrij weinig voorgesteld denk ik.

Nelus schreef:

Ikzelf ga morgen bij een vriendin van mij langs om te koken en foto's te bekijken van haar 4 maanden trip in Thailand! Erg gezellig dus. Volgens vrienden ligt het er dik bovenop dat we elkaar leuk vinden, dus fuck it, we zien wel wat er morgen gebeurt (of niet)

Grappig, ik las wat oude posts per abuis uit dit topic terug en daar stond de jouwe ook bij. 180 graden gedraaid Niels? (heb veel plezier!)

@ Nick en Crono respectievelijk veel succes en gefeliciteerd!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 23 Feb 2016 03:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Het gaat hier goed met mijn vriendin in Bangkok.

Ik ga vandaag nog even naar het strand bij Pattaya en Donderdag weer richting NL. De arcadehallen en de gamecafé's zal ik wel gaan missen hier. En de mensen hier zijn echt de meest relaxte en gastvrije mensen die ik heb gezien.

Ik vind het jammer dat in gamen in NL zo anti sociaal is. Allemaal thuis. Gelukkig heb ik nog mijn handhelds dan kan ik tenminste buitenshuis gamen in mijn eentje haha.

Ik mag van me vriendin hier niks vertellen over hoe het gaat tussen ons dus vandaar dat het een beetje vaag blijft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 23 Feb 2016 09:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Redneckerz schreef:
Nelus schreef:

Ikzelf ga morgen bij een vriendin van mij langs om te koken en foto's te bekijken van haar 4 maanden trip in Thailand! Erg gezellig dus. Volgens vrienden ligt het er dik bovenop dat we elkaar leuk vinden, dus fuck it, we zien wel wat er morgen gebeurt (of niet)

Grappig, ik las wat oude posts per abuis uit dit topic terug en daar stond de jouwe ook bij. 180 graden gedraaid Niels? (heb veel plezier!)

@ Nick en Crono respectievelijk veel succes en gefeliciteerd!


Ja, heeft iets te maken met volwassen worden, vrees ik. Ik moet het nog maar ondervinden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 23 Feb 2016 13:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nelus schreef:

Ja, heeft iets te maken met volwassen worden, vrees ik. Ik moet het nog maar ondervinden.

Har har.

(Waar is Dellion trouwens gebleven? Of zou die nog steeds bezig zijn grote misstanden aan de kaak te stellen?)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 23 Feb 2016 22:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Negasonic Warhead schreef:
Het gaat hier goed met mijn vriendin in Bangkok.

Ik ga vandaag nog even naar het strand bij Pattaya en Donderdag weer richting NL. De arcadehallen en de gamecafé's zal ik wel gaan missen hier. En de mensen hier zijn echt de meest relaxte en gastvrije mensen die ik heb gezien.

Ik vind het jammer dat in gamen in NL zo anti sociaal is. Allemaal thuis. Gelukkig heb ik nog mijn handhelds dan kan ik tenminste buitenshuis gamen in mijn eentje haha.

Ik mag van me vriendin hier niks vertellen over hoe het gaat tussen ons dus vandaar dat het een beetje vaag blijft.


Hoop niet voor je dat ze al zwanger is hahaha
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 25 Feb 2016 03:31    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ze had gister haar periode dus lijkt me van niet. Overigens goeie tijd om weg te gaan.

Het afscheid was wel even kut maar komtbwel goed. Over 6 maanden zien we elkaar weer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 25 Feb 2016 13:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Haha goed teken dus :p volgende keer gaat het net als mijn vriendin, als je weg gaat de volgende keer als je er bent terwijl ze geen periode heeft of iets later komt dan normaal gesproken maakt ze je bang dat ze bang is zwanger te zijn

Mazzelpik dat je haar over 6 maand weer ziet, in Thailand weer?
Ik zie mijn vriendin pas ergens november-december in NL, als de ambassade het toelaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 25 Feb 2016 13:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Dat jullie dat vol houden. Wordt al gek na een week.

Bij mij blijft het wel een beetje vreemd deze week. We zijn collega's maar ook goede vrienden, maar toch wordt het nu meer. En dat terwijl ik haar alleen maar een bos bloemen had gestuurd voor de lol. En nu we er over na gaan denken... Eerst maar eens zien hoe zaterdag verloopt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 25 Feb 2016 19:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Bij mij was het dinsdag een volle bullseye, tot de dag erna, waar ik de bekende friendzone speech kreeg ongeacht wat de dag ervoor is gebeurd. Maar, het was een leuke avond, dus jammer dan. Misschien leuk voor later als ze aan iets serieuzer toe is. Dat zo'n opmerking van mij komt... times have changed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 25 Feb 2016 20:25    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nelus schreef:
Bij mij was het dinsdag een volle bullseye, tot de dag erna, waar ik de bekende friendzone speech kreeg ongeacht wat de dag ervoor is gebeurd. Maar, het was een leuke avond, dus jammer dan. Misschien leuk voor later als ze aan iets serieuzer toe is. Dat zo'n opmerking van mij komt... times have changed

Ik blijf het raar vinden dat chicks met 0% reden om het te doen voor het bekende Friendzone verhaaltje gaan. Of erger, zoals ik dat eerder heb verteld - Dat ze dan 180 graden draaien en spelletjes met je gaan lopen spelen (Pseudo-verontwaardigd lopen doen, ''schuld'' geven van dingen die voorheen geen probleem waren, etc).

Is het soms een defensiemechanisme om de ander niet te kwetsen? Ik begrijp soms werkelijk niet waarom meiden zich door zoveel hoepels heen laten werpen voor ze bij het werkelijke punt willen uit komen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 25 Feb 2016 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Nou, dat kan, dat ze gewoon nog wil rondkloten met andere jongens en met mij dus niet (tenminste, niet meer) omdat ik iets specialer ben? Maar dat is positive thinking. Fuck it, ik denk er niet echt teveel over na. Het kan allemaal redenen hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 25 Feb 2016 23:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Gaat erg lekker met mijn vriendin en haar kursus bahasa belanda di Jakarta bij de ambassade. Nog maar de eerste cursus, volgende maand aanmelden voor de 2de cursus.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Zuigertje BerichtGeplaatst: 26 Feb 2016 11:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Mrt 2007
Berichten: 66

Redneckerz schreef:
Een willekeurig verhaaltje:

Vriend A heeft sinds een aantal maanden Vriendin B. Ik ontmoet Vriendin B op zijn verjaardag en kan het goed met haar vinden. 2 maanden later maakt Vriendin B het uit met Vriend A. Via Whatsapp vertelt zij mij over het waarom, en ook over haar voorgaande ex, die we maar even voor het gemak Outsider A noemen. Outsider A bleek een dusdanige impact op Vriendin B te hebben gehad dat zij nu bij de psych moet lopen. Ook in de familie waren er veel (medische problemen). Vriend A vond de medische problemen van Vriendin B niet zo heel erg belangrijk, de reden dat het ook stuk liep.

Vriendin B en ik kunnen het goed met elkaar vinden, en ik stel merenmalen voor om eens af te spreken voor een wandeling, om hierover verder te praten. Vriendin B leek daar namelijk wel behoefte aan te hebben, en ik kon ook mijn verhalen kwijt bij haar. Ze noemt het ''gezellig'' en vind mij te vertrouwen, en dat gevoel is insgelijks.

Daarna begint het verhaal een rare wending te nemen.




Ok... What the hell.

1. Ze is een ex van een vriend van je.
2. Ze claimt onder behandeling te zijn bij een psychiater (of het waar is of niet maakt niet uit; als ze liegt dan moet je bij haar vandaan blijven en vice versa)
3. Het is net uit met vriend A.

Als dit geen rode lampen zijn om van vriendin B weg te lopen dan weet ik het ook niet meer. :p Als je al veel in haar hebt geďnvesteerd en later achterkomt dat ze onder behandeling bij een psych is dan kan ik me nog iets bij voorstellen.

Ik denk dat je sowieso een kogel ontweken hebt doordat zij niet meer verder wilt om wat voorn reden dan ook. Dit is echt een cocktail voor drama, bijna geen enkele pussy is het waard.

Tenslotte moet je nooit echt luisteren naar wat een vrouw zegt, en daarmee bedoel ik haar letterlijke woorden uit haar mond. Ik vind het goed dat je alles probeert te analyseren en goed erover nadenkt over elke stap, maar je moet haar uitspraken niet rationeel proberen te ontleden. Je moet kijken naar haar gedrag, zoals je het waarschijnlijk al vaker gehoord hebt, vrouwen zeggen B maar bedoelen A.

Ben op werk dus ga even kort in op bepaalde dingen om het duidelijker te maken.

Citaat:


Vriendin B geeft telkens andere excuses aan waarom zij niet langs kan komen. Tegelijkertijd laat ze wel nog steeds haar interesse blijken in een ontmoeting, al zou het dan geen wandeling worden, maar in de stad bij een cafe. Prima, geen bezwaar tegen. Concrete data kan Vriendin B echter telkens niet geven, terwijl ze wel merenmalen te kennen geeft gewoon tijd te hebben.

Ik heb het later met Vriendin B weer over Vriend A. Vriendin B heeft nu ineens aangegeven moeite te hebben met de afspraak, want ''wat zal Vriend A dan wel niet denken? Ik vind dat niet kunnen'', aldus Vriendin B. Ik geef aan hier begrip voor te hebben, echter zie ik het probleem niet. Zoiets kan toch worden opgelost door de afspraak aan te geven bij Vriend A? (Ofschoon ze beiden single zijn, dus waarom er uberhaupt ''toestemming'' moet worden gevraagd, geen idee). Ik vraag aan Vriendin B of ze hierover na wilt denken, maar ze komt er niet meer op terug.

Een paar dagen later praat ik weer met Vriendin B. Op de vraag of ze hierover heeft nagedacht, reageert ze fel. Waar bemoei ik mij mee? Een vriendschappelijke afspraak met een vriend van je ex is in haar ogen compleet fout en gaat niet gebeuren. Sterker nog, Vriendin B vind het nu ineens ''respectloos'' dat we het hier over hebben en dat ik duidelijk al die tijd niet had geluisterd, ofschoon zij het in het begin het nog ''gezellig'' vond. Verrast door haar aggressieve toon wijs ik haar hier op, en biedt tevens mijn excuses aan voor de gemaakte onrust. Vriendin B kan dat al helemaal niet waarderen en zegt dat ze mijn excuses niet gelooft, ''maar goed''.



Verklaring 1:
Vrouwen willen niet in een shameful situatie gebracht worden waarbij ze bijv. als slet gezien kunnen worden. Dus als je een ex van je vriend wil neuken dan moet je ervoor zorgen dat jij alle verantwoordelijkheid opneemt. Je moet haar het gevoel geven dat het allemaal van jou kant komt, dus je moet de leiding nemen. Ze heeft al laten merken dat ze iets van je wil, ze gaat nooit uit haarzelf zeggen. Ze zullen tot op het laatste moment zeggen dat ze geen sex willen hebben (naakt in bed, helemaal opgewonden en nat), kheb dit vroeger vaak meegemaakt en ik snapte het niet. Ik stopte gewoon en was teleurgesteld. Zolang je geen slap in je gezicht krijgt van een vrouw dan kun je gewoon doorgaan, ondanks dat ze nee roepen.

Als een vrouw in een shameful situatie gebracht wordt en deze dreigt kenbaar te worden voor de buitenwereld (net uit met ex, ze gaat nu neuken met vriend van ex, conclusie van haar omgeving = "ze is een slet!") dan gaan ze echt enorme rare sprongen maken. Van "waar bemoei jij je mee? Waarom val je me zomaar lastig (ondanks dat ze zelf signalen geeft dat ze met jouw verder wilt)" tot "aangifte doen voor sexuele intimidatie". In deze specifieke situatie is de beste weg om te zorgen dat het een geheime relatie is tussen jullie twee.

Verklaring 2:
Ze verveelt zich, net uit maar haar ex, ze wil gewoon ff iemand om mee te chillen ondanks dat ze weet dat je haar leuk vind. Oftewel, ze loopt je te playen.

Citaat:

Afgelopen zaterdag had ik een verjaardag bij een kennis. Ook Vriend A was daar aanwezig. Hij verklaarde daar weer single te zijn en dat er weer dus mogelijkheden zijn. Ik zocht er niet echt iets achter, tot gisteravond. Ik vroeg aan Vriendin B hoe het met haar ging en hoe haar avond was gelopen, zij was namelijk op bezoek geweest bij een vriendin op Zaterdag. Ze reageerde daar niet op, maar vertelde wel vrolijk met Vriend A naar de bioscoop te zijn geweest, in de stad, waar ik al die tijd een ontmoeting voor wilde regelen. (Iets zegt mij dat Vriend A gewoon haar weer terugwilt, maar dat terzijde).

Ik reageer licht verbaasd. Op die afspraak, maar ook omdat haar Facebook profiel ineens is verdwenen. Dit had ik al eens aan Vriendin B aangegeven, maar kreeg geen reactie. Nu beweert zij dat het profiel er gewoon nog is. Onzin, want zelfs uitgelogd is het profiel niet zichtbaar (En als ze mij had geontvriend, dan zou het profiel op die manier gewoon zichtbaar zijn). Enfin.

Vandaag vroeg ik aan haar hoe het met haar Facebook profiel is terechtgekomen, daar het nu ''ineens'' weer zichtbaar was. Vriendin B stelt dat dit altijd al zo was geweest (Wat, dus gewoon onzin is) en dat ze mij had ontvriend, want ''Je reageerde overal op'', zonder aanleiding. Vreemd, want het enige waar ik op heb gereageerd is de succesvolle genezing van de vader van Vriendin B en haar tripje met Vriend A toen het nog aan was.


Iets zegt mij dus dat Vriendin B een spelletje aan het spelen is met mensen en daarbij haar dramatische verhalen gebruikt om sympathie te kweken tot op zekere hoogte. Tegelijkertijd lijkt het alsof ze zelf geen sturing kan geven aan haar keuzes gezien haar grillige gedrag. Is dit normaal gedrag? Loopt Vriendin B te manipuleren? Mis ik zelf een essentiele clou? Wie het weet mag het zeggen. Graag jullie mening hierover

Wil wel een TLDR doen maar ik ben altijd matig geweest met samenvattingen


Je hebt indirect gezegd dat ze een leugenaar is. Ondanks dat dit waar is zijn vrouwen niet zoals mannen. De meeste vrouwen zullen het keihard ontkennen en geen verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag.


Al mijn uitspraken zijn in het kader van man vrouw relatie en hoeveel waarde vrouwen hechten aan hun sociale status. Er zijn genoeg verantwoordelijke vrouwen op de wereld maar als het gaat in de relatiemarkt dan is het een heel ander verhaal. Dan komen ze over als hele rare wezens als je de aard van vrouwen niet begrijpt.

Sociale status is alles voor een vrouw, op het moment dat een vrouw als slet gezien wordt verliest ze bijna al haar waarde in de manvrouwrelatiemarkt, dus wordt ze nog alleen gezien als een "hoer" en geen relatiemateriaal. Daarnaast wordt ze hard geshamed door haar directe omgeving (voornamelijk door andere vrouwen). Het maakt namelijk voor mannen niet uit of een vrouw bij de AH werkt of een topadvocaat is, ze moet namelijk mooi zijn en geen slet zijn als het gaat om relatiemateriaal.

Mannen daarentegen moeten dominatie uitstralen (in de vorm van veel geld, status, zelfvertrouwen (gaat vaak gepaard met looks, maar hoeft niet per se) etc.) Dat een man is slet (veel vrouwen in bed) is juist een pluspunt.

tl;dr: Je had een fling met haar kunnen hebben als je imo een geheime relatie had opgezet. Daar hoopte ze een beetje op (als we uitgaan van verklaring 1). Want ze zal nooit met jouw een openlijke relatie beginnen omdat haar directe omgeving jouw kent, je bent immers de vriend van vriend A. Ook vind ik dat je echt geluk hebt dat het een ex is van je vriend A waardoor de relatie geen doorgang kan vinden in haar optiek. Want een grote kans dat een relatie met deze vrouw uitloopt op totale dramageddon.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Feb 2016 13:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Nelus schreef:
Nou, dat kan, dat ze gewoon nog wil rondkloten met andere jongens en met mij dus niet (tenminste, niet meer) omdat ik iets specialer ben? Maar dat is positive thinking. Fuck it, ik denk er niet echt teveel over na. Het kan allemaal redenen hebben.

Iets specialer in de zin dat jij wel die Friendzone talk krijgt en een ander niet en dus een kans op een relatie?

Mij gaat het vooral om dat meiden ogenschijnlijk gewone dingen zo gigantisch kunnen opblazen en er in hun hoofd zon groot drama van maken. Nog even en zelfs hoi zeggen tegen mensen op straat is al verkeerd... uhhhh:

YouTube: toon


Zuigertje, bedankt voor je uitvoerige reactie!

Ik zal er even puntsgewijs op ingaan:

Zuigertje schreef:

Ok... What the hell.

1. Ze is een ex van een vriend van je.
2. Ze claimt onder behandeling te zijn bij een psychiater (of het waar is of niet maakt niet uit; als ze liegt dan moet je bij haar vandaan blijven en vice versa)
3. Het is net uit met vriend A.

Als dit geen rode lampen zijn om van vriendin B weg te lopen dan weet ik het ook niet meer. :p Als je al veel in haar hebt geďnvesteerd en later achterkomt dat ze onder behandeling bij een psych is dan kan ik me nog iets bij voorstellen.

Nee, ik heb er sowieso niet die hoeveelheid moeite in geďnvesteerd dat het mij zwaar tegen zou vallen. Dat van de Psych zei ze vrijwel direct, daar was/is ze net mee begonnen vanwege Outsider A. Daarom vindt ze het ook niet logisch om nu een relatie te hebben: Niet met Vriend A, maar ook geen vriendschappelijk gesprek met mij. Het is dus best tegenstrijdig wat ze zegt en trekt het behoorlijk extreem door.

Zuigertje schreef:

Ik denk dat je sowieso een kogel ontweken hebt doordat zij niet meer verder wilt om wat voorn reden dan ook. Dit is echt een cocktail voor drama, bijna geen enkele pussy is het waard.

Tenslotte moet je nooit echt luisteren naar wat een vrouw zegt, en daarmee bedoel ik haar letterlijke woorden uit haar mond. Ik vind het goed dat je alles probeert te analyseren en goed erover nadenkt over elke stap, maar je moet haar uitspraken niet rationeel proberen te ontleden. Je moet kijken naar haar gedrag, zoals je het waarschijnlijk al vaker gehoord hebt, vrouwen zeggen B maar bedoelen A.

Heh, tell me about it. Ik sta bij mijn vorige ex nog steeds te verbazen hoeverre die voor de buitenwereld is veranderd (En hoe ze van binnen nog steeds hetzelfde is. Met 4.5 jaar samenzijn weet je echt wel een beetje hoe iemand werkelijk zit). In any case, het is altijd zeer lastig een juist antwoord te geven bij dergelijke gesprekken. Wat je ook kiest - Het is nooit goed, haha.

Zuigertje schreef:

Verklaring 1:
Vrouwen willen niet in een shameful situatie gebracht worden waarbij ze bijv. als slet gezien kunnen worden. Dus als je een ex van je vriend wil neuken dan moet je ervoor zorgen dat jij alle verantwoordelijkheid opneemt. Je moet haar het gevoel geven dat het allemaal van jou kant komt, dus je moet de leiding nemen. Ze heeft al laten merken dat ze iets van je wil, ze gaat nooit uit haarzelf zeggen. Ze zullen tot op het laatste moment zeggen dat ze geen sex willen hebben (naakt in bed, helemaal opgewonden en nat), kheb dit vroeger vaak meegemaakt en ik snapte het niet. Ik stopte gewoon en was teleurgesteld. Zolang je geen slap in je gezicht krijgt van een vrouw dan kun je gewoon doorgaan, ondanks dat ze nee roepen.

Als een vrouw in een shameful situatie gebracht wordt en deze dreigt kenbaar te worden voor de buitenwereld (net uit met ex, ze gaat nu neuken met vriend van ex, conclusie van haar omgeving = "ze is een slet!") dan gaan ze echt enorme rare sprongen maken. Van "waar bemoei jij je mee? Waarom val je me zomaar lastig (ondanks dat ze zelf signalen geeft dat ze met jouw verder wilt)" tot "aangifte doen voor sexuele intimidatie". In deze specifieke situatie is de beste weg om te zorgen dat het een geheime relatie is tussen jullie twee.

Eh.. ik denk dat je hier wat de mist in gaat. Ik zat namelijk op dit punt nog helemaal niet te denken aan een wip, maar gewoon een goed gesprek om elkaar eens goed te leren kennen. Waarom ga je uit van een seks scenario terwijl dat niet het geval is? Ik denk namelijk dat ze eerder so grillig reageert omdat ze van meerdere mensen wilt profiteren (Vriend A, Outsider A) en graag sympathie wilt kweken door zielig over te doen komen door te beweren dat Outsider A zon hork was. Ja, die zou ik op basis van haar omschrijving ook wel een hork vinden, maar dat neemt niet weg daar haar grillige gedrag daar echt wel aan zal hebben bijgedragen. Als je al zo gaat schuimen op zelfs maar de suggestie om een gesprek aan te gaan dan zal het mij niet verbazen dat ze tegen Outsider A nog veel meer Hatorade heeft gedronken.

Zuigertje schreef:

Verklaring 2:
Ze verveelt zich, net uit maar haar ex, ze wil gewoon ff iemand om mee te chillen ondanks dat ze weet dat je haar leuk vind. Oftewel, ze loopt je te playen.

Ik denk dat dit de juiste verklaring is. Die impressie kreeg ik namelijk zelf ook. Wel lekker met je ex naar Alkmaar gaan omdat hij het vraagt maar tegen mij tegenstrijdige argumenten aanvoeren dat het niet kan als ik precies hetzelfde vraag.

En waarom ze spelletjes moeten spelen.. geen idee. Misschien is het een verdedigingsmechanisme?
Nou is Vriend A ook nogal wanhopig als je met haar naar de nieuwe Deadpool gaat in Alkmaar terwijl het net 3 weken uit is.. Daarmee zeg je eigenlijk dat je relatie met haar geen ene hol heeft voorgesteld.

Zuigertje schreef:

Je hebt indirect gezegd dat ze een leugenaar is. Ondanks dat dit waar is zijn vrouwen niet zoals mannen. De meeste vrouwen zullen het keihard ontkennen en geen verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag.

Dat heb ik inderdaad bewust gedaan, ja. Ik vind het niet netjes dat zulke meiden maar met alles wegkomen. En het laatste ben ik het inderdaad zeer mee eens, kijkende naar mijn ex. In haar wereldje is er sowieso geen redelijkheid mogelijk. Rick heeft het altijd gedaan en mevrouw is zelf de koningin zonder gebreken. Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat daar geen verantwoording af te leggen valt. (Nu valt er voor haar weinig over de relatiemarkt te zeggen, laatste wat ik heb gelezen is dat ze nu een mannenhater en een hardcore vegan is. Zoals ik al zei, voor de buitenwereld is compleet gedraaid in haar imago, maar ik lees en zie ook nog wel hoe ze werkelijk is. Maar dat zit tegenwoordig onder zon dik schild, bestaande uit dislike, veganisme en wat dan al wel niet, dat ik denk dat ze het nooit echt een plekje heeft kunnen geven en ze het daarom maar zo verborgen tracht te houden. Afijn, ik dwaal af haha)

Zuigertje schreef:

Sociale status is alles voor een vrouw, op het moment dat een vrouw als slet gezien wordt verliest ze bijna al haar waarde in de manvrouwrelatiemarkt, dus wordt ze nog alleen gezien als een "hoer" en geen relatiemateriaal. Daarnaast wordt ze hard geshamed door haar directe omgeving (voornamelijk door andere vrouwen). Het maakt namelijk voor mannen niet uit of een vrouw bij de AH werkt of een topadvocaat is, ze moet namelijk mooi zijn en geen slet zijn als het gaat om relatiemateriaal.

Vrouwen moeten gewoon hun eigen identiteit hebben ipv half-slap met trends meegaan en geen eigen mening hebben. Mensen mindfucken is niet hetzelfde als je ''eigen identiteit en mening'' hebben, dan ben je gewoon slecht van binnen.

Zuigertje schreef:

Mannen daarentegen moeten dominatie uitstralen (in de vorm van veel geld, status, zelfvertrouwen (gaat vaak gepaard met looks, maar hoeft niet per se) etc.) Dat een man is slet (veel vrouwen in bed) is juist een pluspunt.

Ik ben het niet met al die standpunten eens. Is je ego bepaald door je geld en je looks en dus je status, of om wie je werkelijk bent? Ik vind niet dat ego bepaald moet zijn door zoiets als geld. Geld is maar een ruilmiddel in de kille techno-maatschappij. Wie je werkelijk bent en waar je werkelijk voor staat vind ik zelf veel belangrijker dan ''status'' hebben, of geld. Of dominantie.

Zuigertje schreef:

tl;dr: Je had een fling met haar kunnen hebben als je imo een geheime relatie had opgezet. Daar hoopte ze een beetje op (als we uitgaan van verklaring 1). Want ze zal nooit met jouw een openlijke relatie beginnen omdat haar directe omgeving jouw kent, je bent immers de vriend van vriend A. Ook vind ik dat je echt geluk hebt dat het een ex is van je vriend A waardoor de relatie geen doorgang kan vinden in haar optiek. Want een grote kans dat een relatie met deze vrouw uitloopt op totale dramageddon.

Ik had al aangegeven dat ik niet met verklaring 1 bezig was en ook niet een ''geheime'' relatie wilde opzetten. Simpelweg wilde ik gewoon een goed gesprek en een ontmoeting. En als dat zou bevallen, dan zouden er altijd mogelijkheden zijn. Ik hield de verwachtingen bewust laag. Die werden niet-bestaand toen zij de schizo begon uit te hangen. Op dat moment verdween mijn interesse als sneeuw voor de zon. Als zelfs zoiets onschuldigs al zulke extreme reacties voortbrengt, dan twijfel ik de haalbaarheid van een eventuele relatie in kaart, maar ook alle verhalen die ze tot dusver heeft verteld. Waarschijnlijk zijn Vriend A en Outsider A helemaal niet zulke klojo's zoals zij ze portreteert, maar wilt ze graag dat ik mij tegen Vriend A keer. Vriend A is overigens van niks bewust en lijkt haar zelfs terug te willen - Na mijn gesprekken met haar vraag ik mij af waarom.

Niet dat ik dat hem aan de broek ga hangen, overigens. Sowieso heeft mijn vriendenkring nogal de neiging de mooiste verhalen op de hangen over de mooiste chicks en dan gaan ze een relatie aan met iemand waarvan ik dan denk ''Oh, dat verschilt toch behoorlijk in het visuele departement''. Ik bedoel, Ze vinden het dus blijkbaar niet erg om voor een Half-Life 1 in visuals chick te gaan terwijl hun verhalen eerder bezigen over een chick met de visuals van Far Cry 2, om maar in game termen te blijven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zuigertje BerichtGeplaatst: 26 Feb 2016 14:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Mrt 2007
Berichten: 66

Koffiebreak, ff reageren.

Redneckerz schreef:

Eh.. ik denk dat je hier wat de mist in gaat. Ik zat namelijk op dit punt nog helemaal niet te denken aan een wip, maar gewoon een goed gesprek om elkaar eens goed te leren kennen. Waarom ga je uit van een seks scenario terwijl dat niet het geval is? Ik denk namelijk dat ze eerder so grillig reageert omdat ze van meerdere mensen wilt profiteren (Vriend A, Outsider A) en graag sympathie wilt kweken door zielig over te doen komen door te beweren dat Outsider A zon hork was. Ja, die zou ik op basis van haar omschrijving ook wel een hork vinden, maar dat neemt niet weg daar haar grillige gedrag daar echt wel aan zal hebben bijgedragen. Als je al zo gaat schuimen op zelfs maar de suggestie om een gesprek aan te gaan dan zal het mij niet verbazen dat ze tegen Outsider A nog veel meer Hatorade heeft gedronken.


Laten we eerlijk zijn, je uiteindelijk doel is natuurlijk een relatie. Sex is onlosmakelijk en essentieel voor een gezonde relatie tussen man en vrouw (tenzij je een relatie aangaat voor andere dingen, zoals kinderen of met een familie trouwen met gelijke status (vaak rijke families)). Als ze je geen sex kon bieden dan was je waarschijnlijk 0,0% geďnteresseerd in haar.

Uitzonderingen daargelaten gaat kameraadschap tussen mannen veel dieper dan een relatie tussen man en vrouw, tenzij het een potentieel levenspartner is (oftewel sex included). tl;dr ze kan je sex leveren, daarom was je (enigzins) geďnteresseerd in haar.

Citaat:

Ik denk dat dit de juiste verklaring is. Die impressie kreeg ik namelijk zelf ook. Wel lekker met je ex naar Alkmaar gaan omdat hij het vraagt maar tegen mij tegenstrijdige argumenten aanvoeren dat het niet kan als ik precies hetzelfde vraag.

En waarom ze spelletjes moeten spelen.. geen idee. Misschien is het een verdedigingsmechanisme?
Nou is Vriend A ook nogal wanhopig als je met haar naar de nieuwe Deadpool gaat in Alkmaar terwijl het net 3 weken uit is.. Daarmee zeg je eigenlijk dat je relatie met haar geen ene hol heeft voorgesteld.


Ze speelt een spelletje omdat vrouwen heel snel verveeld zijn. Er zijn maar weinig vrouwen die echt passie hebben voor bepaalde hobby's, terwijl elke man wel passie heeft voor iets (of dat nou videogames zijn, sport, voetbal kijken etc.). Ze ging even proeven bij jou wat voorn persoon je bent, en of je haar leven wat spanning kon bieden. Nu heeft ze gezien dat je geen gekke gozer bent en wil het nu afkappen.

edit: Ik zeg het verkeerd, de meeste vrouwen zien dit als hun hobby, deze games die ze spelen in relaties. Daarom kunnen de echte players bijna elke vrouwen krijgen, omdat ze naast de looks ook nog het spel heel goed kennen. Als je het spel goed kunt spelen dan krijgt bijna elke vrouw knikkende knieën. Net als dat wij helemaal gek worden van GTA V, Battlefield, Final Fantasy of whatever.

Citaat:

Ik ben het niet met al die standpunten eens. Is je ego bepaald door je geld en je looks en dus je status, of om wie je werkelijk bent? Ik vind niet dat ego bepaald moet zijn door zoiets als geld. Geld is maar een ruilmiddel in de kille techno-maatschappij. Wie je werkelijk bent en waar je werkelijk voor staat vind ik zelf veel belangrijker dan ''status'' hebben, of geld. Of dominantie.


Ik ben het met je eens dat je ego eigenlijk niet bepaald zou moeten zijn door geld maar meer door je levensovertuiging en je karakter. Maar zo zit het leven niet in elkaar vrees ik.

De honderden/duizenden mensen die je per maand tegenkomt kun je niet allemaal even gezellig aan tafel zitten voor een lang gesprek. Je vrienden en familie die je al jaren kent accepteer je zoals ze zijn, je baseert hun waarde op hun karakter (loyaliteit, eervol etc.) en hun visie op het leven. Als je nieuwe mensen tegenkomt dan moet je het doen met je vooroordelen, dat is het hele nut van bevooroordeeld zijn, deze helpen je om iemand te beoordelen (dit mechanisme werkt niet altijd even goed natuurlijk, zie racisme). Onbewust beoordelen we mensen dus op hun looks, geld, zelfvertrouwen etc etc. Niemand luistert of vertrouwt een onzekere zwerver die stottert en nauwelijks uit zijn woorden komt ondanks dat hij misschien heel nuttige dingen te zeggen heeft of gezegd heeft.

tl;dr: Je ego is voor een groot deel bepaald door je sociale status, omdat mensen je sociale status erkennen als jouw selfworth. Dit is een stuk minder het geval voor je personen waar je een hechte band mee hebt (goede vrienden en familie).

Citaat:

Ik had al aangegeven dat ik niet met verklaring 1 bezig was en ook niet een ''geheime'' relatie wilde opzetten. Simpelweg wilde ik gewoon een goed gesprek en een ontmoeting. En als dat zou bevallen, dan zouden er altijd mogelijkheden zijn. Ik hield de verwachtingen bewust laag. Die werden niet-bestaand toen zij de schizo begon uit te hangen. Op dat moment verdween mijn interesse als sneeuw voor de zon. Als zelfs zoiets onschuldigs al zulke extreme reacties voortbrengt, dan twijfel ik de haalbaarheid van een eventuele relatie in kaart, maar ook alle verhalen die ze tot dusver heeft verteld. Waarschijnlijk zijn Vriend A en Outsider A helemaal niet zulke klojo's zoals zij ze portreteert, maar wilt ze graag dat ik mij tegen Vriend A keer. Vriend A is overigens van niks bewust en lijkt haar zelfs terug te willen - Na mijn gesprekken met haar vraag ik mij af waarom.


Ik bedoel ook niet dat je uit was op een geheime relatie, maar als je haar in bed wilde krijgen was dat wel een van de manieren (vrouwen willen over het algemeen sex zonder schuldgevoel hebben; kijk maar naar vakantiebestemmingen als ibiza, Lloret, Cherso etc. Kunnen ze zoveel hebben zonder dat iemand er achter komt op het thuisfront; thuis worden ze dus nog steeds gezien als het onschuldig meisje zonder sexlust). En nogmaals, misschien dat je niet bewust uit was op sex maar als zij geen sex kon bieden dan zou je al veel eerder afgeknapt zijn.

In ieder geval goed dat ze je niet echt boeit, ik moet wel zeggen dat het grote gevaar is als zo;n chick superlekker is. Dan wordt het al stukken moeilijker om van weg te lopen.
Die fout maakt iedereen. Ook al weet je rationeel gezien dat ze een foute chick is, je primitieve brein ziet een lekker wijf (lekker wijf = overtollig teken van vruchtbaarheid). Net als vrouwen weten dat een Bad Boy meestal geen relatiemateriaal is maar haar primitive brain zegt dat hij een goede partner is (hij commit niet, is alleen uit op sex en laat dat ook merken) omdat hij veel tekenen van dominatie toont. Daarom zie je dat de meeste lekkere wijven rond hun 30ste uiteindelijk toch willen settlen met een "nerd", maar stiekem nog altijd dromen van een badboy.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 26 Feb 2016 17:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Redneckerz schreef:
Nelus schreef:
Nou, dat kan, dat ze gewoon nog wil rondkloten met andere jongens en met mij dus niet (tenminste, niet meer) omdat ik iets specialer ben? Maar dat is positive thinking. Fuck it, ik denk er niet echt teveel over na. Het kan allemaal redenen hebben.

Iets specialer in de zin dat jij wel die Friendzone talk krijgt en een ander niet en dus een kans op een relatie?

Mij gaat het vooral om dat meiden ogenschijnlijk gewone dingen zo gigantisch kunnen opblazen en er in hun hoofd zon groot drama van maken. Nog even en zelfs hoi zeggen tegen mensen op straat is al verkeerd... uhhhh


Ja, ik weet het eigenlijk ook niet. Speciaal als in, met mij ziet ze op langere termijn een toekomst, maar alleen nu nog niet? Ik weet het ook niet. Wat betreft de drama, onzekere jongens kunnen dat ook. Dat geldt voor mijzelf vroeger en voor een paar vrienden van mij. Daarom wil ik er nu ook niet echt verder over doordenken. Er kunnen allemaal redenen zijn waar ik geen rekening mee houd, dus gewoon kijken hoe het loopt, en dat doe ik nu
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Feb 2016 20:33    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Zuigertje schreef:
Koffiebreak, ff reageren.
Laten we eerlijk zijn, je uiteindelijk doel is natuurlijk een relatie. Sex is onlosmakelijk en essentieel voor een gezonde relatie tussen man en vrouw (tenzij je een relatie aangaat voor andere dingen, zoals kinderen of met een familie trouwen met gelijke status (vaak rijke families)). Als ze je geen sex kon bieden dan was je waarschijnlijk 0,0% geďnteresseerd in haar.

Uitzonderingen daargelaten gaat kameraadschap tussen mannen veel dieper dan een relatie tussen man en vrouw, tenzij het een potentieel levenspartner is (oftewel sex included). tl;dr ze kan je sex leveren, daarom was je (enigzins) geďnteresseerd in haar.

Vind dat je wel erg gemakkelijk tot conclusies komt en daarbij nogal wat stappen overslaat. Ik zeg net dat mijn doel op dat moment een goed gesprek was, geen sex. Waarom blijf je er dan bij dat ik op sex uit zou zijn op dat moment en dat ik anders 0,0% geďnteresseerd in haar zou zijn? Ik zie waar je naar toe wilt, maar je slaat een aantal, naar mijn idee significante, stappen over.

Zuigertje schreef:

Ze speelt een spelletje omdat vrouwen heel snel verveeld zijn. Er zijn maar weinig vrouwen die echt passie hebben voor bepaalde hobby's, terwijl elke man wel passie heeft voor iets (of dat nou videogames zijn, sport, voetbal kijken etc.). Ze ging even proeven bij jou wat voorn persoon je bent, en of je haar leven wat spanning kon bieden. Nu heeft ze gezien dat je geen gekke gozer bent en wil het nu afkappen.

Dat zal vast, dat maakt diens gedrag nog niet redelijk of uberhaupt ''normaal'' binnen de normen. Ik ben dan nog van de stempel dat ik werkelijk interesse in ze toon ipv een beetje sneu ga lopen aanpappen. Maar misschien is zij dat laatste wel gewend, en ziet ze dus het eerste niet meer.


Zuigertje schreef:

Ik ben het met je eens dat je ego eigenlijk niet bepaald zou moeten zijn door geld maar meer door je levensovertuiging en je karakter. Maar zo zit het leven niet in elkaar vrees ik.

Dat mag je vinden. Ik vind dat het leven wel zo in elkaar moet steken. Dat zoveel mensen dat niet doen betekent niet dat het andere simpelweg niet bestaat en dat je ego bepaald moet worden door geld en status.

Zuigertje schreef:

Ik bedoel ook niet dat je uit was op een geheime relatie, maar als je haar in bed wilde krijgen was dat wel een van de manieren (vrouwen willen over het algemeen sex zonder schuldgevoel hebben; kijk maar naar vakantiebestemmingen als ibiza, Lloret, Cherso etc. Kunnen ze zoveel hebben zonder dat iemand er achter komt op het thuisfront; thuis worden ze dus nog steeds gezien als het onschuldig meisje zonder sexlust). En nogmaals, misschien dat je niet bewust uit was op sex maar als zij geen sex kon bieden dan zou je al veel eerder afgeknapt zijn.

Maar op dat moment wilde ik haar helemaal niet in bed krijgen. Waarom blijf je dan benadrukken dat dit mijn insteek zou zijn als ik zeg dat het op het moment zelve niet zo was.

Zuigertje schreef:

In ieder geval goed dat ze je niet echt boeit, ik moet wel zeggen dat het grote gevaar is als zo;n chick superlekker is. Dan wordt het al stukken moeilijker om van weg te lopen.

Nee hoor. Looks bepalen lang niet alles. Al is een chick nog zo lekker, een bitch blijft een bitch. Ook al is het een Ferrari.

Nelus schreef:

Ja, ik weet het eigenlijk ook niet. Speciaal als in, met mij ziet ze op langere termijn een toekomst, maar alleen nu nog niet? Ik weet het ook niet.

Ga jezelf nu niet een Clark Kent rol toedichten..

Nelus schreef:

Wat betreft de drama, onzekere jongens kunnen dat ook. Dat geldt voor mijzelf vroeger en voor een paar vrienden van mij. Daarom wil ik er nu ook niet echt verder over doordenken. Er kunnen allemaal redenen zijn waar ik geen rekening mee houd, dus gewoon kijken hoe het loopt, en dat doe ik nu

Nou, dan toch niet! /dramamodus
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 84, 85, 86, 87  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 85 van 87

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group