Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21  Volgende  
konnichiwa BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Yeah wie weet moeten we nu per game een account maken ofzo..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 11 Jun 2011 23:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ja...

Nou, eigenlijk als ik kijk naar het online systeem van de 3DS heb ik niet veel hoop. Je ontvangt geen berichten of je bent uitgenodigd voor vriendschap, je kan niet met elkaar communiceren op een fatsoenlijke manier. En je kan niet eens je vrienden uitnodigen om met elkaar te spelen.

Ik hoop nog steeds dat we nog een flinke update krijgen VOORDAT Mario Kart 3DS uitkomt.

Ik heb hier nog eens een video van Zelda Tech Demo:
http://youtu.be/arHNcSMXaBk

"You see Zelda running in 1080P"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011 17:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Reggie over de Wii-U:
http://nintendoeverything.com/67223/

Staat best veel informatie in, zeker het lezen waard.

“Yeah. At this point, back in 2006, we made the business decision that HD wasn’t important and what was much more important was the innovation of motion. About 86 million units later, I would suggest we made the right choice.”

Lol, geniaal.


Christian Vuye schreef:
1080p? Neen, toch niet.


“We showed what Link (the main character of Zelda) might look like in a 1080p environment, and it got people pretty excited.”

Oftewel, Eurogamer praat onzin.


konnichiwa schreef:
Beloofd een goed online systeem te krijgen?


“Again, the point is not about a comparison versus our competitors. What we’ve said is it will be 1080p. Check the box on the best graphics capability. It will have a robust online environment. Check the box. That will not be a disincentive for purchase."
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011 21:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

ninodude schreef:


Nou, eigenlijk als ik kijk naar het online systeem van de 3DS heb ik niet veel hoop.


Als ik zoiets zeg ben ik meteen een Nintendo hater
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011 22:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik hoor de 3DS community niets anders zeggen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011 22:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Nintendo heeft geen online systeem nodig wat mij betreft. Ik kon rustig Mario kart Wii online spelen en had niet vaak problemen. Voor mij was dat goed genoeg.

Een console moet gewoon een singleplayer / co-op apparaat blijven. Teminste zo zou ik het het liefst zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011 22:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

ninodude schreef:
Christian Vuye schreef:
1080p? Neen, toch niet.


“We showed what Link (the main character of Zelda) might look like in a 1080p environment, and it got people pretty excited.”

Oftewel, Eurogamer praat onzin.

Oftewel, Nintendo en Reggie verkopen bullshit door verkooppraat naar buiten te brengen net zoals Microsoft en Sony. Die zeiden ook dat de Xbox 360 en PlayStation 3 games in 1080p konden afspelen, terwijl ze amper 720p aankunnen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011 23:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Christian Vuye schreef:
ninodude schreef:
Christian Vuye schreef:
1080p? Neen, toch niet.


“We showed what Link (the main character of Zelda) might look like in a 1080p environment, and it got people pretty excited.”

Oftewel, Eurogamer praat onzin.

Oftewel, Nintendo en Reggie verkopen bullshit door verkooppraat naar buiten te brengen net zoals Microsoft en Sony. Die zeiden ook dat de Xbox 360 en PlayStation 3 games in 1080p konden afspelen, terwijl ze amper 720p aankunnen.


Pas als blijkt dat de WiiU geen 1080p aan kan praten ze bullshit, dat valt op dit moment nog niet te beoordelen. Het is een citaat dat we pas kunnen controleren als de console in 2012 op de markt komt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011 23:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Als je letterlijk de pixels 'telt', kom je uit op een resolutie van 1280x720. Reggie liegt dus. Die Zelda demo was niet in 1920x1080! Of de Wii U die resolutie aankan, daar spreek ik mezelf niet over uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011 23:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Maakt toch niks uit hoe hoog de resolutie wordt van Nintendo Wii U.
Als het maar beter wordt dan de Normale Wii, ben ik al blij genoeg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Robert BerichtGeplaatst: 12 Jun 2011 23:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Christian Vuye schreef:
Als je letterlijk de pixels 'telt', kom je uit op een resolutie van 1280x720. Reggie liegt dus. Die Zelda demo was niet in 1920x1080! Of de Wii U die resolutie aankan, daar spreek ik mezelf niet over uit.


Mooie bron heb je daar! Oh nee toch niet.

En kom niet opnieuw aanzetten met die 'bron' van; '...almost certainly...' en '...and seems to be...' want dat is niks waard.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 00:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Aan de hand van de vrijgegeven screenshots kan je trouwens met enkele handige tools zelf afleiden dat de screenshots 720p zijn. Anyway, ik zeg er niets meer over.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
zie sang BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 00:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Feb 2009
Berichten: 525

maar ik zeg nu al dat 1080p nooit op die Wii zal komen wat voor zin eerst ff de verkopen afwachten.
Ik vindt 720p op een klien scherm al top.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cain BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 00:54    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jul 2006
Berichten: 264

De laatste geruchten zijn dat de Wii U een overclocked R700 gebaseerde gpu krijgt. Welke gpu van die reeks is natuurlijk enkel giswerk. Persoonlijk denk ik aan de 4890. Waarom? Omdat AMD die nog steeds verkoopt onder de noemer 6770. De chip heeft een die size van 170 mm2. Dat is slechts iets groter dan de Hollywood chip in de Wii (166.5 mm2).

De performance van die kaart is echter lastig in te schatten want AMD verkoopt de 6770 enkel als OEM kaart. Echter, de kaart is (op DX11 ondersteuning na) identiek aan de 5770.

En als we naar die kaart kijken dan zien we dat die prima in staat is om 1920x1080 te draaien.
Far Cry 2 draait met gemiddeld 60 fps op die kaart zonder AA.
Resident Evil 5 draait ruim 60 fps gemiddeld zelfs met 4xAA.
Stalker Call of Pripyat met extreme tesselation draait 43 fps zonder AA.
Metro 2033 draait dan als enige game te langzaam met slechts 19 fps zonder AA.

Dus 1080p moet, als de Wii U deze kaart krijgt, zeker tot de mogelijkheden behoren. Helemaal als de kaart overclocked is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 01:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Christian Vuye schreef:
Aan de hand van de vrijgegeven screenshots kan je trouwens met enkele handige tools zelf afleiden dat de screenshots 720p zijn. Anyway, ik zeg er niets meer over.


Nog steeds geen bewijs.

http://www.gamed.nl/messages/156834.jpg

http://www.gamed.nl/messages/156056.jpg

Screenshots van de PC versie van BF3. resolutie 1280*749. Maw, de resolutie van screenshots zegt niks. We zullen gewoon even kalm wachten totdat het systeem echt uitgebracht wordt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 10:11    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Christian Vuye schreef:
Oftewel, Nintendo en Reggie verkopen bullshit door verkooppraat naar buiten te brengen net zoals Microsoft en Sony. Die zeiden ook dat de Xbox 360 en PlayStation 3 games in 1080p konden afspelen, terwijl ze amper 720p aankunnen.
Zowel PS3 als Xbox 360 kunnen duidelijk 1080p aan. Er zijn games die 1080p zijn, dus ze kunnen het aan. Jouw stelling dat de HD consoles geen 1080p kunnen, faalt via de methode van falsifieerbaarheid.

Citaat:
Een andere manier om wetenschappelijke uitspraken van een logische basis te voorzien, voor het eerst formeel behandeld door Karl Popper, is falsifieerbaarheid. Dit principe stelt dat een wetenschappelijke uitspraak (feit, theorie, wet, principe, enz.) falsifieerbaar moet zijn om bruikbaar te zijn (of om zelfs maar wetenschappelijk te zijn). Falsifieerbaar wil zeggen dat als de uitspraak onjuist zou zijn, het mogelijk moet zijn om aan te tonen dat de uitspraak onjuist is, bijvoorbeeld door een experiment te doen. Zonder deze eigenschap zou het moeilijk of zelfs onmogelijk zijn om een wetenschappelijke uitspraak te toetsen met wetenschappelijk bewijsmateriaal. Falsificatie herintroduceert het deductieve redeneren in het debat. Het is weliswaar niet mogelijk om een algemene uitspraak af te leiden uit een reeks specifieke uitspraken, maar het is wel mogelijk dat één specifieke uitspraak bewijst dat een algemene uitspraak onjuist is. Door één zwarte zwaan te vinden bewijst men dat de algemene stelling 'alle zwanen zijn wit' onwaar is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 10:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Robert schreef:
Christian Vuye schreef:
Aan de hand van de vrijgegeven screenshots kan je trouwens met enkele handige tools zelf afleiden dat de screenshots 720p zijn. Anyway, ik zeg er niets meer over.


Nog steeds geen bewijs.

http://www.gamed.nl/messages/156834.jpg

http://www.gamed.nl/messages/156056.jpg

Screenshots van de PC versie van BF3. resolutie 1280*749. Maw, de resolutie van screenshots zegt niks. We zullen gewoon even kalm wachten totdat het systeem echt uitgebracht wordt.

Zo wordt de resolutie van een game niet bepaald hoor, aan de hand van de afmetingen van de screenshots.

Cain schreef:
De laatste geruchten zijn dat de Wii U een overclocked R700 gebaseerde gpu krijgt. Welke gpu van die reeks is natuurlijk enkel giswerk. Persoonlijk denk ik aan de 4890. Waarom? Omdat AMD die nog steeds verkoopt onder de noemer 6770. De chip heeft een die size van 170 mm2. Dat is slechts iets groter dan de Hollywood chip in de Wii (166.5 mm2).

De performance van die kaart is echter lastig in te schatten want AMD verkoopt de 6770 enkel als OEM kaart. Echter, de kaart is (op DX11 ondersteuning na) identiek aan de 5770.

En als we naar die kaart kijken dan zien we dat die prima in staat is om 1920x1080 te draaien.
Far Cry 2 draait met gemiddeld 60 fps op die kaart zonder AA.
Resident Evil 5 draait ruim 60 fps gemiddeld zelfs met 4xAA.
Stalker Call of Pripyat met extreme tesselation draait 43 fps zonder AA.
Metro 2033 draait dan als enige game te langzaam met slechts 19 fps zonder AA.

Dus 1080p moet, als de Wii U deze kaart krijgt, zeker tot de mogelijkheden behoren. Helemaal als de kaart overclocked is.

Ik zou eerder denken dat de Wii U een custom build GPU gebruikt gebaseerd op de 4770, zoals Digital Foundry ook al aangaf. Die kaart krijgt het een stukje lastiger op 1920x1080, en het zou met niet verbazen als Nintendo de kloksnelheid een beetje naar beneden haalt om het koelen wat makkelijker te maken.
Joni Philips schreef:
Christian Vuye schreef:
Oftewel, Nintendo en Reggie verkopen bullshit door verkooppraat naar buiten te brengen net zoals Microsoft en Sony. Die zeiden ook dat de Xbox 360 en PlayStation 3 games in 1080p konden afspelen, terwijl ze amper 720p aankunnen.
Zowel PS3 als Xbox 360 kunnen duidelijk 1080p aan. Er zijn games die 1080p zijn, dus ze kunnen het aan. Jouw stelling dat de HD consoles geen 1080p kunnen, faalt via de methode van falsifieerbaarheid.

Citaat:
Een andere manier om wetenschappelijke uitspraken van een logische basis te voorzien, voor het eerst formeel behandeld door Karl Popper, is falsifieerbaarheid. Dit principe stelt dat een wetenschappelijke uitspraak (feit, theorie, wet, principe, enz.) falsifieerbaar moet zijn om bruikbaar te zijn (of om zelfs maar wetenschappelijk te zijn). Falsifieerbaar wil zeggen dat als de uitspraak onjuist zou zijn, het mogelijk moet zijn om aan te tonen dat de uitspraak onjuist is, bijvoorbeeld door een experiment te doen. Zonder deze eigenschap zou het moeilijk of zelfs onmogelijk zijn om een wetenschappelijke uitspraak te toetsen met wetenschappelijk bewijsmateriaal. Falsificatie herintroduceert het deductieve redeneren in het debat. Het is weliswaar niet mogelijk om een algemene uitspraak af te leiden uit een reeks specifieke uitspraken, maar het is wel mogelijk dat één specifieke uitspraak bewijst dat een algemene uitspraak onjuist is. Door één zwarte zwaan te vinden bewijst men dat de algemene stelling 'alle zwanen zijn wit' onwaar is.

Ah, in principe kunnen ze inderdaad 1080p aan. Maar als je weet dat het overgrote deel op 1280x720 draait (of zelfs op een lagere resolutie) dan is het nogal moeilijk aan te nemen dat 'de Xbox 360 en PlayStation 3 games in 1080p op het beeld toveren'. Natuurlijk, ze kunnen 1080p aan, maar dat doen beide consoles niet om mooiere textures en scherpere randjes te kunnen tonen.

Bron: Beyond 3D
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 10:50    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Christian Vuye schreef:
Ah, in principe kunnen ze inderdaad 1080p aan. Maar als je weet dat het overgrote deel op 1280x720 draait (of zelfs op een lagere resolutie) dan is het nogal moeilijk aan te nemen dat 'de Xbox 360 en PlayStation 3 games in 1080p op het beeld toveren'. Natuurlijk, ze kunnen 1080p aan, maar dat doen beide consoles niet om mooiere textures en scherpere randjes te kunnen tonen.
]
True, games als Halo 3 en Call of Duty gaan zelfs onder de 720p om nog prachtigere graphics te tonen, en dan up te scalen. Dat gaat altijd zo blijven, dan moet je minder ruimte vullen dus kun je elk object binnen die ruimte meer aandacht schenken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cain BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 12:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 06 Jul 2006
Berichten: 264

Citaat:
Ik zou eerder denken dat de Wii U een custom build GPU gebruikt gebaseerd op de 4770, zoals Digital Foundry ook al aangaf. Die kaart krijgt het een stukje lastiger op 1920x1080, en het zou met niet verbazen als Nintendo de kloksnelheid een beetje naar beneden haalt om het koelen wat makkelijker te maken.


Die kaart is nog altijd in staat om de meeste games op 1920x1080 boven de 30 fps te draaien. Zonder AA en de graphics op het niveau van de 360/PS3 moet 60 fps ook haalbaar zijn.
Wat het terugklokken betreft, ik denk dat de 80 Watt TDP van de 4770 geen probleem moet zijn voor een console. Maar zelfs als ze dat doen is de gpu nog steeds krachtiger dan de Xenos en de RSX.

Bovendien is het grootste probleem bij de 360/PS3 het limiterende geheugen van 512 MB. Als de Wii U 1024 MB (of zelfs 1536 MB zoals de geruchten gaan) aan boord heeft dan geeft dat developers veel meer mogelijkheden.
Bovendien heeft de Wii U "a lot of" embedded DRAM. De sleutel in de 360's AA performance en waarschijnlijk de reden dat de meeste multiplatform games beter op de 360 draaien dan op de PS3.

Maar goed, de geruchten de laatste tijd zijn behoorlijk tegenstrijdig soms.

BTW, van digitalfoundry vind ik helemaal geen geruchten betreffende de gpu. Alleen over de cpu.

Het enige wat ik kan vinden is dit;
Citaat:
At this point we're speculating, but our guess is that Wii U's RAM is based on GDDR3 or DDR3 - far more cost efficient than the top-end GDDR5 and the hitherto non-existent DDR4. In terms of the make-up of AMD's custom Radeon GPU, we reckon it probably has more in common with the Radeon HD 4650/4670 as opposed to anything more exotic. The 320 stream processors on those chips would have more than enough power to support 360 and PS3 level visuals, especially in a closed-box system. Fabricated on AMD's current 40nm process, it would be cool enough and cheap enough, but the 2012 launch may well mean that Nintendo could move directly to 28nm, making for a more cost-efficient, cooler box.


Maar dat is, zoals ze zelf aangeven, enkel speculatie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 13:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

Is Wii U eigenlijk compatible met gamecube spellen, dwz ook memory card aansluiting?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 14:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

musthavethisgame schreef:
Is Wii U eigenlijk compatible met gamecube spellen, dwz ook memory card aansluiting?
Geen BC met GameCube.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 14:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

musthavethisgame schreef:
Is Wii U eigenlijk compatible met gamecube spellen, dwz ook memory card aansluiting?

Volgens de allereerste geruchten wel, maar Nintendo heeft er niets over gemeld tijdens de presentatie. Ik neem dus aan dat het apparaat niet compatibel is met GameCube hard- en software.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
musthavethisgame BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 14:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 27 Apr 2010
Berichten: 1282

jammer
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 17:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

Mr. Awesome schreef:
musthavethisgame schreef:
Is Wii U eigenlijk compatible met gamecube spellen, dwz ook memory card aansluiting?

Volgens de allereerste geruchten wel, maar Nintendo heeft er niets over gemeld tijdens de presentatie. Ik neem dus aan dat het apparaat niet compatibel is met GameCube hard- en software.


Volgens geruchten? Nintendo heeft al gezegd dat de GameCube niet ondersteund is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 13 Jun 2011 18:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

dantekloon schreef:
Maakt toch niks uit hoe hoog de resolutie wordt van Nintendo Wii U.
Als het maar beter wordt dan de Normale Wii, ben ik al blij genoeg.


Het gaat ook niet zozeer om de resolutie maar om de statement die meneertje Nintendo of Amerika maakt.

Christian Vuye schreef:
Aan de hand van de vrijgegeven screenshots kan je trouwens met enkele handige tools zelf afleiden dat de screenshots 720p zijn. Anyway, ik zeg er niets meer over.


Welke vrijgegeven screenshots? Misschien heeft je bron wel gelijk en bedoeld Reggie met 1080P niet native maar upscaled van 720P, zou ook kunnen..

Het zijn ook alleen maar offscreen shots en screen grabs, dus daar word je ook niet veel wijzer van.


Laatst aangepast door No'tje op 13 Jun 2011 18:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 19, 20, 21  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 3 van 21

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group