Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Asianator BerichtGeplaatst: 02 Jun 2009 10:16    Onderwerp: Japanse TV-series Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Citaat:
Praat hier over je favoriete Japanse TV-series. Hier bedoel ik dus series mee met echte acteurs en actrices; geen anime. Uit Japan komt namelijk meer dan alleen anime. Alle Japanse live-action series mogen besproken worden in dit topic. Gelieve de bespreking wel te beperken tot dit topic en geen aparte topics aan te maken.


Ik zal vast beginnen. Zelf ben ik een grote fan van Ueto Aya (mijn avatar). Ze is een Japanse actrice van slechts 23 jaar (14-09-1985). Tot haar werk behoren de volgende series:

- Attack No. 1
- Hotelier
- Celeb to Binbo Taro
- Kou Kou Kyoushi 2003
- Hokaben
- Konkatsu!


De meeste Japanse TV-series houden een formaat van zo'n 11 afleveringen aan. Deze afleveringen duren dan meestal 45 minuten. De eerste een laatste afleveringen van elke serie duren zo'n klein uur.

Mijn persoonlijke favoriet ijs toch wel "Kou Kou Kyoushi 2003", welke gaat over een 17-jarig meisje, Machida Hina (Ueto Aya) dat verliefd word op haar leraar, Koga Ikumi (Fujiki Naohito). De leraar lijdt aan een hersentumor en zal spoedig sterven. Echter vertelt hij Machida na een ongeluk op school dat juist zij degene is met de hersentumor.

Meer weten? Bekijk de serie. Stuur me een PM als je de link naar de downloads wil.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 29 Okt 2009 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Geen enkele reactie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 29 Okt 2009 21:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

ik kan wel reageren maar heb er geen verstand van


ik kijk alleen een heel klein beetje anime dus sorryy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Draster BerichtGeplaatst: 29 Okt 2009 23:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Jul 2009
Berichten: 438

Worden zo'n series veel gesubbed?

Khad er eigenlijk nooit aan gedacht om eens 'echte' japanse tv series te bekijken, ben er ook nog nergens tegengekomen. Lijkt me wel eens interessant. Zeker als ik kijk wat voor slechte programmas er hier op tv uitgezonden worden : p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 29 Okt 2009 23:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Vind J-series over het algemeen maar baargh.

Hier en daar is eens iets oke. Mensen kijken het toch alleen maar omdat het 'Japans' is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 31 Okt 2009 17:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Draster schreef:
Worden zo'n series veel gesubbed?

Khad er eigenlijk nooit aan gedacht om eens 'echte' japanse tv series te bekijken, ben er ook nog nergens tegengekomen. Lijkt me wel eens interessant. Zeker als ik kijk wat voor slechte programmas er hier op tv uitgezonden worden : p

Er worden er best veel ondertiteld, ja.
Je zou eens www.d-addicts.com moeten bezoeken. Daar vind je geregeld nogal wat leuks. Of www.jdorama.com, mocht je een leuk forum zoeken om je interesses te delen met anderen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
konnichiwa BerichtGeplaatst: 01 Nov 2009 12:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Aug 2007
Berichten: 2403

Als je geinteresseerd bent Remy kan ik je iemand laten toevoegen op mijn MSN die best een grote fan is van J-series en je wrs ook heel wat kan aanraden. (Ook Nederlander trouwens).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
wesmoen BerichtGeplaatst: 05 Jan 2010 13:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Feb 2008
Berichten: 44

Ik kijk al jaren naar verschillende series uit andere landen. ik zie toch een heel groot verschil dan met de crap die hier in Nederland wordt geproduceerd. Toen ik hoorde dat takeshi's castle uitkwam in nl, dacht ik van yes!! Maar in tegenstelling krijgen wij weer de Britse versie, alleen dan gedubd met Ruben van den meer. Geef mij maar the oldskool Japan version die 10 langer en veel leuker is om te kijken. Maar daar had ik het niet over.

Het verschil zie ik ook extreem in spelshows, in Spanje heb je een spelshow met stieren. Wel leuk om te zien. Maar Engeland doet het daartegen weer heel anders, die spelen liever met geld. kan er nog wel meer voorbeelden op noemen maar doe ik niet. Dus ik zie wel dat ieder land zijn eigen soort show produceert. Want een show rippen dat helpt niet. bijvoorbeeld met de Human Tetris wall, Nederlandse versie is totaal niet leuk net als de amerikaanse versie. Maar de japanse versie is weer wel leuk. Het is denk de style. Mijn punt? NL shows zijn niets voor mij
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2010 20:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Graag zou ik jullie de serie 3年B組金八先生 (3 nen B gumi Kinpachi Sensei) aanraden. Het is een Japanse TV-serie die draait om Sakamoto Kinpachi, een leraar aan Sakura Jr. High School in Japan. In elk seizoen krijg hij te maken met een nieuwe 3B-klas, en daarmee dus ook met nieuwe problemen.

De serie loopt al sinds 1979 en heeft in die tijd heel wat fans gekregen. Ook een aantal Japanse acteurs/actrices zijn door deze serie bekend geworden. Bijvoorbeeld Ueto Aya. De serie heeft momenteel 8 seizoenen van elk zo'n 22 afleveringen, af en toe met een Special als toetje.

Vragen jullie je nu af of Sakamoto Kinpachi sinds het prille begin gespeeld word door dezelfde persoon? Dan is het antwoord ja. Takeda Tetsuya speelt als sinds de eerste aflevering de rol van deze liefhebbende en toegewijde leraar. En als ik zo eerlijk mag zijn, hoop ik dat hij dat nog een aantal jaren blijft doen.

Voor de mensen die geďnteresseerd zijn geraakt, en graag wat beelden zou willen zien, kan ik deze link aanraden. Het is de eerste aflevering van het zesde (2001) seizoen, en is als enige seizoen in de hele serie, Engels ondertiteld.

Eventuele feedback is zeker welkom!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2010 21:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

ik kijk ook geen Japanse series
een paar japanse anime series en Japanse films gezien daar houdt het ook mee op
in de series gebeuren te weinig

heb alleen
Final Fantasy Unlimited
.Hack//Sign
.Hack//Legend of the Twilight
Devil May Cry
Anime TV series gezien

maar wil enorm graag meer Anime Series in mijn collectie hebben
heb maar een paar FF Unlimited Season 1+2
.Hack//Legend of the Twilight Vol. 1+2
Devil May Cry Vol.1
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2010 21:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Lees de openingspost nog eens, Dantekloon Anime bespreken kan in andere topics.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2010 23:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Niemand die hier ook maar iets post?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 29 Mrt 2010 23:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

dan zou niemand kijken naar Japanse series

de meeste houden het alleen bij Japanse Films//Anime//Games
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nash BerichtGeplaatst: 30 Mrt 2010 09:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2006
Berichten: 761

Nou, ik kijk op een paar vaste amerikaanse series eigenlijk alleen maar series van japanse afkomst.

Heb het nu alleen superdruk met werk, school en het vrouwtje waardoor ik wat minder tijd heb.

Ik heb er al heel wat gezienin de afgelopen jaren, nu is het dan minder. Ik ben nu wel tijdens het sporten bezig met Liar Game S2, en dan heb ik ook nog Untouchable en Karei Naru Spy liggen. De laatste omdat ik alles heb gezien van Tomoya Nagase en deze ook wil zien, Untouchable omdat de hoofdrolspeelster ook een van m'n favorieten is, en Liar Game omdat ik seizoen 1 heel goed vond.

De meeste series die ik heb gezien zijn of op aanraden (d-addicts) of wilde ik verder kijken nadat de eerste aflevering beviel na een random download..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 12 Apr 2010 22:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Orange Days is ook een hele goede Japanse TV-serie, mensen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lorenzogilds BerichtGeplaatst: 12 Apr 2010 22:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Okt 2008
Berichten: 416

misschien dat ik me even ga verdiepen in die Japanse series liar game lijkt me interessant omdat het 1 van me favoriet manga is

Laatst aangepast door lorenzogilds op 12 Apr 2010 23:02; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 12 Apr 2010 23:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

lorenzogilds schreef:
misschien dat ik me even ga verdiepen in die Japanse series

Zou je echt eens moeten doen!
Met welke serie ga je beginnen, denk je?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lorenzogilds BerichtGeplaatst: 12 Apr 2010 23:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Okt 2008
Berichten: 416

liar game
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 17 Apr 2010 20:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Orange Days, iemand?!
Echt een pareltje, is dat!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 02 Mei 2010 22:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Mr. Awesome schreef:
Orange Days, iemand?!
Echt een pareltje, is dat!

Naast deze is ook "Team Batista no Eiko" erg goed!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 26 Mei 2010 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Mr. Awesome schreef:
Mr. Awesome schreef:
Orange Days, iemand?!
Echt een pareltje, is dat!

Naast deze is ook "Team Batista no Eiko" erg goed!

Jullie mogen ook Zettai Reido (Mikaiketsu Jiken Tokumei Sousa) toevoegen aan de lijst van toppers!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 04 Jul 2010 21:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Mr. Awesome schreef:
Mr. Awesome schreef:
Mr. Awesome schreef:
Orange Days, iemand?!
Echt een pareltje, is dat!

Naast deze is ook "Team Batista no Eiko" erg goed!

Jullie mogen ook Zettai Reido (Mikaiketsu Jiken Tokumei Sousa) toevoegen aan de lijst van toppers!

En KouKou Kyoushi 1993!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sutefuu BerichtGeplaatst: 06 Jul 2010 00:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Jul 2008
Berichten: 1385

een dubbele dubbelpost :O

nja, ontopic: ik kijk geen series alleen om de vrouwen die erin spelen te zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 06 Jul 2010 00:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

Daar staan toch bans op?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
streetfighter BerichtGeplaatst: 06 Jul 2010 00:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group