Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Profanity BerichtGeplaatst: 18 Apr 2009 20:44    Onderwerp: Irritaties van een Gamed bezoeker Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mrt 2009
Berichten: 47

Ik was aan het replyen op een nieuwsitem en voor ik het wist had ik een behoorlijk verhaaltje uitgetypt. Nu weet ik uit ervaring dat reply's die langer zijn dan zes regels meestal overgeslagen worden. Dus besloot ik het verhaal maar in het forum te gooien. Ik heb de tekst hier en daar wat aangepast zodat het meer een stand alone stukje kon worden, misschien dat het zo nu en dan dus ook een beetje vreemde overgangen heeft. Anyway, mijn post:

Ik zal zelf eerst even uit de kast komen voor degenen die het nog niet wisten: "Ik ben een Sony fanboy!" Zodra Sony een nieuwe console lanceert, ga ik hem kopen. Daarnaast zie ik mezelf als een hardcore gamer, ik heb alle consoles van deze generatie, inclusief de handhelds. Ik koop verschillende exclusives op elke console en geniet van elk systeem, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de PlayStation. Waarschijnlijk de herkenbaarheid van het merk waar je groot mee bent geworden of iets dergelijks.
Maar waar het mij nu om gaat is dat erg veel mensen met modder gaan gooien als er eens positief nieuws is over een bepaalde console. Er worden direct allerlei totaal niet relevante onderwerpen bijgehaald om de andere partij maar zwart te maken. Verkoopcijfers van games; behaalde punten op websites en zelfs uitspraken van developers en woordvoerders.

De reden dat ik hier op Gamed kom is omdat dit nog een van de weinige websites is waar vloekende en tierende mensen in caps (want ja, als je lettertype groter is dan dat van de rest dan ben je belangrijker) hun console (kansloos) proberen te verdedigen. Ik vind het ook leuk om mijn kijk op dingen te uiten op de frontpage, maar probeer dan altijd zo neutraal mogelijk te blijven en zoveel mogelijk uitspraken op feiten te laten berusten. Nu pleit ik hier niet voor een monopoly voor één console of één platvorm dat alle games draait. Verschillende consoles en fabrikanten zorgen ervoor dat iedere hard- en software gigant scherp blijft en het beter probeert te doen dan de concurent. Dit is ook wat ervoor zorgt dat wij als consument altijd het nieuwste en beste voorgeschoteld krijgen. Maar sommige mensen gaan net iets te ver in het volgen van hun console. Ik weet ook wel, aan dit soort mensen moet je geen aandacht besteden. Het is pure jaloezie omdat zij in een of/of situatie zitten of misschien zelfs de verkeerde keuze hebben gemaakt. Maar diep van binnen weet je dat het niet waar is. Ouderlijke wijsheden zoals "schelden doet geen pijn" en "als je ze maar negeert dan stoppen ze er vanzelf mee" gaan niet altijd op.
Soms lijkt het of die breinloze fanboys me van website naar website stalken. Of misschien is het wel een soort snel verspreidende zombie invasie; als je gebeten wordt, ga je koste wat kost jouw console propageren.

Ik ben mijn ei in ieder geval kwijt. Nu zit ik alleen nog met een klein gebrek aan zelfkennis: Ben ik nu een zeurende "oude" gamer die vroeger toen games nog moeilijk waren en fanboys zichzelf nog op het schoolplein begaven in plaats van achter hun pc'tje alles beter vond. En verbeeld ik me dus alles voor een groot gedeelte. Of zijn er meer mensen van Gamed die dagelijks met deze ergernissen zitten?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stefan Vogels BerichtGeplaatst: 18 Apr 2009 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 26 Sep 2007
Berichten: 5213

Om eerlijk te zeggen, ik snap wat je bedoelt en ik irriteer me erzelf ook wel eens aan. Het eeuwig voortdurend fanboyisme zou heus wat minder kunnen, je zou toch de spullen van een ander moeten kunnen appreciëren, zolang je zelf maar tevreden bent.

Maar goed, wat kan je er aan doen, je kan moeilijk iedereen die iets in de richting van fanboyisme zegt bannen of waarschuwen, dan zijn we als site niet zo één, twee, drie klaar.

Jij bent in ieder geval niet de enige die lijd onder het probleem, meningen over dingen zijn altijd subjectief, maar sommige mensen draaien echt iets te ver door met vlagen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dnarbeis BerichtGeplaatst: 18 Apr 2009 20:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Apr 2007
Berichten: 3757

ok.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dannyveno BerichtGeplaatst: 18 Apr 2009 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 3614

Helemaal gelijk, k word er zelf niet goed van als john koller of Major Nelson weer een flamewars op gamed begint.(wat een macht hebben ze)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joris BerichtGeplaatst: 19 Apr 2009 21:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jul 2006
Berichten: 3094

Reacties onder nieuwsberichten (en dan niet alleen op Gamed of gamessites) zijn vaak gewoon achterlijk dom. Ik lees ze dan ook weinig. En als ik het wel doe erger ik me dood. Op Gamed gaat het dan tussen consoles, op Mediacourant tussen omroepen, op een krantensite tussen 'links en rechtse' politiek.
'En dat van onze belastingcentjes!!!'
'Geert Wilders moet gewoon dood'
'weer zo'n linkse hond'

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Profanity BerichtGeplaatst: 19 Apr 2009 23:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mrt 2009
Berichten: 47

Ben dus gelukkig niet de enige.
Grappig dat je politiek nieuws erbij haalt, had er zelf niet direct aan gedacht omdat ik bijna niet actief ben op "normale" nieuws websites, maar je hebt wel een punt. Het komt er dus eigenlijk op neer dat waar je ook komt, gaat of staat er altijd mensen zijn die ergens ideeën over hebben en vervolgens meningen baseren op zogenoemde "verjaardagspraat". Moet er dus gewoon maar mee leren leven. Misschien zo nu en dan een corrigerende verbale tik uitdelen en hopen dat het uiteindelijk helpt.

Ineens schieten me deze beelden weer te binnen. Bij 2.30 geeft het echt aan hoe idioot mensen soms wel niet zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pantoffelman BerichtGeplaatst: 19 Apr 2009 23:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 2741

Gelukkig zijn mensen in real life over het algemeen een stuk genuanceerder dan op de internets!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 20 Apr 2009 00:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

sommige sites zijn erger.. *geenstijl*
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 20 Apr 2009 09:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Ergeren aan fanboy's is een understatement.

Ik word al helemaal moedeloos van die posts. Fanboys weten al op voorhand welke games super of slecht zullen worden en alles wat op hun console is natuurlijk beter als wat op jouw console zal komen.

Langs de ene kant grappig want ze missen een geweldige game omdat ze in hun blind fanboygedrag blijven steken. Nadelig voor ons dat ze dan ook telkens van die domme posts moeten achterlaten met 360 > PS3, KZ > Gears 2 enz.

Dus... Ergeren? Meer als een diepe haat waar mijn bloeddruk van door het dak schiet >_<
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group