Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Asianator BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 20:16    Onderwerp: [TV] Supernatural Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Citaat:
Supernatural gaat over de broers Dean en Sam Winchester die het bovennatuurlijke kwaad bestrijden. Ze nemen hierbij de taak van hun vader John over, die hiermee begonnen is om de dood van zijn vrouw te wreken. Dankzij hun vader groeien Sam en Dean op als demonenjagers. In elke aflevering lossen Dean en Sam een mysterie op door met een bovennatuurlijke tegenstander af te rekenen. Mysteries draaien meestal om kwaadaardige geesten, maar ook vampiers, weerwolven en andere demonen moeten worden verslagen.




Bespreek hier deze geweldige TV-serie die als sinds September 2005 Amerika in zijn greep houd. Hou je van mysterie? Hou je van het bovennatuurlijke? Dan moet je dit echt gaan volgen!

Mysteries spelen zich af door heel Amerika heen. Dit betekent dat elke aflevering zich in een andere stad of dorp afspeelt, wat de serie een extra dimensie geeft. Omdat Dean vliegangst heeft, rijden de broers per auto van stad naar stad. Dean's 67 Chevy Impala is dan ook, na zijn broer Sam, het meest dierbare in zijn leven.

Elke aflevering is een op zichzelf staand verhaal, maar draagt ook bij aan de langere verhaallijn van elk seizoen. Zo draait het eerste seizoen bijvoorbeeld om het doden van de demoon met de gele ogen. Sommige afleveringen behandelen bekende Amerikaanse urban legends zoals de vijfde aflevering Bloody Mary of de zevende aflevering Hookman.[/b]

HIERONDER VOLGEN GROTE SPOILERS! SELECTEER OM TE LEZEN!

Seizoen 1:
Op 21 november 1983 ontdekt John Winchester zijn vrouw vastgepind aan het plafond, waarna ze in spontane ontbranding uitbarst. John dwingt zijn vier jaar oude zoon Dean (Jensen Ackles) zijn babybroertje Sam (Jared Padalecki) uit het huis te halen, terwijl John zijn vrouw probeert te redden. Het is onmogelijk en zijn vrouw sterft.

21 november 2005; Sam zit inmiddels op Universiteit en heeft geen contact meer met Dean of John. Toch staat plotseling Dean voor zijn neus, die nog altijd op het magische jaagt, met het nieuws dat hun vader op een jachttrip is geweest, maar daarna is verdwenen. Sam besluit het weekend mee te gaan met Dean, om een bovennatuurlijke moord op te lossen en een aanwijzing naar hun vaders verblijfplaats te vinden. Na het weekend keert Sam terug, maar vindt vervolgens zijn vriendin Jessica aan het plafond, en ook zij gaat vervolgens in vlammen op. Sam besluit hierop alsnog met Dean op pad te gaan, het bovennatuurlijke te bestrijden, hun vader vinden en vervolgens de moordenaar van hun moeder en Jessica. Ze komen veel verschillende dingen tegen, van legendes als "Shapeshifters" tot kwade geesten die niet kunnen rusten, tot aan de bezoeking aan hun oude huis in Kansas, waarbij een vlammende geest het huis lastig valt, maar uiteindelijk de geest van hun moeder blijkt te zijn. Ze vinden ook hun vader terug, maar de twee broers kunnen maar moeilijk wennen aan de tactiek van hun vader, die vaak dingen anders doet dan hen.

Dit eerste seizoen draait om het vinden van hun vader en de moordenaar van hun moeder en Jessica. Elke aflevering ontdekken een stukje meer over hun vader en de moordenaar en hoe dit hun heden en toekomst beïnvloed. In dit seizoen staan ook de twee broers centraal. Ze hebben elkaar jaren niet gezien en moeten plotseling dag en nacht met elkaar in de buurt zitten. Beiden komen, vaak door middel van een zaak, meer over elkaar te weten en wat hun werkelijke gedachten zijn. Een ruzie loopt zo erg uit de hand dat Dean en Sam wegen splitsen, maar uiteindelijk weer samen komen nadat ze realiseren dat ze teveel van elkaar afhankelijk zijn geworden en elkaar nodig hebben. Hun zoektocht vervolgt, maar wat ze aan het eind er van vinden en ontdekken gaat verder en dieper dan ze ooit wisten.


Seizoen 2:
Het tweede seizoen gaat verder in het ziekenhuis, nadat de drie Winchesters een zwaar auto ongeluk hebben gehad. John ligt met verwondingen in bed en Dean ligt in een diepe coma waar hij, volgens de dokters, niet meer uit zal komen. Dean's geest waart echter wel rond in het ziekenhuis, en na enkele pogingen keert hij plotseling terug in z'n lichaam en is hij wonderbaarlijk genezen. De twee broers vinden hun vader echter op de grond en beseffen dat hij een deal heeft gemaakt met de demon; zijn ziel voor Deans leven.

Dean en Sam gaan verder op jacht, nu ze weten wat voor demon ze zoeken. Ze komen in contact met Ellen Harvelle en haar dochter Jo. Ellen was goede vrienden met John en ziet het dan ook als haar plicht de twee jongens te helpen. Ze krijgen verder het seizoen in ook hulp van Ash, een vriend van Ellen, en Bobby, een oud-jager en de beste vriend van John. Ze weten de Colt, een wapen dat elk magisch wezen kan doden, opnieuw te veroveren en gaan hiermee op jacht naar hun grootste vijand. Langzaam ontrafelen Dean en Sam het plan van de Demon met Gele Ogen, wanneer ze meer kinderen van Sams leeftijd tegenkomen die allemaal een psychische kracht hebben. Vanuit het niets belandt Sam plotseling in een spookstad, waar hij weer de andere kinderen tegen komt. Al snel wordt duidelijk dat er maar eentje levend zal wegkomen en er begint een kat en muis spel tussen de begaafden, die allemaal willen blijven leven. De één na de ander wordt vermoord, en uiteindelijk is alleen nog Sam met Jake, een andere jongen, nog over. Ze besluiten zich tegen de demon te keren en op zoek te gaan naar een uitweg.

Dean heeft ondertussen de hulp ingeroepen van Bobby en Ellen, nadat Jo is vertrokken en Ash is omgekomen bij een aanval van demonen. Ze vertrekken naar het spookstadje, om vervolgens te zien hoe Sam uit het niets wordt neergestoken door Jake, die zijn eigen plan heeft gemaakt en Sam sterft in Deans armen. Dean ziet zich hierdoor genoodzaakt zijn eigen ziel voor die van Sam te verruilen, en nadat Sam weer tot leven wordt gewekt, wordt de poort naar hel door Jake geopend. Sam schiet Jake dood, en de Demon met Gele Ogen toont zich voor het eerst in het openbaar aan de twee broers. terwijl hij op het punt staat Dean te vermoorden, weet de ziel van John, die in hel was, hem aan te vallen, en hierdoor kan Dean de Demon doodschieten.

De twee broers kunnen niet geloven dat de moordenaar van hun ouders en Jessica eindelijk weg is. Ze beseffen echter ook dat ze een nieuw avontuur aan moeten gaan, namelijk het redden van Deans ziel, binnen een jaar, voordat het te laat is. Ze gaan op jacht naar alle demonen die ondertussen uit de hel zijn ontsnapt, en maken een plan Deans ziel terug te krijgen.


Seizoen 3:
Dean en Sam zijn nog altijd op pad om een manier te vinden die ervoor kan zorgen dat Dean niet over een jaar naar Hel wordt meegenomen. Ze proberen onderweg ook de ene demon na de andere terug naar hel te sturen. Ondertussen is de jacht op Sam geopend. Demonenjagers, zoals Gordon Walker, zijn van mening dat sinds Samn is teruggekeerd van de dood, hij niet 100% goedaardig meer is, en uiteindelijk de wereld ten einde zal brengen. Bij deze gevechten krijgen de twee broers hulp van Ruby, een voormalige heks die een sterk staaltje vechtkunst kan neerzetten. Dean verliest echter z'n vertrouwen in haar als ze erachter komen dat Ruby al sinds De Plaag leeft, en dus al eeuwenoud is. Ze geeft toe een demon te zijn, maar staat aan de goede kant. Dean wil haar niet meer om zich heen hebben, omdat hij van mening is dat Ruby juist hun plan om Deans ziel te redden tegen wilt houden.

Ze komen onderweg nog een andere vrouw tegen, Bela Talbot, een dievegge die, ondanks haar status als mens, zich mengt in de wereld van magie en handelt in magische spullen. Ze komen ook Bobby weer tegen, die hen besluit te vergezellen en hen te helpen met hun taken. De broers proberen hem hiervan af te houden als Bobby enkele keren gewond raakt. Ook onderling wordt de strijd tussen Dean en Sam ruwer, als beiden steeds andere meningen krijgen en zich gaan ergeren aan elkaar. Sam loopt hierdoor een keer weg, maar hij beseft later dat hij z'n broer moet redden van de dood. Een nieuw probleem duikt op als ze kennis maken met de Lillith, de Demon met Witte Ogen. Deze demon heeft het op de twee broers voorzien, en dan voornamelijk op Dean, die toch al op de Lijst des Doods staat. Ze weten voorlopig af te rekenen met Lillith. Ondertussen ergeren Dean en Sam zich dood aan Bela, die zich constant met hun zaken bemoeit. Ze wordt uiteindelijk verscheurd door Hellehonden, die haar naar de hel brengen.

Slechts enkele uren voordat het jaar van Dean om is en hij naar hel zal moeten, hebben ze nog altijd geen manier gevonden om hem te helpen, en ze weten niet meer wat ze moeten doen. Ruby keert terug naar de twee om nog een manier te vinden, maar ook zij heeft niks. Als de klok 12 uur slaat, ziet Dean een hellehond en ze vluchten een afgesloten kamer in. Te laat beseft Dean dat Ruby bezeten is door Lillith, en Ruby opent de deuren voor de hellehonden. Terwijl Sam tegen de muur staat aangeduwd, moet hij met lede ogen toezien hoe Dean wordt verscheurd door de hellehonden. Sam stelt zichzelf verantwoordelijk voor Dean's dood, en besluit er alles aan te doen hem te helpen. Een laatste shot is van de Hel, waar het onweert, donker is en vuur is. Dean ziet vastgevonden en schreeuwt om Sam.

------------------------------------------------------------
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nash BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 20:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2006
Berichten: 761

Een van de weinige series die ik nog volg. Hiernaast kijk ik af en toe ook nog Heroes, NCIS en Smallville. Straks ook Californication S2


Supernaturals is wel een van de betere series op dit moment tbh, vooral mensen die series als Buffy en Angel keken zullen deze wel kunnen waarderen..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 20:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Nash schreef:
Een van de weinige series die ik nog volg. Hiernaast kijk ik af en toe ook nog Heroes, NCIS en Smallville. Straks ook Californication S2


Supernaturals is wel een van de betere series op dit moment tbh, vooral mensen die series als Buffy en Angel keken zullen deze wel kunnen waarderen..

Vergeet "The X-Files" niet
En Californication wil ik ook nog volgen. David Duchovny is een goede acteur en ik ben dus benieuwd naar "Californication".
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nash BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2006
Berichten: 761

Oh uiteraard. Vooral X-Files fans zullen Supernaturals waarderen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
onno BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 22:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Apr 2007
Berichten: 706

x-files was wel tof alleen ik heb maar de helft van seizoen 1 kunnen zien de rest staat niet meer op internet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 22:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Je kunt hem nog altijd op DVD kijken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nash BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 22:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2006
Berichten: 761

Dat is ook een van de grotere dvd collecties geweest die ik koste wat kost moest aanschaffen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 28 Aug 2008 22:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Nash schreef:
Dat is ook een van de grotere dvd collecties geweest die ik koste wat kost moest aanschaffen.

De eerste en tweede film komen ook op Blu-Ray Disc uit over een tijdje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 21:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Vandaag gekocht:
Supernatural: Season 1 - Part 2 (afl. 12/22)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 21:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Aug 2007
Berichten: 534

Klinkt leuk. Eens kijken of ik het ergens kan vinden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 21:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

CengizMan schreef:
Klinkt leuk. Eens kijken of ik het ergens kan vinden.

Zeker wel. Kijken die ShIt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 17 Nov 2008 20:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Iemand al gekeken?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nash BerichtGeplaatst: 17 Nov 2008 22:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2006
Berichten: 761

Ik volg het wekelijks. Vond die aflevering waarbij Dean op het einde ging zingen tot nu toe het beste van dit seizoen. De rest krijgt tevens een ruime voldoende van me, beste serie van dit moment!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 17 Nov 2008 22:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Nash schreef:
Ik volg het wekelijks. Vond die aflevering waarbij Dean op het einde ging zingen tot nu toe het beste van dit seizoen. De rest krijgt tevens een ruime voldoende van me, beste serie van dit moment!
Die aflevering waarin Dean steeds banger word? En na de credits "Eye of the Tiger" lip-synced? Dat is geweldig!

Laatste aflevering was een "To Be Continued...". Die zijn zuur!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pizzarulez BerichtGeplaatst: 18 Nov 2008 11:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Mei 2006
Berichten: 740

Eerste keer dat ik van de serie hoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Asianator BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2009 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Zijn er intussen al nieuwe fans?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nash BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2009 20:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2006
Berichten: 761

Serie is nog steeds de nr1 in m'n Engelstalige series die ik volg. Ik denk dat hij ook beter is dan de meeste jdrama's die ik volg.

Vraag me echt af hoe ze dean vs sam gaan neerzetten..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 19 Sep 2009 17:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

De aflevering die ik gisteren heb gezien, was ook weer van meesterlijke kwaliteit! Kan bijna niet wachten tot volgende week!

Ach ja... in de tussentijd heb ik "GTO: Great Teacher Onizuka" om me bezig te houden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Goof BerichtGeplaatst: 19 Sep 2009 20:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Apr 2008
Berichten: 564

Lilyman schreef:

Ach ja... in de tussentijd heb ik "GTO: Great Teacher Onizuka" om me bezig te houden.

Nice, die schijnt wel goed te zijn. Ik ben van plan om die ook ooit wel eens te kijken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 19 Sep 2009 21:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Goof schreef:
Lilyman schreef:
Ach ja... in de tussentijd heb ik "GTO: Great Teacher Onizuka" om me bezig te houden.

Nice, die schijnt wel goed te zijn. Ik ben van plan om die ook ooit wel eens te kijken.

Zou ik zeker doen. Het is een zeer toffe serie. Uit 1998, mocht je dat willen weten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 05 Mei 2010 21:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Binnenkort het einde van het vijfde seizoen!
Hoewel de serie slechts voor vijf seizoenen is geschreven, zal er ook een zesde seizoen komen. Echter, Eric Kripke zal niet terugkeren voor het zesde seizoen. Wel zullen beide Jared Padalecki als Jensen Ackles terugkeren voor minimaal nog een seizoen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 05 Mei 2010 23:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Is dat officieel? Zou het zeker tof vinden want het is mijn favoriete serie =) Ben ook wel benieuwd welke richting ze dan op gaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 06 Mei 2010 22:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

elemeNt schreef:
Is dat officieel? Zou het zeker tof vinden want het is mijn favoriete serie =) Ben ook wel benieuwd welke richting ze dan op gaan.

Het is zeker.

Als de serie ook gehouden word voor een zevende seizoen, bestaat er kans dat Jared Padalecki, Jensen Ackles of beide, niet terugkeren. Maar laten we zover nog niet vooruit kijken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Token BerichtGeplaatst: 07 Mei 2010 01:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2008
Berichten: 1437

Heb het altijd wel willen volgen, maarja geen tijd, geen geld om dvd's te kopen. Jammer maar helaas

Edit: Mijn zondes zijn vergaan, http://www.cucirca.com/2007/05/27/watch-heroes-online/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 15 Mei 2010 23:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

De laatste aflevering van seizoen 5 was erg goed! Sommige dingen zijn opengelaten voor het zesde seizoen, maar veel dingen zijn ook afgesloten

Nu vier maanden afkicken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group