Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
shikamaru BerichtGeplaatst: 23 Aug 2008 14:33    Onderwerp: Beck - Manga & Anime Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

Citaat:
Yukio, known by his friends as "Koyuki", is a regular 14-year-old Japanese boy who enters junior high school with two childhood acquaintances. One is a pervert, and ironically the other is a highly sought after female student. Koyuki's boring life is changed when he saves an odd-looking dog, named Beck, from some kids. Beck's owner turns out to be an emerging rock musician, Ryűsuke Minami, who soon influences Koyuki to start playing the guitar, and even gives one to him. The story focuses on the trials and tribulations of their rock band named BECK, and Koyuki's relationships with the members of the band, in particular Ryűsuke and his sister, Maho.


ik heb zelf laatst de anime BECK afgekeken en vond het echt een hele goede anime ik ben zelf nu begonnen aan de manga ( chapter 36 ben ik nu ) maar wat vonden jullie van de anime/manga en hebben jullie ook nog leuke dingen ontdekt qua bekenden ariesten die er in voor komen zoals Yngwie Malmsteen hier onder een paar dingetjes die mij opvielen:

1. yngwie malmsteen is een eigen naar van een muziek winkel waar Koyuki zn fender telecaster koopt de winkel heet niet voor niets ook Yngwie Musicstore ofzoiets xD in de anime komt de naam van de winkel niet aanbod maar aan gitaar spel en zn uitelijk weetje snel dat het Yngwie is.

2. ryuusuke wordt soms ook wel de nieuwe jimmy Page genoemt in de serie toevallig spelen ze ook op de zelfde gitaar

3. ryuusuke speelt op een gitaar Lucille die gitaar was ooit van de Beroemde Blues gitarist SonnyBoy. de gitaar werd Lucille genoemt omdat sonnyboy en een andere persoon ruzie hadden om een vrouw lucille. uiteindelijk werd sonnyboy neer geschoten. sonnyboy is in het echte leven BB King dit is het verhaal waar het echt omgaat. dit vond ik op wikipedia :
"In the winter of 1949, King played at a dance hall in Twist, Arkansas. In order to heat the hall, a barrel half-filled with kerosene was lit, a fairly common practice at the time. During a performance, two men began to fight, knocking over the burning barrel and sending burning fuel across the floor. This triggered an evacuation. Once outside, King realized that he had left his guitar inside the burning building. He entered the blaze to retrieve his guitar, a Gibson acoustic. Two people died in the fire. The next day, King learned that the two men were fighting over a woman named Lucille. King named that first guitar Lucille, as well as every one he owned since that near-fatal experience, as a reminder never again to do something as stupid as run into a burning building"

4. de namen van de dieren in BECk zijn van een een band the Yardbirds gehaald ook namen van led zepplin zittten er tussen: Jeff BECK, PAGE, Keith Relf. BECK geen uitleg nodig, Page de papegaai van satou de gitaarleraar van koyuki en keith de hond die op beck lijkt. hij is de hond van de eigenaar van RJ record als ik het goed heb.

heeft iemand anders ook nog leuke dingen ontdekt?? ik ga nog verder zoeken maar op dit moment weet ik alleen dit xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 23 Aug 2008 23:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Pff ik ga ze niet opsommen, uit elke chapter kun je wel een paar dingen uithalen. Mijn persoonlijke favoriet is de scene waarin Koyuki in een taxi stapt en de taxi chauffeur regelrecht gekopieerd is van RHCP's By The Way muziek video.

Leuk verhaal hier achter is dat de tekenaar van Beck groot RHCP fan is en ze zelf heeft mogen ontmoeten - hier heeft hij ook een chapter over gedaan die los staat van Beck.

Maar ja, Beck is een van m'n favoriete manga/anime - top 5 materiaal wat mij betreft, ik heb dan ook alle volumes tot nu toe gekocht en heb de eerste DVD (in een stoere versterker-achtige DVD box).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 24 Aug 2008 03:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

ja als ik het geld had... xD maar manga wil ik nog steeds kopen... alleen uuhh waar xD maar dat vind ik nog wel maar eerst wat geld verdienen xD in de tussen tijd ga ik genieten van de manga op het internet xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 24 Aug 2008 07:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Dat is toch zonde als je de manga gaat kopen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 24 Aug 2008 13:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

Citaat:
Dat is toch zonde als je de manga gaat kopen


is niet zo heel zonde vind ik want ik heb op dit moment toch nog helemaal geen geld... ja 25 euro xD alleen die ga ik besteden aan een sick concert van PAUL GILBERT xD en daarna ga ik gwn geld sparen tot ik de manga kan kopen maar dat duurt waarschijnlijk nog wel een paar weken/maanden xD dus totdat ik het geld heb lees iik het gwn via internet. en de manga is goed genoeg dat ik hem wel nog een paar keer ga lezen xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 24 Aug 2008 17:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Lawliet schreef:
Dat is toch zonde als je de manga gaat kopen


Onzin, er zijn tientallen redens om een manga te kopen. De Beck volumes komen daarnaast enkele jaren uit nadat ik de scanlation versies heb gelezen, en het halve verhaal dus alweer ben vergeten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 24 Aug 2008 17:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik bedoelde eigenlijk dat het zonde is als hij het gaat lezen op het net en daarna de manga gaat kopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 24 Aug 2008 23:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

je kan het zien dat het zonde is maar het is een geweldige manga die ik wel een paar keer kan lezen achter elkaar. dus dan vind ik het niet zo zonde + ik kan de manga toch pas over een paar maanden kopen xD heb toch nu geen geld
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 29 Aug 2008 20:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

vandaag eindelijk chapter 97 van BECK gelezen. echt een geweldige manga veel beter dan de anime als het goed is komen er nog 3 chapters... maar weet iemand wanneer??? want bij 97 staat er end of volume 32 en to be continued en als het goed is zijn er 33 volumes... weet iemand wanneer de laaste 3 chapters uit komen?? (BECK is echt een aanrader om te gaan lezen hij is (vind ik) veel beter dan de Anime!!!!)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Uchiha_Shadow BerichtGeplaatst: 30 Aug 2008 23:29    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2005
Berichten: 1928

Ze zijn al uit in Japan maar het duurt lang om ze te scanlaten; niet dat het team lui is maar ze zijn maar met weinig. Ik heb geholpen om de scanlation groep (Phase3) te starten, maar ik doe zelf niet mee - wel ben ik min of meer vrienden met de groep

Chapter 98 is net vandaag uit gekomen zie ik, ik heb 'm zelf zelfs nog niet gelezen. Voor updates moet je hier wezen:
http://phase3.vnmanga.com/

(niet klagen over wanneer de volgende chapters komen aub, dat vinden ze niet zo aardig )

EDIT: We krijgen ongeveer een chapter per maand, dus het kan nog heel goed duren tot het eind van het jaar. Volgens mij zijn er namelijk nog 2 volumes.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 31 Aug 2008 02:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

helemaal top ik kan begrijpen dat het lang duurt (60 pagina's is best veel xD) maarja helemaal top dat het 1 per maand is hooor dat overleef ik wel maar dankje voor het melden ik zie de volgende wel snel verschijnen ik ga hem morgen maar lezen XD ben een beetje moe xD en net aangehouden door de politie... je mag ook nergens meer rustig ff vissen met een paar vrienden en gwn wat drinken.... xD naja morgen lekker genieten van BECK xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 01 Okt 2008 22:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

laatste paar chapters voor ons nog te gaan maar in japan is in de tussen tijd al aangekondigd dat daar nog 1 laatste Beck Volume gaat verschijnen in die laatste volume wordt de laatste dag van Eddy lee beschreven
http://www.animenewsnetwork.com/news/2008-09-04/beck-manga-side-story-to-run-in-japan-in-october

ik hoop eigenlijk nog steeds dat ze een vervolg gaan maken op de anime want die loopt nu maar tot de eerste 12 volumes volgens mij :S dus 21 volumes kunnen nog geanimeerd worden ik hoop dat ze dat ook nog doen ik heb alleen niet veel hoop
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 30 Nov 2008 12:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

sinds gister avond staat de nieuwste chapter weer online ivp de normale 1 chapter hebben ze dit keer 99 +100 te gelijk gereleased nu nog maar 3 chapters van eddy lee en dan is het afgelopen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
shikamaru BerichtGeplaatst: 27 Apr 2009 01:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Nov 2006
Berichten: 118

vraagje weet iemand wanneer chapter 101 en 102 van Beck vertaald worden? De website van Phase3 ligt al een paar weken plat en ik zie tot nu toe nergens iets op het internet staan qua vertalingen.. weet iemand of ze ook ergens anders te lezen zijn..??

laat maar ik heb de chapters gevonden alleen dan niet vertaald door Phase3. je kan ze vinden op onemanga.com

een erg goed einde voor de manga heb echt genoten van de laatste 2 chapters
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
BeWario BerichtGeplaatst: 22 Aug 2010 16:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Nov 2008
Berichten: 2882

loopt de manga dan nog door na de anime? had iemand dat niet eerder kunnen zeggen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group