Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Wie pakt de meeste medailles?
China
50%
 50%  [ 11 ]
Verenigde Staten
31%
 31%  [ 7 ]
Ander
18%
 18%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 22

Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 10 Aug 2008 11:36    Onderwerp: Olympische Spelen 2008 Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Met de Olympische Spelen mag een topicje wel om bij te houden wat België en Nederland doen, en welke sporten jij volgt. Ook een kleine poll

Laatst aangepast door Joni Philips op 03 Nov 2012 11:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 10 Aug 2008 11:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

China eindigt bovenaan de medaillespiegel denk ik. Mooie prestatie van Nederland op het zwemmen. Toch had ik van onze wereldkampioen wielrenster toch wat meer verwacht dan een zesde plaats.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 10 Aug 2008 13:14    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Ik hoop dat het voetbalelftal ook een medaille haalt. Dat moet ook lukken.

Citaat:
Mooie prestatie van Nederland op het zwemmen.

Dat vindt ik nu jammer niks van gezien. Ik zie toruwens dat we net niet ons oud wereldrecord verbroken hebben jammer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sjoerd van der Meer BerichtGeplaatst: 10 Aug 2008 16:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Jul 2006
Berichten: 1203

Ik denk ook dat china de meeste medailles binnenhaalt omdat zij gewent zijn aan het klimaat. Als je ziet hoe al die sporters zweten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Niels BerichtGeplaatst: 10 Aug 2008 19:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Aug 2007
Berichten: 292

Ik denk wal dat China het goed gaat doen, maar toch gok ik nog steeds op de VS, met China als naderende tweede.
België maakt trouwens maar kans op 2-3 medailles.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
im2 BerichtGeplaatst: 10 Aug 2008 23:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2006
Berichten: 1967

Ik gok op de VS maar het zal wsl nipt zijn.
Hier kan je de stand vinden trouwens:
http://results.beijing2008.cn/WRM/ENG/INF/GL/95A/GL0000000.shtml

Nu is het wachten op de eerste Belgische medaille.
Op Ilse Heylen moeten we niet meer rekenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tom_V BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 07:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Aug 2006
Berichten: 1712

im2duvi schreef:
Nu is het wachten op de eerste Belgische medaille.


Onze voetballers pakken een medaille. Plots steekt bij iedereen weer dat kleffe België-gevoel op, worden de jongens door een mensenzee op de Grote Markt van Brussel ontvangen en krijgen de Vlaamsgezinde politieke partijen rake klappen. In plaats van een staatshervorming met meer bevoegdheden voor de gewesten krijgen we weer een unitair België, mét forse loonsverhoging voor ons koningshuis en invoering van het Frans als enige landstaal. Vlaamsgezinde landgenoten steken massaal de grens over naar Nederland en vragen er politiek asiel aan.

Sorry, het is weer maandagochtend.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 08:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Zou die Water Cube toevallig te kort zijn? Er worden continu wereldrecords gebroken. Geloof ik al 5 wereldrecords gebroken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
im2 BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 11:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2006
Berichten: 1967

Joni Philips schreef:
Zou die Water Cube toevallig te kort zijn? Er worden continu wereldrecords gebroken. Geloof ik al 5 wereldrecords gebroken.


Nee, dat is gewoon omdat ze betere zwempakken hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 11:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Dat verklaart veel Anders had ik het wel een leuk idee gevonden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Neerhof BerichtGeplaatst: 11 Aug 2008 12:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2297

Tibet pakt de meeste medailles.

Laatst aangepast door Neerhof op 12 Aug 2008 10:55; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Aug 2008 10:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Oke, een stuk of 10 wereldrecords al in de Water Cube. Hopelijk kan de atletiek dat evenaren. Sowieso haal je daar een wereldrecord in het Polstokspringen bij de vrouwen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 12 Aug 2008 10:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Michael Phelps op de 200 vrij was echt een 'one man race'. Het is natuurlijk knap wat hij doet, maar het maakt het er niet echt spannender op. Vanaf de eerste seconde lag hij al voorop.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 12 Aug 2008 10:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

Tja hij is gewoon geniaal. De prestatie van de Amerikaanse mannen in de estafette was ook fenomenaal, letterlijk seconden onder het oude wereldrecord.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Devilly BerichtGeplaatst: 12 Aug 2008 10:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Het mooie is dat zijn techniek, volgens het boekje, nou niet echt perfect is te noemen.

De estafette was inderdaad ook erg mooi, al had ik het Frankrijk ook van harte gegund. Eerlijk gezegd had ik ook wel verwacht dat Bernard het tot een goed einde zou brengen, maar daar had ik het dus toch even mis. Spannend was het in ieder geval. Hoe die Amerikanen achteraf stonden te brullen als een stelletje apen was ook wel mooi.

Wel jammer trouwens dat Nederland nu tiende staat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 12 Aug 2008 11:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

Ik vond zijn strokes op de 200vrij ook behoorlijk lang, dat viel me idd op, maar t deed hem goed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Devilly BerichtGeplaatst: 12 Aug 2008 16:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Roderick schreef:
Ik vond zijn strokes op de 200vrij ook behoorlijk lang, dat viel me idd op, maar t deed hem goed.


'strokes'? In het Nederlandse zwemmen noemen wij dat eigenlijk nog steeds gewoon 'slagen'. Zijn slagen waren inderdaad behoorlijk lang, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn als je effectief zwemt. Ik doelde meer op zijn '1-op-2 slag', waarmee ik doel op de manier van zwemmen die je vaak te zien krijgt bij zwemmers die per twee armslagen één keer ademen. Je krijgt dan een bepaald ritme: rechts, links...rechts, links...rechts, links...enz. (of andersom, afhankelijk van de kant waar je ademt).

------

Nederland 13de, gaat wel lekker zo... Pieter van den Hoogenband heb ik ook nog zien zwemmen, maar die zie ik het niet meer maken. Met wat geluk een 3de plaats, maar dan moet echt alles in zijn voordeel werken. Aan de andere kant was het toch weer te zien dat hij aan het einde van de race weer terug komt.

Verder heb ik eigenlijk niets gekeken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 12 Aug 2008 16:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

Ik kon even niet op het nederlandse woord komen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 08:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

En opnieuw zes records bij het zwemmen, vooral het record op de estafette, 5 seconden sneller dan de oude tijd was indrukwekkend. Phelps zit ondertussen op 5.

Judo ook afgelopen voor de Belgen: sinds 1984 hadden we telkens medailles gehaald op de OS, nu niet. Een tijdperk is afgelopen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 10:16    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Ik vind echt dat er teveel zwemwedstrijden zijn hoor. Waar slaat het nou op dat een zwemmer 8x goud kan halen?!?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 10:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Tja, zwemmen is altijd een hoogtepunt van de Olympische Spelen geweest. Samen met de atletiek en het turnen zijn de zwemsporten de reden voor de OS.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 10:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Ja maar het is gewoon een beetje te veel geworden, er zijn voor zowel mannen als vrouwen 17 gouden medailles te verdienen met de zwemwedstrijden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 10:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Sinds 1988 is er amper 1 event bijgekomen bij het zwemmen. Sinds 1968 zijn er 15 events in het zwemmen. Het is echt onderdeel van de spelen. Ik kijk eerder op bij het worstelen en het schieten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 13 Aug 2008 12:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Dat zal allemaal best, maar als je al vier verschillende soorten slagen hebt, dan van alle minstens 2 afstanden, dan nog allemaal combinaties met of zonder team, en ook nog eens open waterzwemmen... Dan verliezen die medailles snel hun waarde vind ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
im2 BerichtGeplaatst: 16 Aug 2008 16:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Aug 2006
Berichten: 1967

Iemand de 100m gezien?

Usain Bolt loopt een wereldrecord terwijl ie zit uit te lopen Echt indrukwekkend
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group