Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008 20:19    Onderwerp: Dragon Ball/Z/GT - Manga & Anime Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mrt 2008
Berichten: 1880

Citaat:
Dragon Ball is een Japanse mangaserie geschreven en geďllustreerd door Akira Toriyama. De serie werd oorspronkelijk gepubliceerd in het blad Weekly Shōnen Jump van 1984 tot aan 1995 en is daarna omgezet in 42 albums. Het verhaal is geďnspireerd op het Chinese literaire volksvroman Reis naar het westen. Sinds de introductie van de Dragon ball is het een van de meest populaire mangaserie, vooral in Japan en Noord-Amerika. In 2007 zijn er meer dan 150 miljoen albums van de serie verkocht. Verschillende manga schrijvers halen inspiratie uit de serie voor hun eigen werk waaronder Naruto en One Piece. Naast de manga is ook de anime (tekenfilmserie) zeer populair. Deze anime is opgesplitst in 3 delen; Dragon Ball (153 afl.), Dragon Ball Z (291 afl.) en later Dragonball GT.


Ik zag geen topic staan over toch wel 1 van de grootste/bekendste anime serie die er is. Ik ben zelf een groot fan van de hele anime hoewel sommige GT een stuk slechter vond vind ik het wel leuk om een soort mix te zien van DB en DBZ.

Heb pas nog bijna alle films gezien en de DB saga+ de DBZ saga(ben bij het einde van de Androids saga, heb niet veel tijd meer voor zoveel afleveringen) en daarna begin ik natuurlijk weer aan DBGT.
Ik ben zelf iemand die echt opgegroeid is met de serie en natuurlijk kwam voor de geel harige Goku als een grote verassing en daarmee blijft die toch wel 1 van mijn favoriete personages.

De beste 2 films vond ik toch wel: Bardock the father of Goku en Dragonball Path to Power, gewoon omdat ik Bardock echt heel bruut vind je ziet gewoon dat hij niet hetzelfde is als Goku maar hij is wel 1 van de enige die het echt tegen Frieza durfde op te nemen(Vind het wel jammer dat hij nooit Goku als Super Saiyan heeft kunnen zien, zijn reactie zou geweldig zijn denk ik)

En mijn favoriete moment in Path to Power is toch wel de Kamehameha op het laatste echt een kippenvel moment vond ik dat. Maar wat vinden julie nou echt van de serie? vind je het uitmelkerij of toch een hele hele vette serie, en hoe zit het met de games vind je bijvoorbeeld Burst Limit wel een goede stap? of zag je het toch liever anders zoals een Tenkaichi 4. Deel hier je nostalgische verhalen over de anime of kraak het hele zootje af.. anyway have fun
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

DB BDZ = toppie
DBGT = Kut

Enigste wat ik erg hekelde is een powerlevel van 200 naar 500.000.000. Plus dat er velen fouten waren alleen in DBZ.

Goku wordt terug gewenst moet hele weg terug lopen Snake way.
Krillin is er direct meende ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Shino D BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008 20:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Mei 2008
Berichten: 24

Goede serie. Alleen zijn er betere Shounen anime´s op het moment.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008 21:32    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Kurosaki01 schreef:
Goku wordt terug gewenst moet hele weg terug lopen Snake way. Krillin is er direct meende ik.
Krillin is nooit Snake Way gepasseerd, dat helpt. Hij moest niet naar Kai.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CengizMan BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008 21:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 10 Aug 2007
Berichten: 534

Ik heb zelf erg veel DraonBall Z gekeken, al kon ik het niet helemaal volgen. DragonBall GT vond ik leuk door de érg ironische humor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008 21:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Joni Philips schreef:
Kurosaki01 schreef:
Goku wordt terug gewenst moet hele weg terug lopen Snake way. Krillin is er direct meende ik.
Krillin is nooit Snake Way gepasseerd, dat helpt. Hij moest niet naar Kai.


Krillin heeft ook onder Kai getraind samen met Tien,Yamcha en Chaotz zhou(of hoe je het ook schrijft). Piccolo niet meer hij was al terug gewenst toen krillen kwam. Hun met zen vieren hebben zelfs nog met Ginyu Force(captain uitgezonderd) gevochten op Kai's planeetje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 30 Mei 2008 22:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Nee, Krillin heeft niet tegen de Ginyu Squad gevochten bij Kai. Sowieso was dat filler. Het was Chaozu vs. Guldo, Yamcha vs Recoome en Tien tegen de andere twee.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 01 Jun 2008 03:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Joni Philips schreef:
Nee, Krillin heeft niet tegen de Ginyu Squad gevochten bij Kai. Sowieso was dat filler. Het was Chaozu vs. Guldo, Yamcha vs Recoome en Tien tegen de andere twee.


Maar goed dat geldt voor die andere drie dan wel. Yamcha lag in een vijver langs capsule korps. die heeft ook bij Kai getraint en toen piccolo terug werdt gewenst ging alleen zijn ring boven zijn hoofd weg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 01 Jun 2008 09:09    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Je weet toch ook niet welke tijd zij nodig hadden? In tegenstelling tot Goku volgden we hen niet continu. Zij waren ook een pak krachtiger, dus sneller dan Goku. Ze moesten ook geen krachten bewaren voor een gevecht erna.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 01 Jun 2008 11:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mrt 2008
Berichten: 1880

Heb die pas nog gedaan met neefje(Is helemaal blij met me PS1) en wat is die sloom gek maar vroeger vond ik hem ook erg vet maar nu alles behalve van vet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 01 Jun 2008 11:49    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Joni Philips schreef:
Je weet toch ook niet welke tijd zij nodig hadden? In tegenstelling tot Goku volgden we hen niet continu. Zij waren ook een pak krachtiger, dus sneller dan Goku. Ze moesten ook geen krachten bewaren voor een gevecht erna.


Ja maar aangezien krillen en gohan op namek veel moesten reizen en ook niet overal 1 2 3 waren. Was dat allemaal rond dezelfde tijd Krillin ariveerde toen Shenlon er nog was hij verscheen zelfs tussen alle mensen in. Terwijl ze met de wens van te voren Krillin naar het naar het aard station wensten maar dat zou toch beteken dat hij bij Kami kwam. de 2e wens was om hem terug te halen en de derde was om Yamcha terug te brengen ook hij verscheen toen Shenlon er nog was.

Let wel op het gaat hier nog om de Namek dragonballs met 3 wensen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 01 Jun 2008 12:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

ik vind gt wel leuk, de eerste 15eps zijn kut maar daarna wordt het steeds beter babyvegeta is nu bijna dood bij mij en ik vind ss4 er egt vet uit zien, zit nu ong bij ep 38
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 18:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Ik hoop wel dat jullie weten dat, de Super Saiyan 4 vorm niet door Akira Toriyama is getekend? Hij is niet lelijk, nee. Maar ik prefereer toch de 'Original Super Saiyan'. Oftwel, Goku na zijn transformatie op Namek.

En qua games moet ik zeggen dat ik Budokai 3 en Budokai Tenkaichi 3 een gedeelde eerste plaats geef. Qua oude games, vind ik Ultimate Battle 22 heel goed. Final Bout was leuk, maar ik noem toch twee grote minpunten:

- langzame gameplay
- 6 verschillende Goku's
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 19:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

ik vind die vorm wel stoer ^^ maar ik vind ook wel dat het na freeza had meoten eindigen dat was het beste gewweest maar ik heb ook van de rest genoten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 19:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Buu vond ik niet zo leuk.
Ik moet wel zeggen dat ik Cell ook een geweldige vijand vind. Vooral in zijn eerste vorm is-ie vet... ook in de serie vind ik de afleveringen waar-ie nog niet is ge-evolueerd het leukst.

Wie vinden jullie van de females trouwens het leukst? Ik vind Bulma en #18 helemaal geweldig! #18 is trouwens ook een van mijn favoriete personages in Budokai Tenkaichi 3...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 19:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mrt 2008
Berichten: 1880

Buu saga vond ik ook niet echt geweldig maar ik volgens mij heeft Toriyama wel geholpen met het concept van SSJ 4 Goku maar dat kan natuurlijk ook fout zijn.
Mijn favoriete female character is denk ik toch 18 omdat ze in games erg goed is en in de serie een vrouwlijke vegeta en ik denk dat ik Pan en Bulma op een gelijke plek moet zetten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 19:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Lilyman schreef:
Buu vond ik niet zo leuk.
Ik moet wel zeggen dat ik Cell ook een geweldige vijand vind. Vooral in zijn eerste vorm is-ie vet... ook in de serie vind ik de afleveringen waar-ie nog niet is ge-evolueerd het leukst.


Pokémons evolueren, Saiyans evolueren niet.

-----

Sorry dat ik het zeg, maar de vrouwen in DBZ zijn gewoon ondergeschikt aan de mannen. Naja, op Frieza na dan en dat is zelfs geen echte vrouw. In mijn gedachtengang zal dat echter nooit veranderen. Die kleur + die stem = vrouw.

Het enige dat de Cell-saga echt levendig houdt, is het gevecht van Gohan tegen Cell. Dat was (bijna) net zo geweldig als Goku tegen Frieza. Wie moest er nu niet huilen toen Android 16 het loodje legde (om het maar even respectvol te zeggen). ^^ Persoonlijk vind ik dat stuk nog een stuk beter dan het gevecht op Namek.

Buu was leuk, al waren de oorbel-transformaties e.d. echt helemaal niets. Vegeta stelde zich aan en dat is niets voor zijn personage. It just didn't fit in!

En nog iets:
1) De Oozaru is tof, want zonder hem was het einde van de Saiyan saga minder spectaculair. En kon die dikke (naam vergeten ) Vegeta's staart er niet afhakken en zo mallotig wegrennen.
2) De Super Saiyan vorm is ook tof, want daar draait heel het DBZ verhaal in eerste instantie om.
3) De Super Saiyan 2 vorm is enkel tof, omdat Gohan hierdoor zo'n beest lijkt.
4) De Super Saiyan 3 vorm is saai, boring en niet leuk. Daarbij moeten die mensen hoog nodig eens naar de kapper.
5) De Golden Oozaru is net zo saai en daarbij zit hij ook nog eens in GT, wat het nog veel erger maakt.
Last but not least ) De Super Saiyan 4 vorm is ongeďnspireerd en een slap aftreksel van de rest.


Laatst aangepast door Devilly op 24 Jun 2008 20:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 19:58    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

#18 owned en devilli dat heb ik ook met freeza,ik dacht lang geleden dat het een vrouw was en zeg nu nog steeds "ze"

#18 vind ik de koelste uit dbz en pan uit gt, van de vrouwen dan

ik vind vegeta trouwens egt dom bij gt hij is niet meer sterk :S bij dbz kokn hij ook nog wat maar bij gt kan alleen goku het nog ...das neit echt koel


Laatst aangepast door dark lars op 24 Jun 2008 20:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 19:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mrt 2008
Berichten: 1880

Je moet de eerste Brolly film zien daar is Vegeta pas een piepert niet normaal meer en Goku die aleen maar flauwe grapjes maakt of gaat lachen waneer die gemept wordt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kurosaki01 BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 20:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 20 Dec 2006
Berichten: 4334

Frieza kan je eigenlijk niet indelen. Maar als je toch moest kiezen natuurlijk een man. Zei King Cold niks iets over dat het zijn zoon was in iedergeval praatte hij daar in mannelijke zin over.

Cell VS Gohan is beter als Goku VS Frieza.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

MarcianoNL schreef:
Je moet de eerste Brolly film zien daar is Vegeta pas een piepert niet normaal meer en Goku die aleen maar flauwe grapjes maakt of gaat lachen waneer die gemept wordt


ja ik heb hem ook gezien, vond het verhaal wel erg goed alleen het gevecht echt slecht-_- broly owned iedereen en dan ineens is het gevecht voorbiij ^^

Ik vind gohan -cell ook leuker, het gevecht dan , het verhaal erachter neit.
Gohan is gewoon heel cool met dat piccolo pak in tegenstelling met wanner hij groot is in gt, daar ist een een nooBB
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 20:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mrt 2008
Berichten: 1880

Vegeta geeft zijn power aan Goku en opeens valt iedereen flauw en goku doet 1 keer een dragon puch en Brolly is dood erg dom gedaan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Wikipedia schreef:
The Super Saiyan 4 was designed by Toei artist Katsuyoshi Nakatsuru, and was designed to more closely resemble the Saiyan Ape form which appears early in the written series.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 20:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Frieza is een man, Cooler is zijn broer, King Cold is zijn vader.
Echter moet ik wel zeggen dat het personage is ingesproken door een vrouw.

En Vegeta is denk ik toch mijn favoriete mannelijke karakter. Hij heeft een ego groter dan de Mt. Everest. Dat maakt Vegeta Vegeta. Ik moet ook zeggen dat ik Vegeta er in zijn Super Saiyan-versie er beter uit vind zien.

Verder kan ik je vertellen dat #18 geweldig is. Niet alleen in de games, maar ook qua personage. Krillin heeft overigens wel de mooiste vrouw uit de serie gehad...

VEGETA'S RESPECT:
"You're better than me, Kakarot. You are the best".
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dark lars BerichtGeplaatst: 24 Jun 2008 20:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 912

Lilyman schreef:
Frieza is een man, Cooler is zijn broer, King Cold is zijn vader.
Echter moet ik wel zeggen dat het personage is ingesproken door een vrouw.

En Vegeta is denk ik toch mijn favoriete mannelijke karakter. Hij heeft een ego groter dan de Mt. Everest. Dat maakt Vegeta Vegeta. Ik moet ook zeggen dat ik Vegeta er in zijn Super Saiyan-versie er beter uit vind zien.

Verder kan ik je vertellen dat #18 geweldig is. Niet alleen in de games, maar ook qua personage. Krillin heeft overigens wel de mooiste vrouw uit de serie gehad...

VEGETA'S RESPECT:
"You're better than me, Kakarot. You are the best".


ditto
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group