| Auteur |
Bericht |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Volgende
|
| konnichiwa |
Geplaatst: 31 Mei 2008 22:49 Onderwerp:
| |

|
Je reviewt toch wel veel meer dan andere sites hoor Joni...Welke BNL site reviewed sneller? |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Kurosaki01 |
Geplaatst: 01 Jun 2008 03:08 Onderwerp:
| |

|
96 en 97 zij ook af. Morgen post ik ze wel.  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| konnichiwa |
Geplaatst: 01 Jun 2008 03:09 Onderwerp:
| |

|
|
| Terug naar boven |
|
|
| Kurosaki01 |
Geplaatst: 01 Jun 2008 03:10 Onderwerp:
| |

|
| konnichiwa schreef: | | =p Lol over wat gaan ze? |
Gewoon One Piece arc 4 en 5. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| konnichiwa |
Geplaatst: 01 Jun 2008 03:14 Onderwerp:
| |

|
Ok, doet me er aan denken dat het weer lang geleden is dat ik nog eens een epi zag . |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Kurosaki01 |
Geplaatst: 01 Jun 2008 03:16 Onderwerp:
| |

|
| konnichiwa schreef: | Ok, doet me er aan denken dat het weer lang geleden is dat ik nog eens een epi zag . |
Volg je alleen de manga? Ik meende dat je zei dat je het een goede anime vindt. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| konnichiwa |
Geplaatst: 01 Jun 2008 03:17 Onderwerp:
| |

|
| =p Nee anime ook, daarom 'epi zag' =p. Anders was het wel 'Chapter las'. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Kurosaki01 |
Geplaatst: 01 Jun 2008 03:19 Onderwerp:
| |

|
| konnichiwa schreef: | | =p Nee anime ook, daarom 'epi zag' =p. Anders was het wel 'Chapter las'. |
Ja maar lang geleden een epi zag. Die komen toch om de week uit. Ik bedoel daarmee of je gestopt was of stapel je.  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Devilly |
Geplaatst: 02 Jun 2008 16:18 Onderwerp:
| |
![]()
|
| Uchiha_Shadow schreef: | | Devilly schreef: | | Uchiha_Shadow schreef: | | Korte anime? Tja, er zijn gigantisch veel anime met maar 13 afleveringen, daar kan ik er zo een stuk of 20 van aanraden. Korter dan dat wordt wat lastiger - er zijn een aantal goede OVA's (zoals FLCL). Voor de rest kun je natuurlijk altijd films gaan kijken. |
Zou je me dan eens wat willen aanraden, a.u.b.?  |
Wat precies? Anime van 13 eps, OVA's of films? En van welk genre? |
Voorlopig houd ik het wel bij korte anime's (van niet veel meer dan 20 episodes) en films. Welk genre kan ik niet precies zeggen, aangezien ik daar nog niet zoveel verstand van heb bij anime's. Neon Genesis Evangelion vond ik behoorlijk goed, Death Note vond ik eigenlijk wel geweldig en voor de rest kan ik vooral genieten van humor, en actie, zoals die in Naruto (het begin) en Hikaru no Go voorkomt. Het tofste wat ik tot nu toe eigenlijk heb gezien, vind ik nog steeds Howl's Moving Castle. Misschien dat je nu enig idee hebt wat ik wel kan waarderen?! Hopelijk kun je me wat tips geven. Als je nog steeds geen idee hebt, kun je wel gewoon de kwalitatief goede anime's en films opnoemen. Daar zullen vast een paar leuke voor mij tussen zitten. Uiteindelijk komt het er eigenlijk op neer dat ik enkel het horror-genre totaal niet zie zitten, maar dat is dan ook meer vertegenwoordigt in normale films. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 02 Jun 2008 17:57 Onderwerp:
| |

|
| Devilly schreef: | | Uchiha_Shadow schreef: | | Devilly schreef: | | Uchiha_Shadow schreef: | | Korte anime? Tja, er zijn gigantisch veel anime met maar 13 afleveringen, daar kan ik er zo een stuk of 20 van aanraden. Korter dan dat wordt wat lastiger - er zijn een aantal goede OVA's (zoals FLCL). Voor de rest kun je natuurlijk altijd films gaan kijken. |
Zou je me dan eens wat willen aanraden, a.u.b.?  |
Wat precies? Anime van 13 eps, OVA's of films? En van welk genre? |
Voorlopig houd ik het wel bij korte anime's (van niet veel meer dan 20 episodes) en films. Welk genre kan ik niet precies zeggen, aangezien ik daar nog niet zoveel verstand van heb bij anime's. Neon Genesis Evangelion vond ik behoorlijk goed, Death Note vond ik eigenlijk wel geweldig en voor de rest kan ik vooral genieten van humor, en actie, zoals die in Naruto (het begin) en Hikaru no Go voorkomt. Het tofste wat ik tot nu toe eigenlijk heb gezien, vind ik nog steeds Howl's Moving Castle. Misschien dat je nu enig idee hebt wat ik wel kan waarderen?! Hopelijk kun je me wat tips geven. Als je nog steeds geen idee hebt, kun je wel gewoon de kwalitatief goede anime's en films opnoemen. Daar zullen vast een paar leuke voor mij tussen zitten. Uiteindelijk komt het er eigenlijk op neer dat ik enkel het horror-genre totaal niet zie zitten, maar dat is dan ook meer vertegenwoordigt in normale films. |
Als je Howl's Moving Castle top vind dan zijn de rest van de Ghibli films eigenlijk ook verplicht: Spirited Away, My Neighbor Totoro, Grave Of The Fireflies hebben allemaal dezelfde magie (voor een volledige lijst kun je hier kijken.
Films van andere bedrijven: Tekkonkinkreet heeft dezelfde magie als Ghibli films (en vond ik eigenlijk nog beter). Steamboy ook. Byousoku 5 Centimeter is een prachtige romantische film. En Mind Game als je iets raars wilt proberen met veel diepte.
Korte anime? FLCL, Full Metal Panic: The Second Raid, Read Or Die, Kaiba, Elfen Lied (zit wel horror in... maar goed, Death Note ook wel een beetje)
Oh en nog even een anime die niet kort is maar ik iedereen gewoon aan raadt (geloof me, het pakt je meteen en laat je niet meer los): Monster. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| shikamaru |
Geplaatst: 02 Jun 2008 18:44 Onderwerp:
| |

|
monster is echt een ziek goede manga/anime ben nu zelf alle afleveringen aan het downloaden en ze zijn ERG goed!!!!! de manga is ook ZIEK goed naast death note is monster 1 van mijn favorieten !!!!!!  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Devilly |
Geplaatst: 02 Jun 2008 19:28 Onderwerp:
| |
![]()
|
@ Uchiha_Shadow: dank u! Ik heb weer wat te doen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 02 Jun 2008 20:16 Onderwerp:
| |

|
| shikamaru schreef: | monster is echt een ziek goede manga/anime ben nu zelf alle afleveringen aan het downloaden en ze zijn ERG goed!!!!! de manga is ook ZIEK goed naast death note is monster 1 van mijn favorieten !!!!!!  |
Hoe ver ben je? Ik lees nu volume 12  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| dark lars |
Geplaatst: 03 Jun 2008 18:41 Onderwerp:
| |

|
Joni
je geeft dbz veel te weinig credit, terwijl voor heel veel mensen toch een van de beste anime's is. Best vreemd ^^. Het is ook gewoon een goede serie dus ik snap het eigenlijk ook helemaal niet, ook bescgrijf je naruto veel uitgebreider ( 14 arcs ?) en dan ook de arcs waarin niks gebeurt. Die laat je bij dbz weg of doet ze met een regel af.
wel objectief blijven he  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| dark lars |
Geplaatst: 03 Jun 2008 18:50 Onderwerp:
| |

|
| shikamaru schreef: | monster is echt een ziek goede manga/anime ben nu zelf alle afleveringen aan het downloaden en ze zijn ERG goed!!!!! de manga is ook ZIEK goed naast death note is monster 1 van mijn favorieten !!!!!!  |
ik heb net deel 1 bestelt voor 11 euro ^^ wel engels dus das wel beter wel een beetje duur maar mss kan ik ergens goedkoper krijgen . Hopelijk vind ik hem ook goed ben namelijk ook fan van death note |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jun 2008 19:47 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| dark lars schreef: | Joni
je geeft dbz veel te weinig credit, terwijl voor heel veel mensen toch een van de beste anime's is. Best vreemd ^^. Het is ook gewoon een goede serie dus ik snap het eigenlijk ook helemaal niet, ook bescgrijf je naruto veel uitgebreider ( 14 arcs ?) en dan ook de arcs waarin niks gebeurt. Die laat je bij dbz weg of doet ze met een regel af.
wel objectief blijven he  | Dragon Ball Z is een titel die leidt onder zijn reputatie. In zijn tijd was het een prachtig staaltje, maar de serie is grotendeels gebouwd rond gevechten die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn. Met een kritisch oog zie je verder dan zijn oude reputatie. trouwens, vergeet niet, de laatste 3 DBZ saga's waren niet eens gepland. De serie is gevuld met ergerlijke filler, herhalende animaties, een zeer eenvoudig verhaal, ...
En ja, Naruto heb ik in meer arcs beschreven omdat er daar meer arcs waren. Dragon Ball Z is nu eenmaal maar vijf saga's. Toriyama heeft zijn DBZ in vier saga's geschreven. En ze vormen allemaal hetzelfde plot: introductie villain via subvillains - trainen - vechten - villain uitgeschakeld. De opdeling is daarom ook een pak makkelijker. Ik dacht eerlijk gezegd dat Naruto korter ging zijn. En ik heb ongeveer evenveel DBZ reviews als Naruto reviews. Dan moet ik nog beginnen aan DBGT en DB. Dat zijn nog eens 4 + 5 reviews. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| dark lars |
Geplaatst: 03 Jun 2008 19:57 Onderwerp:
| |

|
| en toch vind ik dat. je doet dbz tekort want wat dbz deot, doet het goed, beter dan welke anime ook in zijn soort. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 03 Jun 2008 20:00 Onderwerp:
| |

|
| Joni Philips schreef: | | dark lars schreef: | Joni
wel objectief blijven he  | Dragon Ball Z is een titel die leidt onder zijn reputatie. In zijn tijd was het een prachtig staaltje, maar de serie is grotendeels gebouwd rond gevechten die eigenlijk allemaal hetzelfde zijn. Met een kritisch oog zie je verder dan zijn oude reputatie. trouwens, vergeet niet, de laatste 3 DBZ saga's waren niet eens gepland. De serie is gevuld met ergerlijke filler, herhalende animaties, een zeer eenvoudig verhaal, ...
En ja, Naruto heb ik in meer arcs beschreven omdat er daar meer arcs waren. Dragon Ball Z is nu eenmaal maar vijf saga's. Toriyama heeft zijn DBZ in vier saga's geschreven. En ze vormen allemaal hetzelfde plot: introductie villain via subvillains - trainen - vechten - villain uitgeschakeld. De opdeling is daarom ook een pak makkelijker. Ik dacht eerlijk gezegd dat Naruto korter ging zijn. En ik heb ongeveer evenveel DBZ reviews als Naruto reviews. Dan moet ik nog beginnen aan DBGT en DB. Dat zijn nog eens 4 + 5 reviews. |
Ik ben het helemaal 100% eens met Joni. Ik dacht eerst ook dat DBZ super is maar als je wat meer anime kijkt snap je dat er maar een paar elementen goed zijn in DBZ. De anime doet echter ook vele, vele dingen fout (bijvoorbeeld alle fillers, te langzaam tempo etc etc) en ik zou hem als "matig" bestempelen. Er zitten wat goede momenten in en af en toe wat leuke opbouw/karakters, maar meer dan dat niet. Het is een beetje cliche om DBZ samen te vatten als "gespierde kerels die 5 minuten lang opladen" maar af en toe komt het daar toch echt wel op neer.
| Citaat: | | wat dbz deot, doet het goed, beter dan welke anime ook in zijn soort. |
Helemaal 100% mee oneens  |
|
| Terug naar boven |
|
|
| dark lars |
Geplaatst: 03 Jun 2008 20:46 Onderwerp:
| |

|
tja, dat kan he. Ik heb nu nadat ik gt ook weer bijna af heb ook wel zo iets vcan ja nu weet ik het wel je gaat bijna dood en dan komt er iemand die leip gaat doen. maar ik zat wel elke dag cn te kijken om kwart over 5, was verschrikkkelijk blij toen het op yorin kwam en vond het heel erg toen het afeglopen was, de enigste anime die bij mij zulke "emoties" (lol?) veroorzaakte was tot nu toe death note en dat ook nog in lichtere mate.
Maar wie vond het nou neit geweldig toen goku aankwam op namek met the ginyu force ? en toen nimbus kwam om gohan van nappa te redden of piccolo die voor gohan sprong? De android saga was ook gewoon heel leuk met die dikke witte android. Krillen met A. 18 en ssj 2 gohan, dat waren toch momenten om van t egenieten gohan met 1 arm zoon kamehameha. daarna werd het wel wat minder ( na freeza werd het al minder ). Maar op zo veel punten is dbz leuker dan bijv naruto. Zoon serie met zoveel fans over de hele wereld, mensen die dagelijks nog oproepen doen aan tv stations om het weer uit te zenden, zoon serie kan je neit afdoen met 1 A4tje, en dan wel naruto veel aandacht geven, die net als dbz veel fillers heeft. Ook al waren de laatste 3 sagaas neit geplanned, denk je dat de maker van naruto door was gegaan als de eerse 2 arcs niet goed gingen? dat is dus echt onzin
ik begrijp je mening wel ofzo en ik vind dat ook wel ( alleen dan genuanceerder ). Maar dbz heeft zoveel momenten die je neit meer vergeet dat het echt bizar is dat je er zo negatief over bent. Eerder belachelijk |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jun 2008 20:54 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| Eigenlijk tonen een Bleach en een Naruto een veel uitgebreidere planning. En op het moment dat DBZ begon in de manga, kon hij poep tekenen en nog altijd scoren. Die saga's wilde hij niet tekenen, Frieza Saga was zijn einde van de serie. Hij werd gedwongen door zijn bazen, zij wilden meer geld verdienen. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| konnichiwa |
Geplaatst: 03 Jun 2008 20:59 Onderwerp:
| |

|
Wat Joni zegt....Akira vond al dat gedoe na Frieza zelf niet goed...
Ik vind One Piece en zelf Naruto een beter planning hebben . |
|
| Terug naar boven |
|
|
| dark lars |
Geplaatst: 03 Jun 2008 21:02 Onderwerp:
| |

|
| ik zie neit wat dat er mee te maken heeft maar het zal wel. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Uchiha_Shadow |
Geplaatst: 03 Jun 2008 21:33 Onderwerp:
| |

|
Een goede planning betekent dat het beter als geheel werkt. DBZ werkt niet als een geheel, je kunt elke saga als een herhaling zien.
En er zaten dan wel veel momenten in DBZ die vet waren, maar dat is geen excuus voor dat de overige 80% eigenlijk best slecht is. Dat een anime populair is of dat hij veel mensen aan de anime heeft gebracht is ook geen reden om hem "een hoger cijfer te geven" (of hoe je het ook wil noemen). Daarnaast kan ik ook dat soort momenten in Naruto opnoemen, en eigenlijk wel met elke anime die ik goed vond. Misschien is het een beetje flauw om het hier aan toe te schrijven, maar het simpele feit is dat mensen die nog niet bijzonder veel anime hebben gezien (waarvan DBZ vaak de eerste was) die vaak het leukste vinden, omdat ze nog niet weten wat voor soort leuke ervaringen er nog meer allemaal zijn.
En Joni geeft inderdaad gewoon per saga een evengrote review. Dat DBZ nou minder sagas heeft... tja. Als je zo graag wilt dat er nog meer over geschreven wordt schrijf je zelf toch ook wat stukjes?
Ik zit er ook aan te denken om wat anime reviews te schrijven van wat obscuurdere anime, zodat ik ipv constant mensen aan te raden ze gewoon kan verwijzen naar reviews Ben op het moment "Texhnolyze" aan 't kijken, een van de raarste anime die ik ooit heb gezien |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Joni Philips |
Geplaatst: 03 Jun 2008 22:23 Onderwerp:
| |
Eindredacteur

|
| En dat maakt review #100. Ik plande oorspronkelijk Akira, maar Ghost in the Shell lag me nu meer. Akira is te lang en die moet ik tweemaal kunnen bekijken voor een review. Moet mij ook terug even verdiepen in de manga. Daarvoor heb ik nu geen tijd. |
|
| Terug naar boven |
|
|
| Kurosaki01 |
Geplaatst: 03 Jun 2008 22:30 Onderwerp:
| |

|
Op naar nummer 1000.  |
|
| Terug naar boven |
|