Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina 1, 2  Volgende  
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 30 Sep 2006 20:26    Onderwerp: Classic games Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Okt 2003
Berichten: 606

Ik kreeg ineens zin om weer eens wat oude spellen uit het MS-DOS tijdperk te spelen, die ik bewaard heb van mijn oude 286 pc met 72MB harde schijf (!!). Ze werkten natuurlijk voor geen meter onder Windows XP, dus zoeken op Google was het logische vervolg. Resultaat: DosBox, een handig programma'tje dat MS-DOS emuleert zodat je (bijna) al de oude klassiekers probleemloos kan spelen. Mét Sound Blaster ondersteuning.

Zojuist maar even herinneringen opgehaald met onder andere Wolfenstein 3D, Summer Games en Winter Games, Yogho Yogho, Covering (een spel van 54,6KB) en Raptor. Welke zouden jullie wel eens opnieuw willen spelen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Michael Wildeboer BerichtGeplaatst: 30 Sep 2006 20:39    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Dec 2004
Berichten: 17

Wolfenstein 3D
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joker BerichtGeplaatst: 30 Sep 2006 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Summer en Winter games, geniaal
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 01 Okt 2006 01:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

Tyrian, een game die Raptor flink de kont schopte
Heb de game helaas nooit compleet gehad, maar alleen de demo was al zooo vet. Raptor wel compleet gehad, ook een erg fijne game, maar toch geen Tyrian.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Arrie BerichtGeplaatst: 01 Okt 2006 12:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Aug 2005
Berichten: 333

Paperboy, leuke game voor de atari was dat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
ikkevincent BerichtGeplaatst: 01 Okt 2006 20:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jan 2005
Berichten: 320

Roderick Vos schreef:
Tyrian, een game die Raptor flink de kont schopte
Heb de game helaas nooit compleet gehad, maar alleen de demo was al zooo vet. Raptor wel compleet gehad, ook een erg fijne game, maar toch geen Tyrian.


amen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NL|MegaMika BerichtGeplaatst: 01 Okt 2006 20:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 22 Okt 2003
Berichten: 606

ikkevincent schreef:
Roderick Vos schreef:
Tyrian, een game die Raptor flink de kont schopte
Heb de game helaas nooit compleet gehad, maar alleen de demo was al zooo vet. Raptor wel compleet gehad, ook een erg fijne game, maar toch geen Tyrian.


amen

Hmmm... eens proberen dan. Nog nooit van gehoord, maar als hij beter is dan Raptor moet het wel een héél goede game zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ikkevincent BerichtGeplaatst: 01 Okt 2006 20:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Jan 2005
Berichten: 320

ze zijn allebei vet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
De Dijk BerichtGeplaatst: 01 Okt 2006 22:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 28 Sep 2006
Berichten: 321

Jack Jazz Rabbit, dat was nog eens een vette game!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roderick BerichtGeplaatst: 01 Okt 2006 23:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jul 2004
Berichten: 3815

http://members.iinet.net.au/~vannevar/tyrian/

hier kun je em downloaden: Tyrian dus. Ook de fullversion! Snel DosBox een keer opzoeken dus!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nols BerichtGeplaatst: 02 Okt 2006 10:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Apr 2005
Berichten: 42

Constructor.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Neerhof BerichtGeplaatst: 02 Okt 2006 12:19    Onderwerp: Re: Classic games Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2297

Tom schreef:
Ik kreeg ineens zin om weer eens wat oude spellen uit het MS-DOS tijdperk te spelen, die ik bewaard heb van mijn oude 286 pc met 72MB harde schijf (!!). Ze werkten natuurlijk voor geen meter onder Windows XP, dus zoeken op Google was het logische vervolg. Resultaat: DosBox, een handig programma'tje dat MS-DOS emuleert zodat je (bijna) al de oude klassiekers probleemloos kan spelen. Mét Sound Blaster ondersteuning.

Zojuist maar even herinneringen opgehaald met onder andere Wolfenstein 3D, Summer Games en Winter Games, Yogho Yogho, Covering (een spel van 54,6KB) en Raptor. Welke zouden jullie wel eens opnieuw willen spelen?


Raptor

Dat heb ik vroeger zoveel gespeeld, jammer dat ik het niet meer heb
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 02 Okt 2006 14:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Een tijdje terug vond ik een oude floppydoos terug met stapels dosgames erin, alleen jammer genoeg zijn een heleboel van die floppies niet meer te gebruiken. Wel heb ik toen nog Colonization en Jazz Jackrabbit kunnen herinstalleren, en die waren nog steeds leuk.

Andere games die ik destijds veel deed en nog wel zou willen herspelen zijn de stapels adventures die Sierra uitbracht. PQ, KQ, QfG, Gabriel Knight, Conquest of the Longbow (die laatste heb ik laatst nog opnieuw uitgespeeld), erg leuke spellen. Gelukkig zijn er fan remakes van de eerste 3 Kings Quests; dezelfde puzzels, betere graphics. Een goede combinatie. Deze heb ik dan ook allemaal gespeeld.

@Tom: Dat Yogho Yogho spel ken ik nog wel. Als je op escape drukt sluit ie direct het spel af zonder naar een menu te gaan, en dat deed ik een keer per ongeluk toen ik er erg ver mee was... Mocht ik weer leuk opnieuw beginnen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Wickey de Viking BerichtGeplaatst: 02 Okt 2006 19:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Nov 2005
Berichten: 114

Mij staat nog iets bij van Tank Hunter ofzo iets. Kon je split-screen tegen elkaar spelen. Heb dat maanden lang met m'n klasgenootjes gespeeld.

Ik had ook ooit eens een Air Traffic Controller spel. Was echt te moeilijk voor woorden. en wat het nog moeilijker maakte is het feit dat deze eigenlijk een SuperVGA kaart nodig had, maar wij hadden toen helaas alleen nog maar een zwart-wit kaart/beeldscherm.

Jazz Jackrabbit ook hele goeie herrinnenringen aan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
we4kf00l BerichtGeplaatst: 11 Okt 2006 20:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 11 Okt 2006
Berichten: 1

Earth 2140
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sn34ky BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 09:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 377

De Dijk schreef:
Jack Jazz Rabbit, dat was nog eens een vette game!



Ik heb alle delen nog thuis liggen Heb het echt met veel plezier gespeeld!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Joni Philips BerichtGeplaatst: 12 Okt 2006 09:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

we4kf00l schreef:
Earth 2140
Komt net niet uit het DOS tijdperk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joker BerichtGeplaatst: 29 Okt 2006 20:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Dec 2005
Berichten: 2238

Ik speelde ook altijd Wacky Wheels, een soort slechte mario kart voor de pc
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
matie92 BerichtGeplaatst: 29 Okt 2006 21:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Sep 2006
Berichten: 15

k heb egt jaren lang jazz jack rabbit en return to castle wolfenstein gespeeld, masterlijk vet

en met jazz jack rabbit moet je voor de gein codes op internet gaan gebruike s grappig

Als je oude spelle wil spelen die op de nintendo 64 waren moet je project 64 downloaden, kan je ht op je comp spelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Erik_ BerichtGeplaatst: 29 Okt 2006 23:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Sep 2006
Berichten: 297

Jesse schreef:
Ik speelde ook altijd Wacky Wheels, een soort slechte mario kart voor de pc

Haha ja die speelde ik ook.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
link0007 BerichtGeplaatst: 17 Nov 2006 17:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jul 2006
Berichten: 314

The Elder scrolls: Arena... en laat die nou nèt gratis te vinden zijn op de officiële elder scrolls site
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Devilly BerichtGeplaatst: 24 Feb 2007 18:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Sep 2006
Berichten: 2484

Ik heb DosBox een keer gedownload, maar ik snap niet hoe ik dan het spel moet opstarten. Kan iemand mij dat uitleggen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 24 Feb 2007 19:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Ik weet niet precies waar je vastloopt, dus probeer dit maar.
Met Dosbox moet je eerst een schijf mounten voordat het werkt. Dit betekent dat je het programma een map op je harde schijf aanwijst en dat hij vervolgens met die map werkt alsof het een harde schijf is.
Dit klinkt wat vaag, maar ik zal eens een voorbeeldje geven:
Stel dat je Arena (of welk spel dan ook) in de map c:\spellen\arena hebt gegooid, en je wilt hem opstarten met Dosbox, dan moet je eerst (uiteraard) dosbox opstarten. Daarna typ je:

"mount c: c:\spellen\arena" (zonder de aanhalingstekens). Dit zorgt ervoor dat wanneer je naar de C schijf gaat in dosbox de inhoud hiervan eigenlijk de map met het spel is.

Als hij eenmaal gemount is kun je via standaard DOS commando's het spel opstarten:

"C:" -> om naar de C schijf te bladeren, wat dus in het echt de spelmap is
"dir" -> om te kijken welke bestanden er in de map staan. (persoonlijk vind ik "dir /w /p" makkelijker, dan staat het spul in kolommen en als het niet in één keer in het scherm past kun je erdoorheen bladeren)
Nu gewoon kijken of er een .exe is, en die opstarten door de naam van het bestand in te typen, zoals bijv.
"arena" of "arena.exe"

Probeer eens of het zo werkt. Als het te onduidelijk is moet je dat maar even zeggen.
Het is mogelijk dit proces te automatiseren met dosbox, maar dat kan ik evt later wel uitleggen. Kijk eerst maar of hij het zo doet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
heempie BerichtGeplaatst: 26 Feb 2007 00:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 29 Sep 2006
Berichten: 177

Wij hadden een oude Mac, daarop speelden wij altijd van die spelletjes weet bij god niet meer hoe ze heten... maar was wel lijp.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stefan L BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2007 13:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Dec 2006
Berichten: 667

Battle Isle 92 was echt de vetste strategy game die er was.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group