Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
No'tje BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 21:01    Onderwerp: Fighters en arcade sticks.. Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Hey,

Ik begin fighters steeds leuker te vinden en neem ze ook steeds serieuzer, vroeger was het gewoon voor de lol even een potje maar nu gebruik ik steeds meer een strategie en kijk steeds meer hoe de tegenstander speelt.

Ik vroeg me af of een arcade stick nou echt zijn voordelen heeft met fighters. Heb het nog nooit gedaan. En waar ik eigenlijk mee zit is dat ik nu fighters heb op PS3 en een op de PS4 maar ik zit er aan te denken om ook fighters op de PC te halen, omdat ik dan sommige fighters op een hogere resolutie en zo kan spelen. Denk aan Street Fighter IV en Mortal Kombat 9. Ik vraag me echter af of er ook community is op de PC. Want om nou een half uur te wachten tot dat er eindelijk iemand een match komt spelen..

http://www.bol.com/nl/p/bigben-arcade-stick-zwart-ps3-xbox-360-pc/1004004011552151/

Dacht aan deze. Geen PS4 ondersteuning maar ik zie sowieso geen pads met PS4 ondersteuning op dit moment.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 21:05    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Hoor wel van veel mensen dat ze met acrade stick makkelijker de commando's kunnen doen. Heb met arcade stick gespeeld, maar vind imo de controller fijner puur dat ik er aan gewend ben. Je hebt ook pro's die met console controllers spelen. Misschien kan je het eerst beter gaan proberen voordat je het koop, alleen jammer dat de arcades hier zijn uitgestorven. :p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 21:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ja, de laatste keer dat ik wat zag was in Duinrell maar dat is ook alweer tien jaar geleden. Maar ik heb het een en ander gelezen, denk dat ik nog even wacht met de aanschaf maar ik ben nog wel benieuwd wat de ervaringen zijn van andere mensen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 21:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Voor m'n PS3 heb ik de Hori Fighting Stick 3

Linkje naar IGN review

Zeer kwalitatief en duurbaar. Hetgeen bij vele sticks vaak een probleem vormt.

Overigens is ie square-based hetgeen toch wel handiger is bij games zoals Street fighter. Circle based is imho te onnauwkeurig.

Misschien dat je iets soortgelijks kan vinden voor de PS4?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 21:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Bij Street Fighter kreeg ik altijd blaren op mijn duim van de D-pad (verschillende controllers). Wat dat betreft is een stick natuurlijk beter. Verder is de stick denk ik nauwkeuriger voor bijvoorbeeld bij de combo's waarbij je kwart draaien van rechts-onder-rechts moet maken. Heb er zelf niet heel veel ervaring mee, alleen op events waar arcade kasten stonden. Het is wel echt ontzettend wennen om met arcade stick te spelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2014 00:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

elemeNt schreef:
Bij Street Fighter kreeg ik altijd blaren op mijn duim van de D-pad (verschillende controllers). Wat dat betreft is een stick natuurlijk beter. Verder is de stick denk ik nauwkeuriger voor bijvoorbeeld bij de combo's waarbij je kwart draaien van rechts-onder-rechts moet maken. Heb er zelf niet heel veel ervaring mee, alleen op events waar arcade kasten stonden. Het is wel echt ontzettend wennen om met arcade stick te spelen.


Ja, ik ook. Ik ben pas weer begonnen en mijn duimen beginnen al een klein beetje te voelen.

@MaartenL,

Ik heb gezocht en gevraagd maar op dit moment is er nog niks voor de PS4. Ik denk als ze Ultra Street Fighter IV uitbrengen voor de PS4 dat we dan ook gelijk wat sticks krijgen, maar met alleen Injustice.. nah.

square-based, oke. Ik zal het onthouden, wel waardeloos als ik die fight stick google dat ik dan alleen deze pagina tegenkom waar mensen erover praten. Ik zou mijn god niet weten of het een square-based stick is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2014 00:21    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Als ik teveel met me arcade stick speel krijg ik ook altijd blaren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2014 01:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Nin007 schreef:
square-based, oke. Ik zal het onthouden, wel waardeloos als ik die fight stick google dat ik dan alleen deze pagina tegenkom waar mensen erover praten. Ik zou mijn god niet weten of het een square-based stick is.


Het is inderdaad moeilijk te achterhalen of het square of circle based is.

Beetje onderzoek doen is hier de beste oplossing. Als de basis van de stick in een cirkel werkt, is het makkelijk om fouten te maken. Als de basis vierkant is, merk je meteen wat Quick-circle-forward/backward is. Ook is het makkelijker om een down-block vol te houden.

In ieder geval, geweldige stick tot nog toe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group