Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Down86 BerichtGeplaatst: 13 Feb 2014 13:18    Onderwerp: Gamescafe Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jun 2008
Berichten: 4

In de afgelopen maanden heb ik zitten denken wat gebeurd is met het gamescafe the game syndicate(TGS). Ik kwam er een paar jaar geleden bijna wel elke week en heb daar de nodige mede gamers leren kennen en ontmoeten. 5 jaar geleden is het gesloten in Den Haag als Rotterdam terwijl rond die tijd de games voor multiplayer juist groot begonnen te worden.

Nu vroeg ik mij dus af willen wij gamers geen meeting place hebben om tegen elkaar te gamen via lan of internet onder 1 dak als gamescafe?

Mijn eigen mening is dat het gewoon moet kunnen. Het was in de tijd van TGS 1 van mijn beste tijden in gaming. Keb vrienden gemaakt om gezamenlijk cod te spelen of een raid te doen met elkaar in wow of zombies afgeslacht op lan in l4d. 4 vs 4. Maar ben ik de enige die zo denkt of hoe zien jullie het? Ik ben zeer benieuwd naar jullie menig hierover.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 13 Feb 2014 13:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Daarom houden groepen vrienden onder elkaar ook vaak LAN party's. Een cafe kan leuk zijn, maar de meeste pc gamers gamen denk ik toch het liefst op hun eigen pc met hun eigen gear. Het is gewoon lastig om dat elke keer mee te slepen.

Er is ook wel een clubhuis bij het Bonami Spelcomputer Museum. Hier zit bijvoorbeeld Mouse-Control voor toernooien en workshops.

Wat ook steeds meer in opkomst is, is een locatie waar E-sports gespeeld worden. Met namen in Keulen worden bijvoorbeeld hele grote LoL wedstrijden gehouden. In
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 13 Feb 2014 14:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Het zou wel vet zijn als er wat meer grotere LAN organisaties waren die maandelijks terugkeren ofzo. Er zijn er nu wel een paar in NL, maar vroeger was LAN toch wat vaker aanwezig.

We organiseren ook wel eens LAN parties voor 9 man onder vrienden, maar inderdaad apparaten mee sleuren en iedereen moet overal vandaan komen enzo. Daarbij komt de planning en die is het moeilijkste met 9 soorten agenda's
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 13 Feb 2014 17:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

TheMadProcessor is dope. Zit midden in Amsterdam en staan veel goede PC's klaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Down86 BerichtGeplaatst: 14 Feb 2014 11:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Jun 2008
Berichten: 4

Citaat:
Daarom houden groepen vrienden onder elkaar ook vaak LAN party's. Een cafe kan leuk zijn, maar de meeste pc gamers gamen denk ik toch het liefst op hun eigen pc met hun eigen gear. Het is gewoon lastig om dat elke keer mee te slepen."


Ja, daar heb je gelijk in. Als hardcore gamer zou je het minder fijn vinden. Als casual zal het er toch anders bekeken kunnen worden. Die zien het meer als een mogelijkheid om te gamen zonder enige beperkingen.

Citaat:
Er is ook wel een clubhuis bij het Bonami Spelcomputer Museum. Hier zit bijvoorbeeld Mouse-Control voor toernooien en workshops.


Nooit van gehoord. Ik zal eens kijken wat dat is

Citaat:
Wat ook steeds meer in opkomst is, is een locatie waar E-sports gespeeld worden. Met namen in Keulen worden bijvoorbeeld hele grote LoL wedstrijden gehouden. In


E-Sports is op dit moment 1 van de grotere game gerelateerde sporten. Blizzard laat heel goed zien hoe dat moet. Kijk maar naar Arena in wow of Starcraft 2.

Citaat:
Het zou wel vet zijn als er wat meer grotere LAN organisaties waren die maandelijks terugkeren ofzo. Er zijn er nu wel een paar in NL, maar vroeger was LAN toch wat vaker aanwezig.

We organiseren ook wel eens LAN parties voor 9 man onder vrienden, maar inderdaad apparaten mee sleuren en iedereen moet overal vandaan komen enzo. Daarbij komt de planning en die is het moeilijkste met 9 soorten agenda's


Lan party's zijn zeker leuk. Maar zoals je al zegt plannen is moeilijk. Zeker als mensen hun eigen pc mee moeten nemen. Maar daar kan je dus het makkelijker maken door bijvoorbeeld te kunnen afspreken op 1 plek zonder je eigen pc.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Tom_V BerichtGeplaatst: 15 Feb 2014 09:50    Onderwerp: Re: Gamescafe Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Aug 2006
Berichten: 1712

Down86 schreef:
Nu vroeg ik mij dus af willen wij gamers geen meeting place hebben om tegen elkaar te gamen via lan of internet onder 1 dak als gamescafe?


Een gamescafe heb ik zo'n 15 jaar geleden zelf uitgebaat. (ja Nelus, ik word oud )

Daar zit volgens mij om zoveel verschillende redenen geen toekomst meer in. Het concept van LAN-party's is natuurlijk een andere zaak, echter daar is geen 24/7 commerciële uitbating voor nodig.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group