Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
No'tje BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 04:37    Onderwerp: Heerlijke oldschool games die werken met Windows 7? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Hee,

Ik krijg vanmiddag mijn gamepc binnen en ik heb eigenlijk wel zin om er wat oldschool games op te spelen. De eerste GTA games zijn gratis te downloaden via Rockstar. Maar ik ben vooral benieuwd naar wat mensen aanraden om te spelen, ik heb hier zelf RCT en Red Alert liggen, beide dikke klassiekers in mijn boek. De games moeten natuurlijk wel compatibel zijn met Win7.

Wat ik ook graag wil weten is of er nog vette mods zijn voor bepaalde spellen. Ja, ik weet het.. maar dit is de eerste keer dat ik gamen met een PC een beetje serieus neem.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 06:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Op Steam zijn volgens mij vrijwel alle classic PC games die op win7 werken. Je hebt mazzel binnenkort beginnen de summer sales met aanbiedingen zoals 30 games voor 15 euro :p Ook lekker is dat je via Steam zeer gemakkelijk mods kan installeren via de Steamworkshop met maar een klik. Games als Skyrim, GTA IV,TF2 en Left 4 Dead hebben te gekke mods om een paar op te noemen.

Laatst aangepast door Lawliet op 26 Jun 2013 11:15; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 07:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

Thief: The dark project, Thief: The metal age en System Shock 2. MDK vond ik ook best wel tof.

Kijk maar eens naar de site: Gog.com, dat zijn allemaal klassiekers die op moderne hardware werken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 09:34    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Alles wat hiervoor genoemd is!

Ik heb ook nog wel Fallout 1 en/of 2 gespeeld op Windows 7, werkte misschien niet perfect, maar het zou goed kunnen dat je het makkelijk speelbaar aan het draaien krijgt hoor.

En verder, pfoe. Zoals Robert al zei is GOG (staat ook voor Good Old Gaming geloof ik) wel een superbron voor oude spellen. Ik heb er vorig jaar nog een spel voor DosBox gekocht ^^ Dus naar dat soort dingen kun je ook nog kijken.

Wat interesseert je een beetje qua oude games dan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Robert BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 09:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 04 Mrt 2008
Berichten: 5569

GekooktEi schreef:


Wat interesseert je een beetje qua oude games dan?


Hier ben ik ook benieuwd naar. Er zijn zoveel games (en mods) maar ik heb geen idee waarnaar je zoekt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 11:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

GOG, waar zelfs System Shock 2 met recente patches op full HD kan draaien.

Wat out of the box werkt (Zonder Dosbox):
- Unreal Tournament
- Quake 3
- Atomic Bomberman
- Jazz Jackrabbit 2
- Age Of Empires en de expansion.
- GLtron

Welke een source port nodig hebben:
- Doom (Via Zdoom)
- Duke Nukem 3D (Via Eduke32)
- Quake (Via Darkplaces)
- Quake 2 (niet getest, kan misschien ook wel out of the box.)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 11:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Mijn aanraders voor PC klassiekers

-De Half-Life serie (de eerste heeft een gratis HD remake versie als je een Valve game bezit zoals TF2 (die gratis is))
-Age Of Empires 2
-Portal (kan je ook gelijk deel 2 erbij gooien)
-The Longest Journey
-Diablo 1 en 2.
-Deus Ex
-Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
-The Curse of Monkey Island
-Elder Scrolls III: Morrowind
-Indiana Jones and the Fate of Atlantis
-The Dig
-Sanitarium
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 11:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Robert schreef:
GekooktEi schreef:


Wat interesseert je een beetje qua oude games dan?


Hier ben ik ook benieuwd naar. Er zijn zoveel games (en mods) maar ik heb geen idee waarnaar je zoekt.


Nou, gewoon een beetje de general klassiekers. Wat jullie opnoemen interesseert me wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 12:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Bro wat zijn je specs?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 13:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Half Life (of remake)
Max Payne
Soldier of Fortune
Kingpin
Painkiller
Deus Ex

Emulator voor je Sega, NES, Snes games
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 13:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Gezer schreef:
Bro wat zijn je specs?

Stond gewoon in het draadje eronder..

http://tweakers.net/reviews/3031/last/desktop-best-buy-guide-mei-2013.html?mode=nested&max=10&niv=0&order=asc&page=6#reacties
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 13:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

elemeNt schreef:
Emulator voor je Sega, NES, Snes games


Sowieso! Die halfbakken Virtual Console ports zijn het geld niet waard. Laggen aan alle kanten en vaak worden spellen ook nog eens in 50hz geport I.P.V. 60hz.

@Gezer:

I5 3.4
2x gtx660 overclocked edition
120 ssd
2tb hdd
8gb ddr3
23 inch hd led monitor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 17:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Nin007 download sowieso Steam. Dat wordt gewoon de main platform waar jij je PC games gaat downloaden. Binnenkort met de summer sales kijk jij je ogen uit naar de ongelofelijke prijzen.

Om een beetje een indruk te krijgen.. (plus zijn ook andere nog goedkopere bundels voor een prikkie)


Klassiekers zijn ook leuk, maar probeer ook recente games en indies zoals Minecraft. MMO games zijn ook leuk en veel zijn F2P (free to play en er zijn daar veel van ook naast MMO games) tegenwoordig zoals Tera en Star Wars. Ik weet ook nog toen ik een PC gamer werd keek ik vooral naar die top 100 PC games list. Zo ontdek je toch wat toppers.

Ook zullen de console games veel beter uit zien (run alles op max setting ) zoals Bioshock Infinite. Ook leuk om een Xbox 360 PC controller bij te halen voor sommige games.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 17:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Blijf jezelf niet alleen vastpinnen aan Steam. Zo zijn er genoeg goede deals te vinden zonder ooit iets van Steam te kopen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RoaringMdog BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 19:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Nov 2008
Berichten: 5039

Het zijn niet echt oldschool games, en ik weet niet of iemand het al heeft gepost, maar let vooral op de nieuwe Humble Bundles https://www.humblebundle.com/ er zitten soms best toffe games tussen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 19:47    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik ben benieuwd naar de Steam summer sales, wel gelijk een mooie inloop.

Sowieso gaat alles zo hoog mogelijk gedraaid worden. Ik denk alleen als ik eindelijk aan de slag ga met Crysis 3 of Metro: Last Light dat ik die in een resolutie zal draaien van 720P. Deze haalde beide nog redelijke framerates op max en 1080P maar liever 60fps en hoger dan iets scherpere graphics.

Ik had gehoord inderdaad dat je ook controllers kunt gebruiken met sommige spellen. Ik vind dit wel een fijne optie, zo kan ik alle multiplatform games zonder twijfel op de PC halen. Ik kan me niet zo goed voorstellen hoe een game als bijvoorbeeld DMC zou spelen met een toetsenbord.

@Mafusto, inderdaad. Ik kijk overal wel voor goede deals, vooral budgetgamer vind ik een goede site om te gebruiken. Maar soms in de winkels kun je als je geluk hebt nog een mooie deal vinden, ik heb daarnet Saints Row 3, Borderlands + Expansions en L.A Noire voor 16 Euro opgepikt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 19:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Hou vooral sites als GMG, GOG en dergelijke in de gaten.

Verder zijn de meeste nieuwere spellen controller enabled. Anders kun je xPadder gebruiken om een k/m te simuleren met je controller
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GekooktEi BerichtGeplaatst: 26 Jun 2013 23:01    Onderwerp: Reageren met citaat
Grammar Führer


Geregistreerd op: 18 Jan 2008
Berichten: 9765

Ik ben qua aanbiedingen totaal Team Steam, vooral de Summer en Holiday Sales zijn geweldige kansen om weer maanden speelplezier te kopen voor een paar euro.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 27 Jun 2013 20:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Moest ik net aan denken, Monkey Island! Welke games zou ik daarvan moeten halen en welke versies? Er zijn er behoorlijk veel dacht ik..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 00:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Nin007 schreef:
Moest ik net aan denken, Monkey Island! Welke games zou ik daarvan moeten halen en welke versies? Er zijn er behoorlijk veel dacht ik..


The Secret of Monkey Island: Special Edition. Remake van het origineel. Nieuwe artwork en stemmen.



Je hebt ontzettend veel leuke Adventure point and click games op de PC. Met namen van Lucas Art zitten de toppers er in. The Longest Journey is ook super geweldig.

Wacht met PC games kopen tot de Steam Sales beginnen. Je zal verrast staan dat games van 30 euro opeens 10 euro kosten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 28 Jun 2013 09:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Dan mogen de summersales wel beter zijn dan vorig jaar. Vorig jaar zat Amazon.com vaak onder de prijs die Steam je gaf tijdens een daily deal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group