Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende  
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Mei 2013 17:07    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Volgens enkele ontwikkelaars pusht Sony hen juist om zoveel mogelijk games op 1080p 60fps te krijgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 24 Mei 2013 17:09    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Joni Philips schreef:
Volgens enkele ontwikkelaars pusht Sony hen juist om zoveel mogelijk games op 1080p 60fps te krijgen.

Bron?

Het is gewoonweg onlogisch voor AAA-titels om dit te doen. Indies tot daar aan toe.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 24 Mei 2013 17:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

We're working with Sony right now, and they're trying to actively push 60 frames per second, 1080p.
http://www.eurogamer.net/articles/2013-05-24-xbox-one-developers-have-their-say-on-specs-self-publishing-and-tvtvtv
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Asianator BerichtGeplaatst: 24 Mei 2013 17:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Feb 2008
Berichten: 7331

Christian Vuye schreef:
Joni Philips schreef:
Volgens enkele ontwikkelaars pusht Sony hen juist om zoveel mogelijk games op 1080p 60fps te krijgen.

Bron?

Het is gewoonweg onlogisch voor AAA-titels om dit te doen. Indies tot daar aan toe.

Het op 60fps laten draaien van games vind ik eigenlijk iets dat verplicht moet worden. Misschien gaat het spel er dan visueel een beetje op achteruit, maar daar kan ik mee leven. Games zijn al mooi genoeg.

Vroeger waren er zoveel games op 60fps. Met de komst van de huidige generatie consoles is vrijwel alles naar 30fps gegaan, op een bepaald aantal reeksen zoals Call of Duty en Ratchet & Clank na. Waarom? Op 60fps speelt alles zoveel beter...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sotarK BerichtGeplaatst: 24 Mei 2013 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jul 2009
Berichten: 692

Ja, Joni , die link zegt wat ik ook zei en onderbouwt het dus... dank u
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 24 Mei 2013 20:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Heb ook ergens opgevangen dat de specs qua ram ongeveer hetzelfde zijn, maar dat de OS van de Xbox One wel 3 van de 8GB ram in gebruik gaat nemen, daar waar de OS van PS4, maar 1 van de 8GB nodig heeft. Of die 2 GB verschil en de snellere ram in de PS4 echter een voordeel gaat opleveren zullen we de komende jaren gaan merken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 24 Mei 2013 22:44    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

sotarK schreef:

Het verschil zou nog wel eens heel groot kwa framerate kunnen zijn... in voordeel van de PS4
TV TV TV, hebben ze gekeken wat de gemiddelde 360 gamer op hun consoles doen TV TV TV, breng wat dikke exclusives uit ja , kijk naar Sony.
Beyond Last of Us GT6 en de 360 krijgt misschien nog iets

Die paar titels waar Sony mee bezig is wegen niet op tegen de stroom cross-gen en multiplat titels die gewoon op 30 fps zullen runnen. De grootste verschillen tussen Xone en PS4 liggen in de GPU en het geheugen. In de praktijk zal de PS4 een tikje meer power hebben, maar het zal relatief verwaarloosbaar zijn.

Asianator schreef:
Waar blijft de update, Gezer?

Ik bump deze ook nog eventjes voor het gemak

Robert schreef:

Je doet wel erg je best om de xbox af te kraken. Het is een beetje sneu... En nee, de PS4 zal nauwelijks 60 fps games krijgen.

Even all vooroordelen weggelegd, het is wel zo dat MS op dit moment niet echt een mooi plaatje maakt van de Xone. Veel restricties, veel dingetjes die vooral voor yanks leuk zijn.. Ik krijg het idee dat ze teveel ideen in de Xone willen stoppen. Het verleden leert dat dit meestal niet werkt.

Asianator schreef:

Het op 60fps laten draaien van games vind ik eigenlijk iets dat verplicht moet worden. Misschien gaat het spel er dan visueel een beetje op achteruit, maar daar kan ik mee leven. Games zijn al mooi genoeg.

Vroeger waren er zoveel games op 60fps. Met de komst van de huidige generatie consoles is vrijwel alles naar 30fps gegaan, op een bepaald aantal reeksen zoals Call of Duty en Ratchet & Clank na. Waarom? Op 60fps speelt alles zoveel beter...

Ja maar, met 30 fps heb je een filmische ervaring! In de praktijk mis ik het niet hoor, 60 fps. Laat ze maar eens 3D renderen in 120 fps!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Christian Vuye BerichtGeplaatst: 25 Mei 2013 00:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Jan 2009
Berichten: 8355

Joni Philips schreef:
We're working with Sony right now, and they're trying to actively push 60 frames per second, 1080p.
http://www.eurogamer.net/articles/2013-05-24-xbox-one-developers-have-their-say-on-specs-self-publishing-and-tvtvtv

Bedankt. En zoals ik al vermoede: indies.

sotarK schreef:
Ja, Joni , die link zegt wat ik ook zei en onderbouwt het dus... dank u

Neen. Geen 30/60 fps verschillen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 25 Mei 2013 09:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Natuurlijk. Developers van grote bedrijven zijn altijd iets terughoudender om hun mening te geven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 25 Mei 2013 20:27    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889



For who cares, zoals je ziet liggen beide goed samen.
Meer details: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=59244069#post59244069
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 25 Mei 2013 20:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Kleine kanttekening op de specs die Joni daar heeft
OS requirements XBone: Ram: 3GB , GPU: 1 CU, CPU: 2 cores.
OS requirements PS4: Ram: onbekend laatste geruchten voor RAM upgrade zeiden tussen .5-1GB. Dit zal uiteindelijk maximaal tot 2 GB worden verhoogd, GPU: N.n.b. Zal maximaal evenveel zijn als bij de Xbone, CPU: 2 cores (KZ:SF demo).

De XBone specs zijn gebaseerd op de gelekte specs, maar zullen wel kloppen aangezien de andere informatie in die leak ook klopt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 25 Mei 2013 21:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

MS heeft trouwens ook de rechten gekocht om Sky en Canal+ uit te zenden..... in Frankrijk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 13:26    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Dus de PS4 is een stuk sterker i see?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 15:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

the_dan schreef:
Dus de PS4 is een stuk sterker i see?

Niet substantieel sterker. In de praktijk zullen ze vergelijkbaar zijn. PS4 profiteert wel van dat GDDR5.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 15:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

the_dan schreef:
Dus de PS4 is een stuk sterker i see?


Yep, veel sterker. PS4 GPU is 1.84tflops met 1152 cores in 18 CUs. De Xbone heeft 768 graphics cores wat neerkomt op 12 CUs oftewel 1.23tflops.

Op CPU vlak zijn ze hetzelfde.

PS4 ram is veel sneller. Bij Xbone is maar 5 vd 8GB aan games besteed door al die multimedia functies en 3 besturingssystemen. PS4 heeft 7GB beschikbaar aan games volgens laatste geruchten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 17:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Redneckerz schreef:
the_dan schreef:
Dus de PS4 is een stuk sterker i see?

Niet substantieel sterker. In de praktijk zullen ze vergelijkbaar zijn. PS4 profiteert wel van dat GDDR5.

Dat ligt er maar net aan waar de ontwikkelaars voor gaan programmeren. Als ze zich richten op PS4/PC, dan krijgt de Xbox One waarschijnlijk een gedowngrade versie. Als ze zich richten op PS4/Xbox one, dan zullen de games gelijkwaardig zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 20:30    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

Ik ben benieuwd of het werkelijk zo veel scheelt als de specs het doen overkomen. Het zou me echter niet verbazen though omdat Kinect er bij zit etc.

Ik ben ook benieuwd wat ze werkelijk kunnen doen met de Cloud en of ze de xbox One daardoor werkelijk 'veel krachtiger' kunnen maken.

Ik word zelf wel steeds enthousiaster over de Xbox One.

___

[UPDATE 2] Sources have told Polygon that the Xbox One will not require gamers pay an activation fee to play used games, but will mandate regular checks to verify the authenticity of games.

Microsoft is also reportedly mulling over the idea of special "exemption codes" that could be provided to those in Internet-free scenarios, like active-duty soldiers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 21:00    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Vaizard 2 dingen.

1. Cloudpraat is allemaal en praat om de onwetende te paaien.
2. Polygon zou niet bestaan zonder MS.

Wat je er mee doet, moet je zelf weten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 21:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Lmao die hele ''cloud laat je games er beter uitzien'' is bullshit. Polygon is een bullshit site.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Vaizard schreef:
Ik ben benieuwd of het werkelijk zo veel scheelt als de specs het doen overkomen. Het zou me echter niet verbazen though omdat Kinect er bij zit etc.

Valt wel mee hoor. Je moet het relatief zien. Er zit qua GPU welgeteld 1 hele Wii U aan verschil tussen, dus het valt wel mee.

Vaizard schreef:

Ik ben ook benieuwd wat ze werkelijk kunnen doen met de Cloud en of ze de xbox One daardoor werkelijk 'veel krachtiger' kunnen maken.

Cloud verhaal is een luchtkasteel. Het is onmogelijk om zon lage latency te realiseren dat je cloudprocessing kan toepassen in games, plus is het geheel afhankelijk van je internetverbinding, dus devs kunnen er niet specifiek op programmeren.

Gezer schreef:
Lmao die hele ''cloud laat je games er beter uitzien'' is bullshit. Polygon is een bullshit site.

Daarom halen we hun ook vaak aan als bron.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 22:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

We gebruiken Polygon vooral als bron omdat hun geruchten wel eens leuk zijn. Laat niet weg dat ze daarvoor geen problemen hebben, de perceptie die je krijgt als je $750.000 van Microsoft krijgt en beweert gamejournalisme opnieuw gaat uitvinden; is geen positieve. En Arthur Gies' keuze om EA zonder nadenken te verdedigen in het SimCity debacle zal hen ook nog lang blijven tegenspelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 22:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

Zo veel volg ik al het nieuws ook niet, maar ik dacht ik share het Tuurlijk is alles in de cloud latency dependent, maar ik geloof best dat ze er voordeel uit kunnen halen. Helemaal in de toekomst.

Alles wat we kunnen doen is afwachten en hopen op het beste ^^ Ik heb iig zin in de E3.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 23:30    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Joni Philips schreef:
We gebruiken Polygon vooral als bron omdat hun geruchten wel eens leuk zijn. Laat niet weg dat ze daarvoor geen problemen hebben, de perceptie die je krijgt als je $750.000 van Microsoft krijgt en beweert gamejournalisme opnieuw gaat uitvinden; is geen positieve. En Arthur Gies' keuze om EA zonder nadenken te verdedigen in het SimCity debacle zal hen ook nog lang blijven tegenspelen.

Ach, zo zijn er meer websites. Penny Arcade is het eerste wat mij te binnen schiet. Geen facts checken, en playing devils advocate als het om Kickstarter scammers gaat.

Vaizard schreef:
Zo veel volg ik al het nieuws ook niet, maar ik dacht ik share het Tuurlijk is alles in de cloud latency dependent, maar ik geloof best dat ze er voordeel uit kunnen halen. Helemaal in de toekomst.

Alles wat we kunnen doen is afwachten en hopen op het beste ^^ Ik heb iig zin in de E3.

Het is uiteraard altijd mogelijk, maar bedenk wel dat grote cloud oplossingen zoals Gaikai zelfs nu op dit moment ook niet lag-free zijn. Bovendien is het schier onmogelijk voor een developer om specifiek gebruik te maken van de cloud, simpelweg omdat niet iedereen exact dezelfde internetverbinding heeft. Ze kunnen wel kleine dingetjes toevoegen, maar 40x krachtiger? Haha.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vaizard BerichtGeplaatst: 26 Mei 2013 23:45    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 24 Okt 2006
Berichten: 241

Even ter verduidelijking. Het plan is ook niet dat ze het gaan gebruiken voor dingen die directe feedback vereisen. Bij Gaikai is het alles, maar hierbij worden de dingen die directe feedback vereisen sowieso door de Xbox One gedaan. De dingen er omheen, die door de cloud opgevangen zouden kunnen worden en dus niet direct van zo'n groot belang zijn, kunnen verbeteren.

Maar voordat we hier werkelijke dingen van zien is het allemaal maar speculatie Wie weet komt hier meer verduidelijking over tijdens de E3, maar misschien ook niet ^^
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 08:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Vaizard schreef:
Even ter verduidelijking. Het plan is ook niet dat ze het gaan gebruiken voor dingen die directe feedback vereisen. Bij Gaikai is het alles, maar hierbij worden de dingen die directe feedback vereisen sowieso door de Xbox One gedaan. De dingen er omheen, die door de cloud opgevangen zouden kunnen worden en dus niet direct van zo'n groot belang zijn, kunnen verbeteren.

Maar voordat we hier werkelijke dingen van zien is het allemaal maar speculatie Wie weet komt hier meer verduidelijking over tijdens de E3, maar misschien ook niet ^^


Waarom zou je daar dan cloud voore gebruiken. De dingen die niet on the fly worden aangepast, zullen allemaalk pre-rendered zijn. Dit is dus perfect haalbaar zonder cloud en zal je hooguit en afhankelijk van je internet, laadtijden kunnen schelen.

En MS en lifeconfrences zijn niet zo gelukkig als het gaat om echtheid. Zo waren bij de onthulling de voice-comments gedaan via een afstandsbediening en was ook het Skypegesprek opgenomen. Ik verwacht dus een soortgelijk trukje bij een cloud demo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 2 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group