Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
Cor BerichtGeplaatst: 27 Feb 2013 14:05    Onderwerp: De shoutboxdiscussie en andere zaken Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Ik was bezig om een reactie te typen in het +/--topic vanwege de recente discussie tussen Dellion en Redneckerz, maar toen ik merkte dat mijn reactie tot meer dan anderhalf a4 was gegroeid bedacht ik me dat het wel uitzonderlijk off-topic zou zijn.

Vandaar dat ik de reactie hier in een nieuw topic plaats. Lijkt me ook beter ivm reacties.


Dellion, en andere geïnteresseerden, ik wil toch even op enkele punten van de bovenstaande discussie reageren. Onder andere omdat mijn naam zo vaak valt. Ik besef hiermee dat ik off-topic ga, maar toch niet meer dan er op de vorige pagina al gebeurde. Daarbij vind ik het belangrijk dat er van onze kant een reactie op je opmerkingen komt.

Betreffende het punt dat Gamed zich niet richt op vernieuwing: daar heb je deels gelijk in. Wat je niet moet vergeten is dat Gamed gerund wordt door vrijwilligers. Ergo, iedereen in de crew heeft ook andere bezigheden, zij het studie of werk. Enorm grote veranderingen kosten veel tijd en hebben een onzekere payoff, en zijn daarom tricky. Hiermee zeg ik niet dat er nooit grote veranderingen gaan komen, maar wel dat die inderdaad momenteel niet de meeste aandacht hebben.

Tegelijk gebeurt er wel degelijk werk aan Gamed. Mijn gesleutel aan de site is inderdaad voornamelijk op onderhoud en kwaliteitsverbetering gericht, op, zoals je zegt, het behouden van wat werkt. Zo zijn we sinds vorig jaar van de spambots af, is de snelheid van de query's op de fp verhoogd (eind 2011 duurde het laden van de frontpage nog >2 sec), werkt de categoriefiltering eindelijk, is de RSS weer gefikst, zijn er CSS-fixes zodat bijvoorbeeld reacties de pagina niet meer uitrekken en het onmogelijk is voor een titel in de nieuwskolom om over twee regels te lopen, en zijn er over het algemeen meerdere bugfixes. Aan de redacteurskant is ook het nodige veranderd, zoals de nieuwe image uploader waarmee de redactie heel wat sneller afbeeldingen aan een bericht kan toevoegen, maar dat soort wijzigingen zijn voor jullie onzichtbaar. En gisteren nog heb ik een script toegevoegd zodat we automatisch 500px-versies van afbeeldingen in de artikelen zetten, ipv de full-size versies door te sturen en die door de browsers te laten resizen.

Ik pretendeer niet dat dit enorm grote veranderingen zijn, maar er gebeurt op de achtergrond wel degelijk het een en ander om de gebruikerservaring die er is prettiger te maken. Dat er geen wereldschokkende veranderingen zijn is geen aversie of desinteresse van onze kant, maar heeft simpelweg voornamelijk te maken met de tijdkosten.

Dit neemt niet weg dat we niet benieuwd zijn naar suggesties. PM's of berichten in het ideeënbustopic zijn altijd welkom. Zo te horen zit je vol ideeën. En ja, het kan best dat veel van die ideeën niet haalbaar zijn, maar of ik je moet teleurstellen of niet weet je pas nadat je de suggestie doet. En dingen die nu niet mogelijk zijn houden we wel degelijk in gedachten voor een eventuele volgende versie (verwachte releasedate: ergens voor 2025).

Wat betreft je opmerkingen over de vele suggesties die Gamed in de afgelopen jaren heeft gehad en waar blijkbaar niet veel mee is gebeurd: ik zit pas sinds eind 2011 aan de technische kant, dus het gros van die suggesties zijn langs mij heen gegaan. Toch zijn er in die tijd wel degelijk suggesties doorgevoerd. Het embedden van video in nieuwsberichten was bijvoorbeeld oorspronkelijk niet mogelijk.

Ik hoop dat bovenstaande onze positie betreffende veranderingen wat duidelijker maakt. Blijft er enkel nog een reactie over de shoutbox over. En in plaats van een metadiscussie over het nut van meerdere keren een suggestie doen lijkt het me effectiever om inhoudelijk naar de suggestie te kijken.

Voor zover ik kan zien komt je eerste suggestie hiervoor van afgelopen september: http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?p=297997&highlight=shout%2A#297997

Ik zie hier trouwens geen reactie op van andere leden, maar dat maakt niet zoveel uit. Een van de redenen om geen shoutbox toe te voegen is dat het nut hiervan voor mij nog niet duidelijk is. Uit de context van latere berichten hierover kom ik tot de conclusie dat je het ziet als een methode om meer leven in de brouwerij te brengen, omdat het forum wat doder voelt dan voorheen. Die ervaring heb ik ook, maar ik zie eerlijk gezegd nog niet een shoutbox deze situatie omgooien. Mijn verwachting is dat die shoutbox een tijdje actief is, en dan doodbloedt (zie: ons verkooptopic). Een shoutbox toevoegen als methode om meer mensen te trekken voelt ook als symptoombestrijding: immers, toen het forum nog levendiger was was er ook geen shoutbox, dus het is niet per se het gemis van een shoutbox waarom er minder gepraat wordt. Ik verwacht dat de meeste dingen die besproken gaan worden op een shoutbox gerelateerd zijn aan recent gamenieuws. Als er in de afgelopen week een shoutbox was, dan zou het onderwerp draaien om de PS4. Maar dit onderwerp werd ook al besproken op het forum, en het werd ook al besproken onder de relevante nieuwsberichten, dus zou de discussie niet alleen maar verder versplinteren?

Daarnaast beschrijf je het als een middel om te discussiëren, maar is een shoutbox juist niet te vluchtig voor een discussie? Een forum geeft je de tijd om wat langer over dingen na te denken en niet meteen te hoeven reageren, in een shoutbox is de discussie dan alweer op een ander punt aangekomen. (Kanttekening: in een forum kunnen dingen in zo verre mate besproken worden dat je eindigt in een flamewar of veel te lange stukken tekst [zoals nu ], een vluchtiger medium heeft dat probleem niet, zou ik denken).

Naast het feit dat het nut me niet helemaal duidelijk is zit je ook met het punt dat een shoutbox lastiger te modereren is. Hypothetisch: ik plaats een shoutbox op de frontpage, er komt een nieuwe bezoeker op de site, en een van de eerste dingen die hij ziet zijn twee leden die elkaar de huid volschelden. Lijkt me geen goed signaal. Maar laten we het punt van moderatie eerst maar buiten beschouwing laten, dat lijkt me iets voor later.

Mijn vragen aan jou, en andere proponenten voor een shoutbox, zijn deze: Wat levert het op? Ben ik te negatief in mijn bovenstaande afschetsing? Gaat het mensen echt meer betrekken bij de site? Of wordt het een gimmick? En, voor mijn eigen interesse, heb je voorbeelden van die eerdere sites die je noemt waar het werkt?


Ps. Ik besef dat bovenstaande kritisch en waarschijnlijk negatief over komt. Het is niet mijn bedoeling je idee te bashen, of op voorhand af te schieten zodat er van onze kant niets hoeft te gebeuren. Het is me alleen op het moment niet duidelijk wat het toegevoegde nut gaat zijn. En omdat ik denk dat een slechte shoutbox erger is dan geen shoutbox wil ik dat wel graag duidelijk hebben. Het is me duidelijk dat je het graag wil hebben, maak me dan ook duidelijk waarom je het wil hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 27 Feb 2013 14:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

De ironie wil dat ik Dellion gisteren just een PM met dezelfde vragen heb gestuurd. Ook ik zie het nut van een shoutbox niet op dit moment.

Zoals gezegd, ik zie het nut van een shoutbox niet als het forum waar het voor moet komen te weinig leden/animo heeft om een shoutbox ''leefbaar'' te maken. Nu haalt Dellion aan dat dit wel degelijk kan omdat hij het al eens eerder heeft gezien, en dat zal best, maar we moeten ons in dit geval richten op de userbase van Gamed, en ik krijg nu niet het idee dat het heel erg leeft.

In ieder geval Cor ben ik blij dat je het oppikt en er een topic van maakt vanuit jezelf
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 27 Feb 2013 18:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Denk niet dat Gamed er levendiger van gaat worden, denk juist andersom.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickdhnick BerichtGeplaatst: 27 Feb 2013 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 30 Jul 2006
Berichten: 6697

Paintskillz schreef:
Denk niet dat Gamed er levendiger van gaat worden, denk juist andersom.


Denk het ook, mensen nemen dan minder moeite om iets te plaatsen op het forum.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 28 Feb 2013 20:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Allereerst: ik heb nooit gevraagd om een discussie.. Het was immers een simpele suggestie, als ik een discussie had gewild was ik deze wel gestart (sowieso een slecht moment dit, ik heb nogal weinig tijd). Ik waardeer je moeite een topic aan te maken, dat wel.

Bovendien is het lastig te zeggen waarom ik het wil. ''omdat ik het leuk vind'' is namelijk geen goede reden, het is ook meer een meningen kwestie dit.
Het nut van een shoutbox is lijkt me wel duidelijk, de negatieve effecten ook.
Maar geef toe, hoe vaak word er in het +/- topic wel niet gezegd ontopic te moeten gaan? Het probleem op een forum is vaak dat er toch limieten zijn qua waar het over moet gaan, daarom zijn er vrijwel geen discussies op gamed. Die passen namelijk niet in de huidige topics en een nieuw topic erover aanmaken is vaak ook zo overdreven.

Verder hebben jullie gelijk, bij een gebrek aan leden op een website heeft het misschien niet het gewenste effect. Maar dit verschilt echt per website, het is niet een feit. Bijvoorbeeld: Als er weinig bezoekers zijn op een website en de topics beginnen uit te sterven word de motivatie te posten vaak ook minder (''er post toch bijna niemand meer'') een shoutbox is dan een alternatief. Naast kijken of er nog iets gepost is op de forums kun je dan ook kijken of er toevallig iemand in de shout aanwezig is.

@Redneckerz in het +/- topic:
Citaat:
maar nu reageert Dellion (die hier met enige regelmaat om een shoutbox propageerde) er niet op. Tja.. zo gaat elke discussie dood.

Erg onredelijk, ik vroeg immers niet om een discussie. Ik heb gezegd dat ik op het moment weinig tijd had en ik d.m.v een post in het +/- topic toch de mogelijkheid kon vinden het idee duidelijk te maken. De ''schuld'' afschuiven op mij is dus best raar, een slimmer idee is misschien te kijken naar wat jouw aandeel is in de afloop (of vooral ook, de start) van een discussie. Vaak lijkt het wel alsof je discussies probeeert te forceren
Ik vind discussies voeren prima, erg leuk.. Maar dan moet het wel over een onderwerp gaan waar beide kanten over willen discussieren.
+het is een forum, kortom de snelheid van de reacties is niet erg hoog. en aangezien het per dag voor mij heel erg veranderd hoeveel tijd ik vrij heb kan het best zijn dat ik een paar dagen ergens niet op reageer.


Laatst aangepast door Velqor op 28 Feb 2013 22:58; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 28 Feb 2013 20:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Nickdhnick schreef:
Paintskillz schreef:
Denk niet dat Gamed er levendiger van gaat worden, denk juist andersom.


Denk het ook, mensen nemen dan minder moeite om iets te plaatsen op het forum.


Ja, nu je het zo zegt zou dat best wel eens zo uit kunnen lopen.

Echter nu we toch hier bezig zijn over suggesties wil ik er ook een doen:

We zitten al enkele jaren met de E3 in een thirdparty chatbox te klooien. Ik vind dit altijd erg gezellig maar tegelijkertijd jammer dat Gamed dit nooit heeft opgepakt want ik ben van mening dat het er wel levendiger op zou worden als we bijvoorbeeld een firstparty chatbox zouden hebben of in ieder geval een link bij grote events in de newsfeed, en dan niet in een reactie want dat ziet niemand meer na pagina 1.

Verder is het goed om te lezen dat jullie werken aan de stabiliteit van de site, maar tegelijkertijd ook weer jammer om te lezen dat grote vernieuwingen er voorlopig niet aan zitten te komen door gebrek aan tijd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 28 Feb 2013 22:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Dellion schreef:
Allereerst: ik heb nooit gevraagd om een discussie..

Suggesties zonder discussie bestaan niet. Het zijn immers ideen en er zal dus altijd iemand zijn die het er niet mee eens is. Beetje slap argument dus.

Dellion schreef:

Het nut van een shoutbox is lijkt me wel duidelijk, de negatieve effecten ook.

Er hebben zich tot dusverre meer mensen de negatieve aspecten van een shoutbox getoond en nog niemand de positieve aspecten in deze context. Dus waarom zou het nut van een shoutbox duidelijk zijn? Vertel maar in de juiste context de positieve aspecten ervan op Gamed.

Dellion schreef:

Verder hebben jullie gelijk, bij een gebrek aan leden op een website heeft het misschien niet het gewenste effect. Maar dit verschilt echt per website, het is niet een feit.

Hier ben ik het eens met je.

Dellion schreef:

Bijvoorbeeld: Als er weinig bezoekers zijn op een website en de topics beginnen uit te sterven word de motivatie te posten vaak ook minder (''er post toch bijna niemand meer'') een shoutbox is dan een alternatief. Naast kijken of er nog iets gepost is op de forums kun je dan ook kijken of er toevallig iemand in de shout aanwezig is.

Een alternatief, maar niet meer dan dat. En het is wel duidelijk dat de Gamed leden er weinig animo in zien.

Dellion schreef:

Erg onredelijk, ik vroeg immers niet om een discussie. Ik heb gezegd dat ik op het moment weinig tijd had

Nee, je had geen zin om een topic hierover aan te maken of een PM te sturen. Dat is wat anders dan ''geen tijd'' hebben.

Dellion schreef:

en ik d.m.v een post in het +/- topic toch de mogelijkheid kon vinden het idee duidelijk te maken.

De afgelopen 4 keer was zeker nog niet duidelijk genoeg?

Dellion schreef:

De ''schuld'' afschuiven op mij is dus best raar, een slimmer idee is misschien te kijken naar wat jouw aandeel is in de afloop (of vooral ook, de start) van een discussie.

Ten eerste schuif ik geen schuld op je af, dat is onzin. Ten tweede, en daar blijf ik bij: Als jij je suggestie zo belangrijk vond (En dat vond je, want anders post je het niet 4-5 keer) dan had je de welbekende wegen kunnen bewandelen om het kenbaar te maken. Dat je vervolgens als redenen aan voert als ''Ik heb geen zin'' en ''Ik heb geen tijd'' is vooral in zijn geheel aan jezelf te wijten. Je komt met een suggestie, dus kan je daar vragen over verwachten. Zo werkt het in de politiek (helaas), zo werkt het hier ook.

Dellion schreef:

Vaak lijkt het wel alsof je discussies probeeert te forceren

Waar is een forum anders voor? Een beetje een ''Leuke game!'' mening lopen te verkondigen waar je niet voor of tegen mag wezen? Kom nou.

Dellion schreef:

Ik vind discussies voeren prima, erg leuk.. Maar dan moet het wel over een onderwerp gaan waar beide kanten over willen discussieren.

Daar ken ik er ook wel een andere van:

- Het drugstopic -> wilde je geen discussie over.
- Nu dit topic -> wilde je geen discussie over.

Als je nergens een discussie over wilt Dellion, waarom verkondig je dan de hele tijd een mening die op zijn zachtst gezegd schreeuwt om een discussie?

Nin007 schreef:

We zitten al enkele jaren met de E3 in een thirdparty chatbox te klooien. Ik vind dit altijd erg gezellig maar tegelijkertijd jammer dat Gamed dit nooit heeft opgepakt want ik ben van mening dat het er wel levendiger op zou worden als we bijvoorbeeld een firstparty chatbox zouden hebben of in ieder geval een link bij grote events in de newsfeed, en dan niet in een reactie want dat ziet niemand meer na pagina 1.

Hier ben ik voor. Vooral bij grote evenementen (Zoals GDC, PS meeting, E3) is het handig een chatbox paraat te hebben op het tijdstip van de meeting. Dat is ook een soort shoutbox, maar dan een tijdelijke. Zoiets zou redelijk makkelijk met een soort van plugin (voor Cor dan) kunnen werken, lijkt mij.

Nin007 schreef:

Verder is het goed om te lezen dat jullie werken aan de stabiliteit van de site, maar tegelijkertijd ook weer jammer om te lezen dat grote vernieuwingen er voorlopig niet aan zitten te komen door gebrek aan tijd.

Ik begrijp wat je zegt hier. Ik zit/zat zelf ook op een ander forum hier ernstig mee in de maag. Admin kondigt een redesign aan voor April 2010, en pas sinds Januari dit jaar is het eindelijk na vele malen PMen/protesteren en een nieuwe user die de code en knowhow voor zijn rekening nam dat we eindelijk een nieuwe layout hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 28 Feb 2013 22:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Misschien heeft Gamed een kickstarter nodig? :p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Boogieboyz BerichtGeplaatst: 28 Feb 2013 22:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Okt 2008
Berichten: 209

Heeft dit te maken met het feit dat je bij het artikel van vandaag over Remember Me niet meer kan reageren? Ik zag dat je niet kon reageren en ik dacht "shit, wat heb ik gemist?"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 28 Feb 2013 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik ben in ieder geval blij dat het belangrijkste gedeelte van Gamed nog altijd geweldig is. Het nieuws! En natuurlijk de artikelen. Gamed is voor mij de nummer 1 voor het Nederlandstalige game nieuws.

Hoewel dat ik respecteer en begrijp dat de redactie het ook druk heeft met andere dingen (werk, studie, social life, geld inkomsten) vind ik toch jammer dat we nog geen nieuwe/moderne versie zien voorbijkomen. Vooral dat deze site zoveel potentie heeft. Nieuwe look, nieuwe technieken en misschien nog wat meer interessante artikelen zie ik deze site echt kunnen groeien. Krijgen we weer lekker veel bezoekers en wie weet kan Gamed wat nieuwe sponsors krijgen. Doordat zou het meer winstgevend kunnen worden als Gamed er meer in gaat investeren.

Het grootse probleem is natuurlijk jullie werk/studie en dat begrijp ik volkomen. Kunnen jullie misschien geen investeerders zoeken of dergelijken? Of een kickstarter/donatie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Feb 2013 23:19    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

ikzoekruzie schreef:
Heeft dit te maken met het feit dat je bij het artikel van vandaag over Remember Me niet meer kan reageren? Ik zag dat je niet kon reageren en ik dacht "shit, wat heb ik gemist?"
Ik vermoed gewoon een slechte klik van Rene.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2013 00:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Moet er nog iets bij toevoegen en dat is dat ik Gamed puik werk vind voor gewone huis tuin en keuken mensen, omdat wat hier staat qua content niet eens zo gek afwijkt van andere prof sites. En soms juist beter is omdat de andere sites trucks gebruiken om mensen te lokken.

Ik heb er niet zo gek veel verstand van, maar naar mijn idee is een goeie sponsor en wat extra hulp wel iets wat Gamed kan gebruiken. We hebben al een tijd weinig bezoekers maar naar mijn mening zit er wel weer gang in sinds de Wii U en nu net de Ps4 die is aangekondigd. Gamen word weer wat inferessanter en ik denk dat als men de kaarten goed speelt er hier veel van kan profiteren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2013 00:22    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Citaat:
Suggesties zonder discussie bestaan niet. Het zijn immers ideen en er zal dus altijd iemand zijn die het er niet mee eens is. Beetje slap argument dus


Puur naar de betekenis van het woord gekeken is dat al fout. Wat wel klopt is dat het gebruikelijk is uit te leggen wat je bedoeld, daarmee kan je meer mensen overhalen voor de suggestie. Als bekend is wat een idee inhoud is een discussie niet nodig, zelfs als iemand het er niet mee eens is (dan is het gewoon: nee ik vind het niks, klaar)

Citaat:
Er hebben zich tot dusverre meer mensen de negatieve aspecten van een shoutbox getoond en nog niemand de positieve aspecten in deze context. Dus waarom zou het nut van een shoutbox duidelijk zijn? Vertel maar in de juiste context de positieve aspecten ervan op Gamed.


Positief is meer activiteit, negatief is minder activiteit. De argumenten tegen kun je ook veranderen in argumenten voor, aangezien de meeste argumenten niet te voorspellen zijn en verschillen per website.
Andere argumenten tegen zijn bijvoorbeeld niet al te sterk, bijvoorbeeld:
''Een shoutbox toevoegen als methode om meer mensen te trekken voelt ook als symptoombestrijding: immers, toen het forum nog levendiger was was er ook geen shoutbox,''
Daar komt namelijk meer bij kijken dan het geval lijkt te zijn. Bijvoorbeeld dat dat al een tijd terug was, en gamed toentertijd op gelijk niveau was met andere game websites op vrijwel alle punten. Andere websites bleven zich echter vernieuwen bijv qua design, systeem, features, etc. Gamed bleef doorgaan op de vertrouwde manier, en dat is prima. Maar dat gaat simpelweg niet eeuwig mee.
Het is niet de beste vergelijking, maar vergelijk het met een mmorpg die later free to play word. Dat was immers in het begin van de mmorpg ook niet zo. Dat wil niet zeggen dat er niks geprobeerd kan worden om een mmorpg nieuw leven te geven. Een andere mogelijkheid van het voorbeeld, een mmorpg, zou bijvoorbeeld kunnen zijn het aankondigen van een expension. Kortom een vernieuwing/verbetering(vergelijkbaar met bijv een nieuwe layout of nieuwe website bij gamed) maar dat is vaak ook de meest dure optie.

Citaat:
Een alternatief, maar niet meer dan dat.

+
Citaat:
Als jij je suggestie zo belangrijk vond (En dat vond je, want anders post je het niet 4-5 keer) dan had je de welbekende wegen kunnen bewandelen om het kenbaar te maken.


Dat jij weigert te geloven dat het voor mij niet meer betekend is niet mijn probleem. Hopelijk zie je door de link die ik leg tussen de 2 quotes in waarom het voor mij niet meer betekend. Verder is het wat kinderachtig en bovendien compleet onlogisch om de 2de quote te brengen als een feit. Het gaat immers over hoe belangrijk ik het vind. Als ik dus zeg hoe belangrijk het voor mij is/was kun je onmogelijk iets anders beweren.

Citaat:
De afgelopen 4 keer was zeker nog niet duidelijk genoeg?


Er is nu aandacht voor het onderwerp, dus idd. Bovendien is hiermee mijn doel behaald. Er is aandacht voor het onderwerp, en dat zonder een mail naar Cor.. het is een wonder
Dus bedankt voor de indirecte hulp, en daarbij ook het ontkrachten van je eigen standpunt(en)

Citaat:
Nee, je had geen zin om een topic hierover aan te maken of een PM te sturen. Dat is wat anders dan ''geen tijd'' hebben.


Ik vermoed dat je dit niet serieus meent.. gezien het niveau van het bericht.

Citaat:
Waar is een forum anders voor? Een beetje een ''Leuke game!'' mening lopen te verkondigen waar je niet voor of tegen mag wezen? Kom nou.


Ja.. Of je vraagt gewoon of de andere persoon ook een discussie wil over het onderwerp. Als dat echter niet het geval is moet je dat ook gewoon accepteren.

Citaat:

- Het drugstopic -> wilde je geen discussie over.
- Nu dit topic -> wilde je geen discussie over.


Precies, dat bevestigd dus mijn argument. Ik wil namelijk geen discussie met je, gezien discussies in het verleden. Ik waardeer het namelijk niet als er woorden in mijn mond worden gelegd en mijn mening belachelijk gemaakt word (dat laatste is niet gericht op deze discussie) en hoewel dat laatste vast niet is wat je doel is voelt het vaak toch zo. het eerste punt is echter al genoeg voor een onprettige discussie wat mij betreft. <dit alles is niet lullig bedoeld, maar om het bij deze extra duidelijk te maken.

Citaat:
Als je nergens een discussie over wilt Dellion, waarom verkondig je dan de hele tijd een mening die op zijn zachtst gezegd schreeuwt om een discussie?


De andere leden schijnen er vreemd genoeg geen probleem mee te hebben..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2013 01:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Dellion schreef:

Puur naar de betekenis van het woord gekeken is dat al fout. Wat wel klopt is dat het gebruikelijk is uit te leggen wat je bedoeld, daarmee kan je meer mensen overhalen voor de suggestie. Als bekend is wat een idee inhoud is een discussie niet nodig, zelfs als iemand het er niet mee eens is (dan is het gewoon: nee ik vind het niks, klaar)

Ik kijk er alleen niet puur naar en je snapt best wat ik bedoel.

Dellion schreef:

Positief is meer activiteit, negatief is minder activiteit. De argumenten tegen kun je ook veranderen in argumenten voor, aangezien de meeste argumenten niet te voorspellen zijn en verschillen per website.
Andere argumenten tegen zijn bijvoorbeeld niet al te sterk, bijvoorbeeld:
''Een shoutbox toevoegen als methode om meer mensen te trekken voelt ook als symptoombestrijding: immers, toen het forum nog levendiger was was er ook geen shoutbox,''
Daar komt namelijk meer bij kijken dan het geval lijkt te zijn. Bijvoorbeeld dat dat al een tijd terug was, en gamed toentertijd op gelijk niveau was met andere game websites op vrijwel alle punten. Andere websites bleven zich echter vernieuwen bijv qua design, systeem, features, etc. Gamed bleef doorgaan op de vertrouwde manier, en dat is prima. Maar dat gaat simpelweg niet eeuwig mee.
Het is niet de beste vergelijking, maar vergelijk het met een mmorpg die later free to play word. Dat was immers in het begin van de mmorpg ook niet zo. Dat wil niet zeggen dat er niks geprobeerd kan worden om een mmorpg nieuw leven te geven. Een andere mogelijkheid van het voorbeeld, een mmorpg, zou bijvoorbeeld kunnen zijn het aankondigen van een expension. Kortom een vernieuwing/verbetering(vergelijkbaar met bijv een nieuwe layout of nieuwe website bij gamed) maar dat is vaak ook de meest dure optie.

Ik ben blij dat je in ieder geval de moeite om je argumenten vorm te geven, dus die + heb je binnen en ik ben het hier ook met je eens.

Dellion schreef:

Dat jij weigert te geloven dat het voor mij niet meer betekend is niet mijn probleem. Hopelijk zie je door de link die ik leg tussen de 2 quotes in waarom het voor mij niet meer betekend.

Ik snap echt werkelijk waar niet waarom je wel de moeite doet om een suggestie constant neer te plempen maar dat enige verdere actie voor jou een stap te ver is.

Dellion schreef:

Verder is het wat kinderachtig en bovendien compleet onlogisch om de 2de quote te brengen als een feit.

Gelukkig voor jou doe ik dat ook niet. Ik stel echter wel dat als je die suggestie echt zo belangrijk vond, en aangezien je het 4-5 keer hebt gepost, dat dit wel zo moet zijn, dat je ook de 2de stap had kunnen zetten.

Dellion schreef:
Als ik dus zeg hoe belangrijk het voor mij is/was kun je onmogelijk iets anders beweren.

Half doorzetten is ook knullig. Wel de suggestie willen posten, maar niet het in praktijk brengen?

Dellion schreef:

Er is nu aandacht voor het onderwerp, dus idd. Bovendien is hiermee mijn doel behaald. Er is aandacht voor het onderwerp, en dat zonder een mail naar Cor.. het is een wonder

Knap he, wat een discussie die jij niet wilde allemaal kan doen
Dellion schreef:

Dus bedankt voor de indirecte hulp, en daarbij ook het ontkrachten van je eigen standpunt(en)

Oh, welke standpunten? Want je weet zelf ook wel best dat je wat meer moeite had kunnen doen om je doel te behalen.

Dellion schreef:

Ik vermoed dat je dit niet serieus meent.. gezien het niveau van het bericht.

Haha, dat zal het wel wezen Je zegt notabene zelf dat je geen zin hebt en nu beweer je dat je geen tijd hebt. Tenzij je onder andere woorden dezelfde reden verstaat, is dit gewoonweg onzin. Je weet zelf ook wel wat je gezegd hebt en dat was toch heel duidelijk ''Ik heb geen zin''.

Dellion schreef:

Ja.. Of je vraagt gewoon of de andere persoon ook een discussie wil over het onderwerp. Als dat echter niet het geval is moet je dat ook gewoon accepteren.

Hou toch op zeg. Dit is een forum, een discussieplaats, dus kan je discussie verwachten. De hele tijd stromannen gebruiken om maar geen discussie te hoeven voeren is een slap excuus.

Dellion schreef:

gezien discussies in het verleden.

Ik heb er geen probleem mee dat jij een afwijkende mening hebt als het over dat drank en drugs gebeuren gaat, imo. Daar hoef je mij ook niet op af te rekenen.

Dellion schreef:

Ik waardeer het namelijk niet als er woorden in mijn mond worden gelegd

Oh? vertel mij maar eens waar dat dan is gebeurd in dit topic hier. Zoals gezegd heb je een redelijk unieke mening, iets wat ik erg waardeer, maar wat ik ook op de proef stel.

Dellion schreef:

en mijn mening belachelijk gemaakt word (dat laatste is niet gericht op deze discussie) en hoewel dat laatste vast niet is wat je doel is voelt het vaak toch zo.

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik weet van mezelf dat anderen mijn woorden verkeerd interpreteren, ook al bedoel ik het nog zo goed. Denk niet dat ik je af wil branden, die eer is aan anderen voorbehouden.


Dellion schreef:

De andere leden schijnen er vreemd genoeg geen probleem mee te hebben..

Welke andere mensen?

EDIT: Typo's eruit gehaald. Een ''slaap'' excuus is toch iets anders dan een ''slap'' excuus. Gewoon niet meer zo laat posten op zulke dingen

EDIT 2:
Dellion schreef:

Zodra je een bericht plaatst die ontopic is zal ik er op in gaan.

Lekker makkelijk weer, ik heb immers allang al gereageerd en ontopic berichten gemaakt, echter omdat jij er zogezegd geen moeite in wilt steken kap je het maar af. Lijkt mij ook behoorlijk saai, geen kritiek durven aan te nemen.

Dellion schreef:

Nu is het toch voornamelijk dellion's mening en manier van werken bashen (ietwat overdreven, maar je snapt het punt)

Het is niet bashen, het is kritiek geven en als je mijn antwoord had gelezen (wat je dus blijkbaar ook niet doet) had je gelezen dat ik je mening juist waardeer en dat ik het ook waardeer dat jij je best doet om het uit te leggen.
Dellion schreef:

bovendien trek je allemaal conclusies die nergens meer over gaan, en nergens op gebaseerd zijn.

Kijk eens aan, het zoveelste stroman argument. Wanneer ga je ook eens met concrete antwoorden komen ipv zulke onzin te spuien?
Dellion schreef:

Ik zou zeggen, lekker elkaars mening accepteren en klaar.

Hah, dat zou voor jou wel makkelijk zijn he? Lekker de kritiek wegwuiven alsof het er niet is. Dat doet Rutte immers ook.
Dellion schreef:

Op cor heb ik antwoord gegeven, en dat was het belangrijkste.

Als dat jouw doel was, dan had je immers ook gewoon een PM kunnen sturen. Maar wacht, daar had je ''geen zin, geen tijd'' voor. En nu Cor een draadje heeft gemaakt voor je heb je ineens wel zin en tijd om te reageren? Frappant.


Laatst aangepast door Redneckerz op 04 Mrt 2013 11:03; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 01 Mrt 2013 20:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Kan iemand zich de chatbox herinneren van circa drie jaar geleden?

Het stond los van gamed maar het was voor gamed users, ik kan me herinneren nachten tot drie uur te hebben opgerekt en daar te hebben gechat.
Ik kan me ook herinneren dat er behoorlijk wat discussies ontstonden, ook op een niet-vriendelijke manier.
En daardoor is de chat gesloten, de leden kwamen er niet meer en het mocht niet meer met gamed geassocieerd worden.

Een shoutbox is fun, maar lijkt me niet erg nodig.
Zeker na de oude ervaringen.

Overigens waren daar ook meesterwerken gemaakt via zo'n paint functie.


Zie hier de prachtige Yellow Submarine die Taw0n en ik voor Stefan van B hebben gemaakt.

Hier kun je genieten van andere creaties, I knew dat het topic nog ergens moest zijn.
http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?t=5690&postdays=0&postorder=asc&start=0
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2013 00:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669

Dat was zo'n mooie tijd, ik heb het nog nooit zo leuk gehad op het internet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ellentjeeah BerichtGeplaatst: 02 Mrt 2013 11:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 23 Okt 2009
Berichten: 3196

Paintskillz schreef:
Dat was zo'n mooie tijd, ik heb het nog nooit zo leuk gehad op het internet.


Haha de meest fucked up dingen zijn daar ook gezgegd.
Ik ging gisteren dat topic teruglezen, wtf ook Danny die zich voor deed als mij en weirde shit ging zeggen.
Er waren daar ook echt altijd mensen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Cor BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2013 16:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 25 Sep 2006
Berichten: 2039

Volgens mij kan ik bovenstaande discussie (afgezien van de ad hominem-gedeeltes) als volgt samenvatten (misschien kort door de bocht): Van de kant van de bezoekers wordt graag gezien dat Gamed vernieuwt. Als ik zo langs bovenstaande posts lees dan lijkt dit shoutboxgebeuren meer een detail bij dit verhaal, waar overigens ook niet veel draagvlak voor lijkt te zijn. Dellions vergelijking met de doorontwikkeling van andere sites vind ik overigens wel sterk, je hebt gelijk dat mijn argument daar spaak loopt. Ik denk alleen niet dat een shoutbox iets aan dit verschil gaat veranderen, maar dat er een veel grotere update nodig is. En tja, over grote updates kan ik momenteel geen uitspraak doen.

Een chatbox bij evenementen vind ik trouwens wel een goede suggestie. Daar wil ik me dichter in de buurt van de E3 wel in verdiepen. Ook mooi te zien dat jullie vinden dat Gamed inhoudelijk goed bezig is. We doen het voor de bezoeker, dus dat is mooi te horen.

Ps. Mocht iemand zelf deels verantwoordelijk willen zijn voor de inhoud op Gamed, dan kan je ook altijd dit overwegen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Velqor BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2013 17:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 05 Mei 2009
Berichten: 4178

Bedankt voor je reactie Cor en een logische keuze ook. Als er in de toekomst ideeen nodig zijn voor een grotere update wil ik best meedenken
Verder vind ik gamed ook een prima site watbetreft inhoud, en dat is toch het belangrijkste (voor mij)
Ik zou ook best willen meehelpen met een chatbox bij evenementen, dus als er hulp nodig is moet je het maar zeggen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group