Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht   
E-man BerichtGeplaatst: 12 Feb 2013 23:23    Onderwerp: Wat is jullie internetsnelheid? Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Ik ga vrijdag glasvezelinternettv/bellen met 100 mb afsluiten (of ja, mijn zusje doet dat voor me die werkt bij KPN) en ik ben wel eens benieuwd wat hier de gemiddelde internetsnelheid een beetje is. Volgens mij is hier geen topic over dus take it away. Mocht 100 MB me te weinig zijn doe ik een upgrade naar 500 trouwens!

Daarnaast kan dit topic gebruikt worden voor eventuele vragen/opmerkingen omtrent internetverbindingen en dergelijke.

Ook daar begin ik maar mee dan. Ik kies KPN omdat in dit kleine dorp geen betere mogelijkheden zijn. Naar ik begrijp is de firmware/router van KPN om te gillen. Gelukkig heeft een collega op mijn werk ook zo'n fijne experiabox en hem is het vanavond gelukt om NAT type 2 te krijgen terwijl hij dat voor een jaar terug niet kon omdat KPN dat beveiligd had volgens hem. Heeft hij geluk gehad of zijn die problemen opgelost?


Laatst aangepast door E-man op 12 Feb 2013 23:48; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 12 Feb 2013 23:38    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

Met 100Mb bedoel je waarschijnlijk? Dat is maar liefst 12.5MB per seconde. Ik heb zelf 60Mb op het moment en alles gaat mij snel genoeg.

Wat betreft het modem kan ik je niet helpen. Heb in het verleden wel een router gehad met NAT problemen, maar de aanschaf van een nieuwe was voldoende om dat op te lossen. Met modems heb je over het algemeen minder keuze.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 12 Feb 2013 23:50    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

30/6 profiel :/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 12 Feb 2013 23:52    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Gezer schreef:
30/6 profiel :/


je bedoelt??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 12 Feb 2013 23:53    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Heb hier een 7.2 MB download snelheid en 2 MB upload snelheid en ik heb geen nood aan iets snellers. Beetje overkill, tenzij je RAGE (21 GB) ongeveer 10x moet downloaden per dag...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 12 Feb 2013 23:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

MaartenL schreef:
Heb hier een 7.2 MB download snelheid en 2 MB upload snelheid en ik heb geen nood aan iets snellers. Beetje overkill, tenzij je RAGE (21 GB) ongeveer 10x moet downloaden per dag...


het gaat mij meer om lekker snel streamen, goede verbinding met ps3 mediaserver en zo, Ik denk dat nieuwe consoles ook meer via internet gaan doen dus daar anticipeer ik ook alvast op. 500 is waarshijnlijk wel overkill ja
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 00:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

E-man schreef:
MaartenL schreef:
Heb hier een 7.2 MB download snelheid en 2 MB upload snelheid en ik heb geen nood aan iets snellers. Beetje overkill, tenzij je RAGE (21 GB) ongeveer 10x moet downloaden per dag...


het gaat mij meer om lekker snel streamen, goede verbinding met ps3 mediaserver en zo, Ik denk dat nieuwe consoles ook meer via internet gaan doen dus daar anticipeer ik ook alvast op. 500 is waarshijnlijk wel overkill ja


Streamen is ook vaak gelimiteerd op serverbasis, dus dan zal het weinig uitmaken of je een snelle internetverbinding hebt.

Ook al gaan nieuwe consoles meer doen via internet, daar heb je op dit moment weinig aan en zal zeker en vast een tijdje duren voordat al die functies in Europa opgestart zullen worden. Al het geld wat je nu in een overdreven verbinding steekt, kan je momenteel best sparen.

Moest later blijken dat het niet toekomt, dan kan je nog altijd een upgrade doorvoeren.

Ik zit met 2 PC's, een X360 en een PS3 op mijn huidige snelheid en heb nooit last van lag tenzij ik een server uit china ofzo selecteer. Maar dat probleem heeft ook niets te maken met je eigen verbinding.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 00:11    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 00:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073



Hallo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RoaringMdog BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 01:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 09 Nov 2008
Berichten: 5039



Normaal is mijn upload ook 50.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 01:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

MaartenL schreef:
E-man schreef:
MaartenL schreef:
Heb hier een 7.2 MB download snelheid en 2 MB upload snelheid en ik heb geen nood aan iets snellers. Beetje overkill, tenzij je RAGE (21 GB) ongeveer 10x moet downloaden per dag...


het gaat mij meer om lekker snel streamen, goede verbinding met ps3 mediaserver en zo, Ik denk dat nieuwe consoles ook meer via internet gaan doen dus daar anticipeer ik ook alvast op. 500 is waarshijnlijk wel overkill ja


Streamen is ook vaak gelimiteerd op serverbasis, dus dan zal het weinig uitmaken of je een snelle internetverbinding hebt.

Ook al gaan nieuwe consoles meer doen via internet, daar heb je op dit moment weinig aan en zal zeker en vast een tijdje duren voordat al die functies in Europa opgestart zullen worden. Al het geld wat je nu in een overdreven verbinding steekt, kan je momenteel best sparen.

Moest later blijken dat het niet toekomt, dan kan je nog altijd een upgrade doorvoeren.

Ik zit met 2 PC's, een X360 en een PS3 op mijn huidige snelheid en heb nooit last van lag tenzij ik een server uit china ofzo selecteer. Maar dat probleem heeft ook niets te maken met je eigen verbinding.



haha volgens mij vind jij 100 mb bullshit er is ook wel wat voor te zeggen in principe.. alleen ik vind jou verbinding dan weer traag. Doe het nu 3 jaar met iets soortgelijks en dat begint te iriteren. Tel daarbij op dat ik bijvoorbeeld niet vaak uit ga, geen duur mobiel telefoonabo heb en mijn vaste lasten verder laag zijn i.v.m. met wonen in een aangepast appartementencomplez. Dan is het weer helemaal niet echt belachelijk duur. Ik kan inkomen in wat je zegt maar als je minder mobiel bent, veel skype en zo gebruikt dan is het wel fijn. Het is net waar je prioriteiten liggen. Over een jaar of 2 kan ik waarschijnlijk samenwonen, dan zal het best kunnen dat het weer wat minder word.

zodra het is aangesloten zal ik ook eens een speedtestje posten!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 02:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

E-man schreef:
MaartenL schreef:
E-man schreef:
MaartenL schreef:
Heb hier een 7.2 MB download snelheid en 2 MB upload snelheid en ik heb geen nood aan iets snellers. Beetje overkill, tenzij je RAGE (21 GB) ongeveer 10x moet downloaden per dag...


het gaat mij meer om lekker snel streamen, goede verbinding met ps3 mediaserver en zo, Ik denk dat nieuwe consoles ook meer via internet gaan doen dus daar anticipeer ik ook alvast op. 500 is waarshijnlijk wel overkill ja


Streamen is ook vaak gelimiteerd op serverbasis, dus dan zal het weinig uitmaken of je een snelle internetverbinding hebt.

Ook al gaan nieuwe consoles meer doen via internet, daar heb je op dit moment weinig aan en zal zeker en vast een tijdje duren voordat al die functies in Europa opgestart zullen worden. Al het geld wat je nu in een overdreven verbinding steekt, kan je momenteel best sparen.

Moest later blijken dat het niet toekomt, dan kan je nog altijd een upgrade doorvoeren.

Ik zit met 2 PC's, een X360 en een PS3 op mijn huidige snelheid en heb nooit last van lag tenzij ik een server uit china ofzo selecteer. Maar dat probleem heeft ook niets te maken met je eigen verbinding.



haha volgens mij vind jij 100 mb bullshit er is ook wel wat voor te zeggen in principe.. alleen ik vind jou verbinding dan weer traag. Doe het nu 3 jaar met iets soortgelijks en dat begint te iriteren. Tel daarbij op dat ik bijvoorbeeld niet vaak uit ga, geen duur mobiel telefoonabo heb en mijn vaste lasten verder laag zijn i.v.m. met wonen in een aangepast appartementencomplez. Dan is het weer helemaal niet echt belachelijk duur. Ik kan inkomen in wat je zegt maar als je minder mobiel bent, veel skype en zo gebruikt dan is het wel fijn. Het is net waar je prioriteiten liggen. Over een jaar of 2 kan ik waarschijnlijk samenwonen, dan zal het best kunnen dat het weer wat minder word.

zodra het is aangesloten zal ik ook eens een speedtestje posten!


MaartenL heeft wel gelijk. 100Mb glasvezel is op het moment gewoon overkill. Het enige waarbij het zo'n beetje verschil heeft is dingen downloaden. Als je bijvoorbeeld bij Steam een game gaat installeren is je game download zo klaar. Games streamen kan je al makkelijk met 10Mb lijntje. Je bent hierbij toch meer afhankelijk of je een goede pc en capturec hebt.
Ik heb zelf sinds kort 150Mb glasvezel omdat ik nu toch ongeveer even duur uit ben als met mijn kabel en tv abo los. Al is het glasvezel interactieve tv kastje van Caiway echt VERSCHRIKKELIJK slecht! Ze beloven wel een update deze maand...


Laatst aangepast door elemeNt op 13 Feb 2013 15:39; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Paintskillz BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 13:55    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Nov 2008
Berichten: 8669



Mijn internet > Jullie internet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 14:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

E-man schreef:
MaartenL schreef:
Heb hier een 7.2 MB download snelheid en 2 MB upload snelheid en ik heb geen nood aan iets snellers. Beetje overkill, tenzij je RAGE (21 GB) ongeveer 10x moet downloaden per dag...


het gaat mij meer om lekker snel streamen, goede verbinding met ps3 mediaserver en zo, Ik denk dat nieuwe consoles ook meer via internet gaan doen dus daar anticipeer ik ook alvast op. 500 is waarshijnlijk wel overkill ja


Streamen heeft niets te maken met je externe internet verbinding. Dat is puur gerelateerd aan randapparatuur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
the_dan BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 16:32    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Aug 2009
Berichten: 6073

Paintskillz schreef:


Mijn internet > Jullie internet


Lol Zeeland
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 23:27    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Ik hou gewoon niet van wachten. Zeker niet op mijn dowwnloads. Dus alleen daarom zou ik toch al 100 doen. Jullie zeggen wel dat streamen weinig uitmaakt en veel aan de randappratuur ligt. Dat zal dan waarschijnlijk wel kloppen, Maar hoe verklaar je dan dat bij mijn neef met mijn laptop ik ps3 media server wel lekker kan gebruiken (100 mb glasvezel) en bij mij (10 mb adsl) niet. Dat vraag ik me dan wel af? [/i]

Edit: Wel thanks voor de feedback natuurlijk. Altijd goed. Ik heb nog 2 dagen om te kiezen hoe snelle verbinding afsluit en dit neem ik zeker mee!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Feb 2013 23:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

E-man schreef:
Jullie zeggen wel dat streamen weinig uitmaakt en veel aan de randappratuur ligt. Dat zal dan waarschijnlijk wel kloppen, Maar hoe verklaar je dan dat bij mijn neef met mijn laptop ik ps3 media server wel lekker kan gebruiken (100 mb glasvezel) en bij mij (10 mb adsl) niet. Dat vraag ik me dan wel af?


Andere gebruikers op je netwerk?
Verkeerde instellingen van je modem/routers?
NAT eigenschappen van je modem/ISP?
Firewall / comptabiliteit problemen?
Draadloos / kabel? Als het draadloos is: zendsterkte van je modem?

Overigens heb ik bemerkt dat ik 100 mb glasvezel zelf heb en het hoogste van downloads wat ik heb gehad is ongeveer 7.2 MB/s. Ongeacht die snelheid kan ik soms alsnog problemen hebben met het streamen van video's. En mijn randapparatuur zal zeker niet de oorzaak hiervan zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 14 Feb 2013 00:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Ik weet niet, zou kunnen, aan de draad gaat het wel beter. De rest van de instellingen zou ik me in moeten verdiepen en dat heeft geen zin meer. Een nieuw abbonnement neem ik sowieso. Dit omdat ik interactive TV wil en nog geen vaste telefoon heb. Enige aanbieder is KPN, glasvezelontvanger is in de hele gemeente al gratis geinstalleerd. Blijft dus over de 60,100, of 500 MB vraag. 500 is in ieder geval afgevallen.

Maar hoe kan het zijn dat je maar 7.2 MB download speed hebt, met 100 mb glasvezel? Dat zou toch niet mogen gebeuren? Je randappratuur is niet de oorzaak, heb je enig idee wat wel?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 14 Feb 2013 00:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Waarschijnlijk omdat ik meerdere toestellen aangesloten heb.

Mijn vriend haar PC, iPhone, 2x X360's, PS3, PSP en een laptop.

Dan nog, 7.2MB/s download is meer dan voldoende. Of een download nu 10 minuten duurt of 12-15 min maakt me echt niet uit. Het belangrijkste is gewoon dat ik zo weinig mogelijk lag ondervind tijdens het spelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 14 Feb 2013 00:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Ik heb de prijzen nog eens bekeken. Naar aanleiding daarvan ga ik toch voor 100 mb glasvezel, het standaard paket Kost mij slechts een kleine 11 euro in de maand méér dan 50 mb.Ik vind dat acceptabel. Ook omdat oopnemen dan gratis in het pakket zit bij de tv. Dat zal ik veel gaan gebruiken Wel nogmaals chill dat ik hier een realistisch beeld heb gekregen van wat ik kan verwachten en vooral wat ik niet hoef te verwachten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
scorpio23-b BerichtGeplaatst: 14 Feb 2013 01:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 26 Jan 2010
Berichten: 1197



Kom ik aan met mijn internet dongle xD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stammetje91 BerichtGeplaatst: 14 Feb 2013 16:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 21 Aug 2007
Berichten: 1121

MaartenL schreef:
Waarschijnlijk omdat ik meerdere toestellen aangesloten heb.

Mijn vriend haar PC, iPhone, 2x X360's, PS3, PSP en een laptop.

Dan nog, 7.2MB/s download is meer dan voldoende. Of een download nu 10 minuten duurt of 12-15 min maakt me echt niet uit. Het belangrijkste is gewoon dat ik zo weinig mogelijk lag ondervind tijdens het spelen.


En daarbij is je ping veel belangrijker. =)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 14 Feb 2013 16:13    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Stammetje91 schreef:
MaartenL schreef:
Waarschijnlijk omdat ik meerdere toestellen aangesloten heb.

Mijn vriend haar PC, iPhone, 2x X360's, PS3, PSP en een laptop.

Dan nog, 7.2MB/s download is meer dan voldoende. Of een download nu 10 minuten duurt of 12-15 min maakt me echt niet uit. Het belangrijkste is gewoon dat ik zo weinig mogelijk lag ondervind tijdens het spelen.


En daarbij is je ping veel belangrijker. =)


6 ms ping op goede servers.

20 ms op League of Legends, soms iets minder maar soms een tikje meer.

Nja, als ik dan veel lag heb is meestal vanwege de locatie van de server
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group