Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende  
No'tje BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 03:10    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Aardig gelachen met Guus in de chat, verder was het niet zo boeiend. Ik zie het wel wat ik eind dit jaar denk of ik hem dan ga halen of niet, maar mijn mening nu is dat ik de komende jaren bij mijn Ps3 blijf en de rest van de consoles die ik heb.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nelus BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 09:53    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 12 Jan 2006
Berichten: 5252

Hoewel ik de rekenkracht die ik zie in de spellen zwaar impressive vind, zie je nog niet heel erg veel impressive gameplay dingen.

Dit is eigenlijk de generatie waar ik vorige keer op wachtte, maar geen realiteit werd door de beperkte hardware (512mb ram, my fucking god). Ik kijk nu dus meer uit naar de games over een jaar, die er meer uit zullen halen.

Killzone ben ik een beetje zwaar underimpressed! Soort BF3 graphics maar dan Killzone style.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 11:36    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Dankzij mijn provider kon ik in zijn geheel niks zien en heb ik dus alles moeten missen, dank u Ziggo.

Heb wel inmiddels alle trailers gezien. Deep Down ziet er verreweg het best uit, maar dat zal wel prerendered junk zijn. Killzone.. Erg mooi, maar dit was ook nog wel PS3 kwaliteit te noemen. The Witness was erg leuk om te zien.

Het ziet er vooralsnog erg veelbelovend uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 11:46    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Geen Always Online DRM en used games zijn gewoon afspeelbaar op de PS4.

Verder moeten we bij de gfx ook nog ff wachten wat het over 6 maanden brengt. Er is nog zat tijd om de gfx op te poetsen. Als ze het doen is een tweede.

@Redneckers Killzone is zelfs in deze staat niet mogelijk op een PS3.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 13:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Mischien is killzone in deze staat imo wel mogelijk op PS3. Dan wel in een resolutie van 640-480 of lager en 5fps wat niet echt speelbaar is
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 14:21    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Mafusto schreef:

@Redneckers Killzone is zelfs in deze staat niet mogelijk op een PS3.

Jawel hoor. Je zal natuurlijk de textuur kwaliteit flink omlaag moeten halen en veel meer streaming toepassen om die gehele stad in je geheugen geladen te hebben, maar het is niet een giga stap overall vooruit ten opzichte van KZ3.

Textuurkwaliteit op PS4 doet vooralsnog niet of nauwelijks onder voor PC, wat best knap is.

streetfighter schreef:
Mischien is killzone in deze staat imo wel mogelijk op PS3. Dan wel in een resolutie van 640-480 of lager en 5fps wat niet echt speelbaar is

Overdrijven is ook een vak.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 14:37    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Redneckerz schreef:
Mafusto schreef:

@Redneckers Killzone is zelfs in deze staat niet mogelijk op een PS3.

Jawel hoor. Je zal natuurlijk de textuur kwaliteit flink omlaag moeten halen en veel meer streaming toepassen om die gehele stad in je geheugen geladen te hebben, maar het is niet een giga stap overall vooruit ten opzichte van KZ3.

Ben je echt niet zo slim of doe je je zo voor? Dit kan echt never nooit niet niet op de PS3. Daar heeft de PS3 veel te weinig geheugen voor. En serieus? 'Textuur kwaliteit flink omlaag halen'??? Jij wil een enorme stad in je geheugen gaan streamen terwijl de PS3 al te weinig heeft om de game te laten draaien. Wil je laaddtijden van een uur of zo?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
streetfighter BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 14:44    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Dec 2008
Berichten: 3413

Redneckerz schreef:

streetfighter schreef:
Mischien is killzone in deze staat imo wel mogelijk op PS3. Dan wel in een resolutie van 640-480 of lager en 5fps wat niet echt speelbaar is

Overdrijven is ook een vak.


Als je kijkt hoeveel games niet op 720P draaien en geeneens stabiele 30fps halen op PS3 lijkt het niet echt overdreven om zo een opofferingen te maken voor het erop draaiend te krijgen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 14:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

elemeNt schreef:

Ben je echt niet zo slim of doe je je zo voor? Dit kan echt never nooit niet niet op de PS3. Daar heeft de PS3 veel te weinig geheugen voor. En serieus? 'Textuur kwaliteit flink omlaag halen'??? Jij wil een enorme stad in je geheugen gaan streamen terwijl de PS3 al te weinig heeft om de game te laten draaien. Wil je laaddtijden van een uur of zo?

Het mag echt wel wat vriendelijker hoor
Natuurlijk is er een geheugen issue. Maar al sinds tijden wordt er gebruik gemaakt van de HDD om textures te streamen. Dat scheelt al iets.
Natuurlijk kan je zulke scherpe textures niet hebben op PS3, dus moet je deze flink naar beneden halen tot aan de kwaliteit textures die je nu ongeveer hebt. (Of misschien wel lager, who knows) en dat geldt natuurlijk ook voor schaduwen die dan in meerdere passes moeten worden gedaan.

Het is mogelijk. Immers kan je ook Quake 2 draaien op een Amiga uit 1992. Nu snap ik best wel dat GG al redelijk aan de limiet heeft gezeten met KZ3 dus voor hun is de PS4 een godszegen. een dumbed down port op 30 fps met een variable resolutie op PS3 acht ik echter niet onmogelijk.

Dat dit geen ideale en zelfs negative situatie is spreekt immers voor zich, daarom ontwikkelen ze het ook voor PS4 omdat ze dat gezeik van ''pushen'' dan niet meer hebben

streetfighter schreef:

Als je kijkt hoeveel games niet op 720P draaien en geeneens stabiele 30fps halen op PS3 lijkt het niet echt overdreven om zo een opofferingen te maken voor het erop draaiend te krijgen

Hmhm, maar ik verwacht wel iets van GG in een hypothese als deze 720p had ik dan ook niet verwacht mochten ze het uberhaupt proberen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 15:02    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Redneckerz schreef:
elemeNt schreef:

Ben je echt niet zo slim of doe je je zo voor? Dit kan echt never nooit niet niet op de PS3. Daar heeft de PS3 veel te weinig geheugen voor. En serieus? 'Textuur kwaliteit flink omlaag halen'??? Jij wil een enorme stad in je geheugen gaan streamen terwijl de PS3 al te weinig heeft om de game te laten draaien. Wil je laaddtijden van een uur of zo?

Het mag echt wel wat vriendelijker hoor
Natuurlijk is er een geheugen issue. Maar al sinds tijden wordt er gebruik gemaakt van de HDD om textures te streamen. Dat scheelt al iets.
Natuurlijk kan je zulke scherpe textures niet hebben op PS3, dus moet je deze flink naar beneden halen tot aan de kwaliteit textures die je nu ongeveer hebt. (Of misschien wel lager, who knows) en dat geldt natuurlijk ook voor schaduwen die dan in meerdere passes moeten worden gedaan.

Het is mogelijk. Immers kan je ook Quake 2 draaien op een Amiga uit 1992. Nu snap ik best wel dat GG al redelijk aan de limiet heeft gezeten met KZ3 dus voor hun is de PS4 een godszegen. een dumbed down port op 30 fps met een variable resolutie op PS3 acht ik echter niet onmogelijk.

Dat dit geen ideale en zelfs negative situatie is spreekt immers voor zich, daarom ontwikkelen ze het ook voor PS4 omdat ze dat gezeik van ''pushen'' dan niet meer hebben


Je vergeet voor het gemak even dat een game veel meer is dan high res textures... zucht. Zullen we maar meteen weer op de PSX gaan gamen omdat ontwikkelaars de nieuwe games vast wel zo ver kunnen downgraden dat het daar ook op werkt?
Dat het grafisch niet een grote stap zou worden, dat was al bekend. De overstap van de PS2 naar PS3 bracht dan ook HD beelden. De PS4 blijft hierbij en gaat niet over naar 4K beelden.. misschien over een x aantal jaren met streaming. Wie weet? Waar ik bijvoorbeeld veel meer naar uit kijk bij next-gen is de AI. Het is zo'n beetje de meest storende factor in hedendaagse games. Als ze dat door de meer eenvoudige pc structuur en de kracht verder kunnen ontwikkelen, dan is dat voor mij al next-gen genoeg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 17:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

elemeNt schreef:

Je vergeet voor het gemak even dat een game veel meer is dan high res textures... zucht.

Nee hoor, ik had het namelijk ook over schaduwen, en had net zo goed ook belichting kunnen noemen, maar dan zou mijn reactie langdradig worden. Dus nee, dat vergeet ik niet.

elemeNt schreef:

Zullen we maar meteen weer op de PSX gaan gamen omdat ontwikkelaars de nieuwe games vast wel zo ver kunnen downgraden dat het daar ook op werkt?

Het gaat er meer om dat je nog makkelijk wat meer kan pushen. Als je in 64 kilobytes een visuele kwaliteit vergelijkbaar met UE3 kan realiseren, waarom zou dat dan niet kunnen met de PS3?

elemeNt schreef:

Dat het grafisch niet een grote stap zou worden, dat was al bekend.

Heb je dus gelijk mijn oorspronkelijke punt bewezen.

elemeNt schreef:

Waar ik bijvoorbeeld veel meer naar uit kijk bij next-gen is de AI. Het is zo'n beetje de meest storende factor in hedendaagse games. Als ze dat door de meer eenvoudige pc structuur en de kracht verder kunnen ontwikkelen, dan is dat voor mij al next-gen genoeg.

Daar ben ik het wel mee eens, tezamen met gezichtsanimaties.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
elemeNt BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 19:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Redneckerz schreef:

elemeNt schreef:

Dat het grafisch niet een grote stap zou worden, dat was al bekend.

Heb je dus gelijk mijn oorspronkelijke punt bewezen.


Uhm nee. Jouw punt was dat de PS3 dit ook aan kon en dat is niet zo. Ik zeg alleen dat het niet de grote grafische stap voorwaarts is, dan wat de meeste misschien hadden gehoopt. Het verschil is begrijpelijk kleiner dan de stap van PS2 > PS3. Het is nog steeds een flinke verbetering op wat we nu op de consoles te zien krijgen op grafisch gebied. Maar zoals ik al zei zit er veel meer in een game dan grafische beelden... maar dat zie je blijkbaar nog steeds niet als ik die voorbeelden (schaduwen en belichting) van je lees.

De nieuwe Killzone gaat overigens ook nog best wat verbeteren aangezien deze is gemaakt voor 4 GB ram (wat in eerste instantie de specs van de PS4 zou zijn).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 19:33    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

@Redneckers

Je brengt het wel leuk. Alles is overal op te spelen als je maar compromissen wil toestaan. Maar hetzelfde zou je kunnen zeggen van de stap van PSX naar PS2 naar PS3 of in een extremere geval de Gamecube naar Wii. Killzone 3 zat al tegen de grens aan van wat GG uit de PS3 kunnen halen. De game zat vol met bijna claustrofobisch aanvoelende en lege omgevingen, terwijl de K:SF demo dit niet had. Deze generatie gaat hopelijk vooral de ervaring en inlevingsvermogen die je kunt hebben in een game vergroten. Een sterk verbeterde AI alleen zal daar al veel mee helpen.

Verder verwacht ik niet dat de games buiten de cross gen periode current gen nog ports krijgt van next gen systemen. De games die nu zijn aangekondigd voor zowel current als next gen zijn vooral om de kosten te drukken tijdens de launch. Door vooral de structuur van de PS3 is het niet aannemelijk dat er ports van next gen titles naar current gen komt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 22:22    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

elemeNt schreef:

Uhm nee. Jouw punt was dat de PS3 dit ook aan kon en dat is niet zo.

Een gedowngrade port kan dit makkelijk aan.
elemeNt schreef:

Het verschil is begrijpelijk kleiner dan de stap van PS2 > PS3. Het is nog steeds een flinke verbetering op wat we nu op de consoles te zien krijgen op grafisch gebied.

Dat ben ik met je eens.

elemeNt schreef:

Maar zoals ik al zei zit er veel meer in een game dan grafische beelden... maar dat zie je blijkbaar nog steeds niet als ik die voorbeelden (schaduwen en belichting) van je lees.

Roep maar wat voorbeelden dan. Ik kan ze zelf ook wel opnoemen, maar dat is natuurlijk voor de hand liggend. AI, misschien? Grafische snufjes zoals SSAO? Anti aliasing? Individuele objecten? Physics? Water simulatie?

Mafusto schreef:

Je brengt het wel leuk. Alles is overal op te spelen als je maar compromissen wil toestaan.

Mits de algehele kwaliteit overeind blijft, zou ik niet weten waarom dat niet kan. Neem mijn recente voorbeeld nu van Quake 2 op Amiga. Deze bezit geen 3d hardware, alleen maar een 2d blitter. Koppel dat aan de sterkste processor die er voor Amiga mogelijk was (een 68060) en je hebt dan een systeem vergelijkbaar met een Pentium 1. Quake 2 vereist minstens een Pentium 2. Toch is het te runnen op 20 fps, en ja, in een lage resolutie van 320x200. Je zal al roepen: ''Waarom met zon lage framerate zon spel spelen in zon kut resolutie?'' Voor de Amiga fans is het vooral om het spel gewoon te kunnen spelen zonder in een GPU te investeren. Ik zou het spel spelen in zon kutresolutie en zon framerate omdat het een technisch hoogstandje is.


Mafusto schreef:

Killzone 3 zat al tegen de grens aan van wat GG uit de PS3 kunnen halen. De game zat vol met bijna claustrofobisch aanvoelende en lege omgevingen, terwijl de K:SF demo dit niet had.

KZ3 was inderdaad een hardware pusher.

Mafusto schreef:

Verder verwacht ik niet dat de games buiten de cross gen periode current gen nog ports krijgt van next gen systemen. De games die nu zijn aangekondigd voor zowel current als next gen zijn vooral om de kosten te drukken tijdens de launch. Door vooral de structuur van de PS3 is het niet aannemelijk dat er ports van next gen titles naar current gen komt.

Dat verwacht ik ook, maar het verschil is nu dat PS360 shader based hardware is. De Wii kreeg geen ports omdat het dit niet had. Wii U en PS360 hebben dit wel, dus is een down port aannemelijker voor multiplats.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 23:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Redneckers schreef:
Mits de algehele kwaliteit overeind blijft, zou ik niet weten waarom dat niet kan.


Als we dit als een standaard zouden nemen dan is hadden we nooit van de PS2/GC/XBox generatie af te stappen en zouden we nooit hoeven te beginnen aan een HD-tv. Want bijv een 3D GTA was nu ook eenmaal mogelijk op de PS2 en Xbox en een SD tv laat ook gewoon hetzelfde zien in een ietwat lagere kwaliteit.

Ik haalde Killzone 3 aan omdat GG niet dezelfde ervaring kan creëren op de PS3 met hetzelfde spel zonder dat de QFX ver onder die van de twee voorgaande delen komen te liggen, terwijl de bedoeling van een particle spectacle shooter juist het "oew, aah"-effect is. Dit is geen technisch hoogstandje maar juist een achteruitgang.

Citaat:
...ports...

De WiiU lijkt qua structuur meer op de next-gen pc structuur dan current-gen systemen. Daarom is een WiiU port aannemelijker dan een PS360 port. Maar het gaat vooral liggen aan hoe de WiiU opgevangen gaat worden door de devs. En zelfs dan is het niet aannemelijk dat er vanuit de WiiU een port wordt gemaakt voor de PS360. Zeker aangezien Ubisoft al meer dan 7 maanden uittrekt voor een port van Rayman Legends. Al wil ik je daar wel toegeven dat het ook te maken zal hebben met het leveldesign.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 21 Feb 2013 23:54    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Mafusto schreef:

Als we dit als een standaard zouden nemen dan is hadden we nooit van de PS2/GC/XBox generatie af te stappen en zouden we nooit hoeven te beginnen aan een HD-tv. Want bijv een 3D GTA was nu ook eenmaal mogelijk op de PS2 en Xbox en een SD tv laat ook gewoon hetzelfde zien in een ietwat lagere kwaliteit.

Dat hoeft ook niet. Ik stel alleen maar dat de vele ''OMG, dit is NEXT GEN'' reacties ook een weerwoord moeten hebben. Natuurlijk zou GG ook gek zijn als ze deze KZ ook op PS3 zouden laten verschijnen, dat is natuurlijk geen doen.

Mafusto schreef:

Ik haalde Killzone 3 aan omdat GG niet dezelfde ervaring kan creëren op de PS3 met hetzelfde spel zonder dat de QFX ver onder die van de twee voorgaande delen komen te liggen, terwijl de bedoeling van een particle spectacle shooter juist het "oew, aah"-effect is. Dit is geen technisch hoogstandje maar juist een achteruitgang.

Hele domme vraag, maar heb je het nu over de nieuwe Killzone?

Mafusto schreef:

De WiiU lijkt qua structuur meer op de next-gen pc structuur dan current-gen systemen. Daarom is een WiiU port aannemelijker dan een PS360 port.

Ja, dat klopt. Maar een PS360 is, zeker voor nu, ook nog een veilige keuze, niet?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 00:06    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Redneckerz schreef:

Dat hoeft ook niet. Ik stel alleen maar dat de vele ''OMG, dit is NEXT GEN'' reacties ook een weerwoord moeten hebben. Natuurlijk zou GG ook gek zijn als ze deze KZ ook op PS3 zouden laten verschijnen, dat is natuurlijk geen doen.[/qoute]

Maar je zegt wel steeds dat iets dergelijks mogelijk is op de PS3. Verder ben ik niet zozeer onder de indruk van deze gen's gfxs, maar dat was ik ook niet zo over de vorige generatie. Tel daarbij de weinig vernieuwende gameplay elementen op die per generatie minder lijken te worden en je snapt hopelijk dat ik elke nieuwe generatie begin te vrezen. Maar dat alles weerhoudt me er niet van om opgewonden te raken van een nieuwe generatie consoles. Al komt dit vooral doordat deze generatie voor mij te lang heeft geduurd. Een nieuwe inFamous, een van de weinige games deze gen waar ik echt plezier mee heb kunnen beleven, helpt daar ook bij.


Redneckerz schreef:
Hele domme vraag, maar heb je het nu over de nieuwe Killzone?
Als deze geport zou moeten worden naar de PS3 zonder de kwaliteit in de vorm van grootschaligheid end. te verliezen.

Redneckerz schreef:

Ja, dat klopt. Maar een PS360 is, zeker voor nu, ook nog een veilige keuze, niet?

Daar waren we het beiden al over eens Al zijn het vooral titels die nu al zijn aangekondigd en zal over een jaar alleen nog maar bestaan uit een Fifa, Madden en een verdwaalde port.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 00:26    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Mafusto schreef:

Maar je zegt wel steeds dat iets dergelijks mogelijk is op de PS3.

Zoiets is namelijk gewoon mogelijk.

Mafusto schreef:

Als deze geport zou moeten worden naar de PS3 zonder de kwaliteit in de vorm van grootschaligheid end. te verliezen.

Zoals gezegd, dat zou een klus worden die GG misschien niet eens de moeite waard zou vinden, maar als ze het zouden doen, dan zou het met stevige concessies mogelijk zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 01:13    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

We zitten nu in een vicieuze cirkel. Nu kan ik bijv GTA 4 erbij gaan halen. Als de game eruit zou zien zoals GTAIII zou deze in zijn geheel te spelen zijn op de vorige generatie, maar dat zal niet dezelfde ervaring geven als de GTA 4 die op deze generatie consoles te spelen is. Al is het in principe hetzelfde spel met enkele concessies. Als je dit vergelijkt met jouw Quake voorbeeld is er meer verschil dan enkel een lagere resolutie en framerate, maar die geeft jouw dan wel de bedoelde ervaring. Weliswaar in een mindere kwaliteit, maar dit heeft in principe geen invloed op de game waar dit wel het geval zou zijn bij K:SF.

Zodra je de ervaring van de game aanpast is dit niet meer dezelfde game. Zeker omdat we nu niet met zekerheid kunnen zeggen in hoeverre de AI verbeterd is in deze nieuwe generatie consoles of hoe de leveldesign veranderd door een verminderd aantal objecten in een level. Je kunt door concessies wel een kloon van het spel maken, maar het lijkt me sterk dat het mogelijk is om de game speelbaar te krijgen zonder dingen van de game te verwijderen. Waar speelbaar in dit geval inhoud dat de game op een acceptabele framerate, op een HD-resolutie (standaard vandaag de dag) loopt en voor PS3 begrippen redelijke textures heeft. Dit gaat je niet lukken door alleen een paar effectjes te verwijderen en textures aan te passen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 01:19    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

Niets dat ik gisteren gezien heb op de Meeting zou mogelijk zijn op de PS3.

http://www.abload.de/img/vlcsnap-2013-02-21-235fpjz.png


Laatst aangepast door Codewarrior op 22 Feb 2013 11:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 01:31    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Mafusto schreef:

Je kunt door concessies wel een kloon van het spel maken, maar het lijkt me sterk dat het mogelijk is om de game speelbaar te krijgen zonder dingen van de game te verwijderen. Waar speelbaar in dit geval inhoud dat de game op een acceptabele framerate, op een HD-resolutie (standaard vandaag de dag) loopt en voor PS3 begrippen redelijke textures heeft. Dit gaat je niet lukken door alleen een paar effectjes te verwijderen en textures aan te passen.

Dat bedoel ik dus ook met concessies. Streaming van HDD enzo...

@ Gezer kan je dat plaatje even croppen? Verneukt de layout atm
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
E-man BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 01:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Nov 2006
Berichten: 1220

Laat ik voor ik met dit verhaal begin eerst maar even zeggen dat ik een consolegamer ben en sinds deze generatie vooral sony gebruik. Ik heb niks tegen Microsoft, maar de Dualshock is voor mij een fij ndesign en zal het alleen daarom zéér waarschijnlijk bij Playstation houden.

Ik vind het gewoon echt een beetje raar dat er hier op het forum, maar ook op de FP en op andere gamegerelateerde sites veel afgegeven wordt op de ps4. Nu al. De hardware is verouderd, de gfx zijn niet ver genoeg vooruit gegaan, het is niet innovatief genoeg... En hetgeen waar ik mij het meest aan stoor is, PC kan dit nu al aan/PC zal dit niveau zo weer voorbij streven.

Maar de vraag is dan, wat wil je. Er vanuitgaande dat de ps4 €600 gaat kosten. Ik heb laatst 1 videokaart (ik heb er geen verstand van, dat moet gezegd) voorbij zien komen van 1.000. De ps4 is dus goedkoper dan de duurste videokaart die ik ken. Waarom zou 600 dan te duur zijn voor een console?

De games die gisteren getoond zijn, zijn eerste generatie games. Moet je Ridge Racer op de PS3 eens bekijken. Of tony Hawk Project 8. Vergelijk dat dan maar eens met het net verschenen Far Cry 3. De graphics zullen echt nog beter worden.



Zo kan ik nog een langer betoog houden om uiteindelijk mijn punt te maken, maar dat ga ik niet doen. Wat ik gewoon wil zeggen tegen iedereen die de hardware niet goed vind, de graphics niet goed vind of de prijs niet goed vind; een console is geen PC, zal het ook nooit worden. Maar gaat die vergelijking dan niet ook gewoon mank? DE 3 consoleaanbieders moet je met elkaar vergelijken. De PC staat er buiten.

Geniet van het feit dat er iemand aan kan komen lopen, een controller kan pakken en kan gamen. Van eht feit dat je niet hoeft te updaten (hooguit een HDD) en neem dan genoegen met de technische mankementen van een onsole. En in dit geval de ps4. Vergelijkiingsmateriaal heb je als MS zijn next-gen system aankondigt. Blijkt dat de PS4 dan zwak is, zal ik net zo hard klagen als iedereen!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mafusto BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 10:28    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Mei 2009
Berichten: 7006

Redneckerz schreef:

Dat bedoel ik dus ook met concessies. Streaming van HDD enzo...


Streamen vanuit de HDD is ook beperkend. Zeker als je het vergelijkt met de 5GDDR ram die in de PS4 zit. Neem nu het gedeelte van de trailer waar de MC aan het touw hangt. Deze scene zou vervangen moeten worden door een QTE-cutscene om überhaupt iets soortgelijks op het scherm te kunnen toveren zonder de game onder de minimale eisen (minimaal 720P en speelbare framerate). Dit wil ik geen concessies noemen. Dit is het aanpassen van een game.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 11:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Mafusto schreef:

Streamen vanuit de HDD is ook beperkend. Zeker als je het vergelijkt met de 5GDDR ram die in de PS4 zit. Neem nu het gedeelte van de trailer waar de MC aan het touw hangt. Deze scene zou vervangen moeten worden door een QTE-cutscene om überhaupt iets soortgelijks op het scherm te kunnen toveren zonder de game onder de minimale eisen (minimaal 720P en speelbare framerate). Dit wil ik geen concessies noemen. Dit is het aanpassen van een game.

Volgens mij denken wij gewoon hetzelfde maar dan onder andere bewoordingen. Jij noemt het een beperking (technisch is het dat ook), ik een concessie. Streamen vanuit HDD is indd ook een concessie/beperking/belemmering/hoe je het ook wilt noemen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Codewarrior BerichtGeplaatst: 22 Feb 2013 11:24    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 03 Okt 2011
Berichten: 3190

E-Man, ben het met je eens, ben zelf een pc gamer, heb een coole game pc, maar afgelopen dagen veel mede pc gamers gezien die weer "pc kan dit toch al, consoles sux" lopen te verkondigen op bijna elke plaats waar de PS4 wordt gediscuteerd. Ook op de Diablo 3 forums.

PC fanboys zijn een ergerlijke ras. Het is dankzij de grote afzetmarkt op consoles dat ze de meeste games te zien krijgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Game Forum Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 6 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group