Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26  
elemeNt BerichtGeplaatst: 18 Jul 2016 14:15    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 18 Aug 2009
Berichten: 2495

Lawliet schreef:
Batman v Superman: Dawn of Justice Ultimate Edition
Vond de film verrassend genoeg okay ondanks alle kritiek die een grafsteen erin douwden. Ja de film heeft zijn problemen. Te lang, soms slechte pacing en de CGI werdt op een moment belachelijk slecht. Dit is niet de versies van Superman en Batman waar ik op heb gehoopt. Ook Jesse Eisenberg's Lex Luthor was niet te kauwen.

Ondanks alles vond ik het vermakelijk op zijn eigen manier, maar dit als basis voor toekomstige films zucht. Nolan's Batman was tof, maar dat past niet bij Superman en co.


De Ultimate Edition is dan ook 30 minuten langer dan de bioscoop versie he
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 18 Jul 2016 14:43    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

elemeNt schreef:
Lawliet schreef:
Batman v Superman: Dawn of Justice Ultimate Edition
Vond de film verrassend genoeg okay ondanks alle kritiek die een grafsteen erin douwden. Ja de film heeft zijn problemen. Te lang, soms slechte pacing en de CGI werdt op een moment belachelijk slecht. Dit is niet de versies van Superman en Batman waar ik op heb gehoopt. Ook Jesse Eisenberg's Lex Luthor was niet te kauwen.

Ondanks alles vond ik het vermakelijk op zijn eigen manier, maar dit als basis voor toekomstige films zucht. Nolan's Batman was tof, maar dat past niet bij Superman en co.


De Ultimate Edition is dan ook 30 minuten langer dan de bioscoop versie he

Zelfs dan was het nog te lang :p De extended cut geeft hier en daar wel betere pacing, maar meer wtf momenten. Ze wouden zoveel mogelijk in deze film proppen als het maar kan en zelfs daar faalde ze best wel in. Weinig gevechten en te weinig Wonder Woman in actie. Ondanks op zijn eigen vreemden manier vond ik de film best vermakelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zokun90 BerichtGeplaatst: 18 Jul 2016 15:12    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 31 Jan 2008
Berichten: 393

Voor wat je in ieder geval voor een Superman film mag verwachten vond ik het een vermakelijke film. Dan bedoel ik de extended edition. Wel vond ik elke scene met Lex Luthor vreselijk gedaan maar dat ligt vooral aan de acteur en hoe het personage in de film werd geschreven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Weslii BerichtGeplaatst: 10 Aug 2016 10:02    Onderwerp: The hateful eight Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Jan 2009
Berichten: 386

Het is een hele tijd geleden dat ik iets over een film heb geschreven hier op dit forum maar hierbij weer een bijdrage van mij.

Ik heb onlangs The hateful eight gekeken van Quintin Tarantino. En manmanman…wat heb ik daar van genoten. Ik kan de films van Quintin Tarantino meestal wel waarderen maar na death proof, Inglourious Basterds en Django Unchained, wat op zich best vermakelijke films zijn, dacht ik toch dat hij zijn echte meesterschap een beetje was kwijtgeraakt. Toch heeft hij wat mij betreft met The hateful eight een ouderwets meesterwerk neergezet.



Zoals de titel al weggeeft gaat de film over 8 personages vol met haat, haat voor elkaar wel te verstaan. De karakters worden geleidelijk geïntroduceerd, aan het begin kennen de karakters elkaar niet. Althans, niet alle karakters. Het verhaal is oersimpel, het enige wat ik erover kan zeggen zonder te spoilen is dat de 8 vanwege een sneeuwstorm noodgedwongen een aantal dagen bij elkaar in dezelfde herberg zitten: Minnie’s Haberdashery. Al snel blijkt dat niet iedereen is wie hij zegt te zijn.



Deze western is niet voor iedereen. Verwacht geen grote shootouts met cowboys en indianen. Deze film speelt zich voor 95% af in 1 en dezelfde ruimte: Minnie’s Haberdashery. Dit onderschrijft het meesterschap van Tarantino, want hoe kun je een film die zich 2,5 uur van de 3 uur dat hij duurt in dezelfde ruimte afspeelt boeiend houden? Het is hem gelukt. Het eerste 1,5 uur wordt er alleen gepraat. De bekende scherpe dialogen die je gewend bent van zijn films, hierin worden de karakters gepresenteerd. Alles in deze film druipt Tarantino, zoals altijd zijn de personages redelijk vlak maar hij is er in geslaagd om alle 8 karakters verachtelijke personen te maken. Er zit er niet een bij die niet een verwerpelijke klootzak is, niemand die echt van onbesproken gedrag is. Uiteindelijk krijg je natuurlijk wel je portie geweld waar je op wacht.



Tarantino gebruikt de mogelijkheden die het medium film hem biedt weer ten volle. De film is opgedeeld in 6 hoofdstukken die niet chronologisch worden verteld. Niet zoals in Reservoir Dogs of Pulp Fiction maar toch. Een ander voorbeeld is dat hij in hoofdstuk 4 opeens een verteller introduceert (dat is hij zelf overigens). Sommigen vinden dat een zwakte, ik vind het juist een manier om je als kijker even eruit te halen en bij de werkelijkheid te houden: je zit een film te kijken, geen realiteit.



Alle films van Tarantino zijn onderling verbonden met elkaar in het Tarantino Universe. (het beste voorbeeld vind ik Pulp Fiction die in 1994 al vooruit wees naar Kill Bill uit 2004.) Ook The hatefull eight is verbonden met dit universum. Het sigarettenmerk dat personages in Tarantino films altijd roken is Red Apple, Minnie rookt “Red Apple Tobacco”. Verder wordt een paar keer benadrukt dat ze haar sigaretten zelf rolt, net als Vincent Vega uit Pulp fiction (die overigens Drum rookt omdat hij net terug was uit Nederland). De film is nog sterker verbonden met Inglourious Basterds. Milde spoiler op komst…….Oswaldo Mobray, de engelsman blijkt aan het eind van de film eigenlijk “English” Pete Hicox te heten. En we kennen natuurlijk allemaal Archie Hicox, de Engelsman die zich aansloot bij de basterds. Ze blijken familie te zijn van elkaar.



De film krijg van mij een 9.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 10 Aug 2016 21:07    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Ik vind The Hateful Eight ook een van zijn beteren films. Gaf mij een totaal andere ervaring en heb het ook gezien in 70 mm film en dat was zo mooi.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 20 Aug 2016 16:48    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Kingsglaive:Final Fantasy XV in de bios in Singapore. Een erg mooie film,heb er van genoten, alleen wat jammer is is dat er nauwelijks elementen bevat van Final Fantasy of van Final Fantasy XV zelf, had Noctis wel vaker willen zien.


Jason Bourne
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 01 Sep 2016 22:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Weer een hele trits films gezien lately:

Suicide Squad:

De game naar aanleiding van de film is gereviewd, hier - http://www.gamed.nl/view/124214

Terug naar de film zelf. Voorafgaand las ik al dat de game een typische ''You love it or you hate it'' film zou gaan worden. Ook werd de performance van Margot Robbie als Harley Quinn geprezen.

Ik was enigzins teleurgesteld. Naast Will Smith zijn zij namelijk de enige die een redelijke performance weten neer te zetten en gaat het nogal van de hak op de tak. Sommige tussenstukjes zijn ook puur voor de PR opgenomen en de rollen van sommige acteurs/actrices zijn vooral bedenkelijk gezien hoe ze worden gepresenteerd. Iedereen prijst Robbie voor haar vertoning, maar ik vond haar vooral bijzonder irritant met haar oeverloze gelul (Wat ook in de film doorsijpelde, ik vond het dan ook leuk dat medespelers hetzelfde dachten). Voor een gestoorde chick vond ik het weinig naturel overkomen en erg gespeeld.

Toch is de film wel vermakelijk, al wilt de film lollig gevonden worden, het script en de teksten zijn daarbij te serieus. Ik val dus dan ook niet in het kamp dat ik het gelijk film van het jaar vind, want dat is het zeker niet. Wat blijft is een entertainende film die niet topper Deadpool evenaart of zelfs Ant-Man concurrentie biedt. Als ensemble film is het echter een ideale keuze om een avondje vertier te bieden met je date of met vrienden met hapjes en drankjes op de bank. In die zin is Suicide Squad zeker geslaagd.

7.5/10

War Dogs:

Na Suicide Squad de tweede film die ik in korte tijd in de bios zag. War Dogs beviel mij een stuk meer dan eerstgenoemde film, daar Jonah Hill een prachtige performance neerzet als uberoetlul Diveroli. War Dogs laat goed zien hoe maf Amerika kan zijn met oorlog en hoe 2 jonge knullen het systeem bespeelde, tot hun uiteindelijke neerval. Diveroli zelf is inmiddels 30 en heeft iedereen, War Dogs incluis, aangeklaagd. Hij heeft blijkbaar niets geleerd van zijn fouten. Korte review, maar deze film is een sleeperhit.

8.5/10

John Wick:

Pure actie en Keanu Reeves. De beste man sloofde zich maanden uit voor zijn karakter en is inmiddels ontiegelijk goed in snelschieten. In John Wick komt dit ook terug. Qua actie is dit puur orgastisch, no joke. Keanu zet John Wick neer als een ultieme badass die dodelijk serieus blijkt, zonder het belachelijk te maken.

De nieuwe maatstaf van actiefilms, in alles. Fuck John Wick niet.

9.5/10

Street Kings:

Ook een Keanu Reeves film, maar deze is een stuk ouder dan John Wick en Keanu is ook niet de badass zoals hij in eerstgenoemde film was. Street Kings volgt een meer klassiek verhaal van corruptie en genaaid worden door je baas, met het verschil dat de cast (O.a Forest Whitaker) dit standaard verhaal tot een redelijk hoog niveau brengt. Street Kings is voor iedere actie fanaat een zekerheidje.

8/10

The Theory of Everything:

Van de actie naar een biografisch drama over natuurkundige Stephen Hawking. De game won vele nominaties en is ook wel duidelijk waarom. Eddie Redmayne speelt een fantastische Hawking en acteert bijkans als Stephen's schaduw. Felicity Jones zet ook een geweldige prestatie neer. Pluim ook voor de muziek die ook de Golden Globe won. Enig minpuntje is dat de extra fijne details soms worden weggelaten om het verhaal meer stuwing te geven. Maar zodra je Redmayne in zijn latere jaren ziet, vergeef je het de film onmiddelijk. Sterk.

8.5/10

Freedom Writers:

De boodschap die deze film meegeeft is er 1 die verplichte kost op scholen en in huidige maatschappij zou moeten zijn. Jongeren benader je niet door een act te doen, je wint hun vertrouwen door hun de ruimte te geven voor hun verhaal, en hun gevoelens. Hilary Swank geniet zichtbaar van de rol en laat tevens goed het verschil zien wat een goede leraar/lerares teweeg kan brengen. De grootste manco aan Freedom Writers is dat er weinig aan details wordt besteed. De film krijgt daardoor een rauw, ietwat bot voorkomen, wat echt de globale boodschap in de weg staat. Zie je daar door heen, dan is Freedom Writers een bijzondere bron van inspiratie en verplichte kost voor ouders, onderwijs en misschien ook wel jijzelf.

8.2/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Kubo and the Two Strings
Weer een geweldige stop-motion film door Laika. De animatie is echt geweldig met goede personages en een leuke plot die tot de derde act een beetje zijn belans verloor. Ondanks is het zeker een aanrader!

8/10

Het had bijna een Legend of Zelda film kunnen zijn dus hopelijk als Nintendo ooit een film wilt doen moeten ze zeker met Laika samen werken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 05 Nov 2016 23:20    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Doctor Strange 8/10

Weer een vermakelijke film, hoewel visueel indrukwekkend die helaas nog steeds de zelfde foutjes maakt. Hoewel de actie en alles goed was had ik toch gehoopt dat het een andere richting op ging dat ze meer de vreemde dimensies verkennen dan als een actie set gebruikt. Het volgde meer Marvel phase 1 play it safe formule, en hoewel het hier en daar negatief over klinkt blijft het vermakelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 19 Feb 2017 23:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

The Lego Batman Movie 8.5/10

Geweldige Batman film met humor en geweldige personage ontwikkeling voor het stripfiguur. DC en WB kunnen wel wat leren van de LEGO films.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Aaruman BerichtGeplaatst: 27 Feb 2017 12:04    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 16 Feb 2009
Berichten: 1376

Mein Führer,

Een geinige film, een hoofdpersonage die erg charmant is en waar je heel snel kan identificeren. Ik heb het hier natuurlijk niet over Hitler himself, maar over een Joodse acteur die door de nazi's uit zijn kamp wordt gehaald en een taak krijgt opgelegd.

De acteur is heel slim en probeert het een en ander los te wringen bij de nazi's.

Leuke film, subliem acteerwerk. Je kan zelfs medelijden krijgen met de Führer.

8/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2017 23:39    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Eindelijk eens tijd om wat mini reviews te doen van wat ik de afgelopen maanden heb gezien:

John Wick 2:

In de bioscoop gezien de dag na verschijning, want deel 1 was ZO GOED. En ook deeltje 2 stelde niet teleur. John Wick 2 is qua verhaal nogal anders en, meer uitgediept. Er is een daadwerkelijk plot. De actie is echter nog wat meer opgeschroefd, tot Mortal Kombat achtige scenes.

Ik schreef bij deel 1:

De nieuwe maatstaf van actiefilms, in alles. Fuck John Wick niet.


Voeg daar deel 2 maar aan toe. Actie zoals Actie moet zijn.

9.5/10

Planet Terror:

Een iets oudere film van Robert Rodriguez, vrijwel gelijk gereleased met Tarantino's Death Proof. Planet Terror is een heerlijke vermakelijke zombie-actie film waarbij de hoeveelheid gore niet wordt geschuwd. Niet voor niets valt deze film onder het ''grindhouse'' genre. Ondanks alle smeerpijperij is er ook een element van komedie te vinden in Planet Terror. Alles is zo idioot over de top dat het op je lach spieren gaat werken.

Het is absoluut geen schande om Planet Terror gelijk na John Wick 2 te zien. Let er wel op dat de ranzigheid aanzienlijk is en dat het verhaaltje flinterdun is. Waar dat in JW2 nog enige diepte had, is het in PT een niemendalletje.

8.5/10

Ted 2:

De asociale knuffelbeer van Seth Mcfarlane (o.a Family Guy) schittert in deze film waarin Ted zich aan de regels van realiteit tracht te houden. Ted was bijzonder grappig, niet zo gek natuurlijk met Mcfarlane aan de knoppen, en ook dit 2de deel stelt niet teleur. Goed is daarbij de smakeloze grappen tot een minimum beperkt blijven, jammer is dat er geen memorabele scene zoals ''Fuck you Thundahhh, you can suck my dick!'' in de film zit verwerkt.

Ted 2 is daarom een sequel die niets fouts doet, maar ook zijn voorloper niet overtreft. Als 1-2tje is de Ted reeks echter ideaal voor een hele avond gelach.

8.0/10

Dallas Buyers Club:

Een zware film met Matthew McConaughey in de hoofdrol. De beste man heeft AIDS en dat is ook te zien. Matthew ziet er bij tijd en wijlen gewoon ''ziek'' uit en je kan je afvragen of zoveel gewicht kwijt raken nu zo goed voor je is als acteur. Dat doet niet weg dat DBC een zeer sterke film is die goed de problemen van bureaucratie en ''regeltjes'' laat zien. DBC vergeeft zichzelf niet en laat goed de gevolgen zien van AIDS en wat er allemaal bij komt kijken.

8.5/10

Gantz: O:

Jaja, ik kijk ook wel eens Japanse films. Na Harlock: Space Pirate zag ik deze voorbij komen en ik dacht, waarom ook niet. Als volslagen onbekende met de Gantz reeks was de film nogal verwarrend. Er wordt weinig uitleg gegeven aan het hoe en waar, maar latere research vertelde mij dat dit ook de bedoeling lijkt te zijn van de auteur. Visueel is Gantz verbluffend: Waar Harlock grotesk was, is Gantz hypergedetaillieerd voor een CGI film. Bepaalde scenes zagen er ook gewoon ''echt'' uit en qua monsters leek het wel alsof ik vijanden uit de Dark Souls reeks zag.

Het zijn de briljante visuals die invulling geven aan een verhaal wat weg lijkt te hebben van The Matrix. Toch was ik niet geheel overtuigd als het om het verhaal gaat. Je zult dus even moeten wennen aan hoe de karakters worden in gevuld. Daarom een half punt minder dan Harlock, maar desondanks een absolute aanrader voor CGI pracht!

7.0/10

Chappie:

Lijkt bijzonder veel op Elysium en District 9, niet zo vreemd, want het komt van dezelfde regisseur af. Chappie is een what-if scenario in de nabije toekomst en doet dat ook aardig. Verrassend is daarbij Die Antwoord, de band heeft een grote rol in de film. Chappie is een koddige robot, en vaak ook erg grappig, wat zeker genoemd mag worden. Helaas verzaakt Blomkamp, net als bij Elysium en District 9, om de eindsprint in te zetten. Het laatste half uur is nogal ongeloofwaardig te noemen en zorgt er helaas voor dat Chappie de absolute top niet haalt. Wat blijft, is een uitstekende film die een semi-realistische benadering van robotica uitoefent, gekoppeld aan een verhaal dat beter kon zijn.

7.5/10

The Adjustment Bureau:

TAB is een film welke erg op The Matrix lijkt, zonder het cybernetische karakter van die laatste. Matt Damon is getracht volgens ''Het Plan'' te leven, zonder dat hij dit doorheeft. Dit verandert wanneer toeval om de hoek komt kijken en hij de liefde van zijn leven ontmoet, ook al weet hij dat zelf nog niet. TAB behandelt diepe filosofische onderwerpen, o.a over tijdreizen en schaduw-corporaties, iets wat zeker goed ten uitvoer komt. Men laat genoeg open om zelf de gaten in te vullen, wat bij een dergelijke film zeker gewenst is. The Endgame is echter wel wat voorspelbaar, waarbij maar weer eens duidelijk wordt dat ook de meest geheime instanties zeer kwetsbaar zijn voor ''out-of-the-box'' denken. Een mooie film om je gedachten in te verplaatsen.

8.0/10

PS: Klaarblijkelijk heb ik Scott Pilgrim vs the World niet meegenomen, van 4 maanden geleden. Wel nu:

Scott Pilgrim vs The World:

Ik ga gewoon niets verhullen of prijs geven hierover. BESTE. FILM. OOIT.

10/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 22 Mrt 2017 11:47    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Dit weekend Logan gaan zien.

Eén van de betere films van Fox en dat werd wel eens hoog tijd. Was zeker de moeite waard om te zien. Ook leuk dat ze de actie bloederig in beeld hadden gebracht :p
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Guussie BerichtGeplaatst: 06 Jun 2017 10:23    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 02 Jun 2017
Berichten: 4

@Redneckerz de recensies hebben mij goed geholpen afgelopen weekend.

Was erg onder de indruk van de acteerprestaties van Matthew McConaughey in de Dallas Buyers Club.

En door The Adjustment Bureau was ik ook aangenaam verrast.

Ook heb ik eindelijk American Hustler gezien, voor wie Christian - Badman - Bale een paar kilo zwaarder en met haarstukje wilt zien. Aanrader!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 06 Jun 2017 14:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Guussie schreef:
@Redneckerz de recensies hebben mij goed geholpen afgelopen weekend.

Was erg onder de indruk van de acteerprestaties van Matthew McConaughey in de Dallas Buyers Club.

En door The Adjustment Bureau was ik ook aangenaam verrast.

Ook heb ik eindelijk American Hustler gezien, voor wie Christian - Badman - Bale een paar kilo zwaarder en met haarstukje wilt zien. Aanrader!

Bedankt voor het compliment In navolging daarvan, een reeks nieuwe mini reviews:

Logan:

De laatste met Charles Xavier, en de toon is dan ook navenant anders in deze X-Men spinoff met Hugh Jackman als Wolverine. De beste man heeft moeite zich staande te houden in een wereld die niet meer de zijne is en komt daardoor realistisch over. Logan is een film die veel serieuzer is dan alle andere voorgaande Wolverine films, en laat je achter met een gevoel van leegte. Logan, en daarmee Wolverine, krijgt in de gelijknamige film het menselijke tintje wat hij al die andere films zo node miste. Sterke film.

8.0/10

Fast 8:

Weinig series kunnen zeggen dat ze na 8 films nog steeds leuk zijn. De Fast reeks doet dat echter wel. Een ''back to roots'' deeltje wat echter bijzonder onrealistische momenten kent. Voor wie de film nog niet gezien heeft zal ik niets prijsgeven maar Fast 8 doet in dit deel absoluut geen moeite om de gigantische onzin die tevoorschijn wordt getoverd enigzins in realiteit te verankeren. Wat dat betreft is Fast 8 eerder een cartooneske iteratie. Daar staat tegenover dat de humor in de film ook een aantal niveau's is opgeschroefd en deze legit grappig is. Dus wat valt er nu van Fast 8 te maken? Niet veel meer dan: Ultieme Popcorn Film 2017.

8.5/10

Guardians of the Galaxy 2:

''Hooked on a feeling...'' Het eerste deel was visueel overdonderend met heerlijke nostalgische vibes. Deeltje 2 laat het serieuze gedeelte vallen en is, net als Fast 8, veel meer komedie. Dit gaat wederom gepaard met een overdonderende visuele presentatie. GotG2 ziet eruit alsof we de visuele toekomst van gaming hebben gezien. Ondanks dat de grapdichtheid veel hoger ligt en ook echt grappig is, valt het verhaal ivm deel 1 wel wat tegen. GotG2 speelt hier erg op safe en had eigenlijk beter verdiend. Toch zijn er leuke cameo's te bespeuren en is de soundtrack wederom funky as all hell. Guardians of the Galaxy 2 is daarmee een prima vervolg geworden en een IP die prima een deel 3 kan hebben.

8.5/10

Popoz:

Maak ze niet kwaad, de Popoz! Ivo en Randy gaan vrolijk verder waar de vermakelijke serie eindigde. Qua humor moet je echt denken in de stijl van New Kids, niet verwonderlijk daar 1 van de rollen is weggelegd door ''Batsbak'' Huub Smit. Echter is deze film eerder een lange TV aflevering dan een propere film. Hoewel het knap is wat Popoz bewerkstelligt met een klein budget, is de film eerder 2-3 afleveringen achter elkaar. Dat is uiteraard nog steeds niet verkeerd, maar leert wel dat de Popoz formule weinig rek kent. Goed voor een leuke filmavond.

7.0/10

Taken 3:

Liam Neeson als vechtersbaas. Het was al onderwerp van gesprek in Family Guy, en Liam gaat in deze film nog eens flink te keer. Je merkt wel dat de vorige 2 delen hem geen goed hebben gedaan, Liam beweegt wat starrig en heeft qua moves ook niet veel meer te bieden dan ''werp mensen in glas''. Daarmee doe ik de film zelf echter tekort, want Taken 3 is (wederom) een prima actie film. Een Popoz met meer budget en een stuk serieuzer, zullen we maar zeggen. Hopelijk hoeft Liam niet op te draven voor een deel 4, hij zou dat niet trekken..

7.5/10

Rocky Handsome:

Actie film uit Bollywood. Of zo. De film begint namelijk dramatisch met typische Indische muziek, wat je niet verwacht met een titel als Rocky Handsome. Hartstikke leuk natuurlijk, maar voor een actiefilm compleet misplaatst. De film wordt daarna wel beter, en heeft zelfs een redelijk boeiend verhaal. Helaas is daar die muziek weer.. Deze film valt voor mij in de categorie ''alternatief'': Het bekijken waard, maar met een aantal grove minpunten.

6.5/10

Arrival:

Semi-realistische film over wat te doen als het bestaan van aliens wordt bevestigd. Dit is een film die diepe onderwerpen onderzoekt en vragen stelt over wie wij zijn in dit universum. Qua atmosfeer is Arrival zeer geslaagd. Het enige echte manco is de uiteindelijke reactie van de (Amerikaanse, hoe kan het ook anders) regering op de aliens. Een cliche dat al oneindig is herhaald. Doodzonde ook, daar de film een setting neerzet die helemaal niet zou kunnen misstaan in het nieuws van vandaag. Arrival is daarmee een film die intrigeert, maar ook angst inboezemt. Verplichte kost voor de intellectuele filmliefhebber.

8.5/10

Tinker Tailor Soldier Spy:

Een spionnen film die zich afspeelt in de Koude oorlog, TTSS is een film waarbij concentratie vereist is. Er zijn namelijke meerdere sub-verhaal lijntjes die langzamerhand bij elkaar komen. Daarbij gaat de film uit van een gezonde dosis spanning. Ik zelf vond TTSS lastig te volgen door deze meta-verhalen: Je weet algauw niet meer wie nu eigenlijk wie is, zeker als diegene nog niet in beeld is geweest. Tegelijkertijd zorgt deze complexiteit voor een intense schoonheid qua verhaal. Hoewel delen niet altijd makkelijk te begrijpen zijn, is TTSS ijzersterk in zijn voortzetting van het verhaal, en beleef je echt de paranoia mee die er tijdens de Koude Oorlog ook zou zijn geweest. Qua verhaal wellicht 1 van de sterkere films van de 2010's.

8.5/10

Criminal:

Gisteren gezien. Man overlijdt, en diens geheugen wordt in een roekeloze moordenaar gezet (Costner, herkende ik niet!) welke dan zowaar emoties gaat vertonen. De film is een beetje een mengelmoes. Waar het geheugen overzet idee en alle symptomen die erbij horen een sterk script zouden hebben opgeleverd, is het actie gedeelte idioot cliche te noemen. De film speelt handig in op Cyberterreur en hackers, maar het script tijdens de actie is niet logisch te noemen. Mensen die elkaar nauwelijks kennen doen in de volgende scene net alsof het de beste vrienden zijn. Weinig realistisch, en doet dan ook afbreuk aan de film zelf. Het geheugen overzet/symptoom idee en ook het einde zijn echter zeker voer voor discussie, en voor mij is dat waar de film Criminal om draait: Niet zo zeer een actiefilm, maar een film die realistisch laat zien wat de gevaren zijn van hacken en geheugen experimenten. Het is alleen zo jammer dat Criminal geen keuze kan maken in wat het wilt zijn. Toch, het bekijken waard!

7.5/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thibby95 BerichtGeplaatst: 07 Jun 2017 22:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 13 Apr 2011
Berichten: 469

12 Angry Men
Voor mij persoonlijk (als student in de rechten) een geniale film. Zeer interessant om de discussie van de juryleden te volgen. Maar eerlijk gezegd vond ik het einde iets te geforceerd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 30 Jun 2017 14:57    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ik heb geen leven, dus nu ook weer een hele trits films gezien. Deze keer iets korter omschrijving.

Fire With Fire:

Brandweerman moet het recht in eigen handen nemen omdat baas Bruce Willis zich aan de wet heeft te houden. Dat levert een leuke tweestrijd op, want Josh Duhamel moet zich als brandweerman ook grotendeels aan de wet houden, en tevens heeft de beste man een tweestrijd met moord en levens redden. Dit levert een leuke verdieping in het karakter op. Voor de rest blijft Fire With Fire een leuke achtervolgingsfilm zonder poespas. Ideale vrijdagavond flick.

7.5/10

Catch.44:

Een bijzondere film die wat deed denken aan Pulp Fiction. Meerdere verhaallijnen lopen door elkaar heen, maar dit komt de film (deels) ten goede. Grootste nadeel is dat het verhaal redelijk same old, same old is. Uiteindelijk moet iedereen eraan gaan, maar het wordt goed naar voren gebracht. Voor de kijker met een smaak voor het alternatieve een aanrader. Een klein pareltje.

8.5/10

Wild Card:

Een Jason Statham film. Vaak is dat actie en dat is ook hier zo. Toch heeft deze film, net als Catch.44 een ''aparte'' vibe hangen. Sommige scenes zijn abrupt en de verhaallijn wordt daardoor nogal onderbroken. Maar gaandeweg krijg je het idee dat dit intentioneel is. Wild Card heeft daarom een erg polariserend karakter. Als pure film is het een middelmatige film, als alternatieve flick een bijzonder cinematisch geheel. Kwalitatief legt het wel af tegen Catch.44.

8.0/10

Bad Ass:

Badass kloothommel Danny Trejo speelt een badass kloothommel in Bad Ass. Deze film aapt deels een beroemde viral video na en is zeker vermakelijk te noemen. Als oudjes van Vietnam laat Danny Trejo en zijn sidekick Harrison Page nog eens wat kontschopperij zien. Het is echter Trejo die voorop staat in deze film, welke net als Fire With Fire ideaal als avond flick te behappen is.

7.5/10

Machete:

Tja, een Robert Rodriguez film.. Sin City vond ik briljant, Machete komt daar op zijn eigen manier dicht in de buurt. Ook hier is het geweld over the top, wellicht nog meer dan in Sin City, maar het levert ook lollige taferelen op. Deze real-life variant op Mortal Kombat trekt mij gewoon heel erg, maar sowieso heb ik Tarantino en Rodriguez altijd hoog zitten. Bijzonder heftige, maar ook vermakelijke film.

8.5/10

Takers:

Een poor man' s Ocean's film, zou je kunnen zeggen. Of een Fast and The Furious derivaat, want Paul Walker speelt hierin mee. Een groep overvallers doet een laatste klus van 1 van hun maatjes die net is vrijgelaten. Helaas voor hun gaat daar alles fout. Takers is zon film die nergens echt uitblinkt, maar ook nergens echt slecht wordt. Kwaliteit levert de film absoluut, maar verwacht hier geen meesterwerk. Nee, gewoon een prima film.

7.5/10

Gridlocked:

Een SWAT leider (Dominic Purcell) en een egocentrische filmster (Cody Hackman) moeten samenwerken nadat die laatste bij Purcell wordt ondergebracht als onderdeel van zijn rehabilitatie. Hackman doet wat hij belooft en is inderdaad vreselijk vervelend in zijn rol. De film zelf is echter bij vlagen erg grappig, eens te meer omdat Purcell, in zijn rol als David Hendrix, niets moet hebben van Brody Walker, die door Hackman wordt gespeeld. Doordat Purcell dezelfde irritatie heeft op hem als jij hebt als kijker, ontstaat er een leuke wisselwerking. Qua actie is de film ook goed verzorgd, maar, afgezien van Purcell is wel duidelijk dat het acteerwerk niet altijd bijzonder goed is. Toch overtuigt Gridlocked. Enerzijds wegens de actie, maar vooral wegens de eerder genoemde wisselwerking. Mocht je na de vorige 7.5/10 films Fire with Fire en Bad Ass iets luchtigers willen rond een vergelijkbare score, dan is Gridlocked een leuke afwisseling om naar te kijken. PS: met Lethal Weapon's Danny Glover!

7.8/10

Contraband:

Mark Wahlberg komt uit retirement voor een allerlaatste klus en schakelt daarbij zijn maatjes in. Ondertussen wordt zijn vrouw Kate Beckingsale nogal afgeperst en is niet iedereen eerlijk naar Markie Mark.. Contraband ziet er een stuk professioneler uit dan Gridlocked hiervoor, maar heeft een bedenkelijk manco: Flow. De film loopt maar niet door en ergens een zijweggetje in slaan is een doodzonde in Contraband. Alles wordt dus netjes 1 voor 1 afgewerkt. Het gevolg is dat de film goed te volgen valt, maar tegelijkertijd ook een stuk saaier wordt. Heel jammer, want Contraband is bij tijd en wijlen echt een leuke film waar je het (goede) verhaal in wordt gezogen. Door het gebrek aan flow scoort Contraband echter slechter dan Gridlocked. Laat je die traagheid echter niet weerhouden om deze film te skippen, want Contraband is een sterke film wanneer de film lekker draait.

7.2/10

Pixels:

Shit, een Adam Sandler film. Toegegeven, ik heb niet al zijn films gezien, maar wat ik heb gezien, vond ik verschrikkelijk, op Don't mess with the Zohan na. De man is ontzettend succesvol, heeft zelfs een deal met Netflix, maar ik heb niets met Sandler en zijn vaak bedenkelijke grappen en kwaliteit van films. Pixels daarintegen is niet zon Sandler film. Uit de trailer kan je wel halen dat arcade games een grote rol spelen in de film en dat merk je ook. Visueel is Pixels een ware trip door Nostalgieweg waarbij Donkey Kong, Mario, Q-Bert en Centipede alsmede Pac-Man o.a de revue passeren. Het is dan ook zo jammer dat het achtergrondverhaal weer typisch Sandler's is. Waar in The Ridicoulous Six het alle aspecten van de film omlaag haalde, doet Pixels dat alleen in het verhaal. Bijzonder ongeloofwaardig, en Sandler is wederom gewoon niet echt grappig. Een giegeltje hier en een haha daar, Pixels moet het niet van zijn humor of verhaal hebben. Toch is datzelfde verhaal voor gamers wel erg op de fans gericht, een ''what if'' scenario welke, hetzij toegegeven, wel origineel is. Gelukkig blijven de seksgrappen van Sandler ons bespaard. Peter Dinklage, het menneke uit GoT, speelt een hilarische rol als Eddie Plant.

Uiteindelijk is Pixels een vermakelijke film en een prachtige ode aan de arcade titels van de jaren 80. Maar qua verhaal kan je beter het origineel waar het op is gebaseerd kijken (te vinden hieronder).

7.5/10

Pixels de short film: https://www.youtube.com/watch?v=SxX_bVluflo

The Expendables:

Deeltje 2 en 3 staan ook op Netflix en zullen dus volgen, maar nu het eerste deel. The Expendables is eigenlijk een all-star action hero film waarin iedereen wel voorbij komt die ooit eens iemand door het raam heeft gegooid in een film. Dit eerste deel laat Sylvester Stallone terugkeren naar een plek waar hij ook vaak te vinden is in Rambo. Expendables 1 is daarom ook vooral ''Rambo met een groepje'' te noemen. Het verhaal is flinterdun, maar de actie en explosies zijn dat zeker niet. Ook qua geweld komt Expendables 1 in de buurt van Rambo, waarin bij tijd en wijlen de nodige ranzige details te zien zijn. Als ''buddy film'' is Expendables geslaagd. Veel meer moet je ook niet van de film verwachten. Scoort het slechtst van alle genoemde films, maar is daarbij zeker geen slechte film te noemen.

7.0/10
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 04 Jul 2017 16:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

2001: A Space Odyssey

In 70 mm bij de EYE Filmmuseum gezien de juiste formaat! Tijdje geleden dat ik de film heb gezien en om het op de grote doek te ervaren was geweldig. Het blijft Stanley Kubrick zijn meesterwerk en heb twee vrienden meegenomen die het nooit ervaren hebben. Kon ik dat maar weer eens maken. Wat valt er verder over te vertellen? Dit moet je ervaren en raad je het aan om in deze versie te zien!

5/5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 13 Jan 2018 15:23    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Ik heb zon idioot grote backlog aan dingen die ik heb gezien, ik hou het dus ook wat korter deze keer.

The Expendables 2 and 3:
Popcorn actie films. Maar bij deeltje 3 spelen ze wel meer op veilig. 7.5/10 voor deel 2, 7.0/10 voor deel 3.

Archer Season 8:
Als groot fan van Archer was ik als een kind zo blij dat Seizoen 8 zo vroeg in 2017 dropte. Ook dit seizoen stelde mij niet teleur, terwijl de setting navenant anders is. Gelukkig is er ook een Seizon 9 aangekondigd, die zich ook weer in een andere setting afspeelt - Dit lijkt de nieuwe productiemethode te worden voor deze serie. Ongewaardeerde reeks, dit zouden meer mensen moeten zien. 8.5/10.

Despicable Me 3:
De koddige Minions en Gru zijn weer terug. Ook deeltje 3 is een natuurlijke evolutie van het Despicable Me universum. Het komt maar zelden voor dat een trilogie van animatiefilms allemaal hetzelfde niveau hebben, maar DE3 doet het em. Iets minder lollig, wel iets beter verhaal, dus de uitslag is dan nochtans hetzelfde. Prima film. 8.0/10.

Wonder Woman:
Waar de hele pers en community jubelde over deze film, is deze film voor mij nummer 1 flop van 2017. Kwalitatief niet slecht, maar verhaalsgewijs echt ontzettend dom. Gal Gadot mag dan IRL een badass wezen, in Wonder Woman komt ze over als een gigadombo. Dingen die ze nooit heeft gezien verrassen haar niet wanneer het ten tonele verschijnt. Ik heb echt zelden een film gehad waar ik echt gewoon niet in kwam, en Wonder Woman is er 1 van. De grapjes ten spijt, Wonder Woman is absoluut niet de hype waard die het kreeg, wat eerder gebaseerd lijkt op het gegeven dat Gal Gadot er gewoon goed uit ziet. 5.5/10, meer kan ik er niet van maken.

Sherlock Season 4:
Sherlock staat hoog op de lijst van mijn favoriete series en ook Seizoen 4 overtuigt, door het seizoen nog filmischer te laten verlopen dan de voorgaande. Sherlock is zon show die puur en alleen zo gemaakt kan worden door de grote kijkers aantallen. Ik wacht dan ook met smart op seizon 5, of anders, een film? Verplichte kost voor iedereen die van kwaliteit houdt. 9.0/10.

Rick And Morty Season 1 and 2, Season 3:
Ik was een laatkomer bij Rick & Morty en het werd mij aangeraden net toen de R&M memes van start gingen. Deze heb ik in zijn geheel gebingewatched, inclusief Seizoen 3. Onder alle grappen hebben veel afleveringen een dubbele bodem die je aan het denken zet. Daarbij is Pickle Rick natuurlijk het karakter van 2017. Stupiditeit comedy met een diep randje. Seizoen 1 8.0/10, Seizoen 2 7.5/10, Seizoen 3 8.5/10.

Dunkirk:
Een Christopher Nolan film stelt vrijwel nooit teleur. Zo ook Dunkirk niet. Ook is wat je ziet eigenlijk niet zo spannend, de spanning en suspense die Nolan weet neer te zetten zijn ronduit geniaal. Geluidstechnisch maakt Nolan gebruik van een trucje waardoor je oren geloven dat je letterlijk in de film wordt gedrukt. Ik heb het geweten. Dunkirk zorgde ervoor dat ik letterlijk bezweet uit de bios kwam, en het was niet door de hitte. Een film die een top audio installatie ook daadwerkelijk benut. Prachtig stuk cinematografie. 9.0/10.

Atomic Blonde:
Wow. Dat was Atomic Blonde voor mij. Ik dacht met John Wick alles wel te hebben gezien, maar AB is letterlijk de vrouwenvariant op die film, een film die ook goed alle aspecten van het vrouw zijn belicht. Daarnaast is de eind tune magistraal te noemen. Atomic Blonde is gewoon een vrouwenequivalent van John Wick. Niet nadenken, kijken. 9.0/10.

Rogue One: A Star Wars Story:
Een ''spin-off'' Star Wars, en het is te merken. In tegenstelling tot The Force Awakens, vond ik Rogue One maar wat ''laf''. Het verhaal is minder, de karakters minder memorabel.. het is in alles gewoon een ''mindere'' take op Star Wars. Behalve de visuals, die zijn wederom uitermate goed verzorgd. Dit kan beter. 6.5/10.

Kingsman: The Secret Service:
Voor mijn review over The Golden Circle moest ik het origineel ook zien. En wat ik zag, was een heerlijk over-the-top mix van actie met humor. Kingsman lijkt wel wat op Archer, wat ook verklaart waarom er een crossover sketch tussen de twee bestaat. Kingsman laat zien dat James Bond met een volgende film zichzelf moet heruitvinden. Heerlijk. 8.5/10.

Jack Reacher:
Helaas heb ik deel 2 nog niet gezien, maar deel 1 werd heerlijk verwerkt. Het lijkt wel alsof Tom Cruise patent heeft op het leveren van een goede actie film, ook al zouden ze niet misstaan in Mission Impossible. Knight & Day was ook al zon alternatieve M.I film, en ook Jack Reacher kan hierbij passen. Jack Reacher is de ideale ''kijken met een groep vrienden'' film voor de Zaterdag. 8.0/10.

The Hateful Eight:
Reservoir Dogs in het Wilde Westen. Dat is in essentie The Hateful Eight. Dit is een film dat echt door de dialoog wordt gedragen, waar een verhaal wordt verteld wat diepte heeft. The Hateful Eight is een Tarantino film die zo in de collectie past, en maar weer eens laat blijken dat Quintin op een eigen stoel in de film geschiedenis zit. 8.0/10.

Geostorm:
Ik was heel sceptisch over Geostorm. Ik verwachtte een standaard plot, een standaard verhaal, en sub-par cast. Echt zon film die je even ziet en dan niet meer weet waarom. Ik was daarom prettig verrast dat Geostorm uiteindelijk een aardige film bleek te zijn. Ja, het verhaal is standaard, maar het plot is wel bijzonder, en ook de cast doet goed zijn werk. Geostorm zal geen potten breken, maar het is geen slechte film. Ideaal als je even niets te doen hebt. 7.0/10.

Thor Ragnarok: 3D:
Oh oh, deze Thor breekt wel erg met zijn voorgangers, en gaat meer de kant van Guardians of the Galaxy op. Dus veel humor, indrukkwekkende visuals, veel kleur. Je kan je afvragen of het niet teveel breekt met de stijl die was ingezet in de voorgangers, en wie daar kritiek op heeft, daar kan ik je wel in vinden. Desondanks is Ragnarok voor mij persoonlijk wel het voorlopig hoogtepunt uit de reeks. De GOTG aanpak werkt ook hier in Ragnarok, en schotelt je een film voor die veel meer lachers op de hand brengt dan dat het serieus poogt te wezen. Maar bij zulke AAA films, heb ik daar minder een probleem mee. Superheldenfilms zijn niet bedoeld om je een diep verhaal te vertellen over wat leven is en wat jij er als mens mee moet doen, ze zijn bedoeld om entertainend te zijn. En dat gaat Marvel al sinds de eerste GOTG uit 2014 prima af. Ragnarok is wat dat betreft een film die precies in dat rijtje past. Dit is een superheldenfilm die je laat lachen en laat genieten, en zo mag elke superheldenfilm wel wezen. 8.5/10.

Armour Of God:
Een oude, obscure Jackie Chan film, het bestaat. En het laat zich ook zien. Toch is Armour of God geen slechte film. Tuurlijk, het plot is nogal slecht, de effecten zijn ook typisch jaren 80.. Maar voor een throwback naar ''vroegah'' zijn er slechtere titels te vinden. Jackie Chan is ook hier lekker de komiek aan het uithangen. Het bewijst dat low budget niet perse een lage kwaliteit film hoeft te betekenen. 7.5/10.

Seeking Justice:
Nicolas Cage in een actie film. Dat kan niet goed gaan. Maar Seeking Justice is geen verkeerde film te noemen. Het is allemaal wat gewoontjes te noemen, maar echt slecht is de film niet. Echt goed overigens ook niet, maar je kan in ieder geval geen verkeerde keuze maken als je deze film zou zien. 7.0/10.

The Hunger Games:
Tja, The Hunger Games. Ik ben altijd gecharmeerd geweest van het meta-verhaal over de politiek dat zich door de films heen zijpeled. Dit eerste deel is natuurlijk het bekendst, en toont een soort game in een film. Als opener is dit prima te noemen. 8.0/10.

The Hunger Games: Catching Fire:
Catching Fire volgt op The Hunger Games en is ook veelal eenzelfde soort film. President Snow krijgt het er maar moeilijk mee met Catniss Everdeen die telkens de regels van het spel wilt buigen. Niet teveel lovey dovey, en gelukkig maar. Het vermijdt de Twilight val en blijft een boeiende mix houden van fantasy, politieke intriges, en actie. Ook weer niet slecht. 8.0/10.

The Hunger Games: Mockingjay Part 1:
De film waar het verzet in opstand komt en The Hunger Games meer op de achtergrond worden geschoven. Helaas komt dit de game niet ten goede. Het is lastig om Catniss te waarderen als karakter omdat ze domweg zeer egocentrisch opereert. Alles kan haar gestolen worden, zolang zij maar kan krijgen wat zij wilt. Waar dit in de eerste twee delen just haar hielp in de Games zelf, werkt dat in deze film tegen haar. Het is dan ook verbazend dat haar medespelers haar hier niet meer op veroordelen en het eigenlijk ''accepteren''. Het is net alsof Jennifer Lawrence eigenlijk een ander karakter speelt dan die ze eigenlijk moet spelen. Ook een gemis is hoe er veel wordt gepraat over een situatie, maar er vrijwel niets ervan wordt vertoond. Je hebt daardoor het idee toch iets te missen. Hoe vervelend is het dan dat Part 2 niet op Netflix lijkt te staan. De ontknoping blijft voor mij vooralsnog een mysterie. 7.5/10.

Marvel's The Punisher, Season 1:
Gebingewatched, en hoe! Jon Bernthal toont een Punisher die sympatie opwekt, maar tegelijkertijd Mortal Kombat achtige fatalities niet schuwt. Deze show is een must van begin tot eind en een onverwachte topper aan het series front. John Wick met diepgang en een sterk verhaal? Dat is The Punisher. KIJKEN. En gelijk alle 13 achter elkaar. Sluit jezelf voor een dag op en zie deze reeks. Je bent een blijer mens naderhand. 9.0/10.

Riphagen:
Een Nederlandse film, met Jeroen van Koningsbrugge. Riphagen vertelt een wat obscuur verhaal uit onze geschiedenis, maar doet dat dan ook wel met verve. Hoewel de film niet al te veel de diepte opzoekt, wat wel een gemis is als je echt wilt weten wie Dries Riphagen was, krijgen we wel een film te zien die gewoon prima zijn werk doet. Het kan altijd beter, maar Riphagen is een goede voor de Nederlandse film. 7.5/10.

For A Few Dollars More:
Tja, The Man With No Name. Samen met Lee van Cleef bewijst For A Few Dollars More de essentie van weinig dialoog. God, wat zijn deze twee lui COOL te noemen. Een western met geweldige soundtrack en het ademt sfeer uit. Dit is een echte klassieker, die ook vandaag de dag ware koelheid laat zien. Een ijzersterke film. 8.5/10.

Star Wars: The Last Jedi:
Och och, wat is hier een discussie over geweest. Sommige zien het als de beste sinds Empire Strikes Back, anderen vinden dit een waardeloos prul. Ik zit er nogal middenin. TLJ is een film die ik net zo hoog acht als The Force Awakens, met enkele momenten die nog jarenlang debat van discussie zullen zijn onder de fans, zowel goede als slechte dingen. Waar TLJ echter wel erg op inlevert is consistentie. The Force Awakens was over de gehele linie goed, TLJ is echter veel chaostischer. Van rare design keuzes en onzinnige meta plots wordt het afgewisseld met briljante scenes en goede humor. Ook wordt er een oproep gedaan voor een beter behoud van onze wereld. Voor velen een stijlbreuk, ik vond het echter wel passen bij Star Wars. Neemt niet weg dat TLJ de meest verdeelde Star Wars film in tijden is. Maar ik vind dat voor een reeks als deze, eigenlijk ook wel goed. Gewaagde keuzes zorgen voor een nieuwe, gezonde blik op een reeks die sinds 1977 gemeengoed is geworden. Op zijn eigen manier, toch een goede film. 8.0/10.

Mechanic Resurrection:
De opvolger van The Mechanic. Jason Statham gaat op de Mission Impossible toer in een actiefilm die wat gemakkelijk is neergezet. De sterrencast (o.a Jessica Alba) redt hier grotendeels de film en levert een titel af die zeker niet slecht is. 7.5/10.

Edge Of Tomorrow:
Weer een Tom Cruise film, en weer een film die gewoon goed is. Edge of Tomorrow vertelt een diep verhaal, maar laat tegelijkertijd de vaak dolkomische negatieve aspecten van het verhaal zien. Hoewel de film niet wordt gepositioneerd als komedie, heeft EOT veel hilarische momenten. Deze leiden niet af van het hoofdverhaal, maar werken ter ondersteuning. Dit is zon film die gerust een paar keer kan zien voordat je em echt snapt. En het is weer met Tom Cruise. Een bepaalde kwaliteit lijkt dan ook gegarandeerd. 8.0/10.

The Death and Life of Bobby Z:
Paul Walker speelt Bobby Z in deze film. Een titel waar wel de nodige character building in zit. Bobby Z laat zien dat Paul Walker meer was dan alleen een personage uit Fast & Furious, want deze film is prima te noemen. 7.5/10.

Dirty Harry in Dead Pool:
Vieze Harrie wordt gespeeld door Clint Eastwood. Deze laatste Dirty Harry heeft qua kwaliteit meer weg van een TV film. Harry is nog steeds een badass met zijn Magnum, maar de kwaliteit laat duidelijk wat te wensen over. Dead Pool is vooral een vorm van fan service, een toetje na de maaltijd. 7.0/10.

Bright:
Een Netflix''film''. Bright zet gelijk een bijzonder boeiende wereld neer die zo kan meten met Blade en Underworld, maar helaas vervalt de film algauw in een standaard plot waardoor die boeiende setting eigenlijk niet echt wordt benut. Dat is een gemiste kans, maar gezien er een sequel aan gaat komen, biedt het ook perspectief voor de toekomst. Bright is echter een prima film voor eenieder die ook Blade en Underworld kon waarderen. 7.5/10.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lawliet BerichtGeplaatst: 05 Mei 2018 19:59    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 07 Sep 2006
Berichten: 4857

Avengers: Infinity War
Geweldige film die alles waarmaakt. Ik wil het totaal niet spoilen dus kan alleen maar zeggen dat je zo spoedig mogelijk deze film moet zien. Na 10 jaar allen Marvel films (en series) te hebben gezien zat ik de hele tijd op het puntje van me stoel!

4/5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 26 van 26

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group