Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlayStation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
 


Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 157, 158, 159 ... 171, 172, 173  Volgende  
MaartenL BerichtGeplaatst: 13 Nov 2016 22:38    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Redneckerz schreef:
Dat moment dat Goku voor de eerste keer Super Saiyan wordt als 10 jarige.. zon gevoel dus.


Reactie op filmpje was: oh, heeft ie goed gedaan. Netjes.

Goku vs. Frieza / AKA Super Saiyajin moment: OH FUCK YEAH GAAN MET DIE BANAAN FU FRIEZA OVER 9000000000 GOKU FTW!

Close'nuff.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 13 Nov 2016 23:59    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

MaartenL schreef:
Redneckerz schreef:
Dat moment dat Goku voor de eerste keer Super Saiyan wordt als 10 jarige.. zon gevoel dus.


Reactie op filmpje was: oh, heeft ie goed gedaan. Netjes.

Goku vs. Frieza / AKA Super Saiyajin moment: OH FUCK YEAH GAAN MET DIE BANAAN FU FRIEZA OVER 9000000000 GOKU FTW!

Close'nuff.

Sorry dat ik enthousiasme etaleer en een volkomen onlogische vergelijking maak

Of je bent er blij mee. Geen idee hoe ik je reactie moet lezen dus ik hou alles open.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 14 Nov 2016 00:43    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Redneckerz schreef:
Sorry dat ik enthousiasme etaleer en een volkomen onlogische vergelijking maak .


Er zijn geen vergelijkingen mogelijk voor Goku die SSJ gaat voor de eerste keer... Buiten Luffy die gear 2nd doet... en gear 3rd... en gear 4th... Of Naruto die Kuruma kracht krijgt... of Sasuke die de Sharingan ontwaakt.... of Vash die zijn mogelijkheden toont... of Ken die losgaat (Fist of the North Star)... of Kaneda die met de laser rifle Tetsuo aanvalt (Akira).

Memo-to-self: anime marathon. Zo snel mogelijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 14 Nov 2016 11:10    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

MaartenL schreef:
[
Er zijn geen vergelijkingen mogelijk voor Goku die SSJ gaat voor de eerste keer...

''Zon gevoel dus'' Dat riep het bij mij op en ik erken dat het een volkomen onlogische vergelijking is. Echter, het ging om het gevoel dat het bij mij opriep.

Nou, dat dus.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 14 Nov 2016 11:17    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

MaartenL schreef:
Redneckerz schreef:
Sorry dat ik enthousiasme etaleer en een volkomen onlogische vergelijking maak .


Er zijn geen vergelijkingen mogelijk voor Goku die SSJ gaat voor de eerste keer... Buiten Luffy die gear 2nd doet... en gear 3rd... en gear 4th... Of Naruto die Kuruma kracht krijgt... of Sasuke die de Sharingan ontwaakt.... of Vash die zijn mogelijkheden toont... of Ken die losgaat (Fist of the North Star)... of Kaneda die met de laser rifle Tetsuo aanvalt (Akira).

Memo-to-self: anime marathon. Zo snel mogelijk.


Ga Dragon Ball Super kijken, de aflevering van gister was gek!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 20 Nov 2016 10:04    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

+ NXT Takeover kijken, veel meer zin in dan Survivor Series.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 24 Nov 2016 15:36    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

+ Plannen voor de arcadekast staan klaar. Volgende week beginnen met de behuizing.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rene Groen BerichtGeplaatst: 27 Nov 2016 18:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 17886

+/- Helaas geen winst, maar wat een knotsgekke wedstrijd voor Feyenoord. Uiteindelijk blij met een punt en we blijven gelukkig nog koploper op doelsaldo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
No'tje BerichtGeplaatst: 29 Nov 2016 05:40    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

- GBA games verkocht voor echt te weinig geld.
- Moeilijkste aan dit leven vind ik dat het verder gaat, lijkt net alsof het niets uitmaakt allemaal. Veel dingen hebben voor mensen maar tijdelijke waarde, zoals vriendschappen, relaties.. Kevin verloren natuurlijk 3 jaar geleden, nobody gives a shit.. zijn ex is alweer in een nieuwe relatie:

- Of dit..
YouTube: toon
Werkelijk verloren hoop.

+ Ik ben blij dat ik nu de God ken die eindeloos veel meer liefde/hoop heeft en geeft. Tot elk schepsel van Hem zich met Hem heeft verzoend, en verder.. dat is goed nieuws (evangelie), de tranen verdwijnen en er komt vreugde voor in de plaats.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
laraishond BerichtGeplaatst: 01 Dec 2016 18:34    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 494

- Video Game Awards wederom in het midden van de nacht...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MarcianoNL BerichtGeplaatst: 02 Dec 2016 03:01    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 17 Mrt 2008
Berichten: 1880

+/- Alle winners worden al casual aangekondigd tijdens de pre show van the game awards? Vaag. Ach, kom maar op met de nieuwe trailers dan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 22 Dec 2016 20:58    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

+ Vandaag met mijn dochter gaan schaatsen voor de eerste keer

Ze is maar één keertje zacht gevallen dus dat viel mee.

Helaas zitten er aardig wat irritante pubers op het kleutergedeelte dus dat deed geen deugd aan mijn bloeddruk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 22 Dec 2016 23:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

MaartenL schreef:
+ Vandaag met mijn dochter gaan schaatsen voor de eerste keer

Ze is maar één keertje zacht gevallen dus dat viel mee.

Helaas zitten er aardig wat irritante pubers op het kleutergedeelte dus dat deed geen deugd aan mijn bloeddruk.

Misschien konden die ook wel niet schaatsen. Ik haal dat in ieder geval niet uit je verhaal

Gefeliciteerd trouwens met je meiske.

+ Darten. Zoveel Darten. WK is goddelijk.
+ Rousseau lezen. Begon bijzonder traag, maar deel 2 loopt lekker door. Mooie gedachtenloop had die vent
+ The Walking Dead CLEMENTINE THE BADASS IS BACK BITCHES

Toch wel het videogamekarakter (samen met Ellie en Jodie) van de afgelopen 10 jaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 23 Dec 2016 00:24    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Redneckerz schreef:
Misschien konden die ook wel niet schaatsen. Ik haal dat in ieder geval niet uit je verhaal


Dat konden ze zeker en vast dus daarom dat het zo irritant was

Bij gegeven momenten zaten ze de hulpstukken voor kleuters/peuters zo klaar te zetten voor een hindernis baan. Dat is dus niet de bedoeling als je in het speciaal gereserveerde gebied voor kleuters/peuters betreed.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 27 Dec 2016 00:56    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Ik hoop dat jullie nog een fijne week hebben, bijna 2017...

13 Januari hebben we de Switch Nintendo direct. Ik heb al 400 Euro klaarliggen voor de console dus Nintendo, verras ons A.U.B. met veel mooie games!

Een week later krijg ik mijn contract en dan hoop ik dat we de visa rond kunnen krijgen. Dan kan mijn vriendin ook eens Nederland bekijken. Dat worden spannende tijden!

Ik heb het verder qua games niet in de gaten gehouden. Op Zelda na is het ook een pot nat. Met die backlog van mij heb ik voor elk genre wel toppers te spelen. Doch hoop ik op een release van FFXV op de pc.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 28 Dec 2016 01:08    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

- R.I.P. George Michael. Hij maakte goeie muziek.

+ Geloof in God.. de dood word niet ontkend, dat zou de dood van zijn kracht ontdoen. Maar de dood is overwonnen 2000 jaar geleden. En eens zal George Michael dat ook gaan beseffen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Redneckerz BerichtGeplaatst: 28 Dec 2016 12:17    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Negasonic Warhead schreef:

+ Geloof in God.. de dood word niet ontkend, dat zou de dood van zijn kracht ontdoen. Maar de dood is overwonnen 2000 jaar geleden. En eens zal George Michael dat ook gaan beseffen.

Wat is dat nou voor een verwijt achteraf

+ Cristo Reyes. Godsamme man, als we in DBZ levels moeten rekenen ging hij van Tien naar SS1 Goku in het darten. Wat stond die te gooien.
+ Kerst was heerlijk met gourmetten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 28 Dec 2016 12:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Dan zal hij het ook gaan zien wanneer hij door Christus uit de doden word geroepen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dantekloon BerichtGeplaatst: 28 Dec 2016 15:03    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 19 Jul 2009
Berichten: 4261

Ondanks mijn vriendin kristelijk is en ik me ook heb bekeerd ben ik blij dat het geloof niet naar onze hersens stijgt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Redneckerz BerichtGeplaatst: 28 Dec 2016 16:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 14 Dec 2011
Berichten: 6016

Negasonic Warhead schreef:
Dan zal hij het ook gaan zien wanneer hij door Christus uit de doden word geroepen.

Ik weet niet of Michael een christen was zo 123. Als bekend homo zal dat wel de nodige problemen geven.

Dan nog, voelt een beetje stijlloos aan om de beste man vlak na zijn dood met religeuze getinte verwijten (Of zoiets? Ik heb echt moeite dit te classificeren) te komen Niet alleen leest zijn familie toch geen Gamed, maar wat heb jij daar nu mee?

dantekloon schreef:
Ondanks mijn vriendin kristelijk is en ik me ook heb bekeerd ben ik blij dat het geloof niet naar onze hersens stijgt.

Dat hoeft nu ook weer niet, ik snap de link met zijn opinie over God en de opmerking naar George Michael niet.

-- Bij het maken van mijn CV 2017, er door diepe research eindelijk inzicht te krijgen waar je nu precies bent voor gecertificeerd. Waarom dan toch een min? Omdat deze informatie destijds nooit met de afgestudeerden is gedeeld, omdat de informatie bijzonder lastig te vinden is. Ik wist wel dat ik ergens deels voor gecertificeerd was, maar nu pas heb ik de informatie gevonden waarin ik kan zien waar exact ik voor ben geslaagd. Bizar dat dit nu pas duidelijk wordt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenL BerichtGeplaatst: 28 Dec 2016 22:29    Onderwerp: Reageren met citaat
Redacteur


Geregistreerd op: 19 Jan 2007
Berichten: 4358

Negasonic Warhead schreef:
Maar de dood is overwonnen 2000 jaar geleden.


Beschaving is ouder dan dat. En God zou de aarde en het universum geschapen hebben dus logisch gezien zou "de dood overwonnen" zijn zo ongeveer 4.54 biljoen geleden. Alleen waren mensen toen nog niet zo druk bezig met verhalen neer te pennen die de tands des tijds konden overleven.

Negasonic Warhead schreef:
Dan zal hij het ook gaan zien wanneer hij door Christus uit de doden word geroepen.


Uit de dood. Doden betekent meerdere mensen die dood zijn, niet het concept zelf. En verder zie ik niet in wat hij zou inzien dan... Het hele idee van hemel/hel is dat iemand een permanente plaats heeft na het heengaan.

Waarom zou Jezus in Godsnaam mensen terug tot leven brengen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 28 Dec 2016 23:03    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Aan het Einde der Tijden zal God alle doden opnieuw tot leven brengen voor de Dag des Oordeels. Het idee dat je onmiddellijk na je leven naar de Hemel gaat wordt niet ondersteund door de Bijbel en oude Christelijke dogma's. Dat idee is nog maar van de 17de à 18de eeuw. De nood voor Instant gratification was toen al een ding. We kunnen niet eens sociale media de schuld geven. De Dag des Oordeels zit bijvoorbeeld ingebakken in het Onze Vader, waar "Uw Rijk Kome" wordt gebruikt. Het hemelrijk is er nog niet, dat is voor de tweede wederopstanding van Jezus.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 29 Dec 2016 22:18    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Citaat:
Ik weet niet of Michael een christen was zo 123. Als bekend homo zal dat wel de nodige problemen geven.

Dan nog, voelt een beetje stijlloos aan om de beste man vlak na zijn dood met religeuze getinte verwijten (Of zoiets? Ik heb echt moeite dit te classificeren) te komen Niet alleen leest zijn familie toch geen Gamed, maar wat heb jij daar nu mee?


Dus? Hij is toch een mens? Allen zullen weer levend worden, zo geloof ik dat. Dat is juist het goede nieuws. Ik heb al eerder gezegd dat ik de traditionele leer niet aanhang en ik de Bijbel zo letterlijk mogelijk lees, dat valt ook niet 123 te begrijpen.. fair enough, want dat word ook niet geleerd, want zo is het niet 'afgesproken'. Het is juist iets waar ik naar uitkijk.

"Want evenals in Adam allen sterven, zo zullen ook in Christus allen levend gemaakt worden.
1Korinthe 15:22"

Is dit moeilijk? Nee, het is zo simpel als wat. Men maakt het moeilijk.

Citaat:
Uit de dood. Doden betekent meerdere mensen die dood zijn, niet het concept zelf. En verder zie ik niet in wat hij zou inzien dan... Het hele idee van hemel/hel is dat iemand een permanente plaats heeft na het heengaan.


Ik weet niet waar je hemel/hel leest als een permanente plaats waar je heengaat als je dood bent. Het enige wat ik weet is dat mensen die sterven in hel liggen.. hel betekend 'bedekken', zo leg je een aardappel in hel, onder de grond bedekt. Dat is het oud Nederlandse begrip van hel. Het woord dat word vertaald voor hel is hades en dat word elders ook vertaald als graf/dodenrijk. Kijk, dan is het al een stuk helderder waar het over gaat.

Citaat:
Waarom zou Jezus in Godsnaam mensen terug tot leven brengen?


Omdat ze dood zijn? Lees:

"Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de Eerste Opstanding. Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de Eerste Opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen ..." (Openbaring 20:4-6, NBV2004)

Joni Philips schreef:
Aan het Einde der Tijden zal God alle doden opnieuw tot leven brengen voor de Dag des Oordeels. Het idee dat je onmiddellijk na je leven naar de Hemel gaat wordt niet ondersteund door de Bijbel en oude Christelijke dogma's. Dat idee is nog maar van de 17de à 18de eeuw. De nood voor Instant gratification was toen al een ding. We kunnen niet eens sociale media de schuld geven. De Dag des Oordeels zit bijvoorbeeld ingebakken in het Onze Vader, waar "Uw Rijk Kome" wordt gebruikt. Het hemelrijk is er nog niet, dat is voor de tweede wederopstanding van Jezus.


Er is sowieso geen hel te bekennen in de Bijbel. Als je de Griekse teksten erbij pakt dan komt het woord ten eerste niet voor en ten tweede is de poel van vuur die van zwavel brand de tweede dood, geen langdurige pijniging. Maar goed, als je niet weet dat dood de afwezigheid van leven is dan is de tweede dood ook een groot raadsel.

Zo lees je bijvoorbeeld in Malachi dat de dag des oordeels zal komen brandend als een oven. Het enige wat er van de goddeloze overblijft zijn stoppels, ze zullen worden als as. En dit is nog maar een voorbeeld van de duizenden die spreken over annihilatie. Dood dus. Maar wie zal de dood ook alweer teniet doen?


Laatst aangepast door No'tje op 29 Dec 2016 22:51; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Joni Philips BerichtGeplaatst: 29 Dec 2016 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat
Eindredacteur


Geregistreerd op: 20 Okt 2003
Berichten: 24889

Er is wel sprake van foltering in het eeuwige vuur van Hades. Naast ettelijke andere verwijzingen naar een 'hel' hoewel het concept zoals we het nu kennen, inderdaad niet direct voorkomt in de testamenten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
No'tje BerichtGeplaatst: 29 Dec 2016 23:42    Onderwerp: Reageren met citaat



Geregistreerd op: 08 Aug 2008
Berichten: 10199

Joni Philips schreef:
Er is wel sprake van foltering in het eeuwige vuur van Hades. Naast ettelijke andere verwijzingen naar een 'hel' hoewel het concept zoals we het nu kennen, inderdaad niet direct voorkomt in de testamenten.


Het woord eeuwig is ten onrechte in de Bijbelvertaling gekomen. In het Grieks/Hebreeuws staan er de woorden aion/olam.. dat zijn wereldtijdperken voor hoever ik het begrijp..

http://www.iswasandwillbe.com/Aonian_versus_eternal.php

Natuurlijk is er een oordeel over goddelozen maar het hele idee dat daar nooit geen einde aan komt is absurd. Dat maakt het evangelie ook tot een diep dramatisch verhaal. Het komt er ook moeilijk uit om aan mensen te vertellen, bijv de buurman, wat hun toekomst is in wat ik geloof als dat eindeloze shit zou zijn, dat kan geen mens met een glimlach op zijn gezicht verkondigen. Nee, de toekomst van de buurman ligt in God's handen en Hij zal hem brengen waar Hij hem wilt hebben. Het evangelie is dat de dood is overwonnen en die zal vernietigd worden, ook voor de buurman. Of hij het dan gelooft dat is een tweede.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 157, 158, 159 ... 171, 172, 173  Volgende
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Gamed.nl Forumindex -> Gamed Café Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 158 van 173

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group